Sensorit hukassa!
Valvoja: Moderators
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Sensorit hukassa!
Oisko kenelläkään hajua mistä 156 2.0 -98 löytyy kierroluvun anturi (RPM-sensor). Auto ei lähde käyntiin (sahaa vaan) ja tietokone antaa vikakoodiksi tämän:
Problem: 1
DTC: P0335 : Engine rpm sensor
Status: Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Mistä tollasen sais ja paljonko maksaa?
Tai no olen mä saanut auton liikkeelle kun olen pitänyt akun kenkää irti n. 15minsaa. Eli kysehän voi olla löysästä liittimestä tjsp...
Problem: 1
DTC: P0335 : Engine rpm sensor
Status: Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Mistä tollasen sais ja paljonko maksaa?
Tai no olen mä saanut auton liikkeelle kun olen pitänyt akun kenkää irti n. 15minsaa. Eli kysehän voi olla löysästä liittimestä tjsp...
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Toki liitin saattaa olla irti, mutta en tosissaan löydä sitä?!?
Problem: 1
DTC: P1173 : Self-adaptation parameters FRA
Status: Upper limit
Warning lamp not illuminated for this DTC
DTC stored in non-volatile memory
Problem: 2
DTC: P0335 : Engine rpm sensor
Status: Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Problem: 3
DTC: P0130 : Lambda sensor
Status: ???unknown???
Warning lamp not illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Problem: 4
DTC: P0100 : Airflow meter
Status: Short circuit Gnd / Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Kaikkee sitä alfasta löytyy....
Noi muut on kyllä fiksattu...
Problem: 1
DTC: P1173 : Self-adaptation parameters FRA
Status: Upper limit
Warning lamp not illuminated for this DTC
DTC stored in non-volatile memory
Problem: 2
DTC: P0335 : Engine rpm sensor
Status: Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Problem: 3
DTC: P0130 : Lambda sensor
Status: ???unknown???
Warning lamp not illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Problem: 4
DTC: P0100 : Airflow meter
Status: Short circuit Gnd / Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory
Kaikkee sitä alfasta löytyy....
Noi muut on kyllä fiksattu...
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Fiatin TC koneesta tuo anturi löytyy vaihdelaatikon kyljestä. Mittaa kierrosluvun tarkkailemalla vauhtipyörän hammaskehää. Olisikohan Alfassa sama periaate. Toinen anturi Fiatissa on yläkuolokohdan tunnistusanturi. Tämä anturi käyttää hyväkseen kampiakselin hihnapyörää, eli löytyy jakopään puoleisesta päästä moottoria.
Re: Sensorit hukassa!
Itselleni tuli sama vika viime talvena, kun lohkolämppärin hajonnut putkenkiristin kusi nesteet liittimen sisään. Ei muuta kuin Konalan deltan pikahuoltoon ja anturin vaihto takuuseen. Eli ilmeisesti se anturi on jossain siellä koneen ala osassa. Oisko kampuran päässä? Yritän katella varaosa CD:ltä.jaskas kirjoitti:Oisko kenelläkään hajua mistä 156 2.0 -98 löytyy kierroluvun anturi (RPM-sensor). Auto ei lähde käyntiin (sahaa vaan)
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Tässä ketjussa on puhuttu samoista oireita kuin mitä sinun autossasi on:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... 10250&PN=5
Tämän olet jo varmaankin huomannut.
RPM-sensori on tietääkseni jossakin vaihdelaatikon ja moottorin kiinnityskohdan maisemissa auton alla. Irroita muovinen pohjasuoja, sitten sen kyllä viimeistään löytää, koska siihen menee piuha. Eli auton alle matkasi käy. Jossakin toisessa ketjussa oli maininta sensorin toiminnan palauttamisesta putsaamalla päälle kertyneet mönjät pois. Toivottavasti auttaa.
Onhan sulla ne punaiset ajorampit mukana takakontissa ?
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... 10250&PN=5
Tämän olet jo varmaankin huomannut.
RPM-sensori on tietääkseni jossakin vaihdelaatikon ja moottorin kiinnityskohdan maisemissa auton alla. Irroita muovinen pohjasuoja, sitten sen kyllä viimeistään löytää, koska siihen menee piuha. Eli auton alle matkasi käy. Jossakin toisessa ketjussa oli maininta sensorin toiminnan palauttamisesta putsaamalla päälle kertyneet mönjät pois. Toivottavasti auttaa.
Onhan sulla ne punaiset ajorampit mukana takakontissa ?

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Open circuit voi tarkoittaa palanutta varoitusvaloa.
Omassa antoi water temp sensor open circuit koodin. Syy: Se ylikuumentumisen varoitusvalon polttimo palanut.
Alfa alkaa tälläisissä tapauksissa self diagnostic prosedur toimet. Joka sekin näkyy vikamuistissa.
Ok, tämä ei nyt ihan vastannut kysymystä mutta valoittaa varmasti jotain
Tässä kuva rpm sensorista.

Omassa antoi water temp sensor open circuit koodin. Syy: Se ylikuumentumisen varoitusvalon polttimo palanut.
Alfa alkaa tälläisissä tapauksissa self diagnostic prosedur toimet. Joka sekin näkyy vikamuistissa.
Ok, tämä ei nyt ihan vastannut kysymystä mutta valoittaa varmasti jotain

Tässä kuva rpm sensorista.

Makaroonia jo vuodesta -98
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Juu, itse löysin samanmoisen kuva cd:ltä, eli eikun auton alle...
Nyt se auto hyytyi jo rautatie kiskoillekkin...
JiiPee: Enpä ollu löytäny vielä tota topiccia.
Ne ajorampit on muuten siniset, vois maalata ne tietty alfarossoksi, ois sitten mukavampi rempata
Onneks uusi anturi maksaa vain 80e deltalla.
Nyt se auto hyytyi jo rautatie kiskoillekkin...
JiiPee: Enpä ollu löytäny vielä tota topiccia.
Ne ajorampit on muuten siniset, vois maalata ne tietty alfarossoksi, ois sitten mukavampi rempata
Onneks uusi anturi maksaa vain 80e deltalla.