Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi olla että on kysytty aiemminkin, mutta.
Onko pre facelift sw malleissa samanlaiset perävalot kuin sedanissa? Omassa 156sw vm.2003 on vaaleat tuunausvalot takana ja haluisin hankkia orkkikset tilalle.
Onko pre facelift sw malleissa samanlaiset perävalot kuin sedanissa? Omassa 156sw vm.2003 on vaaleat tuunausvalot takana ja haluisin hankkia orkkikset tilalle.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Takana jarrulevyssä kuvan mukainen rantu. Jarruttaessa kuuluu krohinaa, jarru ylhäällä kuuluu satunnaisesti jaksottainen krh-krh-krh -krohina, mutta usein korjaantuu polkasemalla jarrua, ei kuumene ajossa mitenkään normaalista poikkeavasti. Onko tuolle tehtävissä mitään vai vaihtoon?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
yleesä tommoinen jälki tulee levyyn kun jarrupala on loppu ja metalli ottaa metalliin. Vaihtoon.... Ei nuo maksa juuri mitään
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihtoon palat ja levyt. Ei ota kuin puolikkaalla palalla kiinni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vesamaan kirjoitti:yleesä tommoinen jälki tulee levyyn kun jarrupala on loppu ja metalli ottaa metalliin. Vaihtoon.... Ei nuo maksa juuri mitään
Vaihtoon siis. Iteki epäilin aluksi, että olisi palat loppu, mutta näytti silmällä katsoessa vanteen läpi, että pintaa olisi kuitenkin palassa.Alfissimo kirjoitti:Vaihtoon palat ja levyt. Ei ota kuin puolikkaalla palalla kiinni.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja samalla hyvä voitelu liukutapeille! Erittäin tärkeää...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itellä vastaavanlaisessa tilanteessa vanteen läpi näkyvä pinta olikin jarrupalan pohja eikä kitkapinta.eicas kirjoitti:vesamaan kirjoitti:yleesä tommoinen jälki tulee levyyn kun jarrupala on loppu ja metalli ottaa metalliin. Vaihtoon.... Ei nuo maksa juuri mitäänVaihtoon siis. Iteki epäilin aluksi, että olisi palat loppu, mutta näytti silmällä katsoessa vanteen läpi, että pintaa olisi kuitenkin palassa.Alfissimo kirjoitti:Vaihtoon palat ja levyt. Ei ota kuin puolikkaalla palalla kiinni.

-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

No näinhän se oli tässäkin

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Katopa! Yhdessä palassa on lihaa vaikka kuin paljon! Takaisin vaan ja kovaa ajoa! 

- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lienee tyhmä kysymys mutta pystyykö busson jäähdytys-järjestelmän ilmaamaan ilman paineilmaa? Eli vaihdoin jäähdytysnesteet, huuhtelin myös järjestelmän ja nyt kun käyttää lämpimäks puskee ulos tavaraa paisarista ja samantien kun flekti lähtee päällee imasee 3 litran tyhjiön järjestelmään.
vai meniköhän taas jotain vituiks kuten kansipaffi?

Through difficulties to defeat
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oletko ilmannut syylärin yläreunasta sen ilmaruuvin kautta?Naamapalmu kirjoitti:Lienee tyhmä kysymys mutta pystyykö busson jäähdytys-järjestelmän ilmaamaan ilman paineilmaa? Eli vaihdoin jäähdytysnesteet, huuhtelin myös järjestelmän ja nyt kun käyttää lämpimäks puskee ulos tavaraa paisarista ja samantien kun flekti lähtee päällee imasee 3 litran tyhjiön järjestelmään.vai meniköhän taas jotain vituiks kuten kansipaffi?
Pojan 2.5 busso ainakin meni ihan sillä.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hep, taisi löytyä ilmausruuvi jakopään puolella syyläriä konetta kohti. Uskaltaako siihen koskea? Opit pajoilla oli "älä koskaan ilmaa niistä ruuveista" sen jälkeen kun yks oli katkennu ja jäi vuotamaan. 

Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
siitä mä oon ilmoja pois laskenut. samoin takimmaisen kannen takapuolella on putki, jossa on nippa. Siitä on hyvä laskee ilmoja pois, on vaan vähän hankalassa paikassa 

- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo syylärin yläpää lähti auki. Aikamoista pulputusta pitää edelleen. Varmaan 3h ja 20 litraa jäähdytysnestettä menny tähän mennessä. Mikä tuo koknaistilavuus mahtaa olla?
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
max 7 litraa....
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ens kerralla ajan pelkäl vedel pajalle ja teetän jäähdytysnesteiden vaihdon paineilmalla pajalla. 20 litraa vettä mukaan ja kovaa ajoa. 

Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä, paineilmalla? Ikinä kuullutkaan moisesta O_o
Edes siellä kuuluisalla pajalla
Ihan vaan ilmausruuvia auki ja tavaraa säiliöön... Tosin merkit olleetkin Alfaa, hiivattia ja kiiaa.
Edes siellä kuuluisalla pajalla

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Paineilmalla = Alipainevaihtajalla tai ainakin otaksun näin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä vaiheessa on valitettavan aiheellista alkaa miettimään, että mihin se toistakymmentä litraa ylimääräistä jäähdytysnestettä on mennyt.Naamapalmu kirjoitti: Varmaan 3h ja 20 litraa jäähdytysnestettä menny tähän mennessä.
-Jos se tulee jostain suoraan ulos, se näkyy auton allla
-Jos se menee auton sisään (esmes vuotava lämppärinkenno), olisi siellä tässä vaiheessa jo jokseenkin kosteat oltavat ja jossain sen pitäisi näkyä
-Jos se menee öljytilaan, näyttää öljyt jo melko jännältä eivätkä voitele enää mitään (olethan tarkistanut?)
-Jos se menee sylinteriin, on männänlaki aika puhdas ja todennäköisesti piiipusta on tullut valkeaa savua. Tässä tapauksessa on myös mahdollista, että seuraavalla starttiyrityksellä sitä on sylinterissä liikaa eikä moottori pyöri.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ juurikin näin pösöpuolella alipainevaihtajalla tms. Ainaki siihen lykättiin paineilmaletku seinästä, letku jäähdytysnestepönttöön jossa riittävästi uutta tavaraa ja venttiliä kääntämällä sai eka tyhjiön ja sitte toiseen asentoon ja vetäs järjestelmän täyteen eikä ilmalukkoja.
^meni ympäri konehuonetta ja meikäläisen naamaa. Onneks suurin osa vettä, ehkä - 10C pakkaskesto. Epäilin jo monesti kansipahvia kun tuntui puskevan paineella silmille paisarista. Kivasti auton sähköt uitettu mut lopulta ilmaus onnistui ja öljyt näyttää edelleen öljyiltä. Nyt ku sais auton leimalle ni pääsis kokeileen mikä toimii ja mikä ei. Ja kun ei pakkaskesto riitä taidan vaan imasta paisarin tyhjäks ja raakaa tiivistettä sisään. Onneks en oo enää asentaja
^meni ympäri konehuonetta ja meikäläisen naamaa. Onneks suurin osa vettä, ehkä - 10C pakkaskesto. Epäilin jo monesti kansipahvia kun tuntui puskevan paineella silmille paisarista. Kivasti auton sähköt uitettu mut lopulta ilmaus onnistui ja öljyt näyttää edelleen öljyiltä. Nyt ku sais auton leimalle ni pääsis kokeileen mikä toimii ja mikä ei. Ja kun ei pakkaskesto riitä taidan vaan imasta paisarin tyhjäks ja raakaa tiivistettä sisään. Onneks en oo enää asentaja

Through difficulties to defeat
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oisko kellään kytkentäkaaviota 156:n automaatti ilmastoinnin osalta? Oma elearni on kadoksissa... Vuosimalliin 98-01.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa pdf-kopio eLearnistaJMC kirjoitti:Oisko kellään kytkentäkaaviota 156:n automaatti ilmastoinnin osalta? Oma elearni on kadoksissa... Vuosimalliin 98-01.
https://drive.google.com/open?id=0BxakL ... kpZckRyLWM
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Erittäin paljon kiitoksia!
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan kansipahvi entinen? Paineistaa edelleen ajossa jäähdytysjärjestelmän? Vai onko bussoissa kenties helposti korjattavaa tyyppivikaa mikä paineistaisi jäähdytysjärjestelmän siihen pisteeseen että heittää ainakin puolet nesteistä pihalle?
Through difficulties to defeat
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vasen etujarru tuntuu yhä laahaavan, vaikka kolme kertaa on korjaamolla pitänyt laittaa kuntoon.
Onko siis ongelma todennäköisimmin jarrusylinterin jumitus vai liukkarin puute liukutapeissa? Jos tässä pitäisi ihan itse tarttua toimeen.
Onko siis ongelma todennäköisimmin jarrusylinterin jumitus vai liukkarin puute liukutapeissa? Jos tässä pitäisi ihan itse tarttua toimeen.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa varmistaa, ettei ole jarruletku mennyt tukkoon. Pari tapausta itselleni käynyt.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla teetätti työtä ja vähän ehti viduddaakin jarrun laahaaminen. Viimein syyksi löytyi jarruletku! Sen sisus on jotenkin turvonnut ja muodostanut käänkuin painelukon niin ettei jarrupaine pääse kunnolla sylinteristä pois. Uudet letkut kehiin ja jumitus loppui siihen. Tämä oli 156 :n takajarrussa, mutta sama vikahan voi olla edessäkin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samalla tavalla jarruputki voi mennä. Se kun alkaa syöpymään, ei välttämättä ulos näy yhtään mitään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tutkiskelin helmojen kuntoa sisäpuolelta pyöreiden kumitulppien takaa ja näky ei ollut kovin hyvä.
Sisähelman ja ulkohelman välissä olevan pellin (välihelma) alaosa oli mukavassa ruosteessa, tosin ei puhki vielä mistään.
Ajatuksena on vaihtaa jossain vaiheessa ulkohelman alaosat ainakin vaakasuoralta osalta koko matkalta.
Onko tuo "välihelma" ulkohelman kanssa alaosastaan pelti-peltiä vasten eli tuo yläpuolelta näkemäni "välihelma" olisi vaakasuoralta osaltaan kiinni ulkohelmassa? Kun laikkaan ulkohelman auki tulee siis samalla vedettyä "välihelman ruosteosuus auki?
Toisaalta paljon pintaruostetta mutta hiekkapuhalluksella tuonne ei pääse ja menee vaan kotelot täyteen hiekkaa jota sieltä ei saa pois.
Hyviä keinoja jolla olette ruostetta tuolta poistaneet? Ei oikein pääse millään työkalullakaan. Ei taida olla olemassa sellaista teräsharja piipunrassia jolla voisi hangata ruostetta pois. Pitäiskö vaan kaataa rust removeria tai Anitrolia helmat täyteen ja viikon päästä kotelonsuoja-ainetta perään ja toivoa että ruoste on pysäytetty tai ainaki hidastettu sen etenemistä.
Itse lattia oli suht hyvässä hapessa sisäpuolelta. Kevyttä pintaruostetta poistoreikien ja helmasauman ympärillä. Bitumin altakaan ei löytynyt ylläreitä vaan puhdasta maalipintaa
Tätä ei ole vielä kyläseppä ehtinyt korjaamaan ellen nyt tuota titteliä itselleni tulevilla teoillani hanki
.
Sisähelman ja ulkohelman välissä olevan pellin (välihelma) alaosa oli mukavassa ruosteessa, tosin ei puhki vielä mistään.
Ajatuksena on vaihtaa jossain vaiheessa ulkohelman alaosat ainakin vaakasuoralta osalta koko matkalta.
Onko tuo "välihelma" ulkohelman kanssa alaosastaan pelti-peltiä vasten eli tuo yläpuolelta näkemäni "välihelma" olisi vaakasuoralta osaltaan kiinni ulkohelmassa? Kun laikkaan ulkohelman auki tulee siis samalla vedettyä "välihelman ruosteosuus auki?
Toisaalta paljon pintaruostetta mutta hiekkapuhalluksella tuonne ei pääse ja menee vaan kotelot täyteen hiekkaa jota sieltä ei saa pois.
Hyviä keinoja jolla olette ruostetta tuolta poistaneet? Ei oikein pääse millään työkalullakaan. Ei taida olla olemassa sellaista teräsharja piipunrassia jolla voisi hangata ruostetta pois. Pitäiskö vaan kaataa rust removeria tai Anitrolia helmat täyteen ja viikon päästä kotelonsuoja-ainetta perään ja toivoa että ruoste on pysäytetty tai ainaki hidastettu sen etenemistä.
Itse lattia oli suht hyvässä hapessa sisäpuolelta. Kevyttä pintaruostetta poistoreikien ja helmasauman ympärillä. Bitumin altakaan ei löytynyt ylläreitä vaan puhdasta maalipintaa


- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Senór Alfissimo voinee varmaan kertoa parhaat kikat noihin helmoihin. Tainnut sen verta monen viiskutosen helmakoteloita ja helmoja rakennella, että osaa varmaan jo unissaankin ne...
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... y&start=50
Kop kop vielä löytyy peltiä helmoista. Saas nähä sit ku pari talvee kerkee ajeleen
Kop kop vielä löytyy peltiä helmoista. Saas nähä sit ku pari talvee kerkee ajeleen

Through difficulties to defeat
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lienee Alfissimo lomilla kun ei ole kommentoinut... ensiapuna kaadoin yhteensä liki 0,5 Litraa Annitrolia helmoihin, savu vaan nousi kun ruoste sai kyytiä. Kun saan hitsaukset tehtyä tumppaan vielä saman valmistajan kotelosuojaa purkillisen ja avataan ensi vuonna ulkohelma ja tarkistetaan miten aineet on vaikuttaneet.
Ja se kysymys:
Hitsaus: riittääkö pelkkä akun - kengän irrotus vai olisiko hyvä ottaa moottorin ecusta kaikki liittimet irti ja varulta viedä se pumpulilla vuorattuun säilöön ettei vaan pääse kärähtään?
Kyseessähän tuo cf3 jossa Hitec-ecu imusarjassa kiinni. Kerta se ensimmäinen kun OBD-ihmeeseen Kemppiliimaa aletaan sulattamaan.
Ja toinen kysymys:
Jakohihnanvaihdossa onko välttämätön tuo hihnankiristin mikä tuon linkin kuvassa näkyy
http://autotoolrental.com.au/Alfa+Romeo ... +Tools/p-9
Ei kenelläkään olisi lainata tuollaista settiä jossain vaiheessa?
Lukkopaloja on jos jonkin sortin valmistajalta
Ja se kysymys:
Hitsaus: riittääkö pelkkä akun - kengän irrotus vai olisiko hyvä ottaa moottorin ecusta kaikki liittimet irti ja varulta viedä se pumpulilla vuorattuun säilöön ettei vaan pääse kärähtään?
Kyseessähän tuo cf3 jossa Hitec-ecu imusarjassa kiinni. Kerta se ensimmäinen kun OBD-ihmeeseen Kemppiliimaa aletaan sulattamaan.
Ja toinen kysymys:
Jakohihnanvaihdossa onko välttämätön tuo hihnankiristin mikä tuon linkin kuvassa näkyy
http://autotoolrental.com.au/Alfa+Romeo ... +Tools/p-9
Ei kenelläkään olisi lainata tuollaista settiä jossain vaiheessa?
Lukkopaloja on jos jonkin sortin valmistajalta

-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei oo pakollinen, rengasrauta ajaa saman asian. Toki ton kanssa on helpompaa. Jos ei oo kiristintä niin hetki saattaa mennä ihmetellessä että mikäs osa liikkuu mihin suuntaan, ja mistä kannattaa kammeta....atm kirjoitti: Ja toinen kysymys:
Jakohihnanvaihdossa onko välttämätön tuo hihnankiristin mikä tuon linkin kuvassa näkyy
http://autotoolrental.com.au/Alfa+Romeo ... +Tools/p-9
Ei kenelläkään olisi lainata tuollaista settiä jossain vaiheessa?
Lukkopaloja on jos jonkin sortin valmistajalta
Mulla on kiristin, jos tarviit lainaksi. Mutta tosiaan iso ruuvari tai rengasrauta ajaa saman asian
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nimeni on näemmä mainittu, mutta ei kaikkea kerkiä huomaamaanatm kirjoitti:Tutkiskelin helmojen kuntoa sisäpuolelta pyöreiden kumitulppien takaa ja näky ei ollut kovin hyvä.
Sisähelman ja ulkohelman välissä olevan pellin (välihelma) alaosa oli mukavassa ruosteessa, tosin ei puhki vielä mistään.
Ajatuksena on vaihtaa jossain vaiheessa ulkohelman alaosat ainakin vaakasuoralta osalta koko matkalta.
Onko tuo "välihelma" ulkohelman kanssa alaosastaan pelti-peltiä vasten eli tuo yläpuolelta näkemäni "välihelma" olisi vaakasuoralta osaltaan kiinni ulkohelmassa? Kun laikkaan ulkohelman auki tulee siis samalla vedettyä "välihelman ruosteosuus auki?


Toistaiseksi ei ole ecuja hajonnut, kunhan maapiuhan ottaa irti

Selvensikö ollenkaan, kun hankala muuttaa näkömuistia tekstin muotoon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laitetaanpas kuva selventämään, mitä sieltä usein löytyy, tai siis ei enää löydy, siinä vaiheessa, kun katsuri käskee korjaamaan. Tuosta selviää vähän rakennettakin, vaikka rälläkkää jo tässä välivaiheessa onkin käytetty.


Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos hyvästä kuvasta, tuosta juuri koitin kysyä tuon sisähelman ja ulkohelmanvälissä olevan jäykisteen alapuolen kiinnitystä.
Kuvassa näkyy ettei se olisi alareunastaan kiinni missään vai onko siitä rälläköity se osa pois millä sekin tulee n. B-pilarinkohdalta keulaan päin kiinni samaan pistehitsisaumaan kuin ulkohelma? Tällöin siinä olisi jäyisteen ja ulkohelman pellit "pelti-pellissä" kiinni mikä kyllä kuulostaa aika typerältä ratkaisulta mutta mitäpä sitä ei keksittäisi uudestaan.
Asiaa olen ihmetellyt sisähelman isojen kumitulppien sisälle tiiraamalla.
Vastaavannäköinen urakka siis edessä, tosin tuon lattian puolella selviän vielä paljon pienemmällä urakalla joka olisi nyt ennen lumia tarkoitus tehdä. Helmat sitten tulevan kesän työlistalla.
Vielä tuosta hihnankiristimestä pystyykö sitä käyttämään kun kone paikallaan?
Otan yv:tä kun hihnahomma tulee ajankohtaiseksi, löytyisikö sinulta lukkopalatkin?
Kuvassa näkyy ettei se olisi alareunastaan kiinni missään vai onko siitä rälläköity se osa pois millä sekin tulee n. B-pilarinkohdalta keulaan päin kiinni samaan pistehitsisaumaan kuin ulkohelma? Tällöin siinä olisi jäyisteen ja ulkohelman pellit "pelti-pellissä" kiinni mikä kyllä kuulostaa aika typerältä ratkaisulta mutta mitäpä sitä ei keksittäisi uudestaan.
Asiaa olen ihmetellyt sisähelman isojen kumitulppien sisälle tiiraamalla.
Vastaavannäköinen urakka siis edessä, tosin tuon lattian puolella selviän vielä paljon pienemmällä urakalla joka olisi nyt ennen lumia tarkoitus tehdä. Helmat sitten tulevan kesän työlistalla.
Vielä tuosta hihnankiristimestä pystyykö sitä käyttämään kun kone paikallaan?
Otan yv:tä kun hihnahomma tulee ajankohtaiseksi, löytyisikö sinulta lukkopalatkin?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ahaa, okei, välihelmalla tarkoitit siis tuota ulompaa koripalkkia. Selkis. Kyllä tuo kori-/runkopalkki tuossa kohtaa on tehty yhtenäiseksi koteloksi, kuvassa vaan on mätä jo leikattu pois. Pystykantissa on vielä näkyvissä jämät tehtaan pistehitsistä. Tuossa leikatussa alaosan vaakapinnassa ulkohelma on kiinni vielä omilla pisteillään. Tehtaan jäykkyyttä siis ei saa takaisin vain vetämällä pinta kovaksi katsurin mieliksi. Kuvan ottohetkestä on siis saanut tunnin ja kaksi käyttää pellin askarteluun ennen ulkopinnan umpeen laittoa. Eikä tuo kuva ole otettu vielä edes pahimmasta päästä vastaan tulleista
Tätä en enää tehnyt loppuun, vaikka vähän matkaa aloittelinkin
. Tuli parempi yksilö tilalle, niin oli helppo lopettaa hyvissä ajoin.

Piti olla vaan pari pikkureikää

Tätä en enää tehnyt loppuun, vaikka vähän matkaa aloittelinkin


Piti olla vaan pari pikkureikää

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noita kuvia kun katsoi alkoi tuntumaan että mullahan on liki ruosteeton 156. Eilen oli vielä toiset fiilkset.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt kun yön nukkui niin tajus että mullahan onkin TS:n kiristin eikä V6atm kirjoitti: Vielä tuosta hihnankiristimestä pystyykö sitä käyttämään kun kone paikallaan?
Otan yv:tä kun hihnahomma tulee ajankohtaiseksi, löytyisikö sinulta lukkopalatkin?

- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ajonesto nappasi päälle ajosta ja jätti keskelle kaupunkia. koitin käyttää antennin johtoa irti ja voidellä, ei auttanut.
koitin myös vara-avainta ei vaikutusta.
onko ajonestolle oma sulake?
uskaltaako antennista mitata vastusta?
onko lisää hyviä ideoita ?
tai onko kukaan niin tyhmä että haluaisi omistaa nelivetoalfan ;D
koitin myös vara-avainta ei vaikutusta.
onko ajonestolle oma sulake?
uskaltaako antennista mitata vastusta?
onko lisää hyviä ideoita ?
tai onko kukaan niin tyhmä että haluaisi omistaa nelivetoalfan ;D
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä saisi alatukivarteen uudet pultit? Pillillä lämmittäen sain vanhasta pultit auki mutta pari
Otti ilmeisesti niin itseensä ettei mene enää uuteen tukivarteen kierteille?
On muuten yks saatana saada se istumaan paikalleen...
Edit: siis ne joilla palikka tulee apurunkoon kiinni.
Otti ilmeisesti niin itseensä ettei mene enää uuteen tukivarteen kierteille?
On muuten yks saatana saada se istumaan paikalleen...
Edit: siis ne joilla palikka tulee apurunkoon kiinni.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ne ei ota kierteelle jos se tukivarsi on yhtään vinossa. Kaikkein helpointa on vaan kylmän viileesti purkaa riittävästi romua pois edestä, se on oikeasti pienin työ.
Oletko kokeillut ottaako ne irrallaan siihen kierteelle? Kierre ei kyllä ihan vähästä lämmöstä mene pilalle.
Oletko kokeillut ottaako ne irrallaan siihen kierteelle? Kierre ei kyllä ihan vähästä lämmöstä mene pilalle.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä en saanut kierteille 156:ssa noita millään, ennenku otin pulttipyssyn käyttöön. Sillä ne heilahti just oikeeseen asentoon.
Tietty sillä olis saanu ne väärille jenkoille ja sit ois ollu ikävää... Joka tapauksessa se on enemmän ku typerän tarkkaa, missä asennossa yrittää tarjoilla pulttia kierteelle. Pätkääkin vinossa ja ei varmasti halua mennä.
Tietty sillä olis saanu ne väärille jenkoille ja sit ois ollu ikävää... Joka tapauksessa se on enemmän ku typerän tarkkaa, missä asennossa yrittää tarjoilla pulttia kierteelle. Pätkääkin vinossa ja ei varmasti halua mennä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osa ruuveista meni, osa ei uuteen varteen. Nämä mitkä menivät kiertyivät vain muutaman kierroksen
Ja pysähtyivät.
Oikeastaan enää tiellä on kallistuksenvakaaja, joka ei tunnu liikkuvan ylöspäin pois tieltä.
Ja pysähtyivät.
Oikeastaan enää tiellä on kallistuksenvakaaja, joka ei tunnu liikkuvan ylöspäin pois tieltä.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkkaileeko ajonesto näissä uudemmissa koko ajan, että onko siruavain lukossa? Olen käsittänyt, että ainakin vanhemmissa 156:ssa sirua tarvitaan vain starttiluvan saamiseen, ja kun se on saatu ja auto startattu, siruavaimen voisi vaikka poistaa lukosta (jos se siitä ajossa irti lähtee). Olisiko siis ajosta sammumisen aiheuttanut joku muu vika, jonka vuoksi ajonesto ei nyt enää uusilla starttausyrityksillä lähde pois päältä? Sulakkeen palaminen olisi hyvä kandidaatti syyksi, joten kannattaa tsekata ne kaikki, ellei ajonestopiirin sulaketta ole jossain papereissa selkeästi mainittu.Sakkeus kirjoitti:ajonesto nappasi päälle ajosta ja jätti keskelle kaupunkia. koitin käyttää antennin johtoa irti ja voidellä, ei auttanut.
koitin myös vara-avainta ei vaikutusta.
Kannattaisiko katsastaa vikakoodit?Sakkeus kirjoitti:onko lisää hyviä ideoita ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Manuaalissa pitäisi olla ohjeet auton käynnistämiseen tässä tilanteella; jotta pääset sentään viemään sen muualle.Sakkeus kirjoitti:ajonesto nappasi päälle ajosta ja jätti keskelle kaupunkia. koitin käyttää antennin johtoa irti ja voidellä, ei auttanut.
koitin myös vara-avainta ei vaikutusta.
onko ajonestolle oma sulake?
uskaltaako antennista mitata vastusta?
onko lisää hyviä ideoita ?
tai onko kukaan niin tyhmä että haluaisi omistaa nelivetoalfan ;D
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Manuaalissa pitäisi olla ohjeet auton käynnistämiseen tässä tilanteella; jotta pääset sentään viemään sen muualle.Sakkeus kirjoitti:ajonesto nappasi päälle ajosta ja jätti keskelle kaupunkia. koitin käyttää antennin johtoa irti ja voidellä, ei auttanut.
koitin myös vara-avainta ei vaikutusta.
onko ajonestolle oma sulake?
uskaltaako antennista mitata vastusta?
onko lisää hyviä ideoita ?
tai onko kukaan niin tyhmä että haluaisi omistaa nelivetoalfan ;D
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Penkinlämmittimistä kysymys
Ohjekirjan mukaan penkkityypistä riippuen lämmittimien kytkentä tapahtuu joko penkin alla olevasta kytkimestä tai penkin sivussa olevasta. Minulla on näköjään molemmissa kohdissa kytkimet
Lisäksi siinä palaa se punainen merkkivalo kokoajan vaikka kuinka noita painikkeita räpäläisi. Istuin ei tosin lämpene o.O
Edit. How stupid of me. Se sivunappi onkin seläntuensäätö. Tosin sekään ei toimi.
Ohjekirjan mukaan penkkityypistä riippuen lämmittimien kytkentä tapahtuu joko penkin alla olevasta kytkimestä tai penkin sivussa olevasta. Minulla on näköjään molemmissa kohdissa kytkimet

Lisäksi siinä palaa se punainen merkkivalo kokoajan vaikka kuinka noita painikkeita räpäläisi. Istuin ei tosin lämpene o.O
Edit. How stupid of me. Se sivunappi onkin seläntuensäätö. Tosin sekään ei toimi.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eilen sain auton toimimaan.. ei mitään hämminkiä eilen.
Mutta tänään taas töistä tullessa hajosi.
Sanoo vdv system failurea ja auto ja lukko koetaulussa
Mutta tänään taas töistä tullessa hajosi.
Sanoo vdv system failurea ja auto ja lukko koetaulussa
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
VDV failure? Vai VDC? Briteissä on saatu vastaavanlainen ongelma poistumaan uudella akulla:Sakkeus kirjoitti:Sanoo vdv system failurea ja auto ja lukko koetaulussa
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... rting.html
Täällä foorumilla on aiemminkin painiskeltu VDC-ongelmien parissa:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=22518