
Itse käytin 5W50 täyssynteettistä
Valvoja: Moderators
Suhtaudun erittäin skeptisesti A) moiseen lausuntoon (ylläpidolla ja käytöllä on enemmän merkitystä kuin ajalla) ja B) Clarksonin kertomiin teknisiin "sääntöihin" (vaikka mies ei ihan pihalla olekaan, on hän tehnyt niin paljon showbisnestä, että ellei tiedä mistä kohtaa lainaus on, voi se hyvinkin olla täysin viihdepohjainen).Aquatica kirjoitti:Mites se meni, Clarkson sanoi et 1hp/a katoaa tehoa moottorista.
On, muuten se kelaisi ahtoja aivan törkeästi enemmän monessa tilanteessa ja/tai ei toimisi normaalissa ajossa ollenkaan. Ahtopaineen (tai oikeammin pakopaineen) rajoitus on elintärkeää turbomoottorille. Eri asia sitten on, onko siellä muutakin kuin noille paineille viritetyt ahtopaineohjatut hukkaportit. Jos ei, niin rajapaine- tai bleed-venttiili hukkaportin ohjausletkuun antaa uusia mahdollisuuksia. Toki samalla kannattaa varmistaa polttoaineen riittävyys - kovilla ahdoilla laiha seos ei ole lainkaan iloinen asia.Carlo Coppa kirjoitti:Tietääkö joku muuten, että onko tässä mallissa ahtopaineen rajoitin? Hieman kiehtoisi saada ahtoja enemmän kuin tuo noin 0,8.
Tarkoittaa sitä, että jos ventiiilin vaihtaa avarampaan, joutuu ECUn ohjelmaa muuttamaan. Todennäköisesti alkuperäistä venttiiliä voi avartaa niin, että mekaaninen ahtopaineraja nousee, mutta siinä voi kannattaa olla tarkkana, koska jos vahingossa pääsee mekaanisilla tekemisillä lipsahtamaan turvarajoille asti, voi pakittaminen olla haasteellista. Eikä fuelcutia vastaan ole yhtään kiva ajaa.Linkattu sivu kirjoitti: In order to get this programmed 1bar boost level the Maserati boost valve can be replaced with a modern pierburg valve coming from a diesel turbo. The same valves can also be found on the right side of the biturbo heater unit.
As dynamic properties of the Maserati valve are different from the ones of the new valve, the valve control assembler code must be adjusted (there is a constant 16bit value).
lienee olleet varaosanluovuttajia johonkin kolariprojektiin tms.Farina kirjoitti:^Aika harvinaisia "latolöytöjä" Suomen oloihin.
Latvialaisesta huollosta ei kokemusta mutta oma GT kävi merkkihuollossa Tallinnassa ja ainakaan en itse voi moittia toimenpidettä mitä nyt jälkikäteen työnjälkeä olen tutkinut. Kaikki oli tehty mistä laskutettukin ja mitään ongelmaa ei ole ilmennyt. Tämä toki vasta yksi kokemus aiheesta... Olen itse kuullut kehuja myös Tallinnan kupeessa sporttisempia pelejä huoltavasta Carmus oü:stä (Porchen merkkihuolto) ja voi tuonne nokka suunnata seuraavan ison huollon yhteydessä ellen itse innostu urakoimaan.JontteB kirjoitti: - Kuinka iso no go on Latvialainen auto? Lähinnä ajattelen sikäläisen huollon tasoa. Tämä on sieltä https://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/8888778 Ja viimeisin huolto on tehty Tallinnassa.
Kannattaa huomioida että verotuksellisesti on edullisempaa tuoda viimeistään 12/2007 käyttöönotettu auto, 1/2008 lähtien käyttööotetettujen veroprosentti on huomattavasti suurempi. Itse olen näiden hintakehtitystä seurannut myös, ja hankinta alkaa olla hyvin lähelläJontteB kirjoitti:No nyt myrkyn lykkäs! En ollu pitkään aikaan kattonu 2007 - 2009 ikäluokan Quattroporten hintoja.
Jontte
Hyvä pointti! Tuo ei ole ainakaan helposti bongattavissa verottajan nettisivuilta. Mihin tämä perustuu? Ainoa mitä löysin verottajan sivuilta oli että menee päästöjen mukaan ja "vanhemmista" autoista painon mukaan. Mutta vanhemmalle ei sanota mitään ikää tai ajankohtaa.heme kirjoitti:Kannattaa huomioida että verotuksellisesti on edullisempaa tuoda viimeistään 12/2007 käyttöönotettu auto, 1/2008 lähtien käyttööotetettujen veroprosentti on huomattavasti suurempi.JontteB kirjoitti:No nyt myrkyn lykkäs! En ollu pitkään aikaan kattonu 2007 - 2009 ikäluokan Quattroporten hintoja.
Jontte
Kerro ihmeessä jos saat tavarat. Olen useammalta suunnalta kuullut että on vähän tuuripeliä saako tavarat vai ei, itse en saanut. Tosin sain rahat takaisin kun laitoin asian julkiseksi joten ollaan sen puitteissa sujut.lato kirjoitti:Kouvolan "herra"ilmoittautuu.
Onko kukaan tutustunut hollantilaisen KJBparts nimisen Maserati autopurkaamon tuotteisiin.
Tilasin sieltä mm. Puuratti 130€,(sininen keskusta), sivupeili 60€, kytkinsylinterit yht. 60€ ja uusia osia: alkuperäinen sähköantenni 40€, jakopään hihna 55€, pissapojan pumppu 10€ ym. pikkusälää.
Saattaahan niitä saada suomestakin, mutta kun rahti hollannista kotiin tuotuna on vain 25€ !
-lato