Jysähdys konehuoneessa
Valvoja: Moderators
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Jysähdys konehuoneessa
Terve kaikille!
Nyt tarvittaisiin tietoa siitä mikä 164 Ts:ää vaivaa?
Startatessa jysähtää jossain imusarjan tienoilla ja savun hälvettyä voi haistaa jonkinlaisen palaneen käryn. Heti uudelleen startatessa konetta saa sahata hieman mutta jysäystä ei tule ja kone käynnistyy?
Itse epäilen vuotoa imusarjan kumeissa. Ne menee vaihtoon huomenna.
Nyt tarvittaisiin tietoa siitä mikä 164 Ts:ää vaivaa?
Startatessa jysähtää jossain imusarjan tienoilla ja savun hälvettyä voi haistaa jonkinlaisen palaneen käryn. Heti uudelleen startatessa konetta saa sahata hieman mutta jysäystä ei tule ja kone käynnistyy?
Itse epäilen vuotoa imusarjan kumeissa. Ne menee vaihtoon huomenna.
Kautta likaisten varpaitteni!
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Selvisihän se.
Taudin kuva selvisi.
Kun kumit oli vaihdettu ja autoa yritettiin käynnistää niin ei startannut vaikka kuinka sahasi. Siis sytytysvika!
Tulpat auki ja putsaukseen ja sen jälkeen jakajat auki sekä ykkönen yläkuoloon sytytyksen perussäädön tarkistamiseksi.
Ja yllätys yllätys. En ollut uskoa asiaa. Edellinen omistaja oli vaihtanut oikean puolen jakajan kannen ja pyörijän ja oli onnistunut kytkemään sytytysjohdot pykälällä eteenpäin. Siis kun kipinän olisi pitänyt mennä ykköselle se menikin kolmoselle. Johdot oikein ja voila kone starttasi ja kävi tosi hienosti.
Mutta sitä minä ihmettelen, että se kone ylipäätään kävi ja autolla pystyi ajamaan vaikka toinen jakaja oli "viturallaan". Ilmeisesti ne rikkinäiset imusarjan kumit (varsin kolmosen) edesauttoi asiaa. Et kaikenlaista sitä tapahtuu kun Alffoja rassaa (jo 20 vuotta).
Kun kumit oli vaihdettu ja autoa yritettiin käynnistää niin ei startannut vaikka kuinka sahasi. Siis sytytysvika!
Tulpat auki ja putsaukseen ja sen jälkeen jakajat auki sekä ykkönen yläkuoloon sytytyksen perussäädön tarkistamiseksi.
Ja yllätys yllätys. En ollut uskoa asiaa. Edellinen omistaja oli vaihtanut oikean puolen jakajan kannen ja pyörijän ja oli onnistunut kytkemään sytytysjohdot pykälällä eteenpäin. Siis kun kipinän olisi pitänyt mennä ykköselle se menikin kolmoselle. Johdot oikein ja voila kone starttasi ja kävi tosi hienosti.
Mutta sitä minä ihmettelen, että se kone ylipäätään kävi ja autolla pystyi ajamaan vaikka toinen jakaja oli "viturallaan". Ilmeisesti ne rikkinäiset imusarjan kumit (varsin kolmosen) edesauttoi asiaa. Et kaikenlaista sitä tapahtuu kun Alffoja rassaa (jo 20 vuotta).
Kautta likaisten varpaitteni!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ne kahdeksan tulpanjohtoa on kyllä helppo saada jotenkin pieleen, nimimerkillä kokemusta on
Onni onnettomuudessa on se, että käyhän tuo ihan kelvollisesti vaikka vain toinen syttyjärjestelmä olisi mukana kuvioissa.
Jos toisen jakajan johdot oli laitettu yhdellä pykälällä eteenpäin, niin yrittikö tuo sitten sytyttää työtahdin lopussa vai imutahdin lopussa? Tai väliäkö sillä, eihän se soppa kuitenkaan syty puristamatta. Mahtoiko tuo isommin haitata? Ja mistä se pamaus sitten oli peräisin, imusarjan kumeista vuotaneista höyryistäkö? Luulisi, että vapari lähinnä imisi lisää ilmaan halkeamien kautta.

Jos toisen jakajan johdot oli laitettu yhdellä pykälällä eteenpäin, niin yrittikö tuo sitten sytyttää työtahdin lopussa vai imutahdin lopussa? Tai väliäkö sillä, eihän se soppa kuitenkaan syty puristamatta. Mahtoiko tuo isommin haitata? Ja mistä se pamaus sitten oli peräisin, imusarjan kumeista vuotaneista höyryistäkö? Luulisi, että vapari lähinnä imisi lisää ilmaan halkeamien kautta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tiedä häntä
Joo en osaa sanoa mikä siellä jysähti, mutta nyt on kaikki kunnossa ja sen kyllä huomaa. Auto kulkee tosi tasaisesti ja kiihtyy nopemmin kuin kuski.
Ihmettelin sitä jysäystä myös paikallisessa huollossa, ja olivat ihan pihalla (kuten aina). Joka tapauksessa nyt on imukumit vaihdettu ja vuodot sitä kautta kunnossa, sytytys tarkastettu ja uudet tulpat, joten siltä puolella kaikki ok.
Vielä kun sais kattoluukun suhinat kuriin. Tietäskö kukaan mistä sais luukkuun tiivisteitä.
Ihmettelin sitä jysäystä myös paikallisessa huollossa, ja olivat ihan pihalla (kuten aina). Joka tapauksessa nyt on imukumit vaihdettu ja vuodot sitä kautta kunnossa, sytytys tarkastettu ja uudet tulpat, joten siltä puolella kaikki ok.
Vielä kun sais kattoluukun suhinat kuriin. Tietäskö kukaan mistä sais luukkuun tiivisteitä.
Kautta likaisten varpaitteni!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tiedä häntä
Rölli ja metsänhenki kirjoitti: Vielä kun sais kattoluukun suhinat kuriin. Tietäskö kukaan mistä sais luukkuun tiivisteitä.
jeps omassa alfassa sama vaiva...

uusi tiiviste pitäisi katto-luukkuun saada..vaan kun ei oikein tiedä mistä kyselisi...
Re: Tiedä häntä
Tampereella ainakin TKA-yhtymä myy kaikenlaisia profiilikumeja tässä90 kirjoitti:Rölli ja metsänhenki kirjoitti: Vielä kun sais kattoluukun suhinat kuriin. Tietäskö kukaan mistä sais luukkuun tiivisteitä.
jeps omassa alfassa sama vaiva...
uusi tiiviste pitäisi katto-luukkuun saada..vaan kun ei oikein tiedä mistä kyselisi...
tietoa kannattaa ainakin kysyä..
TKA-YHTYMÄ OY
Hyllilänkatu 2,
33730 Tampere
Puh (03) 384 111,
Fax (03) 384 1255
E-mail: info@tka.fi
Ja uudellamaalla Etola myy jonkinlaisia kumi-ja muovituotteita