Alfa 156 2.0 JTS 2002 Jakohihna poikki ajossa
Valvoja: Moderators
Alfa 156 2.0 JTS 2002 Jakohihna poikki ajossa
Heips,
2 uskollisen vuoden jälkeen menipä auton jakohihna poikki 20km/h nopeudessa. Mitään "hulluja" ääniä ei kuulunut, moottori vaan "sammui".
Oli siis mennyt juuri toivottu 3 vuoden vaihtoväli ohi (kilometrejä oli tullut vasta n 40 000km.) Jakohihnan vaihto ei sinänsä paha, saisin sen suht halvalla, mutta
enemmän pelottaa mitä muuta on saattanut mennä rikki moottorissa jakohihnan poikkimenemisen aikana.
Onko muilla ikinä tapahtunut samaa ? Onko teillä aina mennyt jotain rikki samalla ? Tarkotus oli viiä ensi viikolla läheiselle ammattikoululle moottorinvianetsintään, jotta tulisi tietoon kannattaako enään korjata vai myydä eteenpäin.
Olin siis kuulut huhuja, että näissä on murto-osan mahdollisuus, että jakohihna vain katkennut ja moottori selvinnyt elävänä tuohusta.
Kiitosta vastauksista.
2 uskollisen vuoden jälkeen menipä auton jakohihna poikki 20km/h nopeudessa. Mitään "hulluja" ääniä ei kuulunut, moottori vaan "sammui".
Oli siis mennyt juuri toivottu 3 vuoden vaihtoväli ohi (kilometrejä oli tullut vasta n 40 000km.) Jakohihnan vaihto ei sinänsä paha, saisin sen suht halvalla, mutta
enemmän pelottaa mitä muuta on saattanut mennä rikki moottorissa jakohihnan poikkimenemisen aikana.
Onko muilla ikinä tapahtunut samaa ? Onko teillä aina mennyt jotain rikki samalla ? Tarkotus oli viiä ensi viikolla läheiselle ammattikoululle moottorinvianetsintään, jotta tulisi tietoon kannattaako enään korjata vai myydä eteenpäin.
Olin siis kuulut huhuja, että näissä on murto-osan mahdollisuus, että jakohihna vain katkennut ja moottori selvinnyt elävänä tuohusta.
Kiitosta vastauksista.
- Satakuusnelonen
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Re: Alfa 156 2.0 JTS 2002 Jakohihna poikki ajossa
Kauanko meni sammumisesta kytkimen pohjaan painamiseen? 2000rpm tarkoittaa 33 kierrosta sekunnissa. Kyllä sieltä kieroja venttiileitä löytyy.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Pari sekuntia maksimissaan. Juu, elikkä kalliilta keikalta varmaan näyttää..Satakuusnelonen kirjoitti:Kauanko meni sammumisesta kytkimen pohjaan painamiseen? 2000rpm tarkoittaa 33 kierrosta sekunnissa. Kyllä sieltä kieroja venttiileitä löytyy.
- Jakke
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Mulla meni 2.0 TS:n remmi poikki noin 3000 kierroksella ja kaikki venttiilit solmussa (alfissimo lienee nähnyt tuhot laajemminkin). Sama juttu se on sullakin.
Jos meinaat korjata, niin itse ehkä haeskelisin ehjää kokonaista käytettyä kantta.

Jos meinaat korjata, niin itse ehkä haeskelisin ehjää kokonaista käytettyä kantta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Tuomas K
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
http://www.alfatune.fi/naytatuote/Sylin ... uset/20/10
Tuo tullee halvemmaksi kuin 16 kappaletta uusia venttiileitä.
Tuo tullee halvemmaksi kuin 16 kappaletta uusia venttiileitä.
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nätti rivi mäntien avulla taittuneita imuventtiileitä sieltä aikanaan löytyi.Jakke kirjoitti:Mulla meni 2.0 TS:n remmi poikki noin 3000 kierroksella ja kaikki venttiilit solmussa (alfissimo lienee nähnyt tuhot laajemminkin). Sama juttu se on sullakin.![]()
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Mulla saattais olla kansi myytäväksi. Oma jumppansahan siinä on ja pitää ostaa tiivisteet ja kannen pultit jne.. Kun viimeksi tein konehuoneessa moottori paikoillaan taisi mennä 3 päivää ihan pelkkään kannen irrotukseen ja 2 viikkoa yhteensä, kun homma tehtiin melko huolella.
Voi olla lopulta nopeempi tiputtaa koko moottori-vaihteisto ales...?
Voi olla lopulta nopeempi tiputtaa koko moottori-vaihteisto ales...?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.