Alfa 166 V6 turbo ei lähde käyntiin.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
- Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
- Paikkakunta: Kuopio
Alfa 166 V6 turbo ei lähde käyntiin.
Auto on seissyt muutaman vuoden. Imusarjaan kun lorautti bensaa, niin sen ajan pyöri. Mittasin tankin liittimen, mutten saanut jännitettä. Hurinaakaan pumpusta ei kuulunut. Mitkä sulakkeet / releet pitäisi tutkailla. Sulakkeiden paikoista ei minulla ole tietoa tai listausta.
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 166 V6 turbo ei lähde käyntiin.
Irrottelet jokasen sulakkeen ja katot onko hapettuneita vaihtuu samalla huonotkin, turbolle mr muscle käsittely, saattaa olla aika jumahtanu seki, tankkiin vielä jotain sopivaa "puhdistusainetta" eiköhän ala heräänään toivottavasti
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa 166 V6 turbo ei lähde käyntiin.
Eikös noissa ole vielä lisäksi se polttoaineen syötön hätäpysäytin, joka katkaisee virran pumpulta.
Jostain jalkatilasta kai löytyy nollauskytkin.
Jostain jalkatilasta kai löytyy nollauskytkin.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa 166 V6 turbo ei lähde käyntiin.
^Kuskin penkin alta kumipeitteinen namiska.
E: Joitakin sulakkeiden paikkoja:
- Tulipellin välistä löytyy ne isoimmat ja tärkeimmät sulakkeet, ECU:n releet yms. Konepelti auki ja keskimmäisen pyyhkijänvarren alapuolelta muoviläppä neljällä ruuvilla auki. Ovat sitten suljettuna vielä semmoiseen muovihäkkiin, joka on aika kettumainen saada ehjänä auki.
- Hytistä löytyy suurin osa kaikista muista (valot, yms.); ratin alapuolelta miljoonakierteellä varustettu käsinpyöritettävä muovimutteri auki jolloin alaverhous aukeaa alaspäin, sulakeboksi löytyy ratin vasemmalta puolelta. Samasta paikasta löytyy myös OBD2-portti.
- Peräkontissa on oikealla sivustalla yksi sulakeboksi, mutta se ei muistaakseni sisältänyt yhtään moottorin toimintaan liittyvää sulaketta.
Sulaketaulukkoa kyllä en valitettavasti ulkoa muista, mutta alfaowner.comista löytyy sulakkeet kolmelitraiseen, jos kolmas kotimainen taipuu.
E: Joitakin sulakkeiden paikkoja:
- Tulipellin välistä löytyy ne isoimmat ja tärkeimmät sulakkeet, ECU:n releet yms. Konepelti auki ja keskimmäisen pyyhkijänvarren alapuolelta muoviläppä neljällä ruuvilla auki. Ovat sitten suljettuna vielä semmoiseen muovihäkkiin, joka on aika kettumainen saada ehjänä auki.
- Hytistä löytyy suurin osa kaikista muista (valot, yms.); ratin alapuolelta miljoonakierteellä varustettu käsinpyöritettävä muovimutteri auki jolloin alaverhous aukeaa alaspäin, sulakeboksi löytyy ratin vasemmalta puolelta. Samasta paikasta löytyy myös OBD2-portti.
- Peräkontissa on oikealla sivustalla yksi sulakeboksi, mutta se ei muistaakseni sisältänyt yhtään moottorin toimintaan liittyvää sulaketta.
Sulaketaulukkoa kyllä en valitettavasti ulkoa muista, mutta alfaowner.comista löytyy sulakkeet kolmelitraiseen, jos kolmas kotimainen taipuu.
Mikä piru sieltä taas on rikki?