
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyiskö keneltäkään ylimääräistä keulan ristikkoa mikä sopisi boseliftin keulalle? Oli yön aikana hävinnyt omastani tuo, siististi otettu irti kaikki 12 kiinnitysruuvia. 

- Liitteet
-
- 2017-10-04 19.05.58 (1).jpg
- (180.89 KiB) Tiedosto ladattu 6791 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aikamoinen taikuri asialla !
Omassa BL tuo ritilä oli sellaisilla akselisokilla kiinni niistä muovisista maskitapeista joita oli repsottavassa ritilässä enää kiinni 2 kpl toisella nurkalla.
Sokkien paikoilleenlaitto ei käsittääkseni onnistu purkamatta jotain suurempaa kokonaisuutta ensi irti. Niinpä laitoin ritilän polymeeriliimamassalla kiinnitystappien kohdilta kiinni.
Omassa BL tuo ritilä oli sellaisilla akselisokilla kiinni niistä muovisista maskitapeista joita oli repsottavassa ritilässä enää kiinni 2 kpl toisella nurkalla.
Sokkien paikoilleenlaitto ei käsittääkseni onnistu purkamatta jotain suurempaa kokonaisuutta ensi irti. Niinpä laitoin ritilän polymeeriliimamassalla kiinnitystappien kohdilta kiinni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä tuo runkonumero ZAR93200001387432A Bart kirjoitti:Runkonumero?Aranai kirjoitti:Jarrutehostimen metsästys menossa, yhden suoraan numeroiltaan täsmäävän tehostajan olen Italiasta löytänyt, mutta ei toimitusta Suomeen ja kaikilla mun italialaisilla kavereilla tai Italiassa asuvilla tuntuu olevan pms:sät päällä, ettei edes osto- /ja lähetysapua saa tähän hätään.
Olen kolunnut myös Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja löytänyt parikin tehostinta, jotka on malliin 1,9JDT 85kw ja itsellä on 1,9JDT 110.0kw.
Kuvien mukaan kiinnitykset tms. näyttää samalta, mutta mistä nyt voin varmistua osien sopivuuden, kun osan koodi on kuitenkin hiukan eri?
Alkaa hiukan käymään hermojen päälle, kun vaimo tarvis auton jo ajoon ja ja..
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Monet (mm. itse) vetää ne suoraan läpi mustakantaisilla ruuveilla.atm kirjoitti:Aikamoinen taikuri asialla !
Omassa BL tuo ritilä oli sellaisilla akselisokilla kiinni niistä muovisista maskitapeista joita oli repsottavassa ritilässä enää kiinni 2 kpl toisella nurkalla.
Sokkien paikoilleenlaitto ei käsittääkseni onnistu purkamatta jotain suurempaa kokonaisuutta ensi irti. Niinpä laitoin ritilän polymeeriliimamassalla kiinnitystappien kohdilta kiinni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolta vakoilemaan sopivuuksia.Aranai kirjoitti:Tässä tuo runkonumero ZAR93200001387432A Bart kirjoitti:Runkonumero?Aranai kirjoitti:Jarrutehostimen metsästys menossa, yhden suoraan numeroiltaan täsmäävän tehostajan olen Italiasta löytänyt, mutta ei toimitusta Suomeen ja kaikilla mun italialaisilla kavereilla tai Italiassa asuvilla tuntuu olevan pms:sät päällä, ettei edes osto- /ja lähetysapua saa tähän hätään.
Olen kolunnut myös Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja löytänyt parikin tehostinta, jotka on malliin 1,9JDT 85kw ja itsellä on 1,9JDT 110.0kw.
Kuvien mukaan kiinnitykset tms. näyttää samalta, mutta mistä nyt voin varmistua osien sopivuuden, kun osan koodi on kuitenkin hiukan eri?
Alkaa hiukan käymään hermojen päälle, kun vaimo tarvis auton jo ajoon ja ja..
Myöskin varaosanumero löytyy näppärästi, jolla on helpompi hakea oikeaa osaa.
http://88.114.164.96:30303/navi?SGRP_CO ... _NUM=1%7C0
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ https://www.fiatdalys.lt/en on muuten erinomaisen toimiva liittymä EPER:in tietoihin, toimii sekä VIN-haku että osanumeron perusteella. Itse olen tuota suosinut niin ei tartte aina metsästellä päivän vähiten rikkinäistä epävirallista EPER:iä netistä. Toki jos se EPER omalta koneelta löytyy niin mikäpäs siinä sitten
.

Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
- Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarrulevyt pitäisi vaihtaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki jarrupalat ja käsittääkseni pitäisi vaihtaa myös jonkinlaiset liukukumit ja/tai tapit ja jonkinlainen asennussarjakin löytyy. En kuitenkaan tiedä näistä mitään niin tässäpä vähän kysymyksiä. Autoni on 156 vuodelta 1999, 2.0 TS.
Ajattelin hankkia tälläiset levyt eteen ja taakse. Niiden kaveriksi sitten nämä jarrupalat: etupalat ja takapalat. Onkohan nuo nyt varmasti sopivat? Ainakin tuo 284mm toistui myös Motonetin tarjonnassa.
Tarvitsen varmaankin tälläisen, joka löytyy myös Motonetistä. Mutta mitä tuohon oikeastaan kuuluu? Kuvissa näkyy vain tuo metallikierukka. Motonetin versiossa kerrotaan, että siihen ilmeisesti kuuluu kaikki tarvittava. Onko näin? Ja miksi taakse ei löydy vastaavaa? Tarvitsenko lisäksi jotain liukutappeja tai kumeja? Niitä on Motonetissä tarjolla eri valmistajien satuloihin. Mistä tietää mikä on oikea? Tuolta löytyy.
Onko jarrulevyjen vaihtoon joku hyvä ohje?
Ajattelin hankkia tälläiset levyt eteen ja taakse. Niiden kaveriksi sitten nämä jarrupalat: etupalat ja takapalat. Onkohan nuo nyt varmasti sopivat? Ainakin tuo 284mm toistui myös Motonetin tarjonnassa.
Tarvitsen varmaankin tälläisen, joka löytyy myös Motonetistä. Mutta mitä tuohon oikeastaan kuuluu? Kuvissa näkyy vain tuo metallikierukka. Motonetin versiossa kerrotaan, että siihen ilmeisesti kuuluu kaikki tarvittava. Onko näin? Ja miksi taakse ei löydy vastaavaa? Tarvitsenko lisäksi jotain liukutappeja tai kumeja? Niitä on Motonetissä tarjolla eri valmistajien satuloihin. Mistä tietää mikä on oikea? Tuolta löytyy.
Onko jarrulevyjen vaihtoon joku hyvä ohje?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noi levyt on ok (listasta variant1). Jarrupaloiksi suosittelen ihan normaalia peru jarrupalaa. Säästät pitkän pennin.. Noita jousia ja liukutappeja et tarvi jos vanhat on ok.
Takapaloja vaihtaessa huomaa että satulan mäntä pitää painaa ja kiertää yhtä aikaa sisään (käsijarru). Tähän on ihan oma työkalu motonetissa parilla kympillä.
Takapaloja vaihtaessa huomaa että satulan mäntä pitää painaa ja kiertää yhtä aikaa sisään (käsijarru). Tähän on ihan oma työkalu motonetissa parilla kympillä.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
- Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vastauksesta. Jos otan samalta sivulta nämä palat eteen ja nämä taakse, säästäisin n. 70 €. Varmaan ne siis sitten?m.sa kirjoitti:Noi levyt on ok (listasta variant1). Jarrupaloiksi suosittelen ihan normaalia peru jarrupalaa. Säästät pitkän pennin.. Noita jousia ja liukutappeja et tarvi jos vanhat on ok.
Takapaloja vaihtaessa huomaa että satulan mäntä pitää painaa ja kiertää yhtä aikaa sisään (käsijarru). Tähän on ihan oma työkalu motonetissa parilla kympillä.
Työkalun nimi lienee jarrumäntätyökalu? Motonetissä oli melko kalliita sarjoja mutta lisäksi tämä. Nimessä sanotaan Alf, kai se siis Alfa Romeota tarkoittaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo 15,90€ toiminee hyvin.
Liukutappeja ei yleensä tarvita, mutta jos ne on huonossa hapessa niin kannattaa vaihtaa. Paikalliselta varaosatiskiltä maksat joitakin euroja sarjalle.
Liukutappeja ei yleensä tarvita, mutta jos ne on huonossa hapessa niin kannattaa vaihtaa. Paikalliselta varaosatiskiltä maksat joitakin euroja sarjalle.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Juurikin tuollainen takamäntään. Takasatulan alempi pultti ei mahdu tulemaan kokonaan pois tukivarren takia, mutta ei tarvitsekaan. Tulee silti kokonaan kierteeltä ulos ja telineen saa pois paikaltaan, jos tarvitsee.
Palojen liukupinnat satuloista kannattaa luonnollisesti putsata kunnolla ruostepaskasta ja varmistaa, että palat pääsevät liikkumaan sujuvasti ilman jumituksia.
Edit: ja mikäli liukutappien kumit on päreinä, motonetin korjaussarja on käynyt ainakin kaikkiin itselläni olleisiin yksilöihin.
Palojen liukupinnat satuloista kannattaa luonnollisesti putsata kunnolla ruostepaskasta ja varmistaa, että palat pääsevät liikkumaan sujuvasti ilman jumituksia.
Edit: ja mikäli liukutappien kumit on päreinä, motonetin korjaussarja on käynyt ainakin kaikkiin itselläni olleisiin yksilöihin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No mitäs luulet että missä se pyöriiTurre kirjoitti:^ https://www.fiatdalys.lt/en on muuten erinomaisen toimiva liittymä EPER:in tietoihin, toimii sekä VIN-haku että osanumeron perusteella. Itse olen tuota suosinut niin ei tartte aina metsästellä päivän vähiten rikkinäistä epävirallista EPER:iä netistä. Toki jos se EPER omalta koneelta löytyy niin mikäpäs siinä sitten.

Itse kanssa kyllästyin joskus noitten eperien tukkoisuuteen.
Tuo sun linkaamasi ei oikein tunne esimerkiksi kappaani, kuin että se on LX SW ja 5 mukinen turbo.
Nuo tiesin siitä jo kyllä entuudestaan, eli ei tuosta taida olla kovin paljoa apua vähän vanhepaan kalustoon.
(mutta näköjään kun menee konfiguraattorin kautta, tulee kyllä kaikki osat. ePer tosin näyttää valmistusnumerolla heti oikeat osat.)
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No sitä tuolla kommentillani just tarkoitin että varmaankin omaan EPER:iisi linkkasit, mutta varmaksihan en sitä voinut tietää.A Bart kirjoitti:No mitäs luulet että missä se pyöriiTurre kirjoitti:Toki jos se EPER omalta koneelta löytyy niin mikäpäs siinä sitten.
.
Itse kanssa kyllästyin joskus noitten eperien tukkoisuuteen.
Jaa, kyllä mä olen aina saanut VIN:illä tuolta osat ulos. Eihän se autosta yksityiskohtia kerro samalla tavalla kuin EPER, mutta se nyt onkin vaan verkkokauppa. Kunhan nyt mainitsin ihan vaan sillä että saattaa jollekin muullekin iloa olla.Tuo sun linkaamasi ei oikein tunne esimerkiksi kappaani, kuin että se on LX SW ja 5 mukinen turbo.
Nuo tiesin siitä jo kyllä entuudestaan, eli ei tuosta taida olla kovin paljoa apua vähän vanhepaan kalustoon.
(mutta näköjään kun menee konfiguraattorin kautta, tulee kyllä kaikki osat. ePer tosin näyttää valmistusnumerolla heti oikeat osat.)
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mul on eper -08 syksylle. En osaa jakaa enkä siksi jaa sitä riemua. Liekkö ees luvallista jakohommat. Oon laiska aateekoon käyttäjä.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin, nyt tulikin hylky katsastuksesta, syynä täällä forumillakin tutut ruostevauriot, helmakotelon vasemmalla puolella ja pohjalevyn takaosista molemmilta puolilta vaurioitunut.
Joten, olisiko kenelläkään suositella hyvää hitsaria korjaamaan nuo ongelmat vai kannattaako tuota enää edes lähteä korjaamaan? Mittarissa siis 242tkm
Joten, olisiko kenelläkään suositella hyvää hitsaria korjaamaan nuo ongelmat vai kannattaako tuota enää edes lähteä korjaamaan? Mittarissa siis 242tkm
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tsekkaa löytyykö jo 156:seen valmiita paneeleja esim. helmoihin ja tuohon takalattiaan, jotka selkeästi ovat tyypillisiä kohteita ?
VW-Kuplaan hitsailin 10 vuotta sitten vain valmiita Klokkerholmin paloja kiinni terveeseen peltiin. Maksaa enemmän, joo, mutta esim. omatoiminen hitsailu oli paaljon helpompaa...ja mukavampaa harrastuksena.
PIstin haun 156:lle, ja kyllä jotakin jo ko. firmasta löytyy, mutta tukkukauppiasta linkkaa saitti ??
http://www.klokkerholm.com/xProductCata ... oup=167540
Onko muilla parempaa tietoa ?
VW-Kuplaan hitsailin 10 vuotta sitten vain valmiita Klokkerholmin paloja kiinni terveeseen peltiin. Maksaa enemmän, joo, mutta esim. omatoiminen hitsailu oli paaljon helpompaa...ja mukavampaa harrastuksena.
PIstin haun 156:lle, ja kyllä jotakin jo ko. firmasta löytyy, mutta tukkukauppiasta linkkaa saitti ??
http://www.klokkerholm.com/xProductCata ... oup=167540
Onko muilla parempaa tietoa ?

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaava hitsari löytyy foorumilta ihan... Vaan kerkeekö?
Tai jaksaako ...
Montahankymmentä viiskutosta paalilta sekin pelastanut jo...?

Montahankymmentä viiskutosta paalilta sekin pelastanut jo...?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaavakin hitsari arvostaa valmiita korjauspaloja, you knowAquatica kirjoitti:Osaava hitsari löytyy foorumilta ihan... Vaan kerkeekö?Tai jaksaako ...
Montahankymmentä viiskutosta paalilta sekin pelastanut jo...?


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikohan sillä lukema kahdenkymmenen pahemmalla puolella tällä hetkellä? Vähän kaakana Turkkusesta, mutta motaria pitkin pääsee...Aquatica kirjoitti:Osaava hitsari löytyy foorumilta ihan... Vaan kerkeekö?Tai jaksaako ...
Montahankymmentä viiskutosta paalilta sekin pelastanut jo...?
Yks pitkäkatto on nyt kyl tukkinut hitsausruudun tehokkasti
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
- Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mor!! Onkohan 2.5 v6 vetoakselit molemmilla puolilla samanlaiset? Kun interneetissä myydään oikeeta ja vasenta ja semmosta missä ei mainita puolta...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auttakaapas taas vanhaa. Alfa 156 jts ajettu 150000 hävittää nestettä , vuotoja ei löydy, menisikö pakoputken kautta maailmalle ? Voisko olla kannentiiviste , nokat . Mistä kantsii ruveta vikaa etsimään ? Olen kuullut , että 156 jts nokat kuluu tavallista nopeammin ( onko paskapuhetta ? ) Kiitos jo etukäteen jos vaikka jollain ollut sama vaiva
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 JTS on koneena ... aika pommi. On niitä kai hyviäkin, mut tyyppiviaksi vois luokitella nokkien kuluman. Oliko niin, että väärä ohjelma + väärät nousut nokissa tai jotain tuollaista?
Voisiko http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ki#p471833 tuon linkin takaa löytyvä putki olla syyllinen katoavalle nesteelle?
Voisiko http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ki#p471833 tuon linkin takaa löytyvä putki olla syyllinen katoavalle nesteelle?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Väriaine jäähdytysnesteeseen ja lampulla kurkkimaan, löytyy varmasti.peke kirjoitti:Auttakaapas taas vanhaa. Alfa 156 jts ajettu 150000 hävittää nestettä , vuotoja ei löydy, menisikö pakoputken kautta maailmalle ? Voisko olla kannentiiviste , nokat . Mistä kantsii ruveta vikaa etsimään ? Olen kuullut , että 156 jts nokat kuluu tavallista nopeammin ( onko paskapuhetta ? ) Kiitos jo etukäteen jos vaikka jollain ollut sama vaiva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yksi jts:n käytetty putki löytyisi "hyllystä".kurppa kirjoitti:Väriaine jäähdytysnesteeseen ja lampulla kurkkimaan, löytyy varmasti.peke kirjoitti:Auttakaapas taas vanhaa. Alfa 156 jts ajettu 150000 hävittää nestettä , vuotoja ei löydy, menisikö pakoputken kautta maailmalle ? Voisko olla kannentiiviste , nokat . Mistä kantsii ruveta vikaa etsimään ? Olen kuullut , että 156 jts nokat kuluu tavallista nopeammin ( onko paskapuhetta ? ) Kiitos jo etukäteen jos vaikka jollain ollut sama vaiva
Vaihdoin tuon uuteen varoiksi pakosarjan vaihdon yhteydessä kun on niin pahassa välissä, mutta se olikin jo vaihdettu joskus.
https://1drv.ms/f/s!AmVYHHVaBarBgP9KAQtmBO52FIXIug
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^minkäs katin loppujen lopuksi laitoit? Itellä tuo uusi taitaa tarvita vähän työstöä, jos 100% asennuksen haluaa 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tilasin intervepistä uuden, jossa olikin tuo lappa notkolla.
Paikoilleen meni siis alkuperäinen joka tuli auton mukana, kun siinä näytti kennot olevan aivan siistit kun vertasi paikoillaan olleseen vaihdettuun käytettyyn?
Myöskin hitsisaumat olivat muruneet auki molemmista päistä joten varmaan syy oli tuossa huonoille päästöille.
https://1drv.ms/f/s!AmVYHHVaBarBgP9PUlp1jN6fCcFrtg
Tuolla alkuperäisellä palamattomat hiilivedyt olivat heti alle 20 kunhan kone lämpesi pikkaisen päästötestissä.
Tosin sanoiko se inssijnööri että häkää tulee vielä turhan paljon.
Paikoilleen meni siis alkuperäinen joka tuli auton mukana, kun siinä näytti kennot olevan aivan siistit kun vertasi paikoillaan olleseen vaihdettuun käytettyyn?
Myöskin hitsisaumat olivat muruneet auki molemmista päistä joten varmaan syy oli tuossa huonoille päästöille.
https://1drv.ms/f/s!AmVYHHVaBarBgP9PUlp1jN6fCcFrtg
Tuolla alkuperäisellä palamattomat hiilivedyt olivat heti alle 20 kunhan kone lämpesi pikkaisen päästötestissä.
Tosin sanoiko se inssijnööri että häkää tulee vielä turhan paljon.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kierrokset tippuu tyhjäkäynnillä niin alas, että tuntuu kuin auto meinaisi sammua aina kuin käyttää sähkölaitteita, esim. ikkunan avaus/ nosto tai takalasinlämmitintä. Ikkunan kun laittaa takaisin nousemaan, kierrokset tippuu ja se ikkuna stoppaa paikalleen vaikka senhän pitäisi nousta itsestään kerralla ylös.
Mistähän voisi johtua? Tekee myös kierrosten tippumista välillä kun kytkimen painaa pohjaan.
Mistähän voisi johtua? Tekee myös kierrosten tippumista välillä kun kytkimen painaa pohjaan.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Äidin 156 V6 (-98) sytytti mittaristoon code-valon, elikkä ei siis lue avaimen koodia. Koitettu parilla avaimella, antennin liitintä renkattu auki-kiinni (ei ollut mitään kontaktisprayta käsillä), akku käytetty muutaman minuutin irti. Ei vaikutusta. Vika ilmaantui ns. kerrasta, ei ole aikaisemmin oireillut mitenkään. Mistäs sitten alkaisi etsimään vikaa?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ravisteleppa akun edessä olevat pienemmät releet, huono liitinkontakti niissä ainakin teki omassa code vikaa.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on ollut vastaavaa ja syynä seonnut avain (tai kaukovastaanotin). Ota molemmista avaimista patterit pois ja käytä ihan vanhaan tyyliin. Jos auttaa niin siinä.Häntsy kirjoitti:En löytänyt aiheesta keskustelua niin kysytään täällä. Eli kaverin 156 on alkanut tekemään sellaista että aukoo ja sulkee ovia miten sattuu. Eli yölläkin parkkipaikalla auto saattaa avata ovet, kerran jäi avaimetkin sisälle. Välillä saattaa renkata ovia edestakaisin moneenkin kertaan. Kaikki ovien töpselit on avattu ja suihkittu kontaktisprayta ja lukkoihin suihkittu crc. Voiko viallinen lukkomoottori tehdä tuollaista? Ei vaan viitsisi arpomalla lähteä kaikkia moottoreita vaihtamaan.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pääsi unohtumaan. Tuli heiluteltua nekin. Ei auttanut.atm kirjoitti:Ravisteleppa akun edessä olevat pienemmät releet, huono liitinkontakti niissä ainakin teki omassa code vikaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Enpä ole kuullut että puolella olis väliä,,, millään merkillä. Oletan että ulommista nivelistä puhutaan. (en kyl muista että sisänivelien puolellakaan olisi väliä) Kyl ne samanlaiset on. Sisänivel kannattaa sitten kattoa esim. motonetin sivuilta 164 alfan kohalta. On siis isompi kun 156 tarjolla oleva 100mm. (On muistaakseni 108mm ulkomitaltaan tossa kutoskoneisessa 156.ssa )Duudsoni kirjoitti:Mor!! Onkohan 2.5 v6 vetoakselit molemmilla puolilla samanlaiset? Kun interneetissä myydään oikeeta ja vasenta ja semmosta missä ei mainita puolta...
EDIT: Luinpas sitte otsikon hiukka huolimattomasti. KOKOVETOAKSELEISSA vasen ja oikea on erilainen.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sen vetarin sisemmän nivelen sai väärin ihan tavallisestakin varaosaliikkeestä. Tyrkkytti muistaakseni samaa osaa kuin esim Bravo 1.4:ssa. 156 V6:ssa on sama nivel kuin esim 164 V6:ssa ja Audi A4 1.8T:ssä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuskin ikkuna laskee nätisti mutta ei jaksa nousta kunnolla. Lasinnostimen moottoriko sieltä on menossa vai jokin muu häiriö?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyseessä 156 2.0 JTS FL 2003.
Kylmällä ilmalla eli alle +4C joutuu ajamaan n. 10 km ennekuin auton kompuutterin näyttö herää.
Sitten näkyy Check Active ja heti perään Check Ok. Auto toimii kyllä heti ihan normaalisti, vain tietokoneen näyttö on pimeänä.
Mistä lähtisi etsimään vikaa? Juu, sisätilan lämmitin kyllä auttaa....
Kylmällä ilmalla eli alle +4C joutuu ajamaan n. 10 km ennekuin auton kompuutterin näyttö herää.
Sitten näkyy Check Active ja heti perään Check Ok. Auto toimii kyllä heti ihan normaalisti, vain tietokoneen näyttö on pimeänä.
Mistä lähtisi etsimään vikaa? Juu, sisätilan lämmitin kyllä auttaa....
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä tuohon taida pystyä tekemään muuta kuin vaihtamaan näytön joka sekään ei takaa toimivaa lopputulosta. Omaani vaihdoin kahdesti. Alkuperäinen hyytyi pakkasilla kuten sulla, toinen ei lähteny päälle edes 200km jälkeen vaikka sisälämpötila kohosikin ja kolmas oli samanlainen kuin ensimmäinen.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
okkei. onko näyttö hankala vaihtaa? ja löytyykö niitä ihan täältä foorumilta ostoilmoituksella.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se hankala ole, mutta liitinten irroitus vaati hiukan kärsivällisyyttä. Radio pitää irroittaa ja muistaakseni myös hansikaslokero.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos nuo Alfaworkshopin kallistuksenvakaajan puslat ( alimmat tuolla sivulla: http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml ) ihan heittämällä vaihdettavat, kunhan vakaajatangon on saanut taiteiltua irti. Vai kannattaako hankkia uusi vakaajatanko ?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos nuo Alfaworkshopin kallistuksenvakaajan puslat ( alimmat tuolla sivulla: http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml ) ihan heittämällä vaihdettavat, kunhan vakaajatangon on saanut taiteiltua irti. Vai kannattaako hankkia uusi vakaajatanko ?
Oho, tuli kahteen kertaan.....
Oho, tuli kahteen kertaan.....
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
joo, koska se tanko on myöskin kulahtanut, niin noiden 22mm puslien kanssa ilo on hyvin hyvin lyhytaikainen. Kokemusta on.
Puolan pojilla on ratkaisu: http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... 00172.html
Siis noi 21mm puslat. Taas kokemusta: *aatanan maukkaat.
Tai sitten se uusi tanko.
Puolan pojilla on ratkaisu: http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... 00172.html
Siis noi 21mm puslat. Taas kokemusta: *aatanan maukkaat.
Tai sitten se uusi tanko.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, olisi ehkä viisasta hommata käytetty vakaajatanko, katsoa siihen sopivat puslat, vaihtaa ne ja sitten punkea paikalleen. Eikös siinä ole jotain askartelua, ennenkuin puslat on tankoon vaihdettu
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://www.ebay.ie/itm/Alfa-Romeo-2-0c ... Swxk9ZlxJD
Kertokaa viisaammat, onko tuo kunnossa olevan näköinen?
Kertokaa viisaammat, onko tuo kunnossa olevan näköinen?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia tiedosta, olisin varmaan ostanut tuon.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se loppu ole, mutta osa nokista on vähän rupuisen näköisiä, eli kuluminen näyttäisi alkaneen.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On se uskottava ettei noita keppejä saa käytettyinä edullisesti kulumattomina. Uuden arvo on enemmän kuin itse auton.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni ostin uudet Saksasta joiden kpl hinta ei kauheasti tuosta eronnut!
Nuo on sellaiset joita en haluaisi ilmaiseksikaan!
Nuo on sellaiset joita en haluaisi ilmaiseksikaan!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaaha. Mikässe ny on giancarloon iskeny?
Rouva tuossa raportoi, että kärryssä on alkanut satunnaisesti kesken ajon, kierrosalueesta riippumatta vajuamaan kiekkamittarin viisari kohti nollaa. Eli ikäänkuin ei reagoisi hetkeen kaasupolkimeen. Tilanne mene sitten kyllä ohi yhtä nopeasti, kuin tuleekin, eikä aiheuta mitään vikavaloja tai ilmoituksia.
Mutta tilanne on ikävä, jos ilmenee silloin, kun tarvitaan botnea koneesta irti. Saatikka jos eskaloituu sitten lopulta matkan katkeamiseen.
Rouva tuossa raportoi, että kärryssä on alkanut satunnaisesti kesken ajon, kierrosalueesta riippumatta vajuamaan kiekkamittarin viisari kohti nollaa. Eli ikäänkuin ei reagoisi hetkeen kaasupolkimeen. Tilanne mene sitten kyllä ohi yhtä nopeasti, kuin tuleekin, eikä aiheuta mitään vikavaloja tai ilmoituksia.
Mutta tilanne on ikävä, jos ilmenee silloin, kun tarvitaan botnea koneesta irti. Saatikka jos eskaloituu sitten lopulta matkan katkeamiseen.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaahas, jäähdytinnesteet alkoi tulla pihalle höyryn kanssa. 2.5 V6 siis kyseessä. Kesti ajaa kotio 15 km, lämmöt pysyi normaalissa. Pihassa nostettu pukeille sen verran että vuoto paikallistui koneen taakse, öljynjäähdyttimen tienoille. Joko siis jompikumpi sen letkuista vuotaa tai sitten itse jäähdytin (lienee epätodennäköistä). Mutta tilaahan ei tuossa ole, milläs tuo jäähdytin on kiinni, onko se vain puristettu öljynsuodattimella paikoilleen, vai löytyykö sieltä kiinnityspultit kun öljynsuodattimen irroittaa? En nyt oikein tiedä miten noiden letkujen vaihto onnistuu kone paikoillaan, onko kellään kokemusta asiasta? Mutta talliin taitaa mennä talveksi koko vehjes, huomenna töihin sitten Rangella.