

Valvoja: Moderators
asiakaspalvelu on kyllä kohdallaanJanne kirjoitti:Isän Marea-case alkaa saada yhä surkuhupaisampia piirteitä. Alkuperäinen korjaamo vei auton Deltaan, jossa asentajat oli ensin lakossa ja sitten tekivät samat vikakoodin lukemiset ku alkuperäinen pajakin. Mitään koodia ei kuulemma löydy. Delta ei usko että vika on asentoanturissa tai lämpöanturissa.
Mitenhän lie, sytyttääkö nuo anturiviat vikavalon tai näkyykö niiden vika koodina kun vika on päällä? Autossahan ei pala pysyvästi vikavaloa ja kylmänä auto toimii...kunnes sitten lämmettyään alkaa käyntihäröt ja ompa isä saanut sen valonkin syttymään monta kertaa. Mutta pajalla eivät käytä auto tarpeeksi lämpimäksi...kun ei ole kuulemma aikaa!!!
En hemmetti soikoon tiedä mitä tuon kanssa tekisi. Auto on 20km päässä Deltan pihalla ja on aika veemäinen ajettava kaupungin läpi kotiin noin epävarmana. Ois kait tuo sama vaikka ite mnennä sinne Deltan pihalle vaihtamaan ne anturit, jos ei muu auta.
Kollegasi ovat käsittäneet bemarismin oikein ja ajavat jatkuvasti joku poljin pohjassa. Automaatissa vaihtoehdot ovat vähissä.TTi kirjoitti:Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa.
Nykyään niitä näiden kuivatus-, ESP- ja jarrucruise -systeemien ansiosta sentään käytetään. Aikoinaan tuli vastaan autoja, joissa lähes kulumattomia takajarruja vaihdeltiin inssin käskystä ruosteen ja jumien takia, kun varovaisen ja rauhallisen ajon kevyet jarrutukset vaikutti lähinnä etupyöriin.TTi kirjoitti: Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
On. Vieläpä nerokkaasti hoksattu, että kun sataa, haluaa kuski nähdä, joten sen aktivointi on sidottu lasinpyyhkimien/sadetutkan käyttöön - siksi nuo lerpunkin jarrut olivat kuivalla kelillä hiljaa.TeroPee kirjoitti:Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto?
Ei ole salaisuus ei. Ei myöskään se, että noita on korjattu paljon ilman asiakkaan rahapussin raottamista silloin, kun huoltokirja on ollut moitteeton. Sitten on erikseen nämä yksilöt, joiden huollot on laiminlyöty ja silti vingutaan korvausten perään.Jarsan kirjoitti:Eihän tuo öljynkulutus noissa VAG-masiinoissa mikään salaisuus ole, tai edes hämmästys, kun näkee minkälaiset "öljyrenkaat" niissä männissä on. Ihme että niillä on päässyt joillain jopa kauppaan ja takaisin.
Vielä kun saisi lehtijuttuihin kuvat huoltokirjasta.
Bemarien tapauksessa vanha totuus siitä miten 99% pilaa kaikkien maineen saattaa pitää paikkansa!Tazio kirjoitti:Täysin off-topic, joten pahoittelut jo etukäteen!
Ehkä liikenne- ja/tai yleinen avautumisketju, mutta koska herrat ovat tässä säikeessä juuri olleet aktiivisia:
Uskoani siihen, että bemari-miehet eivät kaikki ole mulkkuja pitää pystyssä kaksi asiaa: Lerppu ja Polforea.
Herrojen habitus, elämänasenne ja kiinnostuksen kohteet saavat minut uskomaan, että oikeasti jokaisen mopoautojen liikennevaloissa kiusaamiseen tarkoitetun biimerin ratista ei löydy koulukiusaaja. Voi löytyä myös oikea herrasmies.
Nostan borsalinoa!
-Tazio
No jos liike ei osaa tai viitsi tehdä GW-kyselyä, niin onhan sekin varmaan mahdollista. Työtähän tuo liikkeille on ja asianmukaisella asian käsittelyllä maksajakin työlle löytyy maahantuoja/tehdas -akselilta, joten vaikea ymmärtää näitä miksei homma kiinnosta.Aquatica kirjoitti:^
Ja niitä mitkä on huollettu marmorilla orjallisesti aina ajallaan, ei silti korvata. Tiedän ihan livenä nähneenä montakin keissiä.
Juuri näin.TeroPee kirjoitti:Ei ole salaisuus ei. Ei myöskään se, että noita on korjattu paljon ilman asiakkaan rahapussin raottamista silloin, kun huoltokirja on ollut moitteeton. Sitten on erikseen nämä yksilöt, joiden huollot on laiminlyöty ja silti vingutaan korvausten perään.
Kollegani tuntien, varsinkin manuaalivaihteisissa autoissa heillä tosiaan voi olla ongelmia tilanteeseen sopivan polkimen löytämisessäPolforea kirjoitti:Kollegasi ovat käsittäneet bemarismin oikein ja ajavat jatkuvasti joku poljin pohjassa. Automaatissa vaihtoehdot ovat vähissä.TTi kirjoitti:Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa.
Periaatteessahan tämä onkin vallan mainio keksintö, kun auto jarruttelee ihan itsekseen.Polforea kirjoitti:Nykyään niitä näiden kuivatus-, ESP- ja jarrucruise -systeemien ansiosta sentään käytetään. Aikoinaan tuli vastaan autoja, joissa lähes kulumattomia takajarruja vaihdeltiin inssin käskystä ruosteen ja jumien takia, kun varovaisen ja rauhallisen ajon kevyet jarrutukset vaikutti lähinnä etupyöriin.TTi kirjoitti: Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
Jatkossa bemareihin vaihdettaneen jarruosia samaan tahtiin tuulilasinpyyhkijöiden sulkien kanssa?Polforea kirjoitti:On. Vieläpä nerokkaasti hoksattu, että kun sataa, haluaa kuski nähdä, joten sen aktivointi on sidottu lasinpyyhkimien/sadetutkan käyttöön - siksi nuo lerpunkin jarrut olivat kuivalla kelillä hiljaa.TeroPee kirjoitti:Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto?
Joo, kyl noi koneen litkut on vielä pysyneet omilla osastoillaan ihan hyvin (puuta koputellen).Vode kirjoitti:^Tsekkasitko paisarin?
Edit: Omia iloja täytyy myös mainita että kiisuli-Cromassa pysynyt jäähdytysnesteet jo viikon tallella. Ehdin jo pelätä kansivikaa
Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Kai se on vielä 156 heppanen versio?Vainio kirjoitti:Pösön keulalla majaileva THP on alkanut näyttämään ominaisuuksiaan![]()
3000km ajon jälkeen ajotietokone alkoi piippailemaan, että lisää öljyä kiitos.
n. 7 dl sinne sai kumota ennen kuin tosta helvetin vaikeesti luettavasta tikusta sai epäilyksen, että öljyn pinta saattaa olla ylämerkissä![]()
Öljyn kulutus on ilmeisesti ihan normaalia?
Tuntuu vaan Alfan jälkeen oudolta, et tarvii kantaa öljypulloa takakontissa. Alfasta kun ei häviä öljyä 15tkm vaihtovälillä oikeastaan yhtään...
Välijäähyyn jo kurkkasin eikä sieltä tullut tippaakaan öljyä joten turbo ei ainakaan imupuolelle vuoda.
Mulla kerkesi jötsiin tulla myös vähän reilut 200 tkm mittariin ennen myyntiä, noista reilut 50 tkm ajoin itse. Oli vielä peloteltua ensimmäisen vuoden mallia. Yksi puola ja kaksi sähköliitintä piti vaihtaa, muuten viaton kone.palkus kirjoitti:^yli 150tkm jtässällä ja edelleen vaan menee niin pirkuleestisiis mittarissa yli 200tkm
Älä nyt! Ihan mukava moottori toimiessaan. Harmi että noi toimii vaan yleensä pienen hetken ennen seuraavaa vikaa.Rasvis kirjoitti:Alan olla aika iloinen siitä ettei tullut THP 156:sta investoitua...
Toinen ketju vasta menossa @120tkm ja kyllä 156 heppainen. Ekalla ketjulla päästelty 102tkm. Eli ihan 159:n JTS koneen lukemiaJarsan kirjoitti:Monesko jakoketju menossa ja monestiko imuventtiilit + kanavat puhallettu puhtaaksi kastasta?
Jepu, ekaks kokeilen vaihtaa uudet öljyt koneeseen ja seurailla miten käy. Öljythän piti olla autoliikkeen toimesta vaihdettu ennen kuin hain auton, mut aika ikääntyneeltä litkulta näyttävää just vaihdetuiksiJarsan kirjoitti:Todennäköisesti huohottaa ja/tai vuotaa venttiilien ohjurit. Pieni kulutus kuuluu kyllä moottorin ominaisuuksiin, mutta sanotaanko että 100tkm ajetussa luokkaa 1l/15tkm. Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen.
Tämähän se alkoi kiinnostamaan. Pystyykö diagboxilla näkemään onko softa päivitetty? Versionumerosta tms? Tuo liiallinen overlap (EGR) on hanurista. Aikanaan rukkasin oman 156 JTS koneen ennakonsäätimen ja ohjaussolenoidin uuteen uskoon just ton imusarjan karstoittumisen helpottamiseksi.Jarsan kirjoitti:Lisäksi suotavaa päivittää moottorin softa, jolla pienennetään imuventtiilien overlappia.
Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)Janne kirjoitti:Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....
Jep, nimenomaan.Ricambi kirjoitti:Aika uskomaton tapahtuma
Tyhmä kysymys, mutta itsellä 500X eli sama auto. Kuinka monta kertaa olet vetänyt jossain soramontulla jarrut totaalilukkoon et kaikki maailman ABS/ESP/KGB astui peliin? Itsellä vinkuu enää sateisella kelillä parin ekan jarrutuksen ajan sen jälkeen kun "herkistelin jarruja" sellaisen vartin verran. Muuten tuli kyllä sellaista ulinaa et ei saatana.jkk kirjoitti:Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?
Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
Oon yrittänyt motarin rampilta poistuttaessa yöaikaan kun palailen töistä ja ei ole muita näköpiirissä. Ei auta. Sitten törnäsin youtubessa renegade brake test fail videoon ja alkoi puistattamaanShuttle kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta itsellä 500X eli sama auto. Kuinka monta kertaa olet vetänyt jossain soramontulla jarrut totaalilukkoon et kaikki maailman ABS/ESP/KGB astui peliin? Itsellä vinkuu enää sateisella kelillä parin ekan jarrutuksen ajan sen jälkeen kun "herkistelin jarruja" sellaisen vartin verran. Muuten tuli kyllä sellaista ulinaa et ei saatana.jkk kirjoitti:Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?
Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
Mairehan on hyvä peli! Vielä kun löytyis jostain sillä 5-mukisella koneella kaikilla herkuillaJanne kirjoitti:Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)Janne kirjoitti:Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.
Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.
Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....
Totta, idiootit asialla; "liian paljon jarruvoimaa". Sehän se turvallista on, että laitetaan paskat jarrut, jolloin ei tarvita ABSia eikä kaatumisenestoa, joka aika nätisti näyttää nyt tasapainoilevan 2 pyörällä. Väistökokeessakaan (eri video) ei suurta dramatiikkaa.jkk kirjoitti:Sitten törnäsin youtubessa renegade brake test fail videoon ja alkoi puistattamaan
Näky olevan viimeisin päivitys moottorin ecuun tehty helmikuussa 2017, liekkö sitten uusin softaversio?Jarsan kirjoitti:Juu, Diagboxilla näkee viimeisimmän etäpäivitysversion ja päivityksen päivämäärän. En nyt muista uusinta päivitysversiota tai tarkkaa päivää milloin tuo uusin päivitys on julkaistu.