Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Vakkarin käyttökin lisää mukavasti näissä bemareissa tuota jarrujen kulumista Tai ainakin omassa on vakkarissa jarrutoiminto alamäissä jotta ei vaan vaihti nousisi liikaa. Itse tosin tulee usein sitten napattua vakkari pois päältä alamäissä
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo vakkarijarru F34:stä löytyy. Mökkireissuja Bimmerillä tehdään 4 kesässä Hämeeseen ja lisäksi 2 reissua vuoteen Satakuntaan sukuloimaan. Joten vakkari ei ole liiaksi päässyt jarruja syömään. Kaupunkiliikenne ja ajotapa taitaa olla tavanomaiset epäillyt.
Re: Muiden merkkien murheita.
Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa. Monilla muillakin merkeillä tarjotaan helposti samaa varaosien myynnin edistämiseksi.
Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
TTi
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto? Siis että sadekelillä säännöllisesti hipaistaan paloilla levyjä jotta jarrut ovat kuivat ja äkkijarrutuksen aikaan pysähtyminen on maksimaalista heti jarrutuksen alusta alkaen.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Jeps. Sateella alkoikin alkuun oireilla. Vinkuivat penteleet. Sittemmin vinkuivat ihan kokoajan. Nyt on hiljaista.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Isän Marea-case alkaa saada yhä surkuhupaisampia piirteitä. Alkuperäinen korjaamo vei auton Deltaan, jossa asentajat oli ensin lakossa ja sitten tekivät samat vikakoodin lukemiset ku alkuperäinen pajakin. Mitään koodia ei kuulemma löydy. Delta ei usko että vika on asentoanturissa tai lämpöanturissa.
Mitenhän lie, sytyttääkö nuo anturiviat vikavalon tai näkyykö niiden vika koodina kun vika on päällä? Autossahan ei pala pysyvästi vikavaloa ja kylmänä auto toimii...kunnes sitten lämmettyään alkaa käyntihäröt ja ompa isä saanut sen valonkin syttymään monta kertaa. Mutta pajalla eivät käytä auto tarpeeksi lämpimäksi...kun ei ole kuulemma aikaa!!!
En hemmetti soikoon tiedä mitä tuon kanssa tekisi. Auto on 20km päässä Deltan pihalla ja on aika veemäinen ajettava kaupungin läpi kotiin noin epävarmana. Ois kait tuo sama vaikka ite mnennä sinne Deltan pihalle vaihtamaan ne anturit, jos ei muu auta.
Mitenhän lie, sytyttääkö nuo anturiviat vikavalon tai näkyykö niiden vika koodina kun vika on päällä? Autossahan ei pala pysyvästi vikavaloa ja kylmänä auto toimii...kunnes sitten lämmettyään alkaa käyntihäröt ja ompa isä saanut sen valonkin syttymään monta kertaa. Mutta pajalla eivät käytä auto tarpeeksi lämpimäksi...kun ei ole kuulemma aikaa!!!
En hemmetti soikoon tiedä mitä tuon kanssa tekisi. Auto on 20km päässä Deltan pihalla ja on aika veemäinen ajettava kaupungin läpi kotiin noin epävarmana. Ois kait tuo sama vaikka ite mnennä sinne Deltan pihalle vaihtamaan ne anturit, jos ei muu auta.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
asiakaspalvelu on kyllä kohdallaan ja ammattitaitokin hieman epäilyttää näiden perusteella.Janne kirjoitti:Isän Marea-case alkaa saada yhä surkuhupaisampia piirteitä. Alkuperäinen korjaamo vei auton Deltaan, jossa asentajat oli ensin lakossa ja sitten tekivät samat vikakoodin lukemiset ku alkuperäinen pajakin. Mitään koodia ei kuulemma löydy. Delta ei usko että vika on asentoanturissa tai lämpöanturissa.
Mitenhän lie, sytyttääkö nuo anturiviat vikavalon tai näkyykö niiden vika koodina kun vika on päällä? Autossahan ei pala pysyvästi vikavaloa ja kylmänä auto toimii...kunnes sitten lämmettyään alkaa käyntihäröt ja ompa isä saanut sen valonkin syttymään monta kertaa. Mutta pajalla eivät käytä auto tarpeeksi lämpimäksi...kun ei ole kuulemma aikaa!!!
En hemmetti soikoon tiedä mitä tuon kanssa tekisi. Auto on 20km päässä Deltan pihalla ja on aika veemäinen ajettava kaupungin läpi kotiin noin epävarmana. Ois kait tuo sama vaikka ite mnennä sinne Deltan pihalle vaihtamaan ne anturit, jos ei muu auta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kollegasi ovat käsittäneet bemarismin oikein ja ajavat jatkuvasti joku poljin pohjassa. Automaatissa vaihtoehdot ovat vähissä.TTi kirjoitti:Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa.
Nykyään niitä näiden kuivatus-, ESP- ja jarrucruise -systeemien ansiosta sentään käytetään. Aikoinaan tuli vastaan autoja, joissa lähes kulumattomia takajarruja vaihdeltiin inssin käskystä ruosteen ja jumien takia, kun varovaisen ja rauhallisen ajon kevyet jarrutukset vaikutti lähinnä etupyöriin.TTi kirjoitti: Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
On. Vieläpä nerokkaasti hoksattu, että kun sataa, haluaa kuski nähdä, joten sen aktivointi on sidottu lasinpyyhkimien/sadetutkan käyttöön - siksi nuo lerpunkin jarrut olivat kuivalla kelillä hiljaa.TeroPee kirjoitti:Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto?
Saanen kehua baijerilaisia insinöörejä lisää?
E93:n takaiskarin ylämutteri on M10x1 (todellakin tiheä kierre) ja mutteriin on kivasti naitettuna yläkumin kokoinen prikka, joka niputtaa setin näppärästi. Tämä on ihan jees, ei tartte pelata erillisten irto-osien kanssa ja homma toimii. Ovat myös keksineet siihen yläpään viereen tehdä sellaisen poteron/kotelon, johon tuo kyseinen kombinaatio pääsee tipahtamaan melko helposti, jos ei heti pääse jengoille iskarin yläpäähän. Tämä poterohan menee kätevästi sisälokarin taakse, joten palikka löytyy sisälokarin irroittamalla? No tuota, ei. No, tämä poterohan menee sitten varmaankin akun alla olevaan tilaan, joten palikka löytyy sieltä? No tuota... ei. No, poteroonhan on joku kätevä reitti peräkontin pyöränkoteloa peittävien verhoilujen alla, kun siellä tuntuu sellainen kohoumakin? No tuota... ei, se kohoumakin on vaimennusmattoa.
Tuohon perhanan poteroon, tai tarkemmin siellä majailevaan mutteriin ei pääse käsiksi oikein millään - ei koukulla, ei magneetilla, ei vedenpostoreikien kautta. Merkkiliikkeet ei tunnu pitävän ko. palikkaa hyllyssä ja kun kierre on tiheä, ei näitä löyty helpolla kilpailevista sekatavaraputiikeistakaan. Onneksi Hämeenlinnassa on Ruuvimarket, joka jälleen kerran pelastaa myymällä ruuvituotteen, mistä moni muu pulju ei ole kuullutkaan.
Ei muuta ko takas talliin pulttaamaan paikkoja kiinni. No, saapahan ruikkia kotelosuojaa noihin koteloihin, mitä tuli kaivettua esiin....
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin pahaksi kuluttajariita voi edetä: helsinkiläinen Audi-mies teippasi autoonsa varoitustekstin – ”Älkää missään nimessä ostako Audia”
http://www.hs.fi/talous/art-20000053512 ... m=toimitus
http://www.hs.fi/talous/art-20000053512 ... m=toimitus
Re: Muiden merkkien murheita.
Eihän tuo öljynkulutus noissa VAG-masiinoissa mikään salaisuus ole, tai edes hämmästys, kun näkee minkälaiset "öljyrenkaat" niissä männissä on. Ihme että niillä on päässyt joillain jopa kauppaan ja takaisin.
Vielä kun saisi lehtijuttuihin kuvat huoltokirjasta.
Vielä kun saisi lehtijuttuihin kuvat huoltokirjasta.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Osti käytetyn Audin Saksasta mutta silti vaatii korvauksia Suomen maahantuojalta
Re: Muiden merkkien murheita.
nykyään on EU alueen takuut, jos sen joku maksaa kyllä se on itse pääkallopaikka, ihan sama keneltä sitä vaatii tai ainakin suomen maahantuoja ohjaa valitukset oikeaan osoitteeseen.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Täysin off-topic, joten pahoittelut jo etukäteen!
Ehkä liikenne- ja/tai yleinen avautumisketju, mutta koska herrat ovat tässä säikeessä juuri olleet aktiivisia:
Uskoani siihen, että bemari-miehet eivät kaikki ole mulkkuja pitää pystyssä kaksi asiaa: Lerppu ja Polforea.
Herrojen habitus, elämänasenne ja kiinnostuksen kohteet saavat minut uskomaan, että oikeasti jokaisen mopoautojen liikennevaloissa kiusaamiseen tarkoitetun biimerin ratista ei löydy koulukiusaaja. Voi löytyä myös oikea herrasmies.
Nostan borsalinoa!
-Tazio
Ehkä liikenne- ja/tai yleinen avautumisketju, mutta koska herrat ovat tässä säikeessä juuri olleet aktiivisia:
Uskoani siihen, että bemari-miehet eivät kaikki ole mulkkuja pitää pystyssä kaksi asiaa: Lerppu ja Polforea.
Herrojen habitus, elämänasenne ja kiinnostuksen kohteet saavat minut uskomaan, että oikeasti jokaisen mopoautojen liikennevaloissa kiusaamiseen tarkoitetun biimerin ratista ei löydy koulukiusaaja. Voi löytyä myös oikea herrasmies.
Nostan borsalinoa!
-Tazio
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ole salaisuus ei. Ei myöskään se, että noita on korjattu paljon ilman asiakkaan rahapussin raottamista silloin, kun huoltokirja on ollut moitteeton. Sitten on erikseen nämä yksilöt, joiden huollot on laiminlyöty ja silti vingutaan korvausten perään.Jarsan kirjoitti:Eihän tuo öljynkulutus noissa VAG-masiinoissa mikään salaisuus ole, tai edes hämmästys, kun näkee minkälaiset "öljyrenkaat" niissä männissä on. Ihme että niillä on päässyt joillain jopa kauppaan ja takaisin.
Vielä kun saisi lehtijuttuihin kuvat huoltokirjasta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ja niitä mitkä on huollettu marmorilla orjallisesti aina ajallaan, ei silti korvata. Tiedän ihan livenä nähneenä montakin keissiä.
"Ei ole tyyppivika, normaalia kulumaa vain".
Jopa semituttu VW-mekaanikko kärsi tuosta, kunnes oli pyytänyt omalta esimieheltään kättä pidempää toisen myyjäliikkeen pisteeseen...
Ja niitä mitkä on huollettu marmorilla orjallisesti aina ajallaan, ei silti korvata. Tiedän ihan livenä nähneenä montakin keissiä.
"Ei ole tyyppivika, normaalia kulumaa vain".
Jopa semituttu VW-mekaanikko kärsi tuosta, kunnes oli pyytänyt omalta esimieheltään kättä pidempää toisen myyjäliikkeen pisteeseen...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Bemarien tapauksessa vanha totuus siitä miten 99% pilaa kaikkien maineen saattaa pitää paikkansa!Tazio kirjoitti:Täysin off-topic, joten pahoittelut jo etukäteen!
Ehkä liikenne- ja/tai yleinen avautumisketju, mutta koska herrat ovat tässä säikeessä juuri olleet aktiivisia:
Uskoani siihen, että bemari-miehet eivät kaikki ole mulkkuja pitää pystyssä kaksi asiaa: Lerppu ja Polforea.
Herrojen habitus, elämänasenne ja kiinnostuksen kohteet saavat minut uskomaan, että oikeasti jokaisen mopoautojen liikennevaloissa kiusaamiseen tarkoitetun biimerin ratista ei löydy koulukiusaaja. Voi löytyä myös oikea herrasmies.
Nostan borsalinoa!
-Tazio
Polforean jos bongaa baijerilaisen ratista on tuolloin löytänytkin herrasmiehen. Itse olen hiukan suurisuinen ja liian kiivas ko titteliin. Uidaan kuitenkin selkeästi vastavirtaan keskimääräisessä bmw-ajosuoritteessa!
Re: Muiden merkkien murheita.
No jos liike ei osaa tai viitsi tehdä GW-kyselyä, niin onhan sekin varmaan mahdollista. Työtähän tuo liikkeille on ja asianmukaisella asian käsittelyllä maksajakin työlle löytyy maahantuoja/tehdas -akselilta, joten vaikea ymmärtää näitä miksei homma kiinnosta.Aquatica kirjoitti:^
Ja niitä mitkä on huollettu marmorilla orjallisesti aina ajallaan, ei silti korvata. Tiedän ihan livenä nähneenä montakin keissiä.
Juuri näin.TeroPee kirjoitti:Ei ole salaisuus ei. Ei myöskään se, että noita on korjattu paljon ilman asiakkaan rahapussin raottamista silloin, kun huoltokirja on ollut moitteeton. Sitten on erikseen nämä yksilöt, joiden huollot on laiminlyöty ja silti vingutaan korvausten perään.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Pösön keulalla majaileva THP on alkanut näyttämään ominaisuuksiaan
3000km ajon jälkeen ajotietokone alkoi piippailemaan, että lisää öljyä kiitos.
n. 7 dl sinne sai kumota ennen kuin tosta helvetin vaikeesti luettavasta tikusta sai epäilyksen, että öljyn pinta saattaa olla ylämerkissä
Öljyn kulutus on ilmeisesti ihan normaalia?
Tuntuu vaan Alfan jälkeen oudolta, et tarvii kantaa öljypulloa takakontissa. Alfasta kun ei häviä öljyä 15tkm vaihtovälillä oikeastaan yhtään...
Välijäähyyn jo kurkkasin eikä sieltä tullut tippaakaan öljyä joten turbo ei ainakaan imupuolelle vuoda.
3000km ajon jälkeen ajotietokone alkoi piippailemaan, että lisää öljyä kiitos.
n. 7 dl sinne sai kumota ennen kuin tosta helvetin vaikeesti luettavasta tikusta sai epäilyksen, että öljyn pinta saattaa olla ylämerkissä
Öljyn kulutus on ilmeisesti ihan normaalia?
Tuntuu vaan Alfan jälkeen oudolta, et tarvii kantaa öljypulloa takakontissa. Alfasta kun ei häviä öljyä 15tkm vaihtovälillä oikeastaan yhtään...
Välijäähyyn jo kurkkasin eikä sieltä tullut tippaakaan öljyä joten turbo ei ainakaan imupuolelle vuoda.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tsekkasitko paisarin?
Edit: Omia iloja täytyy myös mainita että kiisuli-Cromassa pysynyt jäähdytysnesteet jo viikon tallella. Ehdin jo pelätä kansivikaa
Edit: Omia iloja täytyy myös mainita että kiisuli-Cromassa pysynyt jäähdytysnesteet jo viikon tallella. Ehdin jo pelätä kansivikaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kollegani tuntien, varsinkin manuaalivaihteisissa autoissa heillä tosiaan voi olla ongelmia tilanteeseen sopivan polkimen löytämisessäPolforea kirjoitti:Kollegasi ovat käsittäneet bemarismin oikein ja ajavat jatkuvasti joku poljin pohjassa. Automaatissa vaihtoehdot ovat vähissä.TTi kirjoitti:Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa.
Periaatteessahan tämä onkin vallan mainio keksintö, kun auto jarruttelee ihan itsekseen.Polforea kirjoitti:Nykyään niitä näiden kuivatus-, ESP- ja jarrucruise -systeemien ansiosta sentään käytetään. Aikoinaan tuli vastaan autoja, joissa lähes kulumattomia takajarruja vaihdeltiin inssin käskystä ruosteen ja jumien takia, kun varovaisen ja rauhallisen ajon kevyet jarrutukset vaikutti lähinnä etupyöriin.TTi kirjoitti: Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
Jatkossa bemareihin vaihdettaneen jarruosia samaan tahtiin tuulilasinpyyhkijöiden sulkien kanssa?Polforea kirjoitti:On. Vieläpä nerokkaasti hoksattu, että kun sataa, haluaa kuski nähdä, joten sen aktivointi on sidottu lasinpyyhkimien/sadetutkan käyttöön - siksi nuo lerpunkin jarrut olivat kuivalla kelillä hiljaa.TeroPee kirjoitti:Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto?
TTi
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ei vaihdeta. Pyyhkijänsulat ovat alkuperäiset.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, kyl noi koneen litkut on vielä pysyneet omilla osastoillaan ihan hyvin (puuta koputellen).Vode kirjoitti:^Tsekkasitko paisarin?
Edit: Omia iloja täytyy myös mainita että kiisuli-Cromassa pysynyt jäähdytysnesteet jo viikon tallella. Ehdin jo pelätä kansivikaa
Ton koneen huohottimen lähtö on sijoitettu venttiilikopassa sellaiseen paikkaan etten yhtään ihmettelisi vaikka öljyt menisi sitä kautta polttoon.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Muiden merkkien murheita.
Kai se on vielä 156 heppanen versio? Monesko jakoketju menossa ja monestiko imuventtiilit + kanavat puhallettu puhtaaksi kastasta?Vainio kirjoitti:Pösön keulalla majaileva THP on alkanut näyttämään ominaisuuksiaan
3000km ajon jälkeen ajotietokone alkoi piippailemaan, että lisää öljyä kiitos.
n. 7 dl sinne sai kumota ennen kuin tosta helvetin vaikeesti luettavasta tikusta sai epäilyksen, että öljyn pinta saattaa olla ylämerkissä
Öljyn kulutus on ilmeisesti ihan normaalia?
Tuntuu vaan Alfan jälkeen oudolta, et tarvii kantaa öljypulloa takakontissa. Alfasta kun ei häviä öljyä 15tkm vaihtovälillä oikeastaan yhtään...
Välijäähyyn jo kurkkasin eikä sieltä tullut tippaakaan öljyä joten turbo ei ainakaan imupuolelle vuoda.
Todennäköisesti huohottaa ja/tai vuotaa venttiilien ohjurit. Pieni kulutus kuuluu kyllä moottorin ominaisuuksiin, mutta sanotaanko että 100tkm ajetussa luokkaa 1l/15tkm. Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen. Lisäksi suotavaa päivittää moottorin softa, jolla pienennetään imuventtiilien overlappia. Lisäks venakopan vois vaihtaa seuraavassa ketjun vaihdossa uuteen versioon, jos ei ole jo. Imukanavien puhdistuksessa onkin hyvä vaihtaa imusarja missä huohotusputket menee suoraan venttiileille, eikä pasko kaasuläppää kuten orggis. (Minin osana ko. imusarja maksaa ~10% siitä mitä pösön osa)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Toi kone on kyl jotain nii hulppeeta
Pitäsköhän mun hankkia vaikka vanha JTS? Tosin sekin ois luotettavampi, ainakin kuullun perusteella... Ja ehkä kyl vähän nähdynkin perusteella.
Toi kone on kyl jotain nii hulppeeta
Pitäsköhän mun hankkia vaikka vanha JTS? Tosin sekin ois luotettavampi, ainakin kuullun perusteella... Ja ehkä kyl vähän nähdynkin perusteella.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^yli 150tkm jtässällä ja edelleen vaan menee niin pirkuleesti siis mittarissa yli 200tkm
"puhun niin totta kuin osaan"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Alan olla aika iloinen siitä ettei tullut THP 156:sta investoitua...
- Epäkelpokeräilijä -
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla kerkesi jötsiin tulla myös vähän reilut 200 tkm mittariin ennen myyntiä, noista reilut 50 tkm ajoin itse. Oli vielä peloteltua ensimmäisen vuoden mallia. Yksi puola ja kaksi sähköliitintä piti vaihtaa, muuten viaton kone.palkus kirjoitti:^yli 150tkm jtässällä ja edelleen vaan menee niin pirkuleesti siis mittarissa yli 200tkm
Re: Muiden merkkien murheita.
Älä nyt! Ihan mukava moottori toimiessaan. Harmi että noi toimii vaan yleensä pienen hetken ennen seuraavaa vikaa. On kyllä ollut PSA:lle sellainen murheenkryyni tuo pata, ettei ihan heti löydy verrokkia. No sen siitä saa, kun menee tekemään BMW:n kanssa yhteistyötä ja moottorin suunnittelusta vastasi BMW. Viikon päivät sitten yhteen tuollaiseen vaihdoin neljännen ketjukokonaisuuden pyörimään ja olihan silläkin jo sentään menty lähes 140 tkm...Rasvis kirjoitti:Alan olla aika iloinen siitä ettei tullut THP 156:sta investoitua...
En tiedä onko se joku tietynlainen ajotyyli vai mikä noita syö, kun joillain on päästy kuitenkin yli 100 tkm ekallakin ketjulla ja toisiin taas vaihdettiin 10 tkm kohdalla ensimmäiset. Hissutteleva ajo tuntuu ainakin karstoittavan imuvenat 20 tkm matkalla ihan tukkoon, mutta tuohan on tietty vähän jokaisen suorasuihkutteisen moottorin ongelma.
Re: Muiden merkkien murheita.
Mä kyllä ollu siinä uskossa että 156 THP ihan toimiva kampe uusimmissa painoksissaan. 2011 jälkeen kai aika harmiton tapaus. En nyt sen verta oo perehtynyt että muistaisin kuinka monta imusarjaa siihen on päivitetty ja miten monta softaa mutta monta kuitenkin. Parasta aikaakin pähkäilen että mk2 C4 156THP exclusive aisinin 6 lovisella voisi olla seuraava kulkine.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Toinen ketju vasta menossa @120tkm ja kyllä 156 heppainen. Ekalla ketjulla päästelty 102tkm. Eli ihan 159:n JTS koneen lukemiaJarsan kirjoitti:Monesko jakoketju menossa ja monestiko imuventtiilit + kanavat puhallettu puhtaaksi kastasta?
Jepu, ekaks kokeilen vaihtaa uudet öljyt koneeseen ja seurailla miten käy. Öljythän piti olla autoliikkeen toimesta vaihdettu ennen kuin hain auton, mut aika ikääntyneeltä litkulta näyttävää just vaihdetuiksiJarsan kirjoitti:Todennäköisesti huohottaa ja/tai vuotaa venttiilien ohjurit. Pieni kulutus kuuluu kyllä moottorin ominaisuuksiin, mutta sanotaanko että 100tkm ajetussa luokkaa 1l/15tkm. Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen.
Tämähän se alkoi kiinnostamaan. Pystyykö diagboxilla näkemään onko softa päivitetty? Versionumerosta tms? Tuo liiallinen overlap (EGR) on hanurista. Aikanaan rukkasin oman 156 JTS koneen ennakonsäätimen ja ohjaussolenoidin uuteen uskoon just ton imusarjan karstoittumisen helpottamiseksi.Jarsan kirjoitti:Lisäksi suotavaa päivittää moottorin softa, jolla pienennetään imuventtiilien overlappia.
Imusarja on vaihdettu päivitettyyn versioon, mut venakopasta en osaa sanoa. Ei löydy ainakaan kuiteista mainintaa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu, Diagboxilla näkee viimeisimmän etäpäivitysversion ja päivityksen päivämäärän. En nyt muista uusinta päivitysversiota tai tarkkaa päivää milloin tuo uusin päivitys on julkaistu. Uudemman venakopan tunnistaa siitä, että onko ilmuputkeen tuleva huohotusletku venakopassa sellasella sormin painettavalla klipsikiinnityksellä vai vain painamalla. Venakopan mukana vaihtuu myös tuo turbolle menevä ilmaputki, mihin toi huohotusletkukin kiinnittyy.
Keväällä tuli vaihteeksi uusi jakoketjutyyppikin (vissiin viimeinen päivitys mitä tehdas tuohon enää tekee). Tällä kertaa siinä on rei'itetyt akseloinnin holkit, jonka pitäisi estää kuluminen, kun öljy pääsee voitelemaan paremmin. Samalla tuli myös jälleen uusi ylälaahain. Ilmeisesti jälleen parempaa materiaalia, ettei aina katkea...
Keväällä tuli vaihteeksi uusi jakoketjutyyppikin (vissiin viimeinen päivitys mitä tehdas tuohon enää tekee). Tällä kertaa siinä on rei'itetyt akseloinnin holkit, jonka pitäisi estää kuluminen, kun öljy pääsee voitelemaan paremmin. Samalla tuli myös jälleen uusi ylälaahain. Ilmeisesti jälleen parempaa materiaalia, ettei aina katkea...
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)Janne kirjoitti:Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Nyt vähän reklamaatiota sitten pajoille, että vähän heräilevät sitten.
En oikeasti tajua, että mikä tossa voi niin vaikeeta olla. Minä en ole mikään oikea ammattilainen, vaikka koulutuksen autoasentajaks kävinkin. Mut yks ihan perusperusasia, mikä opetetaan jokaselle rasvanäpille on se, että kampiakselin asentoanturin yksinomaan ensimmäisiä oireita on se, että kone sammuu kuumana (tai ei enää käynnisty), vaan pitää ootella jäähtymistä.
Ja sit se, että jos asiakas vähänkään perustelee syyllistä, niin todellakin se voidaan kokeilla - varsinkin jos asiakas on halukas itse sen maksamaan...
Nyt vähän reklamaatiota sitten pajoille, että vähän heräilevät sitten.
En oikeasti tajua, että mikä tossa voi niin vaikeeta olla. Minä en ole mikään oikea ammattilainen, vaikka koulutuksen autoasentajaks kävinkin. Mut yks ihan perusperusasia, mikä opetetaan jokaselle rasvanäpille on se, että kampiakselin asentoanturin yksinomaan ensimmäisiä oireita on se, että kone sammuu kuumana (tai ei enää käynnisty), vaan pitää ootella jäähtymistä.
Ja sit se, että jos asiakas vähänkään perustelee syyllistä, niin todellakin se voidaan kokeilla - varsinkin jos asiakas on halukas itse sen maksamaan...
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Vanha uutinen ja lisäks käytännössä jokaisella tavalla debunkattu...
Mitäs pitää kaasupolkimen pohjassa...?
Mitäs pitää kaasupolkimen pohjassa...?
Re: Muiden merkkien murheita.
Jep, nimenomaan.Ricambi kirjoitti:Aika uskomaton tapahtuma
Toisin sanoen - ei ole mahdollinen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?
Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ on kokemusta jarruongelmista. (Ex) Giulietassa kiljui etu- ja takajarrut vuoron perään ja yhtä aikaa päivästä nolla lähtien. En kylläkään jaksanut aloittaa vääntöä aiheesta vika vai ominaisuus, vaan kiltisti maksoin jarrujen herkistelystä n. kerran vuoteen, mikä aika hyvin vaivan eliminoikin.
Tosin lopullinen ratkaisu tuntui olevan totaalinen jarruremontti 70 tkm kohdalla. Milanon pojat korjasi tällöin merkkihuollon tekemät tuhot ja uusiksi meni niin palat kuin kaikki levytkin. Tämän jälkeen ei kertaakaan ulinoita -> lupasin pyhästi itselleni kiikuttaa jarrujen rassausta kaipaavat autot tuonne. Marmori tulee vähän liian kalliiksi minun lompakolleni.
Tosin lopullinen ratkaisu tuntui olevan totaalinen jarruremontti 70 tkm kohdalla. Milanon pojat korjasi tällöin merkkihuollon tekemät tuhot ja uusiksi meni niin palat kuin kaikki levytkin. Tämän jälkeen ei kertaakaan ulinoita -> lupasin pyhästi itselleni kiikuttaa jarrujen rassausta kaipaavat autot tuonne. Marmori tulee vähän liian kalliiksi minun lompakolleni.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tyhmä kysymys, mutta itsellä 500X eli sama auto. Kuinka monta kertaa olet vetänyt jossain soramontulla jarrut totaalilukkoon et kaikki maailman ABS/ESP/KGB astui peliin? Itsellä vinkuu enää sateisella kelillä parin ekan jarrutuksen ajan sen jälkeen kun "herkistelin jarruja" sellaisen vartin verran. Muuten tuli kyllä sellaista ulinaa et ei saatana.jkk kirjoitti:Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?
Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^^mä olen käsittänyt, että jarruissa on vikaa jos ne vinkuvat. Ja juri tuo vinkumiset aiheuttaja saattaa myöhemmin aiheuttaa totaalisen remontin mistä ikinä johtuukaan...
Googlettelun jälkeen Renegaden jarruista on joku tehtaan TSB olemassa ainakin jossain päin maailmaa, kehtaisko mennä tiskille valittamaan ja ottaa se TSB numeroineen mukaan?
Googlettelun jälkeen Renegaden jarruista on joku tehtaan TSB olemassa ainakin jossain päin maailmaa, kehtaisko mennä tiskille valittamaan ja ottaa se TSB numeroineen mukaan?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
Oon yrittänyt motarin rampilta poistuttaessa yöaikaan kun palailen töistä ja ei ole muita näköpiirissä. Ei auta. Sitten törnäsin youtubessa renegade brake test fail videoon ja alkoi puistattamaanShuttle kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta itsellä 500X eli sama auto. Kuinka monta kertaa olet vetänyt jossain soramontulla jarrut totaalilukkoon et kaikki maailman ABS/ESP/KGB astui peliin? Itsellä vinkuu enää sateisella kelillä parin ekan jarrutuksen ajan sen jälkeen kun "herkistelin jarruja" sellaisen vartin verran. Muuten tuli kyllä sellaista ulinaa et ei saatana.jkk kirjoitti:Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?
Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
https://m.youtube.com/watch?v=Df9vQd8fSLY
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
No niiin Auris Sw ei ole enää uudenkarhea vaan pelkästään karhea. Vaimon työpaikan parkissa (Sairaala) joku saanut mielenhäirlön ja avaimella vetänyt noin 40 cm: n naarmun auton vasempaan kylkeen....tulikin mieleen tästä miksi en kovin usein tykkää ostaa ihan bränikkää autoa....
Onneksi viiru pääosin lakassa , mutta huonoksi onneksi Tokyo Red-maalissa on 3 tai 4 eri kerrosta ja hiput mukana... paikkamaalaus vaikeaa..
Onneksi viiru pääosin lakassa , mutta huonoksi onneksi Tokyo Red-maalissa on 3 tai 4 eri kerrosta ja hiput mukana... paikkamaalaus vaikeaa..
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Mairehan on hyvä peli! Vielä kun löytyis jostain sillä 5-mukisella koneella kaikilla herkuillaJanne kirjoitti:Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)Janne kirjoitti:Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Totta, idiootit asialla; "liian paljon jarruvoimaa". Sehän se turvallista on, että laitetaan paskat jarrut, jolloin ei tarvita ABSia eikä kaatumisenestoa, joka aika nätisti näyttää nyt tasapainoilevan 2 pyörällä. Väistökokeessakaan (eri video) ei suurta dramatiikkaa.jkk kirjoitti:Sitten törnäsin youtubessa renegade brake test fail videoon ja alkoi puistattamaan
https://www.youtube.com/watch?v=CNEdJF0_4aI
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Näky olevan viimeisin päivitys moottorin ecuun tehty helmikuussa 2017, liekkö sitten uusin softaversio?Jarsan kirjoitti:Juu, Diagboxilla näkee viimeisimmän etäpäivitysversion ja päivityksen päivämäärän. En nyt muista uusinta päivitysversiota tai tarkkaa päivää milloin tuo uusin päivitys on julkaistu.
Näyttää muuten tuo THP:n öljynkulutus vähentyneen olemattomiin kun vaihdoin uudet öljyt.
4000km ajeltu uusilla 0-30w öljyillä eikä öljyn pinta ole vajonnut yhtään.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Uskoisin olevan uusin softa. Jokatapauksessa tuo overlapin vähennys tuli muistaakseni joskus 2016 alkupuolella, eli se on varmasti sen osalta ajantasalla.
Hyvä juttu, jos oikea öljy korjasi tilanteen!
Hyvä juttu, jos oikea öljy korjasi tilanteen!