16v ajoituksenmuunnin PRKL!
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
16v ajoituksenmuunnin PRKL!
Kyllähän se TAAS alkoi niin ihanasti nakuttamaan. Hiukkasen taustaa tapahtuneesta. Autoon vaihdettiin jakohihnan vaihdon yhteydessä 63 metriä ajettuna dieselsoundin takia yllätys yllätys tuo jakohihnaratkaisujen ohella Alfan moottoriosaston ihanin sunnittelunkukkainen ajoituksenmuuntomokkula. Nyt autolla on ajettu 87 metriä, ja taas nakuttaa niin saatanasti aina käynnistyksen jälkeen noin 5-10 sek. ajan. Vanha muunninhan kävi dieseliä hela tiden sillon loppuvaihessa.
Siis kysymykset kuuluu, kuinkas pitkälle noilla yleensä on ruukattu päästä? Lienee 24tkm lyhyydessään jo SE luokkaa? Voikohan autossani olla jotain vialla (vai onko mulle osunut vaan normaaliakin heikompia osia) kun ei meinaa lyhennetyn hihnanvaihtovälin puoliväliin selvitä ilman jakopääremonttia?
Siis kysymykset kuuluu, kuinkas pitkälle noilla yleensä on ruukattu päästä? Lienee 24tkm lyhyydessään jo SE luokkaa? Voikohan autossani olla jotain vialla (vai onko mulle osunut vaan normaaliakin heikompia osia) kun ei meinaa lyhennetyn hihnanvaihtovälin puoliväliin selvitä ilman jakopääremonttia?
Viljan tar fram det som inte fanns.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: 16v ajoituksenmuunnin PRKL!
Tarkka matkamittari sinun autossa,minulla näyttää trippikin vaan 100 metrin tarkkuudellaIl Mostro kirjoitti:Kyllähän se TAAS alkoi niin ihanasti nakuttamaan. Hiukkasen taustaa tapahtuneesta. Autoon vaihdettiin jakohihnan vaihdon yhteydessä 63 metriä ajettuna dieselsoundin takia yllätys yllätys tuo jakohihnaratkaisujen ohella Alfan moottoriosaston ihanin sunnittelunkukkainen ajoituksenmuuntomokkula. Nyt autolla on ajettu 87 metriä, ja taas nakuttaa niin saatanasti aina käynnistyksen jälkeen noin 5-10 sek. ajan. Vanha muunninhan kävi dieseliä hela tiden sillon loppuvaihessa.
Siis kysymykset kuuluu, kuinkas pitkälle noilla yleensä on ruukattu päästä? Lienee 24tkm lyhyydessään jo SE luokkaa? Voikohan autossani olla jotain vialla (vai onko mulle osunut vaan normaaliakin heikompia osia) kun ei meinaa lyhennetyn hihnanvaihtovälin puoliväliin selvitä ilman jakopääremonttia?
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Kyllä sen uusi piti olla. Vaihdatin sen silloin Muukkosella, puhetta oli silloin kunnostamisesta mutta sanoivat että niitä on kahta erilaista ja mun mallia ei voi kunnostaa joten vaihtoivat kokonaan uuteen. Tai ainakin laskuttivat uuden mukaan. Nyt pitäisi olla sellainen kunnostettava kiinni. Kerkisin kyllä tilata jo uudenkin Englannista 134 e hintaan, jos pahenee ja tulee vaihto piankin eteen. Kuitenkin ajatuksena olisi rimpuilla tuonne hihnanvaihtoon/lähelle sitä jos ei ihan mahdottomaksi mene (eli nakuta koko ajan) ennen sitä.
Viljan tar fram det som inte fanns.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikös se muunnin ala yleensä jumittaa sen vuoksi, että sinne kertyy kakkaa eikä jousi enää jaksa palauttaa muunninta pienten kierrosten asentoon? Mahtaisikohan Forte tms. -pesu auttaa?
Mulla naputti muuntimen vaihdon jälkeenkin joskus ihan aavistuksen tyhjäkäynnillä, mutta taisi olla tilapäinen ongelma kun ei ole viime kesän jälkeen esiintynyt. *kop kop*
Mulla naputti muuntimen vaihdon jälkeenkin joskus ihan aavistuksen tyhjäkäynnillä, mutta taisi olla tilapäinen ongelma kun ei ole viime kesän jälkeen esiintynyt. *kop kop*
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Nyt on hihnan vaihto edessä ja auto nakuttelee startissa aina välillä. Pitäisiköhän huoltamoa pyytää vaihtamaan ajoituksen muunnin /korjaussarja saman tein. Toi auto on nakutellu ilmeisesti jo noin vuoden verran aina silloin tällöin, mutta ääni ei kuitenkaan ole pahentunut missään välissä?!?
Hmm... Mitäs tekis.
Hmm... Mitäs tekis.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: