Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
- Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Tähän ketjuun voisi koota 156 GTA:tai koskevia kysymyksiä. Modet saapi yhdistää jos joskus vastaava ketju ollut. Ei löytynyt omalla haulla.
Omasta GTAsta kolahti jotain viime viikolla ja kyseessä oli ruostuneen iskarin suojalautanen, joka melkein rikkoi renkaankin. Nyt pitäisi iskari vaihtaa. Samalla tuli mieleen että pitäisikö alustaa päivittää muutenkin iskarien osalta. Mitä iskareita olette käyttäneet, onko suosituksia joilla useamman valmistajan malleja ollut Alla?
TRWtä, magneti marellia ja monroeta löytyisi, sekä alkuperäinen. Onko tietoa mikä valistaja tekee alkuperäisen?
Omasta GTAsta kolahti jotain viime viikolla ja kyseessä oli ruostuneen iskarin suojalautanen, joka melkein rikkoi renkaankin. Nyt pitäisi iskari vaihtaa. Samalla tuli mieleen että pitäisikö alustaa päivittää muutenkin iskarien osalta. Mitä iskareita olette käyttäneet, onko suosituksia joilla useamman valmistajan malleja ollut Alla?
TRWtä, magneti marellia ja monroeta löytyisi, sekä alkuperäinen. Onko tietoa mikä valistaja tekee alkuperäisen?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Ei se GTA niin eri peli taida olla ettei tuolla 156 kyselyketjussa voisi hoitaa?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Omaan GTA:han laitoin eteen Konin keltaiset, takana on orkkisiskarit jotka edellinen omistaja oli vaihtanut. Jouset on vakiot alkuperäiset, jotka olisi kyllä voinut vaihtaa uusiin iskunvaimentimien kanssa. Konit ovat säädettävät ja toimivat hyvin yhteen takapään iskunvaimentimien kanssa, eli etu-ja takapää eivät ole "eriparia". Konissa kiinnosti juuri tuo säädettävyys, hinta ei paljon poikennut muista. Taakse tulee myöhemmin myös Konin keltaiset, samalla jouset on tarkoitus uusia. Konit tilasin brittiläisestä verkkokaupasta, mutta ne toimitettiin Saksasta.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Laitoin GTA:han aikoinaan Koni FSD:t. Käyttöautoon mukavampi vaihtoehto, mutta ratamiehille liian pehmeät.
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Täällä myös FSD:t. Toimii arjessa. Samassa rumbassa vaihdetut Eibachin madallusjouset (prokit) vähän kaduttaa, sillä kotimaan tiestö vaatii maasto-ominaisuuksia.
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Paljon on samaa paljon myös eroja, kaikinpuolin. Mielestäni hyvä idea tämä ketju!Pasi kirjoitti:Ei se GTA niin eri peli taida olla ettei tuolla 156 kyselyketjussa voisi hoitaa?
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
- Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
-Juurikin keltaisia Koneja mietin myös tuon säädettävyyden takia, sekä Febejä. Konin takakeltaiset oli loppu valmistajalta, joten nyt kannattaa olla nopeasti asialla että vielä saat täyden satsin.ristojärvelä kirjoitti:Omaan GTA:han laitoin eteen Konin keltaiset, takana on orkkisiskarit jotka edellinen omistaja oli vaihtanut. Jouset on vakiot alkuperäiset, jotka olisi kyllä voinut vaihtaa uusiin iskunvaimentimien kanssa. Konit ovat säädettävät ja toimivat hyvin yhteen takapään iskunvaimentimien kanssa, eli etu-ja takapää eivät ole "eriparia". Konissa kiinnosti juuri tuo säädettävyys, hinta ei paljon poikennut muista. Taakse tulee myöhemmin myös Konin keltaiset, samalla jouset on tarkoitus uusia. Konit tilasin brittiläisestä verkkokaupasta, mutta ne toimitettiin Saksasta.
Monza kirjoitti:Laitoin GTA:han aikoinaan Koni FSD:t. Käyttöautoon mukavampi vaihtoehto, mutta ratamiehille liian pehmeät.
FSD:itä myös mietin, kiinnostava järjestelmä, Monza ja teletappi.teletappi kirjoitti:Täällä myös FSD:t. Toimii arjessa. Samassa rumbassa vaihdetut Eibachin madallusjouset (prokit) vähän kaduttaa, sillä kotimaan tiestö vaatii maasto-ominaisuuksia.
Kun Koni sporteja ei enää löydy helpolla ja bilsteineja saa. Onko kellään tietoa, käykö B6:set? Vai pitääkö ottaa B8:sit, jotka tarkoitettu malleihin joissa sport-jouset. Omassa GTA:ssa on alkuperäiset jouset, jotka ovat "sport", mutta ovatko ne jo "matalammat" jouset? Tarkoituksena ei ole madaltaa, mutta kumpi malli?
-No eipä vähä! GTA saattaa ulkoisesti muistuttaa yksviiskutosta kun jakaa osittain samoja korin ja sisustan osia..mutta täysin eri peli kyseessä.Pasi kirjoitti:Ei se GTA niin eri peli taida olla ettei tuolla 156 kyselyketjussa voisi hoitaa?
Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Kyllähän nuo B6:set menee orkkis sporttijousien kanssa, samoin Pro-kitin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
On matalammat. -25mm luokkaa muistaakseni.Ramon Carcia kirjoitti: Omassa GTA:ssa on alkuperäiset jouset, jotka ovat "sport", mutta ovatko ne jo "matalammat" jouset?
- GTA ROSSO
- Viestit: 400
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Omasta GTAsta kolahti jotain viime viikolla ja kyseessä oli ruostuneen iskarin suojalautanen, joka melkein rikkoi renkaankin. Nyt pitäisi iskari vaihtaa. Samalla tuli mieleen että pitäisikö alustaa päivittää muutenkin iskarien osalta. Mitä iskareita olette käyttäneet, onko suosituksia joilla useamman valmistajan malleja ollut Alla?
Moi kannattaisko samalla vaivalla vaihtaa molemmat iskarit ja jouset jos ovat vielä alkuperäiset niin ikää alkaa olemaan.
Omaan vaihdoin KW Variant 1 coiloverit toimivat mielestäni paremmin kun alkuperäiset.
https://www.kwsuspensions.net/products/ ... /variant1/
Moi kannattaisko samalla vaivalla vaihtaa molemmat iskarit ja jouset jos ovat vielä alkuperäiset niin ikää alkaa olemaan.
Omaan vaihdoin KW Variant 1 coiloverit toimivat mielestäni paremmin kun alkuperäiset.
https://www.kwsuspensions.net/products/ ... /variant1/
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Hei! Mitä voi pahimmillaan käydä jos GTA:han laittaa jotain mobil 5w-30 öljyä? Kuulema suosituksen mukaista on laitettu. Autolla ajettu öljyillä noin 500km. Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten eli ei ihan tuore. Voiko tämä öljy rikkoa jotain tähän liittyvää, vai etsitäänkö vikaa muualta?
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Tästä varmaan kannatta lähteä tutkimaan asiaa.Reino_ kirjoitti: Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten
VMP
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Juu, todennäköisesti jako pielessä Ei liity tuohon öljyyn kyllä millään tapaa.mattijus kirjoitti:Tästä varmaan kannatta lähteä tutkimaan asiaa.Reino_ kirjoitti: Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten
Kysyppä mistä tuollanen 5w 30 suositus on löytynyt
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Okei. Hyvä tietää. Auto on nyt eri korjaamolla kun missä öljyt oli vaihdettu, soitin sinne vaan että mitä öljyä on laitettu ja onko autoon tehty mitään jakopäähän liittyvää mistä jako voisi mennä sekaisin. En jaksa tähän öljy keissiin enää takertua vaan vaihdan sinne10w-60 öljyt kun auton saan. Itsekin sanoin että tarkastaa onko jako ok. Mutta voiko tämä johtua mistään muusta? Vai onko normaalia että auto toimii (oletettavasti) vuoden ok remontin jälkeen ennenkun vika ilmenee? Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.alfa 156 v6 kirjoitti:Juu, todennäköisesti jako pielessä Ei liity tuohon öljyyn kyllä millään tapaa.mattijus kirjoitti:Tästä varmaan kannatta lähteä tutkimaan asiaa.Reino_ kirjoitti: Nyt mietitään kun koko toinen sylinteripankki antaa misfireä, jakopäänremontti tehty n. Vuosi sitten
Kysyppä mistä tuollanen 5w 30 suositus on löytynyt
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Jostain syystä tuo jaon pielessä olo ei aina heti ole oireillut, en keksi syytä muuta kuin että järjestelmään koodattu joku "seuranta-aika" asialle. Monesti tyhjäkäynti ei ole tasaista kun jako pielessä. Kyllä vuodessa pitäisi nuo koodit tulla kyllä, liekö kuittailtu pois silloin tällöin...Reino_ kirjoitti: Okei. Hyvä tietää. Auto on nyt eri korjaamolla kun missä öljyt oli vaihdettu, soitin sinne vaan että mitä öljyä on laitettu ja onko autoon tehty mitään jakopäähän liittyvää mistä jako voisi mennä sekaisin. En jaksa tähän öljy keissiin enää takertua vaan vaihdan sinne10w-60 öljyt kun auton saan. Itsekin sanoin että tarkastaa onko jako ok. Mutta voiko tämä johtua mistään muusta? Vai onko normaalia että auto toimii (oletettavasti) vuoden ok remontin jälkeen ennenkun vika ilmenee? Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Autolla oli tosiaan kyllä muistaakseni n.5tkm ajettu hihnanvaihdon jälkeen joten näin se saattaisi olla. Korjaamolla sanottiin että on niitä sytytyskatkoksia ja että auto käy epätasaisesti ja kuuluu kilkatus. Tämä sana kilkatus nyt vähän särähti korvaan, huono käynti nyt kuuluukin varmasti asiaan jos jako pielessä. En itse ole kuullut käyntiääntä joten en osaa sanoa minkätyyppistä kilkatusta se nyt pitää sitten.alfa 156 v6 kirjoitti:Jostain syystä tuo jaon pielessä olo ei aina heti ole oireillut, en keksi syytä muuta kuin että järjestelmään koodattu joku "seuranta-aika" asialle. Monesti tyhjäkäynti ei ole tasaista kun jako pielessä. Kyllä vuodessa pitäisi nuo koodit tulla kyllä, liekö kuittailtu pois silloin tällöin...Reino_ kirjoitti: Okei. Hyvä tietää. Auto on nyt eri korjaamolla kun missä öljyt oli vaihdettu, soitin sinne vaan että mitä öljyä on laitettu ja onko autoon tehty mitään jakopäähän liittyvää mistä jako voisi mennä sekaisin. En jaksa tähän öljy keissiin enää takertua vaan vaihdan sinne10w-60 öljyt kun auton saan. Itsekin sanoin että tarkastaa onko jako ok. Mutta voiko tämä johtua mistään muusta? Vai onko normaalia että auto toimii (oletettavasti) vuoden ok remontin jälkeen ennenkun vika ilmenee? Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Reino_ kirjoitti:Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.
Itse saattaisin tässä kohtaa jättää kaupanteon sikseen. Välttyy ainakin ylimääräiseltä vaivannäöltä.
VMP
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Tämäkin on käynyt mielessä, tosin jos asia laitetaan kuntoon liikkeen puolesta niin mikäs siinä, tosin otanko riskin siitä että myöhemmin ilmenee jotain tähän liittyvää ongelmaa, ja kantaako liike siinä vastuuta vai ei.mattijus kirjoitti:Reino_ kirjoitti:Olen siis ostamassa tätä autoa ja kun autoliike ajoi autoa minulle jyväskylään oli vika tullut matkalla.
Itse saattaisin tässä kohtaa jättää kaupanteon sikseen. Välttyy ainakin ylimääräiseltä vaivannäöltä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Minkäänlainen kilkatus ei kuulu asiaan vaikka jako olisikin pielessä Ilmenee ainoastaan tärinänä jos auto yleensä käy. Toki jos se on paljon saatu metsään niin saattaa kyllä kilkattaakin mutta silloin on peli jo kyllä pelattu venttiilien suhteen
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Auto on nyt kunnossa. Syynä huolimaton moottorin pesu, tulpanreijissiä vettä. Vaihdettu uudet tulpat ja yksi puola. Nyt kone käy tasaisesti ja hyvin, kilinä paikannettu kattiin, epäili sisällä olevan jotain mikä aiheutti kilinän kun kone kävi epätasaisesti ja heilui tottakai kovasti. Käyn koeajamassa auton tottakai jonka jälkeen teen päätöksen, mutta mitä raati sanoo, uhka vai mahdollisuus? Huoltokirjan perusteella autosta kyllä pidetty erittäin hyvää huolta.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Jätin ostamatta. Moottori toimi hyvin kyllä mutta oli lukuisia muita juttuja joten peräännyin. Painelaakeri piti ääntä, airbäg valo paloi välillä, maalipinta todella huono, pakoputkessa vuotoa..
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
- Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Mitä öljyjä olette käyttäneet jotka talvella olette ajaneet? Onko sama laatu kesät talvet, vai onko joku laittanut jotain notkeampaa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
^en ole laittanut notkeampaa. Jos pakkasta yli 30, niin voihan sitä jättää käynnisttämättä. Ite olen räjäyttänyt letkulämmitetyn 34 pakkasesta käyntiin ja lämmittämättömän 30 pakkasesta. Tärkeintä kylmillä keleillä on käyttää hetki rasittamatta. Näin tupakkimiehenä nortti säästää ja pitää motin kunnossa, mutta itelle voi käydä vähän huonommin
"puhun niin totta kuin osaan"
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
GTA ainoastaan 10w-60 oli keli mikä hyvänsä.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
- Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Jakopään remontti on pian ajankohtainen ja pitäisi teettää. SKF näyttää moni paikka myyvät sarjaksi. Minkäs merkkinen vesipumppu kaveriksi?
Vesipumpun ilmeisesti moni uusii samalla kertaa kuin ts:ssäkin, vai kuinka on? Mistäs kannattaa kysyä? F40 lähtee ainakin tarjouspyyntöä..Alueella E-Pohjanmaa - Tampere ja siitä väliltä noin suurin piirtein. Onko kukaan vienyt alueen ESS-autoon?
Lämmöt meinaavat vähän nousta, vesi siinä n. 90 astetta öljyt sellainen n. ~100-110 arkiajossa. Pitäisikö syyläri uusia samalla kertaa, kun ei ihan omin silmin näyttäisi tuosta nuon vaan mahtuvan, eli näyttää todella kovatöiseltä asentaa itse, aika millipeliä ilmeisesti, vai oletteko laittaneet sen pohjan kautta? Jos joku on laittanut alumiinisen orkkiksen tilalle, niin mistä olette tilanneet?
Vesipumpun ilmeisesti moni uusii samalla kertaa kuin ts:ssäkin, vai kuinka on? Mistäs kannattaa kysyä? F40 lähtee ainakin tarjouspyyntöä..Alueella E-Pohjanmaa - Tampere ja siitä väliltä noin suurin piirtein. Onko kukaan vienyt alueen ESS-autoon?
Lämmöt meinaavat vähän nousta, vesi siinä n. 90 astetta öljyt sellainen n. ~100-110 arkiajossa. Pitäisikö syyläri uusia samalla kertaa, kun ei ihan omin silmin näyttäisi tuosta nuon vaan mahtuvan, eli näyttää todella kovatöiseltä asentaa itse, aika millipeliä ilmeisesti, vai oletteko laittaneet sen pohjan kautta? Jos joku on laittanut alumiinisen orkkiksen tilalle, niin mistä olette tilanneet?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Laitoin joskus täysalumiinisen samalla kun vaihdoin jakopään. Jostain Saksan Ebaysta tuli tilattua, en muista nyt tarkemmin. Muovipäätyistä ei kannata ostaa, eikä pikkubusson ohuempaa vaikka niitä halvemmalla saakin.. Helpoin keino syylärin irroittamiseen on kun ottaa lukkopellin siitä yläpuolelta irti. Se on kuudella ruuvilla kiinni. Toki umpiot on irroitettava ensin. Sitten nousee koko paketti (syyläri ja flektit) kerralla. Voi sen alakauttakin vaihtaa mutta sitten tarttee olla kaveri mukana sillä siinä on aikalailla painoa pidäteltävänä kun ährää sitä syyläripalkkia takas paikalleen.
Abarth 500 Esseesse
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
^^kysäiseppä Nokialta Nokian Autotalosta, GT:hen olen vaihdattanut tuolla 4 kertaa ja on onnistunut hyvin.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Hienoja kysymyksiä 156 GTA:sta
Ei varsinaisesti kysymys, mutta sattui seuraavaa: Olin huoltamassa-korjaamassa ja katselin, että alavesiletkusta haarautuvassa paisuntasäiliölle menevässä putkessa on hiukan pintaruostetta joka on helppo putsata ja maalata ihan siinä paikallaan. Ekasta kosketuksesta putkeen tuli reikä, josta nesteet ulos. Onneksi ei sattunut reissussa ollessa. Vika oli helppo korjata uudella letkulla ja jättää ruostuva putki kokonaan pois välistä. Ainoa pieni hankaluus oli se, että letkulähtö paisuntasäiliössä ja alavesiputken haarassa on eri kokoinen, säiliössä 19mm, letkuhaarassa pari milliä isompi. Kannattanee muidenkin GTA:n omistajien tarkistaa putken kunto. GTA:ssa paisuntasäiliö on konehuoneen oikeassa laidassa, siis kuskin paikalta katsottuna, muissa V6-moottorisissa 156:ssa taitaa olla vasemmassa, joten niissä ei vastaavaa ongelmaa esiinny.