Sensorit hukassa!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Sensorit hukassa!

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Oisko kenelläkään hajua mistä 156 2.0 -98 löytyy kierroluvun anturi (RPM-sensor). Auto ei lähde käyntiin (sahaa vaan) ja tietokone antaa vikakoodiksi tämän:
Problem: 1
DTC: P0335 : Engine rpm sensor
Status: Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory

Mistä tollasen sais ja paljonko maksaa?

Tai no olen mä saanut auton liikkeelle kun olen pitänyt akun kenkää irti n. 15minsaa. Eli kysehän voi olla löysästä liittimestä tjsp...

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Open circuit = liitin irti ?

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Toki liitin saattaa olla irti, mutta en tosissaan löydä sitä?!?


Problem: 1
DTC: P1173 : Self-adaptation parameters FRA
Status: Upper limit
Warning lamp not illuminated for this DTC
DTC stored in non-volatile memory

Problem: 2
DTC: P0335 : Engine rpm sensor
Status: Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory

Problem: 3
DTC: P0130 : Lambda sensor
Status: ???unknown???
Warning lamp not illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory

Problem: 4
DTC: P0100 : Airflow meter
Status: Short circuit Gnd / Open circuit
Warning lamp illuminated for this DTC
DTC stored in volatile memory


Kaikkee sitä alfasta löytyy....
Noi muut on kyllä fiksattu...

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Fiatin TC koneesta tuo anturi löytyy vaihdelaatikon kyljestä. Mittaa kierrosluvun tarkkailemalla vauhtipyörän hammaskehää. Olisikohan Alfassa sama periaate. Toinen anturi Fiatissa on yläkuolokohdan tunnistusanturi. Tämä anturi käyttää hyväkseen kampiakselin hihnapyörää, eli löytyy jakopään puoleisesta päästä moottoria.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Sensorit hukassa!

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

jaskas kirjoitti:Oisko kenelläkään hajua mistä 156 2.0 -98 löytyy kierroluvun anturi (RPM-sensor). Auto ei lähde käyntiin (sahaa vaan)
Itselleni tuli sama vika viime talvena, kun lohkolämppärin hajonnut putkenkiristin kusi nesteet liittimen sisään. Ei muuta kuin Konalan deltan pikahuoltoon ja anturin vaihto takuuseen. Eli ilmeisesti se anturi on jossain siellä koneen ala osassa. Oisko kampuran päässä? Yritän katella varaosa CD:ltä.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tässä ketjussa on puhuttu samoista oireita kuin mitä sinun autossasi on:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... 10250&PN=5
Tämän olet jo varmaankin huomannut.

RPM-sensori on tietääkseni jossakin vaihdelaatikon ja moottorin kiinnityskohdan maisemissa auton alla. Irroita muovinen pohjasuoja, sitten sen kyllä viimeistään löytää, koska siihen menee piuha. Eli auton alle matkasi käy. Jossakin toisessa ketjussa oli maininta sensorin toiminnan palauttamisesta putsaamalla päälle kertyneet mönjät pois. Toivottavasti auttaa.

Onhan sulla ne punaiset ajorampit mukana takakontissa ? ;-)
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Open circuit voi tarkoittaa palanutta varoitusvaloa.

Omassa antoi water temp sensor open circuit koodin. Syy: Se ylikuumentumisen varoitusvalon polttimo palanut.
Alfa alkaa tälläisissä tapauksissa self diagnostic prosedur toimet. Joka sekin näkyy vikamuistissa.

Ok, tämä ei nyt ihan vastannut kysymystä mutta valoittaa varmasti jotain :roll:

Tässä kuva rpm sensorista.
Kuva
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Juu, itse löysin samanmoisen kuva cd:ltä, eli eikun auton alle...
Nyt se auto hyytyi jo rautatie kiskoillekkin...

JiiPee: Enpä ollu löytäny vielä tota topiccia.
Ne ajorampit on muuten siniset, vois maalata ne tietty alfarossoksi, ois sitten mukavampi rempata

Onneks uusi anturi maksaa vain 80e deltalla.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Emmä sitä sieltä viddu löydä. Moottori näyttää olevan sensoreita täynnä, mutta ton näköstä sieltä ei löydy.
Mistä sille lähtee piuha?

Edit. nonii, siellähän se on startin alla. pitää ottaa pakoputki irti, että sen saa vaihdettua.

Vastaa Viestiin