Eipähän muuten löydy ihan heti jokaisen putkan hyllystä oikeaa öljyä. Nimim. tarvitsen tätä myösJarsan kirjoitti:Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen

Valvoja: Moderators
Eipähän muuten löydy ihan heti jokaisen putkan hyllystä oikeaa öljyä. Nimim. tarvitsen tätä myösJarsan kirjoitti:Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen
Olet varmaan kokeillut myös uutta tulppaa?vesamaan kirjoitti:Kolmea puolaa kokeilin
kahdella kokeiltu. Mittailin erinäisiä sähköosia tehtaan manuaalin ohjeiden mukaan. Puolan ensiöpuolen vastus on n. kolme kertaa ohjearvoa korkeampi, pickup-coil on kanssa yli ohjearvon, samoin käämi joka tekee sähkön puolalle. voisko nämä yhdessä aiheuttaa käynnistymättömyyttä? Nyhtämällä on saatu omistajalta tietoa että ei toi ole ennen remonttiakaan ihan palmun alta lähtenytQuattroruote kirjoitti:Olet varmaan kokeillut myös uutta tulppaa?vesamaan kirjoitti:Kolmea puolaa kokeilin
Suhteellisesti ottaen japsivalmistajien laatu on edelleen parempaa kuin valtaosalla euroja luigit mukaanlukien, mutta kyllä absoluuttinen laatu on nipponilaisillakin laskenut mm. 1990-lukuun verraten. Surku juttu kuluttajalle, mutta nykyään ei ilmeisesti kannata enää tehdä ns. "ylilaatua". Onkohan Rolssillakin mitoituksia jo höllennettyinsinörtti kirjoitti:Japsien pellit![]()
https://www.hs.fi/talous/art-2000005404010.html
Ei näköjään työmoraali tai laatu kuulu ole enää mitenkään poikkeuksellisen korkeassa kurssissa tuolla. Vrt Takata, Fukushimasta käpälämäkeen lähteneet työntekijät...
Sama auto kenkkuilee. Muutoin toimii ja pysyy käynnissä mutta tyhjäkäynti tippuu todella alas ja ajaessa taas kaasua antaessa ryntäilee. Vikavalo palaa, joten ohjeistin isukkia käyttämään koodinluvussa. Mikäs häntä nyt vois vaivata?Janne kirjoitti: Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)
Voiko parempaa vertauskuvaa ollaquppe kirjoitti:^ No hyvä että löysi ratkaisun ongelmaan..
Melkein sama kuin että kääntäisi likaiset kalsarit ympäri.
Luin saman artikkelin. Samalla mietin niitä hetkiä, jolloin olin koeajamassa tuon aikakauden muutamaa samalla koneella olevaa audia ja paria rs-skodaa. Kaikissa (paitsi yhdessä skodassa) koneet kävivät tyhjäkäyntiä karkeasti kuin diesel. Johtuiko nimenomaan tuosta suunnitteluvirheestä vai jostakin muusta, en tiedä. Niistä ei yksikään löytänyt tietänsä meille. Toisaalta mikäpä tuollaisen hankkimista estäisi, kun vian tiedostaa ja jos sen saisi sen 5-6 tonnia markkinahintoja halvemmalla. Eräänlaista harrastusaktiivisuuttahan tuo vaatisi.Farina kirjoitti:Eilen postiluukkuun tippuneessa TM:ssä oli monien toivoma artikkeli VAG-konsernin TSI&TSFI-koneiden öljynkulutuksesta. TM:n tyyliin artikkeli oli objektiivisesti ja kiihkottomasti kirjoitettu. Loppukaneetissa mainittiin yksiselitteisesti, että kyseessä on huonosta moottorisuunnittelusta johtuva tyyppivika, joka valmistajan pitäisi myöntää.
Eikös jossain vaiheessa maahantuojilla ollut tapana ruostesuojata uudet autot kunnolla?unknown kirjoitti:Ehkä tuo selittää sen, miksi 90-luvun japanilaiset, etenkin Toyota, kesti pelleiltään aivan toisella tavalla, kuin moni 2000-luvulla ja sen jälkeen myyty auto.
Ennenmuinoin laki vaati uusien autojen ruostesuojausta ja kuraläppiä. Sittemmin moisista vaatimuksista on luovuttu. Ei ne toisaalta ne pakolliset suojaukset aikanaan nekään aina mitenkään erityisen tasokkaita olleet, eli pakollisesta suojauksesta huolimatta moni sen ajan auto maatui kyllä lähes silmissä.Xehpuk kirjoitti:Eikös jossain vaiheessa maahantuojilla ollut tapana ruostesuojata uudet autot kunnolla?unknown kirjoitti:Ehkä tuo selittää sen, miksi 90-luvun japanilaiset, etenkin Toyota, kesti pelleiltään aivan toisella tavalla, kuin moni 2000-luvulla ja sen jälkeen myyty auto.
Ei ole öljytikkua ei, oma ex-F31 teki satunnaisesti talvisin sitä että vaati n.300km matkalla about 3l öljyälerppu kirjoitti:Pitääkö olla huolissaan?
Koskapa olen Bimmeriforumiin kovasti pettynyt (ja täällä tieto kuitenkin majailee) niin kysytään palstan petroseksuaaleilta visainen kysymys:
- E87 (120i) rakennusvuodelta '05 nalkuttaa minulle moottorin (N46B20) öljystä. Mittarin mukaan moottori on nähnyt 160tkm.
Nalkutus ilmenee ainoastaan moottoria sammuttaessa, jolloin kuuluu kabiinissa kilahdus (chime) ja kojelautaan syttyy öljykannun valo.
Öljytaso on mittauksen mukaan 4/5 (tikkuahan baijerilaiset eivät ole vaivautuneet autoonsa laittamaan).
Joten lisäsin kolmisen viikkoa sitten vähäsen oljyä, about pari desiä. Nalkutus loppui.
KUNNES juuri äsken kun pysäytin auton tuohon firman pihaan *BLING* ja öljykannun kuva.
Kilsoja on tullut about 100 km / vko, joten edellisestä lisäyksestä siis ehkä 300 km.
En kyllä tykkää tästä tällasesta.
Mutta uuttakaan autoa ei nyt saa, joten: Kovaa ajoa vai vian etsintää?