Zender Siena

Alfoista

Valvoja: Moderators

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Jahah. Vilkaisin noita vanteita kerran ja kun tajusin mistä puhutaan, tuli se vanha "pakko saada" -elämys. Onko nyt sitten kuitenkin näin, että noita ei 164:ään pultattua saa? Ainakin siihen viittaisi tämä: http://www.autotech.com/roadwheels/zrwsiena.htm
"Note: 5/98 bolt pattern models use a 58.1mm center bore and will not fit older models with 58.5mm hub diameter."

Yhdysvaltalainen sivusto, mutta ei kai noissa lukemissa ole alueellista eroa, vai onko tuumakokojen vuoksi? Auttakee! :crazyeyes:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä sopivat tuon puolesta satakuusnepaan, siinähän keskireikä on 58.1mm kuten kaikissa etuvetoisissa alfoissa, 58.5mm:n keskireikä löytyy vain takapotkuista...

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Ei muuta, kuin Jippii!(tm) Kiitoksia tästä vapauttavasta tiedosta, oi viestin tuoja! :-D
Jah, kesäksi alle siis. Hinnaksi ilmeisesti tulisi siis luokkaa 1100 euroa. Kyllä sen on valmis noin hienoista ja vielä eksklusiivisesti alfaa varten tehdyistä vanteista valmis maksamaan.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

18" Sienat maksettu juuri. Ei muuta kuin odotellaan saapuvaksi.

Seuraavaksi alustasarjaa ja kai ne renkaatkin pitäisi vanteiden suojaksi hommata. :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vihdoinkin joku joka ostaa eikä vaan haaveile, asiallista.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Joo, alkoi vituttaa oma hannailu ja jahkailu. :x

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Anthon kirjoitti:Joo, alkoi vituttaa oma hannailu ja jahkailu. :x
Kun vanteet saapuneet onnellisesti perille, niin kokemukset jakoon, kiitos. Allekirjoittaneella edessä nimittäin sama rumba huhtikuussa.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No niin, vanteet on olleet onnellisesti Suomessa jo viikon päivät, tosin vielä Helsingissä Shenckerin tiloissa, tarkemmin herran Glideslopen työhuoneessa.

Koko homma meni suht kivuttomasti, mitä nyt siellä myyjän päässä jouduttiin odottelemaan turhaan kun eivät saaneet tavaraa ajoissa Zenderiltä. Glideslope teki hienon työn rahtien järkkäämisessä, ne maksoivat 108 euroa vakuutuksineen. Tämä oli ainutkertainen tarjous Glideslopelta, sorry vaan mutta nopein ehtii.. :lol:

Nyt on vaan onkelma tuon rengastuksen kanssa, Sienoissa on ET 28 ja rengaskooksi suositellaan 225/35-18. Eli aikomani 40-sarjainen voi olla liian korkea ja ottaa kiinni raskaassa lastissa, etenkin madallettuna. Onko rengasasiantuntijoita kuulolla????

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »


Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Kiitos. Tuon mukaan vaihto 205/55-16 >> 225/40-18 toisi kokonaishalkaisijaan 6 mm lisää. Ei kuulosta mahdottomalta. 225/35-18 taas pienenee noin 15 mm...

Entä tuo offsetin muutos?

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Tuo miatan laskuri on vain suuntaa-antava ympyrälaskuri, STRO-taulukoista löytyy todellisempaa tietoa eri profiilisten mitoista. Zenderin suosittama 225/35 juontaa todennäköisimmin juurensa sakemannien TÜV-säädöksistä, joiden mukaan nopeusmittarin näyttämään vakiokumeihin verrattuna ei saa tulla yhtään lisää ja siksi pitää vierintäkehän olla pienempi. 225/40ssa on pikkasen suurempi, mutta ei haittaa suomessa.

Eli uskoisin että 225/40 menee ongelmitta, koska 225/45/17 menee ja se on about saman kokoinen. ET 28 tuo kumeja 7mm ulos verrattuna ET 35:een, jolla ei varmasti ota mihinkään kiinni, joten tuskin tuollakaan.
225/35 on varmaan jo aika kova ja niin paljon pienempi, ettei siinä ole järkeä. Ja ovat kalliimpiakin.

Mulla on muuten ET 23, tosin GTAssa on leveämmät rapakaaretkin, mutta ei tee tiukkaakaan.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kuinka leveät ne vanteet oli? Jos 215 - kumi menee nätisti, niin kannattaa harkita 215/40, on hieman korkeampi kuin 225/35 ja matalampi kuin 225/40. Lisäksi ei ehkä vetelisi niin paljoa (mutumutu..). Mulla on 225/45/17, eikä mitään ongelmaa ajettavuuden tai mahtumisen takia, mut onhan ne vanteet aika pienet ja kumit kuin traktorissa :oops:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Kuuslovisella pyörii alla 215/40/18 ja madallustakin kohtuudella. Ihan nätisti menee mukulakivellä ja motarilla menee paremmin kuin edellisillä 215/45/17. Kyyti on kylmää ja reki liukas :black:
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Sienat on 8 x 18". 215 -levyisiä renkaita ei oikein löydy 18 tuumaisissa. kyllä mä ne 225/40-18 laitan alle. Kiitos kaikille kommenteista. Ilmoittelen kun on kuvia näytillä!

8)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Anthon kirjoitti:Sienat on 8 x 18". 215 -levyisiä renkaita ei oikein löydy 18 tuumaisissa. kyllä mä ne 225/40-18 laitan alle. Kiitos kaikille kommenteista. Ilmoittelen kun on kuvia näytillä!

8)
Tuo kyllä mahtuu madalluksen kerakin, mutta isommalla lastilla ottaa montuissa kiinni!

nim. kaksi kesää tuolla koolla jo ajellut. Jos profiiliksi ottaa 35, tulee alfasta kyllä mun mielestä täysin kelvoton peli normaaliin ajoon suomen paskateillä.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Sassicaia kirjoitti:ET 28 tuo kumeja 7mm ulos verrattuna ET 35:een
Eikös tämä päde ainoastaan siinä tapauksessa, kun vanteen leveys pysyy samana?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

OL kirjoitti:Eikös tämä päde ainoastaan siinä tapauksessa, kun vanteen leveys pysyy samana?
Näin on 8)

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Ihan perseestä tollaset "suhdeluvut". Vähän sama naisten kuppikoon kanssa, ikinä ei tiedä mitä oikeasti saa.. :mrgreen:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olen edelleen sitä mieltä että jos ei vertailla saman levyisiä ja ET:n omaavia vanteita saman merkkisillä renkailla niin ei voi varmaksi tietää muuta kuin kokeilemalla.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä että jos ei vertailla saman levyisiä ja ET:n omaavia vanteita saman merkkisillä renkailla niin ei voi varmaksi tietää muuta kuin kokeilemalla.
Pitää paikkansa. Tosin tuo on vaan käytännössä vähän hankalampi juttu. Tai voi tulla kalliiksi :wink:

Vielä lisäyksenä, minulla on kesänakit ottanut kiinni sisä, ja ulkoreunasta samalta puolelta, samoilla renkailla/vanteilla. Eli pelaa siinä sitten ET:n kanssa..
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Maho kirjoitti:Vielä lisäyksenä, minulla on kesänakit ottanut kiinni sisä, ja ulkoreunasta samalta puolelta, samoilla renkailla/vanteilla. Eli pelaa siinä sitten ET:n kanssa..
Mites tuon katsastuskonttorin kanssa on? Muutoskatsastaa varmaan täytyy 18-tuumaisilla kiekoilla, olenko jummartanut oikein, da oder njet?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Konttorille tulee asiaa jos vannekoko kasvaa yli yhden tuuman alkuperäisestä tai vaihtoehtoisista mitkä on merkitty lisäosaan. Katsastuksessa ei ladata takakonttia täyteen eikä ajaeta töyssyissä ym. vaan katsotaan vaan ettei eturenkaat ota kiinni kun kääntää laidasta laitaan.

Niin ja kynivät luonnollisesti 25e.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Maho kirjoitti:
Anthon kirjoitti:Sienat on 8 x 18". 215 -levyisiä renkaita ei oikein löydy 18 tuumaisissa. kyllä mä ne 225/40-18 laitan alle. Kiitos kaikille kommenteista. Ilmoittelen kun on kuvia näytillä!

8)
Tuo kyllä mahtuu madalluksen kerakin, mutta isommalla lastilla ottaa montuissa kiinni!

nim. kaksi kesää tuolla koolla jo ajellut. Jos profiiliksi ottaa 35, tulee alfasta kyllä mun mielestä täysin kelvoton peli normaaliin ajoon suomen paskateillä.
Mitäs sulla on Maho paineita 225/40-18 renkaissa?

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Mahosta en tiedä mutta oon käyttänyt 2,7:ää.
Edit: ja tämä siis Pirelli PZeroNeroihin

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No niin, kumit ja vantehet on alla!

Pintakovuus oli yllättävän vähäistä, ei juurikaan muuttunut pahemmaksi, vähän tietenkin. Meluisammat nuo renkaat tietenkin on kuin 205/55-16, sekin täytyy kai hyväksyä. Odotellaan että saadaan se madallussetti alle, ensi viikolla tai sitä seuraavalla viimeistään. Helmat tulee alle ens maanantaina, etuspoilerin laitan ehkä vasta kun madallus on hoidettu...

Kuvia albumissani.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2659
Viimeksi muokannut Anthon, 16 Huhti 2005, 21:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kyllä on komiat vanteet :-D Jos ne joutuu kodittomiksi, niin voin antaa niille kyllä uuden :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onhan sulla lukkopultit onhan?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onhan sulla lukkopultit onhan?
Meinasitko käydä hakemassa, jos ei ole... :mrgreen: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Ehdottoman hyvältä näyttää, jopa ilman madallustakin, joka oli pienoinen yllätys. Saattaa tietysti johtua kuvakulmastakin, mutta alkuun en juuri edes huomannut tuota seikkaa.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onhan sulla lukkopultit onhan?
Eipä oo vielä, mutta auto on enimmäkseen tallissa (mitä järkee?!!) ja kaikki varashälyttimet yms on autossa. Mutta vietiinhän eräältä F1 Bernieltäkin valssit autosta kotinsa edustalta, joten kyllä ne on kai hankittava.

Kiitos kehuista. :oops:

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Todella hienosti istuvat ilman madallustakin...
Mutta ehdottomasti lukkopultit kiinni asap!
...kele on ne vaan makeet!

ps. kiitos vielä sinullekin jälkikäteen Anthon. "Anselmi" tuli nautittua eilen onnistuneen oman alfan talviteloilta poiston kunniaksi.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

glideslope kirjoitti: ps. kiitos vielä sinullekin jälkikäteen Anthon. "Anselmi" tuli nautittua eilen onnistuneen oman alfan talviteloilta poiston kunniaksi.
Hyvä että "Anselmi" kelpasi, italialainen viini on aina poikaa silloin tällöin.

Kiitos sulle vielä kerran hyvinhoidetusta projektista!

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Viime päivien havaintoja: etupään jouset antaa aina silloin tällöin kuopissa kivan Pojoing! -äänen, mitenhän tuo vanteiden uusi koko voi tuohin vaikuttaa? Ennen ei juurikaan jouset ponnahdelleet. Alla siis vielä vakioalusta...

Lukuisia pitkiä katseita kaduntallaajilta ja kanssa-autoilijoilta. That's nice... :-D

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No niin, Eibachin Pro Street S -setti on nyt alla. Edestä tiputettiin 4 cm ja takaa 3 cm. Työt teki Autohuoto Ykköset, Jyväskylä, 245 euroa, yli puolen päivän homma reilusti säätöineen ja kokeiluineen.

Kokemuksia parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen:

- ensivaikutelma yllättävän pehmeä (asentaja pelotteli rata-auto jutuillaan kun oli testannut alustaa päivän aikana), ajonopeudet 20-35 km/h kaupungissa
- motarilla 120-140 km/h: wunderbar!

tauko (eli piti palata töihin..)

- seuraavan kerran kaupungissa oikeampaa ajoa 40-50 km/h: terävät töyssyt tulee aika pahasti läpi, enää ei nauratakaan niin paljoa...
Perä on tosi tiukka, jypyttää kaikki montut todella tarkkaan.
- mutkaista maalaistietä (Ruokkeen tie, nam...): todella skarppi tuntuma tiehen, mutkkin voi laskea aivan täysillä, jos vaan kantti kestää kuskilla

Summa summarum yhden illan ajon jälkeen:
- rengastus vaikuttaa merkittävästi pintakovuuteen, missään nimessä en suosittele yli 18" renkaita!
- takapäätä jos saa säädettyä vielä vähän pehmeämmäksi, olisi hyvä. Tosin kaaret alkaa tulla tällä rengastuksella vastaan...

Apukuljettajan kommentteja pelon sekaisin tunnelmin odotellessa päätän raporttini Urho-pulloni ääreltä tähän. Jyväskylä vaikenee. :drinking:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Näinhän se on!
Itselläkin ollut tuo alusta nyt pari viikkoa kiinni. Tien epätasaisuudet tuntuvat huomattavasti paremmin, välillä ärsyttääkin. Pohjapanssarin kohdalta maavaraa about 10cm, ei tosin ole vielä ainakaan napahtanut missään kiinni. Hyviäkin puolia toki löytyy: Kiihdytettäessä hölmön näköinen "keinumis-efekti loppui", nopeus vaan kasvaa eikä jäädä niiailemaan :-D . Ja sitten kun se tie on tasaista, imeytyy auto ihanasti tiehen kiinni. Tiukkaan mutkaan jarrutti ennen, nyt painaa mielellään lisää kaasua :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kansa vaatii kuvia!!
-Tomi- kirjoitti:Pohjapanssarin kohdalta maavaraa about 10cm
Mitä, minimi maavarahan on 80mm, joten mitä ne pari senttiä siinä tekee :mrgreen:

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Kamera saapuu huomenna vaimon kera, oottakee oottakee... :lol:

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No niin, nyt on kuvia! Katsokaa albumistani ellei sijoitus tähän onnistu...

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2841


Eli siis eteen madallusta tuli 40 mm ja taakse 30 mm. Nelipistesuuntaus tehtiin tänään euromasterissa ja ainakin äkkiseltään se tuntui rauhoittaneen sivuttaisvakautta, ja jotenkin alausta tuntuu muutenkin mukavammalta. Liekö sitten persus jo tottunut töyssyihin...

Vaimo ei ole asiaa suuremmin huomannut, sanoi vain vanteista että: "aika kumman näköistä kun tuolta näkyy kaikki osat läpi noista rei'stä.. Sanoin että nää kesärenkaat on nyt sellaiset vaan malliltaan. :roll:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Hieno on !
Ja sopivan matala, saa pienjyrsijät kyytiä :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nyt on viimesen päälle! Älä tee enää mitään. Siis auton suhteen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kommeet on. Menis tuon Getvosen allakin kommeesti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

HIENO! :-D

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No tilasin minäkin sitten tuollaiset...Tosin vain 17". :) Olen nimittäin etsinyt jo useamman viikon V6 166:een sopivia vanteita, eikä oikein mitään ole löytynyt. Ensin malleja löytyy pilvin pimein, mutta tarkistussoitto maahantuojalle ja aina sama vastaus: "ei käy V6 koneella oleviin..." Suurinpiirtein ainoa malli, joka on löytynyt on MM HT-3, joka miellyttänyt silmääni.

Meinas vaan olla hankaluuksia maksun kanssa, kun yritin Visalla, mutta noin isoa summaa ei voinut maksaa ilman Paypal-verifiointia ja se puolestaan olisi kestänyt viikkoja. No, sitten laitoin maksun tilisiirtona. Katsotaan nyt löytääkö rahat perille. Ja mikä tärkeintä löytääkö valssit vielä reitin tänne Jyväskylään...

Toivottavasti Anthon ei pahastu, kun peesailin... :oops:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuohon mr kirbyn postaukseen viitaten, että millä perusteella ei käy Veekutosiin??
sama pulttijakohan noissa 166:ssa pitäisi olla kaikissa malleissa eli 5x108, myöskään ET:ssä i pitäisi olla eroja..

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kutosissa on kuulemma isompi jarrusatula edessä eli kaikki vanteet ei mahdu pyörimään. Pakko se on uskoa, kun maahantuoja sanoo... :-o

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no niipä tietenkin, loppupelissä aika pätevä syy... :lol:

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MrKirby kirjoitti:Kutosissa on kuulemma isompi jarrusatula edessä eli kaikki vanteet ei mahdu pyörimään. Pakko se on uskoa, kun maahantuoja sanoo... :-o
Pitää paikkansa ainakin Superin osalla jossa tuntomerkkinä on valkoinen Alfa Romeo-teksti mustassa satulassa (Brembon jarrut?). Kokeilin 166 TS:n 16" aluvanteita alle - edessä ei sovi ilman n. 20 mm:n spacereita. Pyörimään siis sopisi mutta satula on syvyyssuunnassa erittäin massiivinen. Kuitenkin yksi 16" alkuperäisvanne käy myös Superiin joten tilasin DA:sta sellaiset erittäin kohtuulliseen hintaan. Sopii erittäin pienellä toleranssilla mutta eipä ole ollut minkäänlaisia ongelmia talvella. Eikä tarvinnut ostaa 17" talvirenkaita.

En osaa sanoa onko 2.5-litraisen jarrut samat kuin Superissa. Jotenkin oli sellainen käsitys että Brembot on vain Superissa (Turbo ja 3.0V6).

MrKirby: Hieno valinta - tosin nyt voit joutua alustasarjan ostoon.... :wink:

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

MrKirby kirjoitti: Toivottavasti Anthon ei pahastu, kun peesailin... :oops:
No höpsis! Tässä maassa on edelleen tilaa Sienoille, Jyväskylässä etenkin...

No, toivottavasti näet sunnuntaina mun vanteet livenä. 8)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noissa mitotuksissa kannattaa huomioida myös liimattavien painojen tila tarve. Tosin nykyään saa painoja myös "litteinä".
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Noissa mitotuksissa kannattaa huomioida myös liimattavien painojen tila tarve
Eihän niitä painoja sinne puolien takapuolille laiteta joten ei liene mikään ongelma tässä tapauksessa :wink:

Vastaa Viestiin