ADACin tilasto Iltalehdessä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

ADACin tilasto Iltalehdessä

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Olivat tilastoineet 156:n keskiluokan autojen 17. sijalle. Kannessa komeilee Mazda6 ja Alfa 156 eli luokan ääripäät. Minkähänlainen vika mahtaa olla kyseessä joka jättää tielle Saksassa keskivertoautoilijan? Olisi hauska tietää. Mutta sitä eivät kertoneet, eikä myöskään autoilijoiden peukalon sijaintia kämmenessä :lol:
Muutamia havaintoja: ranskalaismerkit melkein joka luokan häntäpäässä, ns. urheiluautoluokka on lähinnä coupe/cabrioluokka, Porsche 911 on mielestäni tässä listassa ainoa urheiluauto, Audi Cabrio ja TT listan ääripäissä? Eli TT on huonommin tehty kuin Cabrio, jossa sama tekniikka????
:roll:
Tila-autoissa taas Mersun Vaneo neljännellä tilalla, jonka on sanottu olevan oikea vikamagneetti?
Itseäni miellytti Mersun A-sarjan voitto alemmassa keskiluokassa, sattuneesta syystä
:wink:

Tällaisesta lööppijutusta tulee sellainen käsitys että Alfa 156 olisi todella epäluotettava auto, itse tiedän ainoastaan yhden tapauksen jossa jäätiin tielle viallisen ilmamassamittarintakia.
Pikkuvikoja on lähes kaikissa nykyautoissa. Ja usein sellaisia mille ei voi mitään ilman testereitä ja muita erikoisvehkeitä. Mutta sitäei toimittaja kertonut jutussaan. Sensijaan näädät ovat autoille todella suuri uhka ainakin Saksassa syödessään johdot ja letkut poikki! Ei kai näätäkannan
runsaus ole autojen vika? :crazyeyes:

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

huomasit varmaankin että ei auto ole oikeasti huono tai epäluotettava vaikka onkin sijalla 14 tai 17... missä ovat loputyli 50 joka listalta... esim. montako Opelia näit kuten Vectra ja Astra... :crazyeyes:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

ei oo kivaa luettavaa noi tilastot alfan kannalta :cry:
Alfa 156 2.5 V6 -98

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ettei vain olisi nokkahihnavaurioita noissa tilastoissa! Jostain olen kuullut huhua että kyseinen vika olisi yleinen TS mootoreissa. Tosin, mahtaako sellaisilla saksassa ajella kukaan...

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Sensijaan näädät ovat autoille todella suuri uhka ainakin Saksassa syödessään johdot ja letkut poikki! Ei kai näätäkannan
runsaus ole autojen vika?
No näädät tuskin syö alfoja enemmän kuin muita automerkkejä. Kyllä kai nuo tilastot kertoo vähän samaa kuin palstalaisten kokemukset. Tiellejättämisjutut on kyllä tainneet olla tällä palstalla nokkahihnahommia. Pikkuvika.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

onefromnorth kirjoitti:Ettei vain olisi nokkahihnavaurioita noissa tilastoissa! Jostain olen kuullut huhua että kyseinen vika olisi yleinen TS mootoreissa. Tosin, mahtaako sellaisilla saksassa ajella kukaan...
Sellanen hämärä ! mielikuva olis kyllä, että nokkahihna + tukivarret olis mukana tossa tilastossa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa 147
Disturbances in the engine management (all years of construction)
Airbag Kontrollleuchte malfunctioning (all years of construction)
Generator defectively (until 2002)
immobilizer system (until 2002)
Toothed belt cleverly (Benziner 2001)

Alfa 156
Disturbances in the engine management (all years of construction)
Turbocharger hose solved (Diesel, bes. 2004)
Starter defectively (until 2002)
Generator defectively (until 2002)
Toothed belt cleverly (Benziner until 2001)

listoissa taitaa olla mukana rengasrikot ja tyhjät akut myös?

16 vuotta italian vehkeillä autoilua eikä ikinä ole tielle jääty :mrgreen:

edit: onkohan saksassa hihnan vaihtoväli vielä tuo 120 , englannissa on tarkastus 60 tienoilla ja vaihto vasta 120issa, tosin sitä on aika vaikea tarkastaa kunnolla, joten käytännössä kannattaisi vaihtaa samalla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin