Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^Ostaako kukaan Kian katumaasturia joka vakavasti harkitsee Stelviota? Onko sellaista asiakasta olemassa?
- Ihan vakavissani kysyn. Itse voisin hyvinkin ostaa Stelvion. Ja muutenkin tämä autoluokka on lähellä sydäntäni - SUVeja on ollut isommasta pienempään ML, Patriot ja X1.
Mutta en voisi kuuna kullin valkeana ajatellakaan ostavani Kiaa. Koska silleen ne vaijerit vaan on viritetty, tähän ei järkipuhe tehoa.
- Ihan vakavissani kysyn. Itse voisin hyvinkin ostaa Stelvion. Ja muutenkin tämä autoluokka on lähellä sydäntäni - SUVeja on ollut isommasta pienempään ML, Patriot ja X1.
Mutta en voisi kuuna kullin valkeana ajatellakaan ostavani Kiaa. Koska silleen ne vaijerit vaan on viritetty, tähän ei järkipuhe tehoa.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Itse voisin oikein hyvin ostaa Kian, kuten myös Stelvionkin. Homma tosin kaatuu rahoitusteknisiin ongelmiin.
"Ei ole pikkurahan puutetta, ainoastaan isot puuttuvat."
"Ei ole pikkurahan puutetta, ainoastaan isot puuttuvat."
VMP
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Eikös tuo Niro ole vielä puoli numeroa pienempi kuin Stelvio, XC60 etc.? Tai ainakin tällainen mielikuva mulla on. Ja nopeasti Sportagen Suomi-valikoimaa katsottuna top-of-the-range -malli on 185hv diesel ja se on auttamatta liian vähän.Jiitee kirjoitti:Eikös Kialta ole Sportage saatavissa myös hybridinä, vaan ei plug -in ? Pienempi Niro lataushybridinä tullee olemaan tuossa 30 tonnin hintaluokassa kova tekijä. https://www.kia.com/us/en/content/vehic ... -in-hybridTeroPee kirjoitti:Bensakäyttöisessä lataushybridissä on paljon hyvää, jos omat ajot on enimmäkseen 30-50km latauksesta lataukseen ja kilsoja tulee maltillisesti. Meidän käyttöön siis juuri sopiva koska perhelossiin on tullut kilsaa n. 17tkm tahtia. Noita bensalataushybridejä ei vaan juuri ole markkinoilla. GLC 350e:n lisäksi tulee mieleen XC60 T8 ja vähän eri hintaluokassa oleva Range Rover Sport. Vai unohdinko jotain?
Periaatteessa perusbensakin menisi ja se onkin Stelvion valtti. 200hv versio kun virittyy nätisti +300hv tasolle ja sillä alkaa olla jo pikkuisen, vaan ei paljon, parempi suorituskyky kuin nykyisessä on. Vaikealta kun tuntuu vaihtaa hitaampaan tai huonommin varusteltuun...
Onko Stelviosta tulossa plug-in- bensahybridiä ? Muuten Alfa antaa turhan paljon siimaa muille markkinoilla ...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jep, näin on Nirot. Kialta ei ole vielä Sportagea hybridinä saatavana... Tässä aika hyvä pläjäys teemasta uudet -18 vm. PHEV :TeroPee kirjoitti:Eikös tuo Niro ole vielä puoli numeroa pienempi kuin Stelvio, XC60 etc.? Tai ainakin tällainen mielikuva mulla on. Ja nopeasti Sportagen Suomi-valikoimaa katsottuna top-of-the-range -malli on 185hv diesel ja se on auttamatta liian vähän.Jiitee kirjoitti:Eikös Kialta ole Sportage saatavissa myös hybridinä, vaan ei plug -in ? Pienempi Niro lataushybridinä tullee olemaan tuossa 30 tonnin hintaluokassa kova tekijä. https://www.kia.com/us/en/content/vehic ... -in-hybridTeroPee kirjoitti:Bensakäyttöisessä lataushybridissä on paljon hyvää, jos omat ajot on enimmäkseen 30-50km latauksesta lataukseen ja kilsoja tulee maltillisesti. Meidän käyttöön siis juuri sopiva koska perhelossiin on tullut kilsaa n. 17tkm tahtia. Noita bensalataushybridejä ei vaan juuri ole markkinoilla. GLC 350e:n lisäksi tulee mieleen XC60 T8 ja vähän eri hintaluokassa oleva Range Rover Sport. Vai unohdinko jotain?
Periaatteessa perusbensakin menisi ja se onkin Stelvion valtti. 200hv versio kun virittyy nätisti +300hv tasolle ja sillä alkaa olla jo pikkuisen, vaan ei paljon, parempi suorituskyky kuin nykyisessä on. Vaikealta kun tuntuu vaihtaa hitaampaan tai huonommin varusteltuun...
Onko Stelviosta tulossa plug-in- bensahybridiä ? Muuten Alfa antaa turhan paljon siimaa muille markkinoilla ...
https://www.youtube.com/watch?v=TG-UXmz0hYM
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^
Siis mitä? Tuohan oli kauttaaltaan positiivinen juttu?? Nyky Tekniikan Maailmassa???
Luinko huonosti vai eikö tuossa tosiaankaan ollut yhtään moitetta tai puolihuolimatonta heittoa jossa tehdään selväksi, että onhan se ok, mutta eihän se nyt sentään Skoda ole?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Siis mitä? Tuohan oli kauttaaltaan positiivinen juttu?? Nyky Tekniikan Maailmassa???
Luinko huonosti vai eikö tuossa tosiaankaan ollut yhtään moitetta tai puolihuolimatonta heittoa jossa tehdään selväksi, että onhan se ok, mutta eihän se nyt sentään Skoda ole?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^ Eikö toi nyt ole jo vanha juttu. Ei TM ole lähtökohtaisesti Alfaa vastaan. Vertailut tehdään vain insinöörimäisellä tarkkuudella.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^^Kokototuus ei ole vielä tuossa, sillä "Ajettua-artikkeli julkaistaan 17. tammikuuta ilmestyvässä TM:n numerossa 2/18."
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
No niin , uskaltauduin lopulta koeajamaan Stelvion ESS Autotalossa. !-turboinen bensa-automaatti Q4 alla, sisusta musta täysnahka. On se pahus aito Alfa kuten pelkäsinkin, ja jos farkkua ei ole tulossa Giuliasta niin tämä pahus on parempi meidän käyttöömme Eka koeajamani SUV , jossa unohdin extra-korkeuden.
OK , kaarreajossahan tämä ei pärjää Giulialle, mutta tässä on hyvän kokoinen tavaratila.
DNA-kytkimen vaihto eri asentoihin antoi kivan vasteen paitsi jousitukseen ja kaasuvasteeseen niin myös
ZF:n autoboxi heitti pari pykälää pienempää silmään samalla nopeudella. Varovasti tämä paappa kiihdytti
punarajaan 6500 r/min asti, jossa vasta D-asento löi isompaa silmään.Kitkat alla, ja rengasmeluarvio samaa tasoa kuin oma Auris-SW samaisella rengastuksella... ei silti pärjää 2000-luvun alun BMW 500-sarjalle, joka edelleen on loistavan hiljainen auto ...
Heikki L -alfamyyjä sanoi heidän myyneen lyhyessä ajassa 4 Stelvioita, kun taas vuoden -16 lopusta tähän päivään asti vain 7-8 Giuliaa on heidän kauttaan myyty. Hyvä tuote, ja yksi huoltomies on ainakin ESS:llä koulutettu uusiin Alfoihin. Juuri kohta luovutettavaan Stelvioon ruvettiin ruuvaamaan vetokoukkua kiinni. Tähän se sopiikin paremmin kuin Giuliaan...
Jäi kyllä hyvä maku suuhun tästä autosta reilun tunnin ja 50 km:n ajon jälkeen.
Fotoja täällä muutama :https://jiitee.imgur.com/all/
OK , kaarreajossahan tämä ei pärjää Giulialle, mutta tässä on hyvän kokoinen tavaratila.
DNA-kytkimen vaihto eri asentoihin antoi kivan vasteen paitsi jousitukseen ja kaasuvasteeseen niin myös
ZF:n autoboxi heitti pari pykälää pienempää silmään samalla nopeudella. Varovasti tämä paappa kiihdytti
punarajaan 6500 r/min asti, jossa vasta D-asento löi isompaa silmään.Kitkat alla, ja rengasmeluarvio samaa tasoa kuin oma Auris-SW samaisella rengastuksella... ei silti pärjää 2000-luvun alun BMW 500-sarjalle, joka edelleen on loistavan hiljainen auto ...
Heikki L -alfamyyjä sanoi heidän myyneen lyhyessä ajassa 4 Stelvioita, kun taas vuoden -16 lopusta tähän päivään asti vain 7-8 Giuliaa on heidän kauttaan myyty. Hyvä tuote, ja yksi huoltomies on ainakin ESS:llä koulutettu uusiin Alfoihin. Juuri kohta luovutettavaan Stelvioon ruvettiin ruuvaamaan vetokoukkua kiinni. Tähän se sopiikin paremmin kuin Giuliaan...
Jäi kyllä hyvä maku suuhun tästä autosta reilun tunnin ja 50 km:n ajon jälkeen.
Fotoja täällä muutama :https://jiitee.imgur.com/all/
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jiitee kirjoitti: Fotoja täällä muutama :https://jiitee.imgur.com/all/
Welcome to Jiitee's profile!
Unfortunately, there's nothing to see here.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Nyt publlc--> siel on kyllä muitakin leluja näkyvissäV6 kirjoitti:Jiitee kirjoitti: Fotoja täällä muutama :https://jiitee.imgur.com/all/
Welcome to Jiitee's profile!
Unfortunately, there's nothing to see here.
Etututkat ei sitten toimineet , eikä ihme
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^ ei kait ne toimi jos on penkassa käyty...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
ei toimi vieläkäänJiitee kirjoitti:Nyt publlc--> siel on kyllä muitakin leluja näkyvissäV6 kirjoitti:Jiitee kirjoitti: Fotoja täällä muutama :https://jiitee.imgur.com/all/
Welcome to Jiitee's profile!
Unfortunately, there's nothing to see here.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^ ainakin Windows-työläppärillä toimii.... muut vaatineet appsin latauksen kuten esim.android-tabletti jota nyt käytän...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Laitas jiitee kuvat albumiin ja tee albumista julkinen (tai sitten hidden), jaa siitä albumilinkki. Jo alkaa toimimaan....
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Done thatAquatica kirjoitti:Laitas jiitee kuvat albumiin ja tee albumista julkinen (tai sitten hidden), jaa siitä albumilinkki. Jo alkaa toimimaan....
https://imgur.com/a/CFSVQ
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^Minkä värisenä tilasit?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jäi vielä tilaamatta. Sama järkijuttu tässä jumittaa diiliin kutenlerppu kirjoitti:^Minkä värisenä tilasit?
Giuliankin kohdalla eli suurehko arvonmenetys uutena, joten maltan
odottaa vielä tovin sopivaa käytettyä
Alle 5 tonnin auton /mp:n voi vielä ostaa lähes 100% tunteella, mutta
lähes 50 tonnin auton kohdalla ei, ainakaan omilla budjetti-ja pääoman tuottorajoitteilla.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
En olekaan ainoa, jonka mielestä Stelviossa oli enemmän Alfa-fiilistä kuin Giuliassa. Tuollainen möhköfantti kun on niin hyvä ajettava, ulos näkee hyvin, on neliveto ja kaikki. Ja maksaa saman verran kuin "oikealla tavalla" varustettu Giulia.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Onko kenelläkään käsitystä toimitusajoista? Nettiauton demovehkeet on aika korkealle hinnoiteltuna, jos 2ke annetaan listahinnasta pois
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Neljää kuukautta lupaili kun kuukausi sitten kysäisin asiaa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Aamulla bongasin valkoisen Stelvion Lahdessa kyljissään isot tekstit "Stelvio Driving Experience". Onko tuo vain hienompi tapa ilmaista auton olevan koeajoauto vaiko jotain ihan muuta?
Auton kilvet oli tarrakilvet.
Auton kilvet oli tarrakilvet.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Hesan Viikissä Viikintiellä rullasi aamulla punainen versio tästä Alfa Romeon virtahepoluomuksesta. Hyvältä ja samalla totaalisen hirveältähän se näytti näytti kirpeässä talviaamussa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Näköjään TM ei tykännyt? https://tekniikanmaailma.fi/tekniikan-m ... 522e3d-500
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tuliko jollekin yllätyksenämolsky kirjoitti:Näköjään TM ei tykännyt? https://tekniikanmaailma.fi/tekniikan-m ... 522e3d-500
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tuollaisen vertailun tarkoituksena TM:n arvostelutaulukon painotuksella on löytää yleispätevin auto. Se ei varmasti ole yllätys että varman päälle autojaan suunnittelevat pärjäävät hyvin tuollaisessa vertailussa. Stelvio on suunniteltu erilaiseksi vaihtoehdoksi tuolle kärkikolmikolle.
Itseäni kiinnosti enemmän miten Stelvio pärjää muita erilaiseksi suunniteltuja (Jagge ja Land Rover) vastaan ja löytyykö autosta ne mainosmiesten mainostamat ominaisuudet ja vastaavasti häiritsevätkö ne arkikäyttöä. Siksi jopa ostin irtonumeron vaikka lehden saankin joka tapauksessa käsiini kun menen seuraavan kerran töihin.
En spoilaa vertailua yhtään enempää vaan siitä kiinnostuneet saavat hankkia tulokset muuta kautta.
Itseäni kiinnosti enemmän miten Stelvio pärjää muita erilaiseksi suunniteltuja (Jagge ja Land Rover) vastaan ja löytyykö autosta ne mainosmiesten mainostamat ominaisuudet ja vastaavasti häiritsevätkö ne arkikäyttöä. Siksi jopa ostin irtonumeron vaikka lehden saankin joka tapauksessa käsiini kun menen seuraavan kerran töihin.
En spoilaa vertailua yhtään enempää vaan siitä kiinnostuneet saavat hankkia tulokset muuta kautta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^
Juuri näin.
Ja ihan hyvinhän Stelvio tuossa pärjäsi, täysin odotettu sijoitus.
Juuri näin.
Ja ihan hyvinhän Stelvio tuossa pärjäsi, täysin odotettu sijoitus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
ihme vertailu olevinaaan premium , mutta joukossa on esim Ford, Porsche Macan taas puuttuu joukosta. Jos olisi pitänyt valita ajajan auto olisi Alfa varmaan vahvoilla, jos taas verrataan tiloja yms niin sijoitus on mitä on. En tiedä mitä TMssä painotetttiin. Macan GTS valittiin Evolehden vuoden SUViksi, joka on taas hiukan ihmetyksen aihe koska auto on jo vuoden vanha, ja Stelviota ei edes mainita koko jutussa, johtuukohan siitä että Stelvio on vasta rantautunut Englantiin.
http://www.evo.co.uk/porsche/macan-gts/ ... r-best-suv
http://www.evo.co.uk/porsche/macan-gts/ ... r-best-suv
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jos on lukenut jutun niin tietää miksi mukana ei ole Macan tai X3. Edge on myös ihan oikeassa seurassa tuolla versiolla mikä testissä oli.
Painotukset:
Maantieajo 15%
Kaupunkiajo 10%
Ääritilanteet 10%
Sisämelu 10%
Ajoasento 5%
Takapenkki 5%
Kulutus 10%
Ylläpitokulut 10%
Kiihtyvyys 10%
Valot ja näkeminen 5%
Tavaratilat 5%
Käytettävyys 5%
Painotukset:
Maantieajo 15%
Kaupunkiajo 10%
Ääritilanteet 10%
Sisämelu 10%
Ajoasento 5%
Takapenkki 5%
Kulutus 10%
Ylläpitokulut 10%
Kiihtyvyys 10%
Valot ja näkeminen 5%
Tavaratilat 5%
Käytettävyys 5%
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Eli liian meluisa moottori, ohjaamon materiaalit eivät ole yhtä laadukkaita kuin saksalaisissa kilpailijoissa, viihdejärjestelmästä puuttuu kivat applikaatiot ja mallin luotettavuus on 2/10 koska AR ja Fiat? Kai sitten vielä on muistettu mainita, että Stelvion arvo katoaa samantien kun sen ajaa kaupan pihalta pois.
Ainakin tuollaiset asiat nousee TM:n ulkomaalaisissa vastineissa esille. Pitääpä yrittää kaivella tuo TM:n numero jostakin ja katsoa mitkä oli siellä Stelvion suurimmat puutteet. Toki kun lähdetään "perhe SUV" kriteereillä arvostelemaan, niin ne kaikki sporttiset ominaisuudet kääntyy hyvin pian negatiivisiksi asioiksi.
Ainakin tuollaiset asiat nousee TM:n ulkomaalaisissa vastineissa esille. Pitääpä yrittää kaivella tuo TM:n numero jostakin ja katsoa mitkä oli siellä Stelvion suurimmat puutteet. Toki kun lähdetään "perhe SUV" kriteereillä arvostelemaan, niin ne kaikki sporttiset ominaisuudet kääntyy hyvin pian negatiivisiksi asioiksi.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Luotettavuutta ja arvonalenemaa ei ole käsitelty testissä ollenkaan. Viihdejärjestelmä ja melu kyllä käsiteltiin.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Ford ei ole premium merkki, eikä siitä sellaista tule vaikka olisi mikä versio. Hinta ei saisi olla esteenä jos vertaillaan "PREMIUM" autoja. X3sen poissaolo on selvää, koska on aivan uusi malli. Jos Macan on liian kallis, niin valitaan muista kalliimmat mallit.... Jos Ford on siellä sinne vois sitten samantien laittaa Skoda Kodiaqin huippuversion, sekin sopii sinne seuraan.TeroPee kirjoitti:Jos on lukenut jutun niin tietää miksi mukana ei ole Macan tai X3. Edge on myös ihan oikeassa seurassa tuolla versiolla mikä testissä oli.
Viimeksi muokannut V6, 28 Joulu 2017, 16:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Vertailun kriteeristöstä noin niinkuin muuten vain, ajankuluksi:
- Sisämelu, kulutus ja ylläpitokulut eivät oikeastaan kiinnosta, mutta ymmärrän että jotakuta kiinnostaa.
- Valot ja näkeminen... ? Lienee jokin valoteomittaus ja kuolleet kulmat yms. BOORING.
Noi neljä = NULL omassa täysin subjektiivisessa vertailussa.
Oma autorähjä poistuu katuvalojen alta kovinkovin harvoin ja silloinkin useimmiten kesäaikaan, joten valo ei juuri olisi issue. Pitkiä matkoja vähän, joten melutaso ei nouse viihtyvyyskysymykseksi. Kulutus-schmulutus, sen auto yleensä kuluttaa mitä tankkiin laittaa. Ja kaikki autot maksaa perhanasti ylläpitää... Stelvio on autonhankintahalukkuutta ylläpitävä malli muuten suht kylmäksi jättävien modernien automallien maailmassa! Onkohan Stelvio minua varten? Ehkä vielä joskus. Ehkä. Joskus.
There's a time for us,
Some day a time for us,
Time together with time to spare,
Time to learn, time to care,
Some day!
- Sisämelu, kulutus ja ylläpitokulut eivät oikeastaan kiinnosta, mutta ymmärrän että jotakuta kiinnostaa.
- Valot ja näkeminen... ? Lienee jokin valoteomittaus ja kuolleet kulmat yms. BOORING.
Noi neljä = NULL omassa täysin subjektiivisessa vertailussa.
Oma autorähjä poistuu katuvalojen alta kovinkovin harvoin ja silloinkin useimmiten kesäaikaan, joten valo ei juuri olisi issue. Pitkiä matkoja vähän, joten melutaso ei nouse viihtyvyyskysymykseksi. Kulutus-schmulutus, sen auto yleensä kuluttaa mitä tankkiin laittaa. Ja kaikki autot maksaa perhanasti ylläpitää... Stelvio on autonhankintahalukkuutta ylläpitävä malli muuten suht kylmäksi jättävien modernien automallien maailmassa! Onkohan Stelvio minua varten? Ehkä vielä joskus. Ehkä. Joskus.
There's a time for us,
Some day a time for us,
Time together with time to spare,
Time to learn, time to care,
Some day!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^^ oman koeajon perusteella rengasmelu lienee tuon seiskan takana, ei moottorimelu. Rengasmelu rassaa pitkillä siirtymillä, joten paljon ilmatilaa = pussihousurengastus ja sopiva koteloiden ja lokasuojien lisä-äänieristyskäsittely paikallaan.
Omaan käyttöön mahdollisesti tulevassa Stelvio/Giuliassa on oltava riisseli, koska kulutus ajamallani 1-turboisella 200 hp- bensalla oli km. yli 9 litraa sadalla, joka on liikaa vuosittaisella 30 tkm:n ajosuoritteellani... kunnes saadaan se tuleva hybrid- versio markkinoille
Takinkääntö lujaa meikällä menossa, sillä vielä vuosi sitten en katsonutkaan SUVien perään, mutta Stelvio... Jos jatkamme vaimon kanssa 3-4:n auton taktiikalla niin valintani on Giulia. Jos vain kahden niin rc-harrastekamojen kuljetus ei onnistu kuin Stelviolla näistä kahdesta. Vaimon Auriksekseen en viitsi joskus öljyisiä, likaisia kamoja lastata.
Omaan käyttöön mahdollisesti tulevassa Stelvio/Giuliassa on oltava riisseli, koska kulutus ajamallani 1-turboisella 200 hp- bensalla oli km. yli 9 litraa sadalla, joka on liikaa vuosittaisella 30 tkm:n ajosuoritteellani... kunnes saadaan se tuleva hybrid- versio markkinoille
Takinkääntö lujaa meikällä menossa, sillä vielä vuosi sitten en katsonutkaan SUVien perään, mutta Stelvio... Jos jatkamme vaimon kanssa 3-4:n auton taktiikalla niin valintani on Giulia. Jos vain kahden niin rc-harrastekamojen kuljetus ei onnistu kuin Stelviolla näistä kahdesta. Vaimon Auriksekseen en viitsi joskus öljyisiä, likaisia kamoja lastata.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^
Kai siinä oli matalaprofiiliset runflatit alla kuitenkin?
Mun nähdäkseni Stelvio siis häviää testissä ainoastaan melussa ja kulutuksessa. Muuten hyvää keskitasoa tai krikkainta kärkeä. En voi sanoa, että olisin noin positiivista tulosta edes odottanut - tuo on varsin hyvä diili jo.
Kai siinä oli matalaprofiiliset runflatit alla kuitenkin?
Mun nähdäkseni Stelvio siis häviää testissä ainoastaan melussa ja kulutuksessa. Muuten hyvää keskitasoa tai krikkainta kärkeä. En voi sanoa, että olisin noin positiivista tulosta edes odottanut - tuo on varsin hyvä diili jo.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Mitä vanhemmaksi itse tulee niin sitä enemmän käyttiksessä arvostaa hyviä valoja ja hiljaisuutta. Ylläpitokulut ei paljon kiinnosta kun suurin kuluerä kuitenkin on arvonalennus.
Arjen käytössä erilaiset pienet asiat, joita ei välttämättä omalla koeajolla löydä mutta tällaisessa testissä saattaa tullakin esiin. Testissä esim. mainittiin että Stelvion oviväleihin ei kerääntynyt hiekkaa (mikä on hyvä) ja vastaavasti isot vaihdelavat häiritsevät vilkun käyttöä ja keskinäyttö kärsii heijastuksista.
Stelviossa tosiaan rengasäänet ja tuulen suhinat peittävät moottorin äänen alleen. Ensimmäiselle pystyy tekemään jotain, jälkikäteen jälkimmäiselle ei. Renkaiden merkkiä ja mallia ei mainittu mutta testiauton tuumakokona oli 20".
Arjen käytössä erilaiset pienet asiat, joita ei välttämättä omalla koeajolla löydä mutta tällaisessa testissä saattaa tullakin esiin. Testissä esim. mainittiin että Stelvion oviväleihin ei kerääntynyt hiekkaa (mikä on hyvä) ja vastaavasti isot vaihdelavat häiritsevät vilkun käyttöä ja keskinäyttö kärsii heijastuksista.
Stelviossa tosiaan rengasäänet ja tuulen suhinat peittävät moottorin äänen alleen. Ensimmäiselle pystyy tekemään jotain, jälkikäteen jälkimmäiselle ei. Renkaiden merkkiä ja mallia ei mainittu mutta testiauton tuumakokona oli 20".
Viimeksi muokannut TeroPee, 28 Joulu 2017, 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
testissä olisi pitänyt olla mukana joku sporttinen ajo tai millä nimellä sitä nyt kutsutaan. Alfasta on sanottu että se olisi kaikista lähimpänä ajettavuudeltaan normi hatchbackia, eikä tuntuisi korkealta SUVilta, pitäisi varmaan itse koejaa... turvallisuus olisi voinut olla myös osana pisteitä-, tosin kaikkihan noista taitaa olla korkeilla pisteillä Euroncapissa.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Mielestäni taas ei olisi pitänyt olla sporttista ajoa. Tuo autoluokka dieselautomaattina ei ole sporttista etsivän autoluokka joten se ei kuulukaan ole arvosteluperuste. Ei nimittäin ollut edes nelivetojärjestelmien toimivuus vaikka testasivatkin ne rullilla ja rantahiekkaisessa mäessä ja se nelivedon toimivuus tai toimimattomuus on esim. venetraikun tai hevoskärrin vetäjälle oleellinen ominaisuus.V6 kirjoitti:testissä olisi pitänyt olla mukana joku sporttinen ajo tai millä nimellä sitä nyt kutsutaan. Alfasta on sanottu että se olisi kaikista lähimpänä ajettavuudeltaan normi hatchbackia, eikä tuntuisi korkealta SUVilta, pitäisi varmaan itse koejaa...
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Rengasmelusta ei ole muualla tullut vastaan mainintaa, kerran sanottu että soratiellä melu kuuluu häiritsevästi sisään. Lähinnä moottorien äänestä ja tuulien suhinoista sivupeiliin on tulleet suurimmat moitteet.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
siinä tapauksessa en suosittele Alfaa sinulle, se kun on tehty siihen, taitaa olla aina Alfoissa se ensisijainen lähtökohta mallista riippumatta , eli ajettavuus/sporttisuus, muutenhan se ei erottuisi edes tuosta joukosta mitenkään-TeroPee kirjoitti:Mielestäni taas ei olisi pitänyt olla sporttista ajoa. Tuo autoluokka dieselautomaattina ei ole sporttista etsivän autoluokka joten se ei kuulukaan ole arvosteluperuste. Ei nimittäin ollut edes nelivetojärjestelmien toimivuus vaikka testasivatkin ne rullilla ja rantahiekkaisessa mäessä ja se nelivedon toimivuus tai toimimattomuus on esim. venetraikun tai hevoskärrin vetäjälle oleellinen ominaisuus.V6 kirjoitti:testissä olisi pitänyt olla mukana joku sporttinen ajo tai millä nimellä sitä nyt kutsutaan. Alfasta on sanottu että se olisi kaikista lähimpänä ajettavuudeltaan normi hatchbackia, eikä tuntuisi korkealta SUVilta, pitäisi varmaan itse koejaa...
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
En minäkään koskaan suosittele kenellekään mitään muuta autoa kuin Toyotaa. Enkä tee sitäkään pyytämättä.V6 kirjoitti:siinä tapauksessa en suosittele Alfaa sinulle, se kun on tehty siihen, taitaa olla aina Alfoissa se ensisijainen lähtökohta mallista riippumatta , eli ajettavuus/sporttisuus, muutenhan se ei erottuisi edes tuosta joukosta mitenkään-TeroPee kirjoitti:Mielestäni taas ei olisi pitänyt olla sporttista ajoa. Tuo autoluokka dieselautomaattina ei ole sporttista etsivän autoluokka joten se ei kuulukaan ole arvosteluperuste. Ei nimittäin ollut edes nelivetojärjestelmien toimivuus vaikka testasivatkin ne rullilla ja rantahiekkaisessa mäessä ja se nelivedon toimivuus tai toimimattomuus on esim. venetraikun tai hevoskärrin vetäjälle oleellinen ominaisuus.V6 kirjoitti:testissä olisi pitänyt olla mukana joku sporttinen ajo tai millä nimellä sitä nyt kutsutaan. Alfasta on sanottu että se olisi kaikista lähimpänä ajettavuudeltaan normi hatchbackia, eikä tuntuisi korkealta SUVilta, pitäisi varmaan itse koejaa...
Mutta jos tuo sporttisuus on toteutettu siten, että se ei häiritse arkea niin hyvä. Nykyisessä autossa on säädettävä iskunvaimennus. Siihen siis saa hyvinkin sporttisen (= aina nypyttävän ja iskut läpi välittävän) tuntuman mutta ei sitä juuri koskaan tule käytettyä. Mutta silloin kun sitä käytän, se tulee tarpeeseen ja on hyvä. Siksi seuraavassakin autossa pitää olla säädettävä iskunvaimennus.
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
kattelin tota kulutusta Quottrorouten testissä oli näin.Aquatica kirjoitti:^
Kai siinä oli matalaprofiiliset runflatit alla kuitenkin?
Mun nähdäkseni Stelvio siis häviää testissä ainoastaan melussa ja kulutuksessa. Muuten hyvää keskitasoa tai krikkainta kärkeä. En voi sanoa, että olisin noin positiivista tulosta edes odottanut - tuo on varsin hyvä diili jo.
Combined Consumption
Stelvio 2.2 diesel Q4: 13,3km/l = 31,3mpg
F-Pace 2.0D AWD: 12,8km/l = 30,1mpg
previous tests of the same magazine
GLC 220 d 4Matic: 13,3km/l = 31,3mpg
new Audi Q5 2.0TDI Quattro: 13,1km/l = 30,8mpg
linkki juttuun;
http://www.stelvioforum.com/forum/54-al ... d-awd.html
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Jep, ei tuo seiskan pintaan oleva riisselin kulutus ole paha, vaikka ajaakin hiukan enemmän.V6 kirjoitti:kattelin tota kulutusta Quottrorouten testissä oli näin.Aquatica kirjoitti:^
Kai siinä oli matalaprofiiliset runflatit alla kuitenkin?
Mun nähdäkseni Stelvio siis häviää testissä ainoastaan melussa ja kulutuksessa. Muuten hyvää keskitasoa tai krikkainta kärkeä. En voi sanoa, että olisin noin positiivista tulosta edes odottanut - tuo on varsin hyvä diili jo.
Combined Consumption
Stelvio 2.2 diesel Q4: 13,3km/l = 31,3mpg
F-Pace 2.0D AWD: 12,8km/l = 30,1mpg
previous tests of the same magazine
GLC 220 d 4Matic: 13,3km/l = 31,3mpg
new Audi Q5 2.0TDI Quattro: 13,1km/l = 30,8mpg
linkki juttuun;
http://www.stelvioforum.com/forum/54-al ... d-awd.html
Toki JOS saatavilla olisi SW-Giulia.. niin menisi kevyempänä ja paremmalla aerolla ainakin litran vähemmällä...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
^^
Tuossahan on ihan hyvällä maltilla nuo O_o
On muuten perverssi tapa kertoa kulutus joko mpg TAI kilometriä litralla-tyylisesti. Mutta 31,3mpg on oikeasti todella hyvä etenkin isolle autolle.
Eli nyt kyllä hieman hämmästelen tuota valitusta kulutuksesta? Vai onko kuitenkin ollut niin, että koelenkillä haluttu kenkiä vähän enempi ku "se on Alffa"?
Tuossahan on ihan hyvällä maltilla nuo O_o
On muuten perverssi tapa kertoa kulutus joko mpg TAI kilometriä litralla-tyylisesti. Mutta 31,3mpg on oikeasti todella hyvä etenkin isolle autolle.
Eli nyt kyllä hieman hämmästelen tuota valitusta kulutuksesta? Vai onko kuitenkin ollut niin, että koelenkillä haluttu kenkiä vähän enempi ku "se on Alffa"?
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Stelviohan menestyi vertailussa ihan hyvin!
Audin, Mersun ja Volvon odotinkin olevan yleispätevinä, mutta hajuttomina ja mauttomina keulilla.
Alfa on aidosti urheilullinen vaihtoehto, joka loisti omimmilla alueillaan (jarrut, äkkitilanteet, kiihtyvyys).
Pettymyksenä voisi mainita kaikkien autojen joko kömpelösti toimivat, tai muuten vaan puutteelliset kosketusnäytöt, -automaattiset hätäjarrutusjärjestelmät näyttävät myös olevan vielä kaukana täydellisyydestä.
Kaksi tonnia painoa ja vähän sinnepäin-suunnittelua, -ja tuloksena on tämän päivän Jagge ja Lantikka.
Kummankaan vaisu esitys ei yllätä, ja samansuuntaisia arvioita näkyy kaikkialla, paitsi brittilehtien vertailutuloksissa.
Audin, Mersun ja Volvon odotinkin olevan yleispätevinä, mutta hajuttomina ja mauttomina keulilla.
Alfa on aidosti urheilullinen vaihtoehto, joka loisti omimmilla alueillaan (jarrut, äkkitilanteet, kiihtyvyys).
Pettymyksenä voisi mainita kaikkien autojen joko kömpelösti toimivat, tai muuten vaan puutteelliset kosketusnäytöt, -automaattiset hätäjarrutusjärjestelmät näyttävät myös olevan vielä kaukana täydellisyydestä.
Kaksi tonnia painoa ja vähän sinnepäin-suunnittelua, -ja tuloksena on tämän päivän Jagge ja Lantikka.
Kummankaan vaisu esitys ei yllätä, ja samansuuntaisia arvioita näkyy kaikkialla, paitsi brittilehtien vertailutuloksissa.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
TM:n vertailuissa nyt lähes aina jokapaikanhöylät kärjessä (VAG). Jos auto on painotettu johonkin tiettyyn tarkoitukseen enempi, ei se silloin voi olla TM:n arvostama tasavahva tai tasaisen hyvä kaikessa.
Noni
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Tasaisen vahva on monessa lajissa hyvä valinta. Esim. renkaissa tuote, jossa on kaikki ominaisuudet hyviä, muttei erinomaisia, on parempi erilaisiin käyttötarkoituksiin kuin tuote, jossa kuivan kelin jarrutus on erinomainen mutta tuote romahtaa vesiliirron vastustamisessa.
Tämän vuoksi TM tekee arvostelutaulukosta hyvin tasapaksun jotta ne tasaisen hyvät, ja sitä kautta joka tilanteesta asiallisesti suoriutuvat, ovat kärjessä.
Onneksi jokainen voi tehdä omat painotukset arvostelutaulukkoon ja siten saada omia mieltymyksiä palveleva paremmuusjärjestys.
Tämän vuoksi TM tekee arvostelutaulukosta hyvin tasapaksun jotta ne tasaisen hyvät, ja sitä kautta joka tilanteesta asiallisesti suoriutuvat, ovat kärjessä.
Onneksi jokainen voi tehdä omat painotukset arvostelutaulukkoon ja siten saada omia mieltymyksiä palveleva paremmuusjärjestys.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)
Rehellisesti sanoen, olen hieman yllättynyt, että tasavahvaa suorittajaa tavalliselle kansalle etsiessä kiihtyvyys arvostetaan oletuksena korkeammalle kuin ergonomia (istuma-asento), käytettävyys, tavaratilat ja valot/näkyvyys. Äkkiseltään kuvittelisin, että etenkin tässä luokassa aika moni ostajakandidaatti kuitenkin arvostaa noita enemmän kuin kiihtyvyyttä (minkä voi päätellä myös siitä, kuinka ahnaasti suomipoika painaa kaasua rajoituksen noustessa tahi liikenteeseen liittyessä, jos ketään ei ole tulossa ohi, mutta se kuuluu toiseen ketjuun).
Helppohan tuosta tosiaan on painotuksia muutella itselle sopivammaksi ja tekstiä lukemalla löytää niitä yksityiskohtia, jotka voivat olla itselle ehdottomuuksia tai showstoppereita. Lehden antama arvosana on kuitenkin lopulta sivuseikka, yksityiskohdat ja kokonaisuus ratkaisee.
Helppohan tuosta tosiaan on painotuksia muutella itselle sopivammaksi ja tekstiä lukemalla löytää niitä yksityiskohtia, jotka voivat olla itselle ehdottomuuksia tai showstoppereita. Lehden antama arvosana on kuitenkin lopulta sivuseikka, yksityiskohdat ja kokonaisuus ratkaisee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.