Ajattelin vielä tässä ennen iskari kaupoille lähtöä kysäistä onko mitään tehtävissä, kun tuli tossa iskarin jousijalanlaakerin vaihdon yhteydessä naarmutettua "ihan vähän" iskarin akselia, kun ei ollut asiaankuuluvaa iskarin avaus työkalua.. nappasin lukkopihdeillä pohjaanlyöntikumin vierestä kiinni ja pyssyllä yläpultti auki tässä vaiheessa pääsi syntymään pieni "vekki"... ja homma toimikin ihan hyvin, mutta nyt paripäivää homman jälkeen alko iskari kusemaan öljyä, kysyisinkin että voiko vuodon syynä olla joku muu kuin todella pieni naarmu aivan iskarin yläosassa??? omasta mielestä kys. kohta ei edes pääse menemään iskarin sisälle...koska se on niin ylhäällä..
akseli kyllä pääsi välillä pyörimään aika paljon kun yritin avata pulttia pelkällä pyssyllä... voisikohan vuoto johtua siitä?
Jos iskarin varressa on naarmuja, se voi hyvinkin rikkoa tiivisteet. Iskarikaupassa käyntiä et kyllä voi välttää, koska niitä ei voi korjata. Käytin itekki eilen kuusnepasta etu jouset irti. Parempi vaihtoehto iskarin vataanpitämiseksi on painaa pohjaanlyöntikumi alas ja ottaa pihdeillä kiinni iskarin varrestamahdollisimman ylhäältä (pohjaanlyöntikumin yläpään kohdalta).
Iskareita tai jousia kun olen vaihtanut niin parhaimmaksi tavaksi olen havainnut, että löysään yläpään mutteria hiukan kun iskari on kiinni autossa eikä autoa ole vielä tunkattu ylös. (Vähän pitkä lause?!)
Ja lopullinen kiristys kun iskarihässäkkä on paikallaan autossa ja auto laskettu renkaiden varaan. Tapoja on tietysti monia.
Kuusnepassa on iskari laakeroitu yläpäästä ja jousi alapäästä, eli vaikka auto on pyörillään niin iskarinpää pyörii yhtä keyesti kuin irrallaankin (Paitsi jos yläpään laakeri on aivan kuiva. )
Tossa vähän tutkiskelin sitä niin kyllä siellä taitaa olla tiivisteet paskana
se on kyllä sellanen homma että ens kerralla käytän bilteman iskarin avaus työkalua... perkele kun en silloin tajunnut että sitä pohjaanlyöntikumia voi siirtää alaspäin niin ne mahdolliset naarmut ois tulleet vielä astetta ylemmäksi.. no ei kai siinä auta muu kun ruveta iskarin ostoon...
mistäs kannattais hommatta iskarit 164 v6?? kattelin et motonetistä irtois 98 ekulla.. onkohan ne mistään kotoisin?
Toke kirjoitti:ens kerralla käytän bilteman iskarin avaus työkalua...
Tuo iskarityökalu käy sitten vain eteen. Taka iskareiden irroitukseen/kiristykseen kantsii käyttää tota pulttipyssyä. Ja niinkuin joku tuolla sanoi, niin iskarin aukaisu/kiristys sen paikoilla ollessaan ei onnistu, on kokeiltu
Jollain konstilla pitäisi oikeenpuoleista taka pulttia vielä hiukkasen kiristää, napisee ilkeästi.