cobra varashälytin
Valvoja: Moderators
cobra varashälytin
itsellä on cobran varashälytin kaltevuusjutulla.
nyt on monena yönä/päivällä varashalytin huutanut.
kun avaan hälytyksen jälkeen ovat niin ledi vilkahtaa 3 tai 4 kertaa.
onko kellään sitä manuaalia misä on ne viat että esim 2 kertaa vilkkuu ledi niin on konepellin anturissa vika ym.
tarttis saada tietää mitä toi 3 taikka 4 vilkahdusta tarkottaa et mis on vika kun oma manuaali on hukkunut jonnekin.
nyt on monena yönä/päivällä varashalytin huutanut.
kun avaan hälytyksen jälkeen ovat niin ledi vilkahtaa 3 tai 4 kertaa.
onko kellään sitä manuaalia misä on ne viat että esim 2 kertaa vilkkuu ledi niin on konepellin anturissa vika ym.
tarttis saada tietää mitä toi 3 taikka 4 vilkahdusta tarkottaa et mis on vika kun oma manuaali on hukkunut jonnekin.
Alfa 156 2.5 V6 -98
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Näin malli 7917 ja 7918 manuaali sanoo:
1 välähdys=ovet,konepeltsi,takaluukku, ovat olleet auki
2 välähdystä=mikroaaltotunnistin tai lisätunnistin on reagoinut
3 välähdystä=ultraääni- tai lasinrikkotunnistin on reagoinut
4 välähdystä=yritetty käynnistää (sytytysvirran tunnistus)
5 välähdystä=jännitteenalenemisen tunnistin reagoinut
6 välähdystä=sabotointi (akkuvarmennus)
Löytyy koko pumaska pdf:nä tarvittaessa.
1 välähdys=ovet,konepeltsi,takaluukku, ovat olleet auki
2 välähdystä=mikroaaltotunnistin tai lisätunnistin on reagoinut
3 välähdystä=ultraääni- tai lasinrikkotunnistin on reagoinut
4 välähdystä=yritetty käynnistää (sytytysvirran tunnistus)
5 välähdystä=jännitteenalenemisen tunnistin reagoinut
6 välähdystä=sabotointi (akkuvarmennus)
Löytyy koko pumaska pdf:nä tarvittaessa.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Katsoin edesmenneen auton vanhaa Cobra 6412 -manuaalia, asennettu vuonna 1997, siinäkin on ihan samat välähdyskoodit kuin näissä uusimmissa. Eli kolme välähdystä tarkoittaa että sisätilatunnistin tai lasinrikkotunnistin on reagoinut.Peltsi kirjoitti:mun malli on 7915, onks kellään manuaalia siihen, et tietäis mitä vikakoodeja tosa mallissa on taikka missä vika kun tulee 3 välähdystä ?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Viepä auto sulamaan lämpimään talliin ja kokeile uudestaan. Tod.näk. jokin anturi antaa virheilmoituksen.abro kirjoitti:Missä vika kun cobran häly rupeaa vinkumaan samantien kun painaa keskuslukituksen kiinni?
Luulee ilmeisesti, että joku ovista on auki?
Rupesi pakkasilla vittuilemaan..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Itsellä jos jokin luukuista on auki lukittaessa, auto ei sano mitään vaan paukauttaa lukot samantien auki ja vilauttaa kertaalleen vilkkuja.abro kirjoitti:Luulee ilmeisesti, että joku ovista on auki?...
...Neljä vilkahdusta taitaa antaa.
Usein lukittaessa oma piippaa ja antaa neljä vilkautusta. Väittivät että tuo liittyy jotenkin sisätilatutkiin/takaluukun hälläriin. Eli jos lukittaessa auto on piipannut ja avaa suoraan takaluukun niin hälytin pärähtää soimaan. Jos piippausta ei kuulunut toimii takaluukun avaus ilman että ensin pitää avata keskuslukko.
edit: tuo Ciancarlon ehdottama sulatus-tekniikka on hyvä kokeilla
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mulla oli 156:ssa Cobra (muistelen, että malli oli 7915).
Se lasinrikkoutumistunnistin voi siis reagoida, jos on säädetty herkälle kun esim. koputtelee ikkunoita eli
-joku on oikeasti käynyt koputtelemassa ikkunoita tai yrittänyt autoon sisälle
-tai tunnistin on vähän turhan herkällä ja reagoi koviin tuulenpuuskiin tai ikkunaan lentävään lumeen tms.
Se lasinrikkoutumistunnistin voi siis reagoida, jos on säädetty herkälle kun esim. koputtelee ikkunoita eli
-joku on oikeasti käynyt koputtelemassa ikkunoita tai yrittänyt autoon sisälle
-tai tunnistin on vähän turhan herkällä ja reagoi koviin tuulenpuuskiin tai ikkunaan lentävään lumeen tms.
MP
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
Minulla olit sisätilatunnistimet liian herkkiä -jos tulet ajamasta ja jätät lämmin auton seisomaan siis (lämmin ilman kokonaismassa on pienempi ja kylmän ilman massa on isompi) Hälytimen anturit ei ymmärtä miksi massa muuttu ja sen takia rupee huuta.
Ma säädin vähän herkkyyttä ja nyt enää ei pelleile.
Ainakin mun mielesta on näin.
Ma säädin vähän herkkyyttä ja nyt enää ei pelleile.
Ainakin mun mielesta on näin.
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Pitkävinku joku oli/luukku tunnistin auki.Carlos kirjoitti:Näin malli 7917 ja 7918 manuaali sanoo:
1 välähdys=ovet,konepeltsi,takaluukku, ovat olleet auki
2 välähdystä=mikroaaltotunnistin tai lisätunnistin on reagoinut
3 välähdystä=ultraääni- tai lasinrikkotunnistin on reagoinut
4 välähdystä=yritetty käynnistää (sytytysvirran tunnistus)
5 välähdystä=jännitteenalenemisen tunnistin reagoinut
6 välähdystä=sabotointi (akkuvarmennus)
Voit testata ovi/luukku kerrallaan, hälypäälle ja ovi auki avaimella.
Taikka painat kytkintä sormella, hälypäälle ja kytkin vapaaksi.
Tiedät ainakin sitten mikä paikka on jäässä/basana...
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Ne anturit taitaa reagoida ilmanpaineen muutoksiin.marqs31411 kirjoitti:Minulla olit sisätilatunnistimet liian herkkiä -jos tulet ajamasta ja jätät lämmin auton seisomaan siis (lämmin ilman kokonaismassa on pienempi ja kylmän ilman massa on isompi) Hälytimen anturit ei ymmärtä miksi massa muuttu ja sen takia rupee huuta.
Ma säädin vähän herkkyyttä ja nyt enää ei pelleile.
Ainakin mun mielesta on näin.
MP
Hälyt toimi hienosti sen aikaa kun oltiin tallissa sen pari tuntia, mutta ulkona taas sekosi.
Sais olla varmaan kauemmin lämpimässä, mutta ei oikein ole mitään paikkaa mihin viedä... Ellei vie pidemmäksi aikaa lämpimään parkkihalliin.
Täytyy varmaan noita lukkoja puhallella hiustenkuivaajalla kun ensi kerran taas pääsee sinne halliin.
On nyt meinaan niin jäässä, että avaimella ei pääse sisään, mutta keskuslukosta kyllä menee kiinni.
Sais olla varmaan kauemmin lämpimässä, mutta ei oikein ole mitään paikkaa mihin viedä... Ellei vie pidemmäksi aikaa lämpimään parkkihalliin.
Täytyy varmaan noita lukkoja puhallella hiustenkuivaajalla kun ensi kerran taas pääsee sinne halliin.
On nyt meinaan niin jäässä, että avaimella ei pääse sisään, mutta keskuslukosta kyllä menee kiinni.
