Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Vaihdoin 159 sedaniin uuden laturin hihnan.
Aikaa meni vaihtamiseen useampi tunti, tosin 90% ajasta meni työkalun tekemiseen/suunnitteluun.
Itse työ onnistui hyvinkin nopeasti kun työkalu oli riittävän toimiva.
Moottorituen otin auki ja tunkkasin konetta vähän ylöspäin, että tuli vähän paremmin tilaa.
Jatkossa ei enää harmita niin paljon tämänkään hihnan vaihto
Liitteet
työkalu1.JPG
(210.38 KiB) Tiedosto ladattu 4650 kertaa
työkalu2.JPG
(197.44 KiB) Tiedosto ladattu 4650 kertaa
työkalu3.JPG
(131.1 KiB) Tiedosto ladattu 4650 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JMC »

Jotain mitä en tee toiste. Riipasin 156:sta puhallin yksikön irti, tarkoituksena vaihtaa höyrystimen kenno alkuperäiseen.
Aikaahan tässä hommassa meni aivan tolkuttomasti, mutta onpahan nyt tehtynä, eikä kojelautakaan tunnu pärisevän :lol:
Josko pian viimeinkin pääsisi eroon tuosta Delta auton tekemestä aivan p*skasta ilmastoinnista. En vaan käsitä että miten ne on muka voinut säästää yhtään mitään kun ovat näitä tehneet.
Tuossa menee kuitenkin lähes kaksi täyttä työpäivää kun tuon tekee.
Enää tarvitsee siis vaihtaa alkuperäinen kompressori, sekä sen teline, putket ja kuivain, jonka jälkeen vain toivotaan että vehkeet pelittää :lol:
Muutama kuvakin on laitettava:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pahoittelut isohkoista kuvista..

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Saako esittää veikkauksia lopputuloksesta? "uudessa höyrystinkennossa reikä? Eikä. Pessimisti ei pety. :lol: No toivottavasti ei.

Kuva

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JMC »

Se pelko mullakin vähän on :lol:
Noh, äkkiähän sinne vaihtaa sitten seuraavan...

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Itse tein saman remontin keväällä, ah mitkä muistot jätti..
Mikä juttu tämä deltan tekemä ilmastointi on? Höyrystin oli saanut ilmeisesti asennettaessa komean kolhun ja vuosien saatossa siitä puhjennut :| Potilas oli vuosimallia 99

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Mokomakin kirjoitti: Mikä juttu tämä deltan tekemä ilmastointi on?
Eikös tää ollut joku autoverokikkailujuttu?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

vesamaan kirjoitti:
Mokomakin kirjoitti: Mikä juttu tämä deltan tekemä ilmastointi on?
Eikös tää ollut joku autoverokikkailujuttu?
Juu, kun varusteet asennettiin vasta maahantuonnin jälkeen ei tarvinnut niistä maksaa autoveroa (mikä silloin verotti varusteita aika kohtuuttoman paljon pahemmin kuin nykyään)

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja arv »

Väärä ketju.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Jotain vauhdin hurman tappajia tuli alle vaihdettua. Jos menis taas seuraavat 100 tkm. KuvaKuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jaonsekoamisremonttia tuli jatkettua. Eilen sain jakohihnan paikoilleen, tänään hain suuttimet dieselhuollosta missä ne kävivät tarkistettavana. Ruuvailin suuttimet paikoilleen ja sitten kone alkoikin olla jo periaatteessa käynnistyskunnossa. Ja sehän lähti käymään :mrgreen: :drinking:

Kaksivuotias poikani joka oli samoihin aikoihin menossa nukkumaan totesi iloisena äidilleen auton äänen kuultuaan, että betoniauto! Kyllä on silkkinen tyhjäkäynti ilmeisesti :silly:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

159 sedanin remontit jatkuu. Nyt säädin jousitusta alaspäin, jos vaikka narinat helpottaisi.
KW:n ohjeiden mukaan laitoin maksimi korkeuteen. Muutos lautasen asentoon edellisen omistajan asetuksiin verrattuna about 3 cm.
Auton korkeus pysyi samana, mutta nyt on jousella tilaa liikkua.
Takaiskarit olivat jo valmiiksi yläasennossa kun niitä sääsin jo aikaisemmin.
Takaa on kyllä kuulunut aikalailla narinaa jousista.

Katsotaan vaihtuuko alusta alkuperäiseen ennen kuin auto ehkä vaihtaa omistajaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Vaihdoin raitisilmasuodattimen MiToon, olihan ähellystä. Siinä samalla alkoi konekin kasaantua taas, lähinnä kaverin toimesta.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Alfetta gtv6:n kaikki mittarit sain toimimaan : bensamittarista puuttui yksi johto ja oli väärin kytketty. Lämpömittari olikin haasteellisempi ja kokeilin 3 eri mittaritaulua. abico liittimet anturilta mittarille olikin taas syylliset eli olivat pissipojan säiliön takana irronneet. nyt toimii !

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Laitoin 164:n alle 18" vanteet. Virhe. Kyllä orkkiskoko toimii tuossa parhaiten.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Oleino kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Päivitin 156:n persuksen tiedot vastaamaan tätä päivää 8)
Tästä lukisi mielellään aiempiakin vaiheita :wink:
Ei paljoa kerrottavaa, tällä hetkellä ihan perus 166:n V6 TB moottori kiinni peruskorjattuna :roll: Muuten auto on ihan perus 156.

Kunhan saa muutoskatsastettua ens viikolla niin sitten voi alkaa katsoa saako tuosta voimaa irti :) luokkaa 260-280 hv pitäs lähteä melko "pikku" muutoksilla ja GTA -motti pitäs jäädä sekä tehossa että väännössä koko sillä alueella mitä 12v kiertää :twisted:

Ostakaa ny joku tuo 159 Q4 pois niin saan tämän ajoon :mrgreen:
Liitteet
20170804_130325.jpg
(216.72 KiB) Tiedosto ladattu 5859 kertaa
20170804_130429.jpg
(214.07 KiB) Tiedosto ladattu 5859 kertaa

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gusse »

On kyllä alfa 156 V6:lla hieno autovalikoima :-D Itsellä ei riittäisi aika moisen määrään ajattamiseen saati sitten laittamiseen :shock: :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Gusse kirjoitti:On kyllä alfa 156 V6:lla hieno autovalikoima :-D Itsellä ei riittäisi aika moisen määrään ajattamiseen saati sitten laittamiseen :shock: :-D
Kiits, ei riitä mullakaan aikaa juuri ajamiseen mutta rakentelu se onkin lähempänä sydäntä :lol:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Asennus on niin alkuperäishenkisen näköinen että voisi luulla rullanneen tehtaalta tuolla moottorilla! :o:

Onko ilmastointikin toiminnassa? Putket näkyy ainakin. Entä muut mittarit ja systeemit?
Tein itse - säästin

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Oleino kirjoitti:Asennus on niin alkuperäishenkisen näköinen että voisi luulla rullanneen tehtaalta tuolla moottorilla! :o:

Onko ilmastointikin toiminnassa? Putket näkyy ainakin. Entä muut mittarit ja systeemit?
On toiminnassa, kaikki mittarit ja varusteet pelaa :-D

Alkuperäinen johtosarjakin käytössä tuohon pyöreään isoon liittimeen asti mikä on termostaattikotelon vieressä, kaikki on säilytetty alkuperäoisenä tai sen näköisenä. Harmittavasti akun joutui siirtämään peräkonttiin tilanpuutteen takia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hittolainen, että on hieno!

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja phnts »

Tästä jäsenen "alfa 156 v6" moottorinvaihdosta tulisi jakaa foorumin standaari piirongin päälle, tai edes paikallisesta silmälasiliikkeestä ostettu muovinen pysti kilpi asianmukaisesti kaiverrettuna! Mahtavaa!

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Pisteet alfa 156 v6:lle hyvästä ideasta ja hienosta toteutuksesta!
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Turbo 156 on kyllä maukas! Toisille se on niin helppoa. Epäilen, että meillä ei ole sama määrä tunteja vuorokaudessa..

Stten omaan aikatauluun sopivia projekteja. :mrgreen:

Giulietassa on kyllä hyvät valot, mutta jos hyvää parantaa. Eli lisäpitkän H1 polttimon vaihto lediin.
En tutkinut asiaa tarkemmin, vaan ostin Motonetistä suht kalliit led polttimot (40€/kpl). Ei ne ihan niin helposti sujahtanut paikalleen kuin taannoin Chryslerissa..
Ongelmaksi muodostui led-sarjan suuri koko. Sain sen kyllä paikalleen, mutta alkuperäinen pölysuojaläppä ei enää mahtunut paikalleen. No, keksin kuitenkin väsätä sopivat pölysuojat spraypullon korkista, höystettynä sähköteipillä..
Liitteet
kuva 1.jpg
Alkuperäinen
(23.9 KiB) Tiedosto ladattu 5574 kertaa
kuva 3.jpg
led vs alkuperäinen
(120.43 KiB) Tiedosto ladattu 5574 kertaa
kuva 2.jpg
pölysuoja
(83.66 KiB) Tiedosto ladattu 5574 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Lopputulos on ihan jees ja valoa piisaa.

Mitään lopullista muutosta ei tarvinnut tehdä, vaan polttimot on nopeasti vaihdettu alkuperäisiin.
Liitteet
kuva 4.jpg
led & xenon
(23.4 KiB) Tiedosto ladattu 5571 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuis valokuvio? Näkyykö pitkällekin hyvin?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Näkyy. Harmi, kun ei vertailun vuoksi tullut otettua mitään ennen ja jälkeen kuvaa samassa paikassa pimeällä.

Kävin eilen puolen yön aikaan ajamassa ja kyllä nuo todella hyvin valaisee. Kun vaihtaa pitkiltä lyhyille xenoneille, niin tuntuu, että mihin ne valot hävisi..

Itselleni tuli ajaessa mielleyhtymä perinteinen taskulamppu / led-taskulamppu.

Edit. Pitää hieman vetää takaisin. Kävin toisella testiajolla pimeällä ja pitää kuitenkin muistaa, että päävastuu pitkilläkin valoilla on xenoneilla ja nämä toiset on vain apuna.
Miten paljon enemmän valotehoa noilla nyt saa, niin paha on sanoa ilman parempia vertailuja.. Itse pidän, mutta onhan nuo aika kalliit..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Maunu kirjoitti:Vaihdoin 159 sedaniin uuden laturin hihnan.
Aikaa meni vaihtamiseen useampi tunti, tosin 90% ajasta meni työkalun tekemiseen/suunnitteluun.
Itse työ onnistui hyvinkin nopeasti kun työkalu oli riittävän toimiva.
Moottorituen otin auki ja tunkkasin konetta vähän ylöspäin, että tuli vähän paremmin tilaa.
Jatkossa ei enää harmita niin paljon tämänkään hihnan vaihto
Tällaisen työkalun voisi tehdä itsellekin, ja vielä kun tietäisi minkä merkkinen hihna ei vingu. Sen verran sanon että pikkaisen skeptinen olen että toimiiko tämäkään, hihnan saa varmaati päälle, mutta hihna käy ehkä aavistuksen pitempänä kuin ohjeen mukaan tehtynä. Lyhyessä hihnassa ei ole paljoa joustoa, mikä on ehkä juurisyy koko ongelmaan. Lisäksi onko yksilöissä eroja kun tuntuu että monellakaan ei vinku, ja minä en saa pysymään vinkumatta yhtä vuotta. Olen kolme hihnaa vaihtanut, yhden vapaapyörän ja yhden koko laturin. Taas vinkuu kylmänä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla vinkuu kans.
Tosin selvis, et se onkin nyt pakosarja - ainakin oireista päätellen. Ja siitä, että ainakin yks pultti sieltä uupuu (tai on poikki)...

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja arv »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Vaihdoin 159 sedaniin uuden laturin hihnan.
Taas vinkuu kylmänä.
Omastani disabloin ilmakanavan lämmitysvastukset. Vievät aika paljon sähköä juuri kylmänä, olisiko ollut alle 60°C moottorinlämpö ja kun lämpöä pyydetään kabiiniin?
Tämän tein vasta kevään korvalla, syksy ja alkutalvi näyttää vasta totuuden.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

+1 hyvä vinkki tämäkin, olen sitä mieltä että jos auto tajuaisi olla pyytämättä virtaa ensimmäisen minuutin aikana, vinkuisi paljon vähemmän. Mistä disabloit vastukset, vois tehdä kytkimen sinne. Joku sulake pois, vai syvemmältä?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja arv »

JiiTeeÄssä kirjoitti:+1 hyvä vinkki tämäkin, olen sitä mieltä että jos auto tajuaisi olla pyytämättä virtaa ensimmäisen minuutin aikana, vinkuisi paljon vähemmän. Mistä disabloit vastukset, vois tehdä kytkimen sinne. Joku sulake pois, vai syvemmältä?
Akun plusnavan päällä on liitos, jossa on kiinni lisäsulakerasia B098. tämän liitoksen purin ja siirsin sulakerasian akun takaa syrjemmälle. Vaihtoehtoisesti sulakkeet F74 ja F76 voi ottaa irti.

https://www.dropbox.com/s/nkww0pbnwg8dh ... r.pdf?dl=0

Kytkin olisi hyvä juttu, sen voisi laittaa releiden J036 ja J037 maadoitukseen.
Mulla on Eberi joten lämpenee nopeasti ilman noita vastuksiakin.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Vainio »

arv kirjoitti:+1 hyvä vinkki tämäkin, olen sitä mieltä että jos auto tajuaisi olla pyytämättä virtaa ensimmäisen minuutin aikana, vinkuisi paljon vähemmän. Mistä disabloit vastukset, vois tehdä kytkimen sinne. Joku sulake pois, vai syvemmältä?
Äänestetään tätä kans hyväksi vinkiksi.
Mittailin tota virran kulutusta taannoin pihtimittarilla ja laturin/akun "pääkaapeleissa" näytti liikkuvan yli 200 ampeeria muutamien ensimmäisten startin jälkeisten minuuttien aikana. Tosta ampeerimäärästä taitaa mennä aika iso siivu noille lisälämmitysvastuksille.

Eiks toi vastus sammu ilman johtojen puukotusta kun kääntää lämmöt "LO" asentoon tai sammuttaa ilmanvaihtokoneen kokonaan ennen ku starttailee auton?
Silleen oon ainakin saanut laturin kitinät vaikenemaan.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^Täytyyhän niiden sammua jos ilma ei virtaa, muuten vastukset hehkuttais punaisena ilmakanavassa. Ja eikös se 900W teho tarkoita n. 60A virranottoa. Olisi kiva jos auton voisi antaa käydä pihalla pakkasilla ennen liikkeellelähtöä mutta ei juuri viitsi kuunnella vikinää. Jospa kohta ei tarvisi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Heittelin viimeisiinkin neliöihin keraamiset laatat paikalleen. Viikonloppu meneekin sitten tod.näk. saumatessa (ja tasotellessa)... :drinking:

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Vaihdoin pihalla 159:n vasemman ylätukivarren. Oli nopea homma: haalarin pukemisen ja riisumisen välinen aika oli 24 minuuttia.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Oleino kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Päivitin 156:n persuksen tiedot vastaamaan tätä päivää 8)
Tästä lukisi mielellään aiempiakin vaiheita :wink:
Ei paljoa kerrottavaa, tällä hetkellä ihan perus 166:n V6 TB moottori kiinni peruskorjattuna :roll: Muuten auto on ihan perus 156.

Kunhan saa muutoskatsastettua ens viikolla niin sitten voi alkaa katsoa saako tuosta voimaa irti :) luokkaa 260-280 hv pitäs lähteä melko "pikku" muutoksilla ja GTA -motti pitäs jäädä sekä tehossa että väännössä koko sillä alueella mitä 12v kiertää :twisted:

Ostakaa ny joku tuo 159 Q4 pois niin saan tämän ajoon :mrgreen:
Tämä on nyt sitten katsastettu virallisesti V6 Turboksi :mrgreen: Samalla vaihdoin alkuperäisen tunnuksen takaisin kun autoon ilmeisesti haluttu FIN-kilvet joskus :roll:

Turbot rivissä, V8 TT, R4 T, V6 T
20170811_112923[1].jpg
(237.16 KiB) Tiedosto ladattu 5024 kertaa

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^En tiennyt, etä turbot tykkää tollai porukassa kokoontua ihastelemaan maisemia. Selvästi syvällisiä ja hienoja yksilöitä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös kuvasta kuitenkin puutu yksi turbo 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

hagger16 kirjoitti:^En tiennyt, etä turbot tykkää tollai porukassa kokoontua ihastelemaan maisemia. Selvästi syvällisiä ja hienoja yksilöitä.
:lol: Kyllä ne täällä päin tuppaa noin olemaan pitkin pihoja.
Alfissimo kirjoitti:Eikös kuvasta kuitenkin puutu yksi turbo 8)
Juu, yksi T on levolla jo ties miten monennetta vuotta hyvin vähillä ajoilla... josko ens kesänä olis sen vuoro?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Janne »

Huh huh, nyt on komeata katsottavaa ja kalustoa!
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Hieno potretti! Suorastaan positiivinen ongelma kun joutuu valitsemaan millä lähtee liikenteeseen. :-D

Tänään porasin tallissa vielä hetki sitten reiätöntä kojelautaa porkkanaterällä.
resize_DSC04699.jpg
(176.81 KiB) Tiedosto ladattu 4899 kertaa
Tein itse - säästin

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Hain sedanin hallilta. Tuulilasin liimaus sai kuivua yön yli siellä.
Kotona sitten laitoin konepeltiä parempaan asentoon kun kerran pyyhkijöiden suojamuovi oli irti.
Säädön jälkeen pyyhkijät ym. listat tuli asennettua takaisin paikoilleen.

On se vaan mukavaa ajella autolla josta näkee ulos vaikka aurinko paistaisi suoraan päin lasia.
Vanha lasi oli halki ja hiekkapuhallettu.

MAP anturinkin puhdistin noesta. Jos nyt turbon paineetkin pysyisivät normaaleina.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja berliina »

Vaihdoin vaimonpuoleisen oven lukon 166 :een . Ostin uuden lukon Oululaiselta foorumin käyttäjäitä siitä kiitos . Joutuu vaimo ministeripaikalta eteen neuvomaan .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Giuliettaan jarruhuoltoa. Satulat purettu, puhallettu. Takasatulan alumiiniosat ruiskumaalattu.
Teräsosat tuli tänään passivoinnista. Tein kokeilun ja ruiskutin passivoinnin päälle vielä 3 kerrosta 2-komponentti lakkaa. Jospa pinnoite kestäisi paremmin suolat ja vahvat pesuaineet.
Jarrukilvet puhallettu ja ruiskumaalattu.Niiden irroitus se olikin hauskaa. Olkavarret kun on alumiinia niin pultit oli aikalailla "yhtä puuta" olkavarren kanssa.
Neljän jarrukilven 12:sta pultista 3kpl katkesi. Poraus ja kierretappi hommia oli tarjolla.
Takakilvistä on sentään tehty fiksummat vrt 147/156. Kilpi on etureunaltaan avoin, eikä umpipyöreä kuten edeltäjissä. Eli ei tarvi irroittaa pyörän napaa, tai leikata palaa kilvestä.
Taka jarrusatulat ovat mitoitukseltaa ja tyypiltään 1:1 147/156. Käsijarruvipu on eri suuntaan.
Samoin liukutapin varren kumista on luovuttu.
Satuloiden purku olikin ajankohtainen. Jarrut toimivat kyllä ihan hyvin, mutta paljastui että toisen suojakumi oli rikki. Kosteutta oli päässyt jo vähän sisään ja männän kiertosysteemi ei toiminut jouhevasti.
Takajarrut nyt asennusvalmiit. Täytyy huomenna etsiä vielä k.jarru vaijeri päihin uudet ehjät haitarikumit. Kummatkin oli rikki. Vaijeri muuten virheetön. Syötin puoli pulloa HHS:ää läpi. Eiköhän taas pelaa huoletta myös talvella.
Olin myös kaukaa viisas, ja avasin samalla ABS- anturit niin edestä kuin takaakin. Putsailin, laitoin uudet pultit ja reilusti hyväksi havaittua Kendallin punaista vaseliinia. Saa sitten minä tai joku muu helposti auki, jos joskus tulee tarvetta.
Etusatuloiden lakka oli illalla vielä senverran tahmeaa että annan olla yön yli enne kuin niitä kokoilen.
Uudet levyt ja palat tulee luonnollisesti, sekä nesteet tottakai.
Liitteet
WP_20170819_14_35_10_Pro.jpg
(171.72 KiB) Tiedosto ladattu 4611 kertaa
WP_20170819_14_43_51_Pro.jpg
(155.39 KiB) Tiedosto ladattu 4611 kertaa
WP_20170821_19_23_07_Pro.jpg
(201.85 KiB) Tiedosto ladattu 4611 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kuvia lisää
Liitteet
WP_20170823_20_20_35_Pro.jpg
(181 KiB) Tiedosto ladattu 4609 kertaa
WP_20170823_20_22_01_Pro.jpg
(193.14 KiB) Tiedosto ladattu 4609 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Katsastusmiehellä voipi tulla tippa linssiin kun sun kalustoa joutuu katselemaan. Ei varmaan kovin monella ihan yhtä siistiä ole...

Minähän 156:ssa luovuin liukutappien kumeista ihan itsekin. Tarvikeosissa ei sitä tullut mukana ja toimi ihan yhtä hyvin (ellei jopa paremmin) ilman :p

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Pele kirjoitti:Giuliettaan jarruhuoltoa. Satulat purettu, puhallettu. Takasatulan alumiiniosat ruiskumaalattu.
Teräsosat tuli tänään passivoinnista. Tein kokeilun ja ruiskutin passivoinnin päälle vielä 3 kerrosta 2-komponentti lakkaa. Jospa pinnoite kestäisi paremmin suolat ja vahvat pesuaineet.
Jarrukilvet puhallettu ja ruiskumaalattu.Niiden irroitus se olikin hauskaa. Olkavarret kun on alumiinia niin pultit oli aikalailla "yhtä puuta" olkavarren kanssa.
Neljän jarrukilven 12:sta pultista 3kpl katkesi. Poraus ja kierretappi hommia oli tarjolla.
Takakilvistä on sentään tehty fiksummat vrt 147/156. Kilpi on etureunaltaan avoin, eikä umpipyöreä kuten edeltäjissä. Eli ei tarvi irroittaa pyörän napaa, tai leikata palaa kilvestä.
Taka jarrusatulat ovat mitoitukseltaa ja tyypiltään 1:1 147/156. Käsijarruvipu on eri suuntaan.
Samoin liukutapin varren kumista on luovuttu.
Satuloiden purku olikin ajankohtainen. Jarrut toimivat kyllä ihan hyvin, mutta paljastui että toisen suojakumi oli rikki. Kosteutta oli päässyt jo vähän sisään ja männän kiertosysteemi ei toiminut jouhevasti.
Takajarrut nyt asennusvalmiit. Täytyy huomenna etsiä vielä k.jarru vaijeri päihin uudet ehjät haitarikumit. Kummatkin oli rikki. Vaijeri muuten virheetön. Syötin puoli pulloa HHS:ää läpi. Eiköhän taas pelaa huoletta myös talvella.
Olin myös kaukaa viisas, ja avasin samalla ABS- anturit niin edestä kuin takaakin. Putsailin, laitoin uudet pultit ja reilusti hyväksi havaittua Kendallin punaista vaseliinia. Saa sitten minä tai joku muu helposti auki, jos joskus tulee tarvetta.
Etusatuloiden lakka oli illalla vielä senverran tahmeaa että annan olla yön yli enne kuin niitä kokoilen.
Uudet levyt ja palat tulee luonnollisesti, sekä nesteet tottakai.
Toi kyllä kiinnostaa että miten lakka kestää - luulisi että hyvin. Ympärivuotisessa käyttiksessä kun passivoitu osa paljaana hapettuu turhan nopsaan että on tullut esmes jarruosat vaan maalailtua passivoinnin sijaan.

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja arv »

Pele kirjoitti:Täytyy huomenna etsiä vielä k.jarru vaijeri päihin uudet ehjät haitarikumit.
Mistä löytyi tuommoiset? Ebaysta aikoinaan tilasin yhdet randomisti, onneksi olivat sopivat. Mutta jatkossa jos löytyisi ihan autokäyttöön tarkoitetut. Vaijeri kun on yleensä ehjä mutta kumit menevät rikki nopeammin.

ristojärvelä
Viestit: 521
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Parantelin 75:sen valoja. Laitoin releet lamppujen viereen ja syöttö akulta, mittailin että alkuperäinen johdotus hukkaa n. 1,2V, joten näkyy valotehossakin. Sen lisäksi korjasin kattoluukun tuulilipan saranat, tai oikeammin korvasin muoviset, joista toinen oli rikki, metallisilla omavalmisteilla.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Aquatica kirjoitti:^
Katsastusmiehellä voipi tulla tippa linssiin kun sun kalustoa joutuu katselemaan. Ei varmaan kovin monella ihan yhtä siistiä ole...

Minähän 156:ssa luovuin liukutappien kumeista ihan itsekin. Tarvikeosissa ei sitä tullut mukana ja toimi ihan yhtä hyvin (ellei jopa paremmin) ilman :p
Aika pian ne katsastusmiehen reaktiot selviää :-D . Giulietta on leimattava reilun kuukauden sisällä. Jospa noilla taas pääsisi huoletta monta vuotta.
Joo. Olen myös jättänyt Stilosta aikoinaan nuo kumit pois. Hyvin ovat pelittäneet ilmankin. Mikä lie "muotioikku" aikoinaan ollut.. :roll:
-HH- kirjoitti:Toi kyllä kiinnostaa että miten lakka kestää - luulisi että hyvin. Ympärivuotisessa käyttiksessä kun passivoitu osa paljaana hapettuu turhan nopsaan että on tullut esmes jarruosat vaan maalailtua passivoinnin sijaan.
Toivottavasti hyvin. Myös puhtaanapidon luulisi olevan helpompaa, koska röpöinen valupinta nyt hieman tasoittuu ja tulee liukkaammaksi.
arv kirjoitti:Mistä löytyi tuommoiset? Ebaysta aikoinaan tilasin yhdet randomisti, onneksi olivat sopivat. Mutta jatkossa jos löytyisi ihan autokäyttöön tarkoitetut. Vaijeri kun on yleensä ehjä mutta kumit menevät rikki nopeammin.
Kävin päivällä paikallisessa Fixus-liikkeessä. Sanoin että haluan "ylimääräisen vaijerin/t " jotka on vuosia olleet hyllyssä, eikä kukaan ole tarvinnut..
No sieltähän löytyi Mazda 323:n k.jarruvaijerit joissa haitarikumit oli samanlaiset. Nuo kumit tuntuu olevan aika monessa samanlaisia halkaisijaltaan/pituudeltaan.
Sain vaijerit kaupan päälle, kun ostin muutakin, ja haen tuolta muutenkin lähes kaikki tarvikkeet. :)
Eli olivat ilmeisesti todella tarpeettomat. :lol:
Rälläkällä "klunssit" päistä veks, niin sai kumit helposti pois. Asennuksessa silikonia kumin sisään niin meni liukkaasti paikoilleen.

Vastaa Viestiin