Välillä kun vähän viiraa niin seurailen muiden ohella Hyundai Coupen kauppaa lähistöllä. Nyt sattui sitten taas ja joutuu vähän miettimään jos lopulta laittaisi sen auton ilman tila- ja muotovaatimuksia vähäiseen käyttöön. Avo ei ehkä kiinnosta mutta coupe voisi kerrankin olla mahdollisuus.
2000 CLK320 210tkm. Lisää tehoa, viides vaihde (ja toinen pakki), tutkat ilmeisesti myös edessä. Raskas ja ruma kuin mikä. Vero massan mukaan kuitenkin 315 eli vähän säästöä siitä. Kehuttu moottori ja voimansiirto ilmeisesti ja ruosteesta lähinnä varoitellaan. Käsittääkseni ketjukone. Epäilyttävä rengaskuva ja vielä epäilyttävämpi diileri.
Toki vähän lisää panosta niin voisi katsoa vaikka uudehkoa Jazzia tai Twingoa tai jotain ja pihistää sitten polttoaineessa hankintahintaa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Ääni Mersulle. En tiedä miksi. Mielestäni klassisen tyylikäs. Ja hemmetin luotettava! Ruostetta oli jokapuolella ja konetta ei ollut huollettu varmaan koskaan. Öljyt oli mustaa mönjää ja tikku oli ruostunut kiinni. Silti perushuoltojen jälkeen toimii kuin unelma.
Ehkä hieman vanhanaikaisia nämä on mutta siksi varmaan niin huolettomiakin.
Toki näistä puuttuu todellakin se italialaisen auton temperamentti...
Myös täältä ääni meisselille.
Vaimon systerillä oli aiemmin 2002 CLK 430 Cabrio alla noin kuuden vuoden ajan.
Huoleton auto kaikinpuolin, vaikka tällä tosin ajeltiin vain kesäisin.
Mersu korjasi muuten tästä kiesistä reunasta ruostuneen takaluukun tehdastakuuna vielä seitsemän vuoden jälkeen veloituksetta.
Noista kahdesta ehdottomasti CLK ja mielellään tosiaan vähintään kuusipyttyisellä bensakoneella. Onhan se CLK vähän setämiehen auto mutta tuollainen Hyundai on sitten sellaisen uussuomalaisen lippavinon auto. Kumpaan ryhmään haluat assosiaitua?
TeroPee kirjoitti:Noista kahdesta ehdottomasti CLK ja mielellään tosiaan vähintään kuusipyttyisellä bensakoneella. Onhan se CLK vähän setämiehen auto mutta tuollainen Hyundai on sitten sellaisen uussuomalaisen lippavinon auto. Kumpaan ryhmään haluat assosiaitua?
Eri maku täällä, Hyundai paremman , raikkaamman näköinen. Toki meikäläisen ikäisistä papoista ( n 60v) varmaan 98 prosenttia ottaisi eläkeläismesen....
Assosioidutko paappakaartiin, tervetuloa
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Tuo Hyntäin ei muuten ole hassumman näköinen auto, mutta tarviketakavaloista tulee ainakin itselleni autonpitoa koskeva mielikuva joka ei varsinaisesti lisää ostohalukkuutta.
Ja alla olevat helikopterivanteet voisi pikaisesti toimittaa Stenalle.
Ok. Mihis liikkeeseen Renegade meni? Renegade kun on voisi olla kiinnostava . Itsellä jäi taas aikanaan jotain Giulietan fiiliksestä uupumaan vanhempiin Alfoihin verrattuna ja meni siksi vaihtoon ja kyllästyin myös vikavalojen tasaiseen loimuun
Mandeprkl kirjoitti:Ääni Mersulle. En tiedä miksi. Mielestäni klassisen tyylikäs. Ja hemmetin luotettava! Ruostetta oli jokapuolella ja konetta ei ollut huollettu varmaan koskaan. Öljyt oli mustaa mönjää ja tikku oli ruostunut kiinni. Silti perushuoltojen jälkeen toimii kuin unelma.
Ehkä hieman vanhanaikaisia nämä on mutta siksi varmaan niin huolettomiakin.
Toki näistä puuttuu todellakin se italialaisen auton temperamentti...
Tai sitten Italialainen vaihtoehto.
Tuommoinen meisseli on aika usein paikallisen ruokakaupan pihassa samaan aikaan ja jotenkin se näyttää pliisulta oman coupen vieressä parkkiruudussa. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Nämä nyt ei maksa enää mitään ja tekniikka on varmaa ilman mitään perusongelmia.
Toimii talvellakin mainiosti ja kunhan tottuu kitkalukkoon edessä niin tuolla kyllä pääsee liikkumaan urheilullisestikin.
Ja onhan tätäkin bussolla ja automaatilla coupena.
Joo, mä oon aika nopee liilkeinen jos / kun sattuu mielestäni hyvä diili kohdalle oli siellä pari muutakin Giulietta, toinen perusvarusteltu ja toinen oli aika namu QV.
Ai loppuu? Kukahan mahtaa jatkaa ja miksiköhän näistä luovutaan?
jkk kirjoitti:
Ai loppuu? Kukahan mahtaa jatkaa ja miksiköhän näistä luovutaan?
Ensirekisteröinnit 1-10/2017
1. Toyota 13 093
2. Volkswagen 10 871
3. Skoda 9 808
4. Volvo 7 570
5. Ford 7 119
6. Kia 6 000
7. Opel 5 898
8. Nissan 5 875
9. Mercedes-Benz 5 581
10. Audi 4 841
11. BMW 4 295
12. Renault 2 863
13. Hyundai 2 211
14. Peugeot 1 979
15. Seat 1 836
16. Honda 1 698
17. Mazda 1 574
18. Dacia 1 200
19. Suzuki 960
20. Citroen 939
21. Mitsubishi 919
22. Subaru 616
23. Lexus 285
24. Mini 240
25. Land Rover 223
26. Jaguar 217
27. Tesla Motors 193 28. Fiat 191
29. Porsche 159 30. Alfa Romeo 105 Muut merkit 184
Oma veikkaus luopumisen syyksi on lattiapinta-alan tehokkaampi käyttö. Toki nuo luvut ovat vain uutena Suomeen rekisteröityjä autoja eli toimitusputkessa saattaa olla vaikka 10 000 Alfa Romeota ja Fiatia joita ei vaan ole vielä saatu kilpien väliin. Mutta hiukan epäilen ettei ole.
jkk kirjoitti:
Joo, mä oon aika nopee liilkeinen jos / kun sattuu mielestäni hyvä diili kohdalle oli siellä pari muutakin Giulietta, toinen perusvarusteltu ja toinen oli aika namu QV.
Sun Giuliettahan tais olla aika vähän ajettukkin ja ei luulis vikojakaan pahemmin olevan kun sen verran nuori yksilö kuitenkin
värikin on hieno!
Sen menin tekemään. Miinukset vaikutti aika pieniltä ja auto mukavalta. Myyjäkään ei ollut liian myyjä. Ihasteli vähän Giulian näköäkin pihalla kun vaimo oli lähdössä sillä. Vuoden tai parin sisään sitten voi päätellä oliko hyvä ostos.
"Ei ole ihan joka pojalla kutoskoneinen mersu ensiautona."
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
^320 Meisseli - onnittelut! ML:n korissa ollut tuo kone itsellä. Erinomainen laite, jaksoi viedä raskasta nelikkoautomaagia oikein pirteästi! Twinspark.
Vaihdoin Diesel Giuliettan 159 TBi Sportwagoniin ja hankin samalla neljännen Alfani, joku väittäisi varmaan merkkiuskovaiseksi. Kivoja autoja molemmat, mutta nykyisillä kilometreillä diesel tulee kovin kalliiksi.
Mitsua piti alkaa vaihtamaan kun takapenkillä on usein turvaistuimen lisäksi kaksi aikuista ja Mitsussa se ei vaan onnistunut. Takapenkin muoto ja liian keskelle sijoitetut isofixit tekivät ahtaaksi. Alfalla vaihtoehdot olisivat olleet joko liian pieniä (Mito ja Giulietta), liian kalliita (Stelvio) tai molempia (Giulia) tai muuten vaan soveltumattomia käyttöautoksi meille (159 ja vanhemmat).
Mennään siis käyttöautot käyttöautoina mentaliteetilla ja Lancerin tilalle tuli toinen Koreatar, eli farmari Ceed. Koneena on litrainen kolmepyttyinen ahdistettu bensa, jolle luvataan kohtuullisen pientä kulutustakin. Ensimmäinen tankkaus antoi kulutukseksi 5,9 litraa, vaikka mukana oli poikkeuksellisen paljon kaupunkiajoa. Mitä ne hybridi Aurikset kuluttikaan?
Albertolli kirjoitti:Mitsua piti alkaa vaihtamaan kun takapenkillä on usein turvaistuimen lisäksi kaksi aikuista ja Mitsussa se ei vaan onnistunut. Takapenkin muoto ja liian keskelle sijoitetut isofixit tekivät ahtaaksi. Alfalla vaihtoehdot olisivat olleet joko liian pieniä (Mito ja Giulietta), liian kalliita (Stelvio) tai molempia (Giulia) tai muuten vaan soveltumattomia käyttöautoksi meille (159 ja vanhemmat).
Mennään siis käyttöautot käyttöautoina mentaliteetilla ja Lancerin tilalle tuli toinen Koreatar, eli farmari Ceed. Koneena on litrainen kolmepyttyinen ahdistettu bensa, jolle luvataan kohtuullisen pientä kulutustakin. Ensimmäinen tankkaus antoi kulutukseksi 5,9 litraa, vaikka mukana oli poikkeuksellisen paljon kaupunkiajoa. Mitä ne hybridi Aurikset kuluttikaan?
Meillä nyt maaliskuun lopusta tähän päivään reilu 18 tkm ja tasan 5,0 litraa todellista. Työkaverilla myös tuo sama Ceedi , ja on ollut varsin tyytyväinen valintaansa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Onnittelut autohankinnasta Albertollille. Poikani yhtä piirrettyä lempisarjaa lainaten "eläimet suunnittelevat - ja savanni nauraa". Ei mene aina iskän halujen kanssa yhteen nämä reaalimaailman vaatimukset... - Vai halusitko kenties ostaa auton keskikulutuksen ja takapenkin leveyden perusteella? Mutta anywho, hyvä että löytyi tarpeisiin sopiva kulkine! Yllä näkyvät 3 viestiä kyllä ruokkivat haaveiluani kasari Trans Amin hankinnasta. Mahdollisimman paljon kuluttavalla koneella, jossa hämmentävän vähän suorituskykyä - yksi sellainen. Ostan vielä hihattoman paidan ja kasvatan viikset sekä laitan bandanan päähäni. Yeehaw! Tuossa resepti vaikkapa pojan päivähoitoon vientiin - siinä sitä ajelisi suoraan Käpylän hipsterileidien päiväuniin! Jostain syystä tekee myös mieli sanoa Cowabunga. Joten sanon. Cowabunga!
Kyllä se on auto tarpeen ja käytön mukaan ostettava valitettavasti. Kyytiin mahdutettavien henkilöiden ja ~30tkm vuoteen kilsojen vaikutusta valintaan ei voi kiistää. Ei minulla kestäisi perse ajaa omalla rahalla kahdella autolla vuodessa yhteensä 60tkm jollain 10 litraa sadalla hörppivällä vehkellä. Sitäkin on toki harrastettu jossain kohtaa, mutta senkin rahan laittaa mieluummin vaikka kämppään.
Se "lohduttaa", ettei Alfalla olisi ollut edes sopivaa autoa tyrkyllä, eli pitkäkattoista uutta/melkein uutta alle 30k€ hintalapulla. Hupiajelut sitten erikseen, josko saisi 75:n ajoon kesäksi tai ehkä jopa lumipalloralliin mennessä.
lerppu kirjoitti:Onnittelut autohankinnasta Albertollille. Poikani yhtä piirrettyä lempisarjaa lainaten "eläimet suunnittelevat - ja savanni nauraa". Ei mene aina iskän halujen kanssa yhteen nämä reaalimaailman vaatimukset... - Vai halusitko kenties ostaa auton keskikulutuksen ja takapenkin leveyden perusteella? Mutta anywho, hyvä että löytyi tarpeisiin sopiva kulkine! Yllä näkyvät 3 viestiä kyllä ruokkivat haaveiluani kasari Trans Amin hankinnasta. Mahdollisimman paljon kuluttavalla koneella, jossa hämmentävän vähän suorituskykyä - yksi sellainen. Ostan vielä hihattoman paidan ja kasvatan viikset sekä laitan bandanan päähäni. Yeehaw! Tuossa resepti vaikkapa pojan päivähoitoon vientiin - siinä sitä ajelisi suoraan Käpylän hipsterileidien päiväuniin! Jostain syystä tekee myös mieli sanoa Cowabunga. Joten sanon. Cowabunga!
Reaalimaailman vinkki lerppu, hanki se(trans-am, alfa , (tähän oma lemppari) man- cave-tyyppinen) auto ja sitten toinen on se järkiauto. Albertolli voinee kommentoida lisää.
Tämän vision toteutin jo armon vuonna 1992 jo opintolainat maksettuani ja olen jatkanut sitä tähän päivään asti... kyl miehellä pitää olla sellaisia leluja, josta se tykkää... vaimokin on helpompi pitää kaikin puolin tyytyväisempänä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Olisikohan aika kirjautua suljetulle osastolle?
Kävin huviksena kokeilemassa tätä: https://www.nettiauto.com/kia/niro/9237585
ja perkele, melkein tein kaupatkin... Onneksi vaihtotarjous oli sen verran huono ja Niro sen verran kamala ajettava, että en viitsinyt vaihtaa (vielä).
Takuu asiat ja varusteet kyllä houkutteli ihan tosissaan. Giulietta tuntui todella vanhanaikaiselta Kian jälkeen.
_rico kirjoitti:Giulietta tuntui todella vanhanaikaiselta Kian jälkeen.
Itsellä oli vastaava fiilis, kun palasin oman käyttöauton rattiin Giulian koeajon jälkeen. Ei tunnu kattavasti varusteltu -17 mallinen Astra yhtään miltään Giulian jälkeen. Eivät toki ole toisiinsa verrattavia autoja muutenkaan, mutta fiilis ratin takana oli kyllä ihan toinen.
Onnet Albertollille! Valinta oli arvattavissa; vieläkö asioitte sama myyjän kanssa? Palvelulla on suuri merkitys autokaupoissakin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
^Sama tuttu myyjä (kaverin kaveri), jonka kanssa on suurin osa autokaupoista tehty 2008 lähtien (ostettiin Linea m-jet uutena). Linea vaihtui saman myyjän kanssa 159:iin 100tkm myöhemmin. Mukavuustekniikka on kovasti kehittynyt viimevuosina
On kyllä harvinaisen hyvin varusteltu Niro, kun löytyy penkkien ilmastointia ja kattolluukkua yms. Kiankin suurin ongelma on se, että porukat ostelee sitä karvalakkiversioina jolloin pelkkä automaatti-ilmastointikin on jo luksusvaruste (puhumattakaan että olisi 2-alueilmastointi). Tosin tuon Niron sähköajolla nyt ei aja melkein ikinä muuta kuin kesällä 20 asteen lämmössä, mutta kiva peli se kuitenkin on.
^^Se Konalan Deltan kaiffa? - Hiukan olin sen kanssa kaupoilla pari vuotta sitten, mutta ei löytynyt heiltä lopulta tuolloin itselleni mieluista autoa. Heebosta jäi kyllä oikein positiivinen kuva.
Ja totta on että tietyt asiat on menneet viimeisen kymmenen vuoden aikana autoissa eteenpäin melkoisesti - enemmän kuin edellisen vuosikymmenen aikana.
Albertolli kirjoitti:Mitsua piti alkaa vaihtamaan kun takapenkillä on usein turvaistuimen lisäksi kaksi aikuista ja Mitsussa se ei vaan onnistunut. Takapenkin muoto ja liian keskelle sijoitetut isofixit tekivät ahtaaksi. Alfalla vaihtoehdot olisivat olleet joko liian pieniä (Mito ja Giulietta), liian kalliita (Stelvio) tai molempia (Giulia) tai muuten vaan soveltumattomia käyttöautoksi meille (159 ja vanhemmat).
Mennään siis käyttöautot käyttöautoina mentaliteetilla ja Lancerin tilalle tuli toinen Koreatar, eli farmari Ceed. Koneena on litrainen kolmepyttyinen ahdistettu bensa, jolle luvataan kohtuullisen pientä kulutustakin. Ensimmäinen tankkaus antoi kulutukseksi 5,9 litraa, vaikka mukana oli poikkeuksellisen paljon kaupunkiajoa. Mitä ne hybridi Aurikset kuluttikaan?
Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?
Shuttle kirjoitti:On kyllä harvinaisen hyvin varusteltu Niro, kun löytyy penkkien ilmastointia ja kattolluukkua yms. Kiankin suurin ongelma on se, että porukat ostelee sitä karvalakkiversioina jolloin pelkkä automaatti-ilmastointikin on jo luksusvaruste (puhumattakaan että olisi 2-alueilmastointi). Tosin tuon Niron sähköajolla nyt ei aja melkein ikinä muuta kuin kesällä 20 asteen lämmössä, mutta kiva peli se kuitenkin on.
Kiva peli juuri varusteiden, tilojen ja käyttökustannusten puolesta. Ulkonäkökin varauksin. En liiemmin välitä noista muovisista lokasuojista, mutta lähes mustassa autossa ne eivät häiritse liikaa. Miinusta sitten tuleekin ajettavuudesta. Etuveto ja liian vähän tehoa. Fiilis on vähän kuin pakettiauton ratin takana olisi. Vaihteisto toimi nätisti eikä liiemmin häirinnyt, vaikka kiihdytettäessä vähän liian nopeasti pykäliä nostikin. Ei siitä sporttista saa tekemälläkään, eikä ole tarkoituskaan. Sähköt taitaa lähinnä olla Co2 päästöjen pienentämis kikka. Summa summarum, olisihan tuollainen nyt järkipeli ellen itse joutuisi istumaan kuljettajan paikalla.
^Käy kokeilemassa Optimaa, olen ajanut tuollaisella jonkin verran ja ei hullumpi lainkaan. Samoin Sorento istuu käteen ihan hyvin. Kyllä noista aika nopeasti tajuaa miksi kauppa käy hyvin.
^Ei riitä lompakko optimaan, eikä se oikeastaan kiinnostakaan. Joku tollanen mahdollisimman uusi hybridi tai sähkö crossover pikku maasturin tapainen härpäke tässä on hakusessa. Hinta max kolmekymppiä. Joku mitä ei tarvitse miettiä, puunata, huolto pelaa ja kustannukset olisivat alhaiset. Tavaraa saisi mahtua kyytiin enemmän kuin Giuliettaan. Tällä hetkellä vaihtoehdot lähinnä Niro ja C-HR, mutta Toyota on vaan liian ruma 2018 luokkaan taitaa tulla kilpailua VAGn ja PCAn taholta.
^Hahaa, Toyota on ruma, mutta ei tarpeeksi ruma. Sen mitä autoa työssäni tarvitsen hoituu Toyota Rentin farkku Avensiksilla. Kulunut sanonta on, ettei löydä autoa parkki paikalta, mutta näin oikeasti kävi minulle viime kesänä. Jos olisi ollut vielä rumempi se olisi erottunut muista
Gusse kirjoitti:Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?
Isoäitiversio, eli 100hv. Koeajossa oli 120hv ja erot tuntuisivat löytyvät 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä. 80-120kmh kiihdytykseen kummallekin annetaan sama aika, joten maantiellä eroa ei varmaan huomaa.
Jännä nähdä miten kulutus asettuu ja kun saa useamman tankillisen seurattua niin lukemien luetettavuus paranee. Eka ja toka tankkaus on tehty eri asemilla, joten eroa voi tulla jo mahdollisesta kallistuksesta jne. Nyt on tulossa kovempi kulutus kun joulun aikaan piti siirrellä useampaan otteeseen autoja kylmiltään pihalla yms.
Gusse kirjoitti:Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?
Isoäitiversio, eli 100hv. Koeajossa oli 120hv ja erot tuntuisivat löytyvät 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä. 80-120kmh kiihdytykseen kummallekin annetaan sama aika, joten maantiellä eroa ei varmaan huomaa.
Jännä nähdä miten kulutus asettuu ja kun saa useamman tankillisen seurattua niin lukemien luetettavuus paranee. Eka ja toka tankkaus on tehty eri asemilla, joten eroa voi tulla jo mahdollisesta kallistuksesta jne. Nyt on tulossa kovempi kulutus kun joulun aikaan piti siirrellä useampaan otteeseen autoja kylmiltään pihalla yms.
Itse kävin tuota 120:stä kokeilemassa silloin kun se tuli ja oli yllättävän hauska kone lämmettyään. Kylmänä ei sitten jaksanut oikein kunnolla mennä. Melkein silloin sellaisen ostinkin, mutta päädyin sitten ylivuotiseen Sportageen kun hintaero oli marginaalinen ja siihen sai talvinakit kaupan päälle ja oletin sen pitävän arvon vähän paremmin. Jos kulutus tosiaan on noin alhainen ja pysyy sillä tasolla, niin ehkäpä sitä voisi harkita toiseksi autoksi. Tosin sitten olisi jo kaksi korean ihmettä itsellä
_rico kirjoitti:^Ei riitä lompakko optimaan, eikä se oikeastaan kiinnostakaan. Joku tollanen mahdollisimman uusi hybridi tai sähkö crossover pikku maasturin tapainen härpäke tässä on hakusessa. Hinta max kolmekymppiä. Joku mitä ei tarvitse miettiä, puunata, huolto pelaa ja kustannukset olisivat alhaiset. Tavaraa saisi mahtua kyytiin enemmän kuin Giuliettaan. Tällä hetkellä vaihtoehdot lähinnä Niro ja C-HR, mutta Toyota on vaan liian ruma 2018 luokkaan taitaa tulla kilpailua VAGn ja PCAn taholta.
Onkos Kialla se kuutio... MIkäs perhana se oli, Soul, hybridinä? On meinaan erikoinen laitos. Eikä paha ajaa. Toki se on pakettiautomainen, mutta parempi se kyllä oli ajella kuin se "henkilöautomainen ajettava", eli T4 transu - hands down ja sokeanakin.
Kiikutaan toisen auton rajalla. Hintaa vois olla max.7000€. Jostain syystä 159 1.9aut, 2,4 man/aut, Croma 1,9 aut ja Saab 9-5 E85 ja 166 v6 ollut ajatuksissa. Mutta en oo päässyt kovin pitkälle hyvät/huonot puolet.
Gusse kirjoitti:Yllättävän pienellä menee Ceedi, eli tuota voisi kulutuksen puolesta harkita. Onko muuten 100 heppainen vai 120 heppainen versio?
Isoäitiversio, eli 100hv. Koeajossa oli 120hv ja erot tuntuisivat löytyvät 1-2 vaihteilla kiihdyttäessä. 80-120kmh kiihdytykseen kummallekin annetaan sama aika, joten maantiellä eroa ei varmaan huomaa.
Jännä nähdä miten kulutus asettuu ja kun saa useamman tankillisen seurattua niin lukemien luetettavuus paranee. Eka ja toka tankkaus on tehty eri asemilla, joten eroa voi tulla jo mahdollisesta kallistuksesta jne. Nyt on tulossa kovempi kulutus kun joulun aikaan piti siirrellä useampaan otteeseen autoja kylmiltään pihalla yms.
Itse kävin tuota 120:stä kokeilemassa silloin kun se tuli ja oli yllättävän hauska kone lämmettyään. Kylmänä ei sitten jaksanut oikein kunnolla mennä. Melkein silloin sellaisen ostinkin, mutta päädyin sitten ylivuotiseen Sportageen kun hintaero oli marginaalinen ja siihen sai talvinakit kaupan päälle ja oletin sen pitävän arvon vähän paremmin. Jos kulutus tosiaan on noin alhainen ja pysyy sillä tasolla, niin ehkäpä sitä voisi harkita toiseksi autoksi. Tosin sitten olisi jo kaksi korean ihmettä itsellä
Toka tankillinen, joskaan ei kovin tyhjäksi ajettuna antoi 6,3litraa sadalle. Kolmas tankillinen alkoi moottoritieajolla Tampereelle jossa jonkun verran pätkäajoa kylillä ja sitten seuraavana päivänä motaria takaisin. Marssivauhti ~110kmh. Loppu tankillinen työmatkaa eli kyläteitä 25%, maantietä 50% ja loput 25% moottoritietä ja kaupunkiajoa. Ajotietokone näytti 6,3litraa, mutta laskettuna 5,94litraa.
Saa nähdä millaisen tervassa ja höyhenissä pyörityksen täällä saa kun kyselee kokemuksia Skeidasta..
Huomenna olisi tosiaan tarkoitus mennä koeajamaan tuollaista '09 Superbia aika lailla kaikilla varusteilla mitä nyt Skodaan voi saada. Tekniikkana 2.0 TDI manuaaliaskilla ja nelivedolla.
Kysymys kuuluukin, löytyykö täältä keneltäkään todellisia käytännön kokemuksia kyseisestä koneesta tai Skodan nelivedosta. Mittarissa kuitenkin jo 280tkm niin hiukan epäilyttää että onko noilla kilsoilla aivan loppu? Netistä yllättävän heikosti löytyi käyttäjäkokemuksia suoli24:ää lukuunottamatta. Manuaalivaihteiston luulisi ainakin olevan parempi valinta kestävyyden suhteen kuin DSG.