

Valvoja: Moderators
Olen laittanut tasaisin väliajoin renkaisiin Auto Finessen satin tyre cremeä tai renkaiden mukana tullutta Michelinin (en tiedä kenen valmistamaa oikeasti) kamaa. Myös CarPron PEARL on ollut toimivaa tavaraa, ehkä kaikkein pisimpään pysyy tuossa käytössä, kun vetää raakana pintaan ilman laimennusta. Vanteet ja renkaat pesen Bilt Hamber Auto-Wheelillä/ValetPro Bilberryllä ja tarvittaessa Trixillä/pienpoistolla, sitten huuhtelu, sen jälkeen harjailu/kinnastelu Auto Finesse Revolution Wheel Soapilla. Vaikuttaisi reilun puolen vuoden kokemuksella, että jälkimmäinen pitää renkaatkin siistin näköisenä käsittelyjen välissä.jkk kirjoitti:Olisikohan jollain näkemystä, että millä ihmeellä renkaista saisi "uuden" mustat. Tällä hetkellä Renegaden renkaat on hieman kuparin väriset kyljistä. Olen pessyt liukkarilla, Trixillä, dragons breathillä, bilberryllä ja autoshampoolla, ei auta. Tuntuu että tuon värin aiheuttaa erittäin paljon pölyttävät jarrupalat...
Pinnoite kannattaa, jos haluat auton pesulta vaivattomuutta. Jos taas viitsit ja jaksat vahata autosi pari-kolme kertaa vuodessa, pinnoitteesta ei ole vastaavaa hyötyä.jkk kirjoitti:Niin ja juu, sitä piti kans kysellä, että millaisia kokemuksia on ihmisillä pinnoitteista jos sellaisen on valinnut? Ei vissiin ihan halvinta huvia, mutta onko kuitenkin sen arvoinen toimenpide, että kannattaa teettää?
En keksi miksei pinnoittaisi hyväkuntoista pintaa, ellei sitten pidä vahaamisesta. Nanolex Si3D, Cquartz Finest V6 (tätä on laitettu nyt kolmeen autoon, kokemukset hyvät kaikilta osin, noin 200tkm ja kolme vuotta yhteensä testiä), jopa Sonax Nano Guard toimi Hondassa pari vuotta ihan kivasti vaikka metrejä kertyi paljon, toki kyljistä on jo antautunut. Noita tulee aina boostailtua CarPro HydrO2:n tai Gyeon Wetcoatin kanssa aina silloin tällöin, kun tulee tehtyä pien- ja raudanpoistoa ym. PPShield Cure Revo tekisi mieli kokeilla, ilmeisen toimivaksi havaittua tavaraa sekin.jkk kirjoitti:Niin ja juu, sitä piti kans kysellä, että millaisia kokemuksia on ihmisillä pinnoitteista jos sellaisen on valinnut? Ei vissiin ihan halvinta huvia, mutta onko kuitenkin sen arvoinen toimenpide, että kannattaa teettää?
Cquartz Dlux on toiminut XC70 Volvossa kaksi ja puoli vuotta muoveissa erittäin hyvin. Aina tuntuu heräävän kivasti eloon raudan- ja pienpoiston jälkeen, muutenkin muovit näyttävät edelleen suhteellisen pakasta vedetyiltä, osittain kiitos hyvien roiskeläppien, muuten voisi kyljet olla ehkä jo enemmänkin ajetun näköisetjkk kirjoitti:hmm, täytyypä harkita vakavasti tuota pinnoitetta. Autoni maalipinta on ainakin omissa silmissäni käytännössä lähes bränikkä. Lisäks tuossa Renegadessa on paljon mustia muovikatteita, jotka voisi myös pinnoittaa etteivät haalistu rumaksi. Vahaaminen on sinänsä ihan kivaa, mutta työlästä jos tekee kunnolla kaikki esityöt. Itsellä on aika tiukkaa vapaa-ajan kanssa, kun pitäisi sovittaa sellainen vapaapäivä, että keli on hyvä, muksun saa hoitoon, ei ole muita akuutteja hommia, tarpeeksi intoa ja TI halli vapaana
Käyttöautossa ihan ässä ainakin tälläiselle laiskalle pesijälle, helpottaa pesua julmetusti, etenkin loska-aikaan, kun rapaa roiskuu enemmän kuin paljon.jkk kirjoitti:Niin ja juu, sitä piti kans kysellä, että millaisia kokemuksia on ihmisillä pinnoitteista jos sellaisen on valinnut?
Olen kokeillut tai ollut mukana kun tehtiin yhteen autoon tuollainen pinnoitus. Toimii! Toki pohjatyöt (pesu, pikipoisto jne.) on tehtävä edelleen hyvin, mutta eipä juuri tuon helpompaa pinnoitus kotikonstein voine olla. Siihen päälle suosittelen vielä sitä viimeistelyvahaa, niin tulee siisti. Kestävyydestä ei ole tietoa, vielä.155156 kirjoitti:Onko kukaan testannut Korrek PRO TFC Kestopinnoitetta? https://www.korrek.fi/tuote/korrek-pro- ... opinnoite/
Ammattimaisesti, maalarilla.Vittorio Jano kirjoitti:Onko bensapistoolilla aiheutetulle naarmulle tehtävissä mitään? Kyseessä ei ole mikään pintahipaisu, vaan ihan kunnolla on maalia kuoriutunut pois.
On yhdessä kiinnostavassa autossa, jota autokaupassa olen sillä silmällä katsellut.
Hintoihin en osaa sanoa mitään, mutta eikös yksinkertaisinta olis sopia kauoanehdoksi, että homma laitetaan kuntoon?Vittorio Jano kirjoitti:Eli muutaman satasen homma?
Aika keskellä penkkiä? Olisiko joku orgaaninen kaasu ajanmyötä aiheuttanut tuon?Farina kirjoitti:Mikä on paras puhdistusaine/sieni/puhdistusriepu kangaspenkkien tummentumien puhdistamiseen? Kyseessä ei ole siis likatahra, vaan ajan saatossa tullut pieni tummentuma istuinosaan.
Pasi kirjoitti:Aika keskellä penkkiä? Olisiko joku orgaaninen kaasu ajanmyötä aiheuttanut tuon?(
)
Jollain höyrypesurintapaisella voisi kokeilla?
michelin kirjoitti:Olisko jollain foorumilaisella tietoa Porin/Ulvilan seudun paikoista, joissa voi käydä itse omilla aineilla ja pesuvälineillä pesemässä auton?
Ulvilan Nesteellä TI-pesupaikalla itse käyn. Ei oo kukaa tullu ainakaa kieltämään vielä omien aineiden käyttöä. Kolmelle autolle paikka pestä samaan aikaan mutta yleensä ei muita oo ollu samaan aikaan mitä ite käyny.michelin kirjoitti:Olisko jollain foorumilaisella tietoa Porin/Ulvilan seudun paikoista, joissa voi käydä itse omilla aineilla ja pesuvälineillä pesemässä auton?