Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ääni polttoainesuodattimen vaihdolle.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Toi naftafiltteri voisikin olla syyllinen. Mistäs sellainen löytyy 2.0 Jtdm:stä?
Kesälaatua ei pitäisi olla tankissa.
Kesälaatua ei pitäisi olla tankissa.
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nuolen kohdalta löytyy filtteri
- Liitteet
-
- alfa-romeo-159-bonnet.jpg
- (198.72 KiB) Tiedosto ladattu 6223 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko tuossa myös ne älyttömät pikaliittimet? Aivan mielettömän kätevät, kunhan tajuaa miten ne toimii.... Moni saanut rikki niitä maailmalla 

- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tämähän on juuri kuten samu_m kirjoittaa. Imuputken liitos vuotaa, koska putki on niin kovaa muovia että hyvälläkin klemmarilla on vaikea saada liitosta pitämään. Öljy tulee tuosta vähän U:n mallisesta pienemmästä sivuhaarasta, se on huohotusputki. Imuputken liitoksesta ei varmaa juurikaa ilmaa tai roskia pääse, öljy kuitenkin ui pienemmästäkin raosta varsinkin alamäkeen.samu_m kirjoitti:Toi kuva on turbon imupuolen liitoksesta, epäilisin että tuo öljy on peräisin huohotuksesta. Imuputken liitoskaulus on melko matala ja näyttäisi tuo klemmari kuvan perusteella olevan pikkasen liian ylhäällä. Imuputkea kun heiluttelee kädellä vähän, niin tuo liitos ei saisi liikkua. Jos liikkuu niin sitten se on huonosti paikoillaan tai klemmari löysällä ja öljyt pääsee ulos. Jos tuo turbon laipan ja liitoskauluksen välinen liitos tosta vähän alempaa on joskus avattu ja kasattu vanhalla tiivisteellä niin voi vuotaa sieltäkin. Mulla oli tuo kohta samannäköinen, laitoin paremman klemmarin ja uuden tiivisteen sinne laipan väliin. Taisin laittaa sinne myös tiivisteliimaa.ojis kirjoitti:Tuota, ei ole aikasemmin turbollista autoa ollut, eikä ole tullu vaivattua päätä sen toimintaperiaatteella sen enempää. Meneekä tuossa isossa letkussa turbon voiteluun käytetty öljy? Onko tuo yksi iso letku vai onko se suojana muille osille?
Tarkotus tulevina päivinä purkaa ja kahtoo miten tuon sais paikattua. Ei vihti ihan ummikkon lähtiä räpläämään.
Kannattaa kuitenkin yrittää tiivistää tuo liitos, jos se on kovasti väljä niin sitten pölyä pääsee ilmansuodattimen takaa ohi, sekä ilmaa joka ei ole kulkenut kauempana olevan ilmamassa mittarin kautta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitenkäs, olikohan JTS:n tehostimen öljysäiliössä joku imusihti? Kuulostelin kylmästartin jälkeen pumppua, kun piti niin rumaa mekkalaa ja tuumailin ettei vaan pääsis kavitoimaan. Öljy on kyllä suht puhtaan näköistä, mutta rahtusen sameaa ja kärtsää vähän palaneelle; vaihtaa ne täytyy. Valvoline Synpowerista ja Selenia CS Speedistä oli vissiinkin hyviä kokemuksia?
Operating at the speed of dark
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Synpower Power Steering Fluidia vaan (synpowereita kun on muitakin
). Ja kyllä siellä sihti on, siis se mikä menee tukkoon. Näkee etenkin sit kun säiliö on tyhjä.
Ja sen tehtävä on myöskin rajoittaa virtausta, eli senkin takia oleellinen keksintö...

Ja sen tehtävä on myöskin rajoittaa virtausta, eli senkin takia oleellinen keksintö...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tiedän, mutta laiskuus esti kirjoittamasta koko nimeä.Aquatica kirjoitti:Synpower Power Steering Fluidia vaan (synpowereita kun on muitakin).

Operating at the speed of dark
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hyvä päivä kaikille,ei mulle. 159 JTD boschin testeri ilmoittaa että 2:sen ruiskusuutin pois pelistä. Ei taida olla muuta tehtavissä ku suuttimen vaihto. Mistähän väki on sellaisen hommannu jos on täytyny vaihtaa. Tammerdieselin hinta 295.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^tulee mieleen että näissä on ollut liittimen hajoamisia, joka (ehkä) näkyy samalla vikailmoituksella kuin itse suuttimen hajoaminen. Juuri viimevuoden lopulla lähetin oman ylimääräisen korjaussarjan jäsenelle X.
Pussissa on yhden liitimen runko ja johtimia. GM numero 93189918 joten löytyy myös Opel liikkeestä Opel hintaan n. 15-20€.
Pussissa on yhden liitimen runko ja johtimia. GM numero 93189918 joten löytyy myös Opel liikkeestä Opel hintaan n. 15-20€.
- Liitteet
-
- Resized_20171201_163532.jpg
- (142.99 KiB) Tiedosto ladattu 5643 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos ei ole liitin rikki niin Kimmo luultavasti voisi auttaa, vaikka ei olisi kyse 2.4JTDm:stäkään.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=34984
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=34984
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos vinkistä. Mitenkähän noi on, käyvätköhän meikäläisen autoon kun tammerdiesel kehui että ei tarvitse esim koodata ollenkaan ja onkohan 2.0 ja 2.4 samat suuttimet..Maunu kirjoitti:Jos ei ole liitin rikki niin Kimmo luultavasti voisi auttaa, vaikka ei olisi kyse 2.4JTDm:stäkään.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=34984
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei sovi samat suuttimet, mutta 2.0 on sukua Opelille, joten suuttimia saa kyllä halvallakin. Alfa lisää hinnassa varmastikin on.
https://www.ebay.com/itm/INJEKTOR-BOSCH ... SwOwZZhzfJ
Tuossa tehdaskorjattu.
https://www.ebay.com/itm/INJEKTOR-BOSCH ... SwOwZZhzfJ
Tuossa tehdaskorjattu.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oispa ollu hyvän hintanen verrattuna uusiin. Olisin kyllä hankkinut tuon mut ainoo auto perheessä eikä ehdi odotteleen kauheen kauan. Täytysköhän ostaa talteen varalta,tosin voi noi muut kestää sen 500000 km. Koodausta noihin ei kuulemma tarvita ni vois itekkin yrittää jatkossa vaihtaa. Kiitos kuitenkin tiedoista.Maunu kirjoitti:Ei sovi samat suuttimet, mutta 2.0 on sukua Opelille, joten suuttimia saa kyllä halvallakin. Alfa lisää hinnassa varmastikin on.
https://www.ebay.com/itm/INJEKTOR-BOSCH ... SwOwZZhzfJ
Tuossa tehdaskorjattu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kaikki 159 moottoriversiot 1.8 . 2.0 , 2.2 , 3.2 ovat Opel-tuotantoa joten lähes kaikkia moottorin osia löytyy Opel-versiona , poisluettuna nokka-akselien hihna- ja ketju-sarjat ( muuttuvat ajoitukset ) .
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jollain oli 2.4 suuttimia myös myydään osiossa.FIALFE kirjoitti:Hyvä päivä kaikille,ei mulle. 159 JTD boschin testeri ilmoittaa että 2:sen ruiskusuutin pois pelistä. Ei taida olla muuta tehtavissä ku suuttimen vaihto. Mistähän väki on sellaisen hommannu jos on täytyny vaihtaa. Tammerdieselin hinta 295.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä tää dieselversio on fiatin omaa tuotantia,onneksi. Opeliksilta ei ole commonraildieseliä edes tullu.oidipus kirjoitti:Kaikki 159 moottoriversiot 1.8 . 2.0 , 2.2 , 3.2 ovat Opel-tuotantoa joten lähes kaikkia moottorin osia löytyy Opel-versiona , poisluettuna nokka-akselien hihna- ja ketju-sarjat ( muuttuvat ajoitukset ) .
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jaa TBi:kin. No, se tosin on 1,7.oidipus kirjoitti:Kaikki 159 moottoriversiot 1.8 . 2.0 , 2.2 , 3.2 ovat Opel-tuotantoa joten lähes kaikkia moottorin osia löytyy Opel-versiona , poisluettuna nokka-akselien hihna- ja ketju-sarjat ( muuttuvat ajoitukset ) .
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eilen olin menossa tätä Alfa 159:ä katsomaan
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/9281296 (en tiedä näkyykö enää millään kun auto siis jo myyty)
mutta autokauppias laittoi viestiä että se oli jo myyty.
Vähän harmitti, kun siinä oli järkevät kilometrit ja nahkapenkitkin ;=D
Oliko joku tältä foorumilta ostaja? Onnittelut!
(jos ei ollut niin kohta varmaan on kun rupeaa kyselemään korjausvinkkejä
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/9281296 (en tiedä näkyykö enää millään kun auto siis jo myyty)
mutta autokauppias laittoi viestiä että se oli jo myyty.
Vähän harmitti, kun siinä oli järkevät kilometrit ja nahkapenkitkin ;=D
Oliko joku tältä foorumilta ostaja? Onnittelut!
(jos ei ollut niin kohta varmaan on kun rupeaa kyselemään korjausvinkkejä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Varttiysi ja hammastanko... Noh, ei vielä vaihdosta puhuta.
Ongelma varsin mielenkiintoinen, auto kylmänä käyntiin ohjaus hyvä ja kevyt. Puolituntia ajoa ja on muuttunut raivostuttavan raskaaksi, menee tunnottoman puolelle... Öljyjä vaihdeltu, on synpoweria ja punaista jne... Kaikilla sama juttu.
Olisiko jokin tukkeentumis ongelma? Ajatuksia miten saisi hienosti huuhdeltua tms. koko järjestelmän. Tähän asti olen imaissut öljyimurilla lauhduttimen kautta tyhjäksi, ja sihtiä olen tarkistellut ja puhtaalta näyttää. Kertokaahan nyt jotain ideoita vapaille
Ongelma varsin mielenkiintoinen, auto kylmänä käyntiin ohjaus hyvä ja kevyt. Puolituntia ajoa ja on muuttunut raivostuttavan raskaaksi, menee tunnottoman puolelle... Öljyjä vaihdeltu, on synpoweria ja punaista jne... Kaikilla sama juttu.
Olisiko jokin tukkeentumis ongelma? Ajatuksia miten saisi hienosti huuhdeltua tms. koko järjestelmän. Tähän asti olen imaissut öljyimurilla lauhduttimen kautta tyhjäksi, ja sihtiä olen tarkistellut ja puhtaalta näyttää. Kertokaahan nyt jotain ideoita vapaille

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mites se pumppu skulailee? Kun ajettu lämpöseksi (ja ohjaus raskas), säiliöstä korkki auki ja kaveri fikkarilla katselemaan virtauksia. Eipä tosta oikeastaan muuta näe kuin sen, että tapahtuuko siellä mitään vai ei - mut jos ei tapahdu, voi vika olla myös pumpussa. Toisaalta voisi kuvitella, että lämpölaajeneman takia mahdolliest välykset vaan poistuu... Toisaalta jos joku tiivisteaine tms. on turvonnut, se voi myös tukkia koko virtauksen.
Joo, ihan puhdasta mutuarvailua tämä.
Joo, ihan puhdasta mutuarvailua tämä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pumppu ei ainakaan ääntelemään ala millään tavalla, ja muutenkin ohjaus on tasaisesti jäykkä. Ei tee mitään kummallisuuksia missään vaiheessa rattia käännellessä.Aquatica kirjoitti:Mites se pumppu skulailee? Kun ajettu lämpöseksi (ja ohjaus raskas), säiliöstä korkki auki ja kaveri fikkarilla katselemaan virtauksia. Eipä tosta oikeastaan muuta näe kuin sen, että tapahtuuko siellä mitään vai ei - mut jos ei tapahdu, voi vika olla myös pumpussa. Toisaalta voisi kuvitella, että lämpölaajeneman takia mahdolliest välykset vaan poistuu... Toisaalta jos joku tiivisteaine tms. on turvonnut, se voi myös tukkia koko virtauksen.
Joo, ihan puhdasta mutuarvailua tämä.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oikeasta etupäästä ruvennut kuulumaan esim. hidastetöyssyissä sellaista matalaa kuminaa/narinaa. Tavallisessa ajossa tuota ääntä ei kuulu.
Missäköhän voisi olla vika?
Missäköhän voisi olla vika?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäs ihmeen metallinen kolahdus tulee alfasta. Eli jos lähden ruudusta pakilla ratti käännettynä melkein täysin oikealle, pysäytän ja suoristan, laitan d:lle ja käännän vasempaan, painan pysähdyksistä kaasua, niin kuuluu "klonk" kerran ja joskus ehkä parikin. Aika voimakas metallinen ääni.... Vaikea paikallistaa täysin, mutta jos tuon tekee vastakkaisesti, niin ei tätä ääntä kuulu. Iskarin yläpään laakeri vai?
Toisekseen onko tuo helvetinmoinen ujellus käynnistettäessä nimenomaan ohjaustehostimen pumpusta johtuva ääni. Yleensä hiljenee alle puolessa minuutissa. Öljyä näyttäisi olevan nyt noin minimin merkissä. Joskus tuon vikinän saa pois, kun sammuttaa lämmityslaitteen, mutta ei aina. Aurauskulmat lienee pielessä, kun syöny vasemman renkaan sisäreunastaan ja tuntuu, että vetää jatkuvasti vasemmalle.
Mitä öljyä uskaltaa laittaa tuonne ohjaustehostimeen. Varastossa taitaa olla pari purkkia Mobil ATF 220 eikä mitään hajua mitä siellä nyt on.
Toisekseen onko tuo helvetinmoinen ujellus käynnistettäessä nimenomaan ohjaustehostimen pumpusta johtuva ääni. Yleensä hiljenee alle puolessa minuutissa. Öljyä näyttäisi olevan nyt noin minimin merkissä. Joskus tuon vikinän saa pois, kun sammuttaa lämmityslaitteen, mutta ei aina. Aurauskulmat lienee pielessä, kun syöny vasemman renkaan sisäreunastaan ja tuntuu, että vetää jatkuvasti vasemmalle.
Mitä öljyä uskaltaa laittaa tuonne ohjaustehostimeen. Varastossa taitaa olla pari purkkia Mobil ATF 220 eikä mitään hajua mitä siellä nyt on.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Iskarin yläpäässä ei ole laakeria eikä tolpat käänny ohjauksen mukana. Siellä on päällekkäiset tukivarret.OmegaAlfa kirjoitti:Iskarin yläpään laakeri vai?
Kuminasta vaikeampi sanoa, mutta narina voisi tulla mahdollisesti pallonivelestä tai ylätukivarren puslasta.Waverunner kirjoitti:Oikeasta etupäästä ruvennut kuulumaan esim. hidastetöyssyissä sellaista matalaa kuminaa/narinaa. Tavallisessa ajossa tuota ääntä ei kuulu.
Missäköhän voisi olla vika?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ujellus kuuluu hyvin todennäköisesti laturin tienoolta - otat lämmityslaitteen pois päältä, sieltä lähtee 900W kuormaa pois (ilmakanavissa vastukset), joka helpottaa. Ja se ääni voi olla *KOVA*. Siis sellainen, että naapurin mummelit heräilee...OmegaAlfa kirjoitti: Toisekseen onko tuo helvetinmoinen ujellus käynnistettäessä nimenomaan ohjaustehostimen pumpusta johtuva ääni. Yleensä hiljenee alle puolessa minuutissa. Öljyä näyttäisi olevan nyt noin minimin merkissä. Joskus tuon vikinän saa pois, kun sammuttaa lämmityslaitteen, mutta ei aina. Aurauskulmat lienee pielessä, kun syöny vasemman renkaan sisäreunastaan ja tuntuu, että vetää jatkuvasti vasemmalle.
Mitä öljyä uskaltaa laittaa tuonne ohjaustehostimeen. Varastossa taitaa olla pari purkkia Mobil ATF 220 eikä mitään hajua mitä siellä nyt on.

Ja koska sulla on 2.4JTDm, siinä on venyvä hihna, tuo lämmitysvastus ja vielä kaiken kukkuraksi jälkihehkutus - joka ainakin yhdellä helpotti ihmeitä, kun sen toiminta-aikaa lyhensi. Nyt en muista, mutta olisiko nimimerkki Maunu ollut kyseessä ja projektiosaston topikissa juttua?
Valvoline Synpower Power Steering fluid on todettu monen toimesta hyväksi. Huuhteluvaihto sitten. ATF:ää en laittaisi edes kuoleman uhalla 159:n ohjaustehostimeen (tehtaaltakin pitänyt tulla hydrauliikkaöljyillä, mutta syystä X laittoivat pitkään ATF:ää.... Ja hammastankoja meni)... Tällä foorumilla ainakin yksi luottanut Nesteen ISO VG 22-hydrauliikkaöljyyn onnistuneesti.
ATF:t on yleensä punaista, tosin Alfalla ollut myös melkein-kuin-punaista tavaraa tuolla, sitten on jotain yleisöljyä joka toimii sekä hydikan että ATF:n kanssa (tai niin mainostetaan).
Itse laitoin 159:iin Valvolinen Synpowerit ja ero oli aivan mielettömän huikea - Synpowereiden puolelle. Ja nimenomaa Power Steering Fluidia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hmmm, jotain katsuri höpisi yläpään laakereista joskus puoli vuotta sitten, että ne ois tässä tyyppivikana. Voi olla, että kuulin väärin. Onko mitään hajua mikä tuo ääni voisi olla? Nosturilla kävin, niin ei näkyny ainakaa jousen olevan poikki. Ääni on kyllä sitä mallia, että viittaisi siihen.Tuomas K kirjoitti:Iskarin yläpäässä ei ole laakeria eikä tolpat käänny ohjauksen mukana. Siellä on päällekkäiset tukivarret.OmegaAlfa kirjoitti:Iskarin yläpään laakeri vai?
Ja eikös vetarin pitäisi rallattaa kokoajan jos se olisi vikana?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Mites tuo tehostimen öljy on vaikuttanut hammastankojen huonoon kestoon?



- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Sieltähän niitä sisäpäästä alkanut nesteitä pihalle vuotamaan, ilmeisesti siksi ettei tiivisteet olekaan kestäneet äärioloissa ATF:n ominaisuuksilla - tai jotain.
Ei siitä huvikseen huoltotiedotetta ole tehty?
Sieltähän niitä sisäpäästä alkanut nesteitä pihalle vuotamaan, ilmeisesti siksi ettei tiivisteet olekaan kestäneet äärioloissa ATF:n ominaisuuksilla - tai jotain.
Ei siitä huvikseen huoltotiedotetta ole tehty?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eiköhän ne alkupään ohjausvaihdeongelmat johtuneet hajonneista suojakumeista, joita ei saanut tehtaalta varaosana kuin vasta jonkin ajan kuluttua. Öljynvaihtoon oli aivan eri syyt. Näin ne vaan asiat muuttaa muotoaan ajan saatossa 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
No, niin. Todennäköisesti vika oikeasti muualla...
Mutta marmori kovasti öljyjä tykkäsi briteissä syyttää, eikä se täälläkään ollut ainakaan AK:lle vieras selitys (ihan siis mulle niin selitelty, hieman epämääräisesti toki, ettei varmasti voi allekirjoittaa sanoneensa oikeastaan mitään).
Mutta joo, faktaa: itse öljyt vaihtaneena ohjaus keveni selvästi ja parani aivan ilmiömäisen paljon. Eikä sen parin tonnin aikana hajonnut, mitä auto kerkes mulla olemaan...
No, niin. Todennäköisesti vika oikeasti muualla...

Mutta marmori kovasti öljyjä tykkäsi briteissä syyttää, eikä se täälläkään ollut ainakaan AK:lle vieras selitys (ihan siis mulle niin selitelty, hieman epämääräisesti toki, ettei varmasti voi allekirjoittaa sanoneensa oikeastaan mitään).
Mutta joo, faktaa: itse öljyt vaihtaneena ohjaus keveni selvästi ja parani aivan ilmiömäisen paljon. Eikä sen parin tonnin aikana hajonnut, mitä auto kerkes mulla olemaan...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auto siis vuosimallia 10/11 ja tätä nykyä ajettu 132tkm. Lähinnä mietin sitä, että öljyjen ollessa nyt noin minimimerkissä, niin mitä tuonne uskaltaa kaataa. Ei nyt näyttänyt kovin paskaiselta, kun pikaisesti katsoin. Nesteen väri punertavaan kallellaan. Tehostin on kyllä pitänyt nyt noin 30tkm verran jurinaa/värinää jos paikallaan yrittää hieman kääntää. Huoltodokumenteissa on tuota jurinaa tutkittu AK:n toimesta jossain 60tkm kohdalla, mutta eivät löytäneet mitään vikaa.
Eli nyt vinkit sitten öljynvaihtoon. Eli haen motonetistä pumpun jolla voin imeä vanhat öljyt pois. Mitä öljyä nyt hommaan? Onko ookoo jos imen vanhat öljyt pois->laitan mobil atf 220 tilalle->imen ne pois pariin kertaan->kaadan oikeat öljyt tilalle. Tämä siksi, kun taitaa tosiaan varaston perukoilla olla noin 3 litraa tuota atf 220, niin eikö se ole ihan ookoo huuhteluun, jonka jälkeen kunnon öljyt tilalle?
Eli nyt vinkit sitten öljynvaihtoon. Eli haen motonetistä pumpun jolla voin imeä vanhat öljyt pois. Mitä öljyä nyt hommaan? Onko ookoo jos imen vanhat öljyt pois->laitan mobil atf 220 tilalle->imen ne pois pariin kertaan->kaadan oikeat öljyt tilalle. Tämä siksi, kun taitaa tosiaan varaston perukoilla olla noin 3 litraa tuota atf 220, niin eikö se ole ihan ookoo huuhteluun, jonka jälkeen kunnon öljyt tilalle?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noin 3litraa riittää huuhteluvaihtoon tuolla imutekniikalla.
Itse ostin 3 litraa Synpoweria, josta jäi melkein puolikas puteli jäljelle... Ja litrahinta oli jossain 14€ hujakoilla, ettei siitä konkurssiin mennyt.
Itse tein siis näin:
1) Säiliö tyhjäksi
2) Säiliö täyteen uutta (ylärajamerkkiin, siis)
3) Moottori käyntiin ja ratin kääntelyä laidasta laitaan pari kertaa
4) Moottori sammuksiin
5) Katso kohta 1
Jatkoin tuota niin kauan, kun imemällä tuli pelkästään aivan kirkasta nestettä pihalle, ilman mitään likaantumiseen tai sotkuun viittaavaa. Tuon järjestelmän vetoisuus ei ole paljoa...
EDIT:
Korjattu litramäärä sinne kolmeen... Ja vajaa puteli jäi, n. pari desiä (2.8l merkannut projektiketjuun menekiksi).
Pitäis vaan suosiolla aina käydä lukemassa se, mitä itse kirjotellut, kun ei tää muisti näemmä toimi...
Itse ostin 3 litraa Synpoweria, josta jäi melkein puolikas puteli jäljelle... Ja litrahinta oli jossain 14€ hujakoilla, ettei siitä konkurssiin mennyt.
Itse tein siis näin:
1) Säiliö tyhjäksi
2) Säiliö täyteen uutta (ylärajamerkkiin, siis)
3) Moottori käyntiin ja ratin kääntelyä laidasta laitaan pari kertaa
4) Moottori sammuksiin
5) Katso kohta 1
Jatkoin tuota niin kauan, kun imemällä tuli pelkästään aivan kirkasta nestettä pihalle, ilman mitään likaantumiseen tai sotkuun viittaavaa. Tuon järjestelmän vetoisuus ei ole paljoa...
EDIT:
Korjattu litramäärä sinne kolmeen... Ja vajaa puteli jäi, n. pari desiä (2.8l merkannut projektiketjuun menekiksi).
Pitäis vaan suosiolla aina käydä lukemassa se, mitä itse kirjotellut, kun ei tää muisti näemmä toimi...

Viimeksi muokannut Aquatica, 18 Helmi 2018, 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ylätukivarren väljä pusla aiheutti mun autossa tuon tapaisen oireen.OmegaAlfa kirjoitti:Mikäs ihmeen metallinen kolahdus tulee alfasta. Eli jos lähden ruudusta pakilla ratti käännettynä melkein täysin oikealle, pysäytän ja suoristan, laitan d:lle ja käännän vasempaan, painan pysähdyksistä kaasua, niin kuuluu "klonk" kerran ja joskus ehkä parikin. Aika voimakas metallinen ääni.... Vaikea paikallistaa täysin, mutta jos tuon tekee vastakkaisesti, niin ei tätä ääntä kuulu. Iskarin yläpään laakeri vai?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Muutamia murheita:
1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää?
Olisko jollain ideoita?
1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää?

Olisko jollain ideoita?
Viimeksi muokannut FInestC, 18 Helmi 2018, 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Puolellatoista litralla ei noin tehden kyllä vaihdu läheskään kaikki. Suurin osa vaihtuu toki, mutta varsinkin jos vaihtaa nestettä erityyppiseen, niin kyllä sitä enemmän saa sieltä laskea läpi.Aquatica kirjoitti:Noin 1.5litraa riittää loistavasti huuhteluvaihtoon tuolla imutekniikalla.
Itse ostin muistaakseni 2 litraa Synpoweria, josta jäi melkein puolikas puteli jäljelle... Ja litrahinta oli jossain 14€ hujakoilla, ettei siitä konkurssiin mennyt.
Itse tein siis näin:
1) Säiliö tyhjäksi
2) Säiliö täyteen uutta (ylärajamerkkiin, siis)
3) Moottori käyntiin ja ratin kääntelyä laidasta laitaan pari kertaa
4) Moottori sammuksiin
5) Katso kohta 1
Jatkoin tuota niin kauan, kun imemällä tuli pelkästään aivan kirkasta nestettä pihalle, ilman mitään likaantumiseen tai sotkuun viittaavaa. Tuon järjestelmän vetoisuus ei ole paljoa...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Näemmä mun muisti heitti pahasti. No, 1.3 litran verta (eli melkein ton järjestelmän tilavuuden). Rupesin kans miettimään, et eihän tuo nyt alle litran järkkä ole...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=570319#p570319
Tuolla näemmä laittanut 2.8litraa. Hyvä huomio, korjattu ohjeeseen...
Näemmä mun muisti heitti pahasti. No, 1.3 litran verta (eli melkein ton järjestelmän tilavuuden). Rupesin kans miettimään, et eihän tuo nyt alle litran järkkä ole...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=570319#p570319
Tuolla näemmä laittanut 2.8litraa. Hyvä huomio, korjattu ohjeeseen...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noniin, nyt jätti tielle..FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:
1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää?
Olisko jollain ideoita?

Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
FInestC kirjoitti:Noniin, nyt jätti tielle..FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:
1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää?
Olisko jollain ideoita?![]()
Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?
Tuskin on polttoainepumpun vika , yleensä lakkaa toimimasta kerralla . Pumpun toiminnan voi testata ottamalla irti suuttimille menevän kumiletkun irti tankista tulevasta metalliputkesta ( liitos on paisuntasäiliön ja jarrunestesäiliön välissä ) . Irtoaa vetämällä . Sitten metrin pituinen kumiletku tankista tulevaan putkeen ja startatessa tulee polttoainetta kovalla paineella .
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Heitetäänpä villi arvaus: EGR-venttiili jumissa? Mielestäni sen ei pitäisi haitata tyhjäkäyntiä, mutta FiatForumilla tuli vastaan tapaus, jossa 1.3 Multijet ei lopulta suostunut edes käynnistymään EGR-jumin takia.
Putsausohjetta: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html
Putsausohjetta: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html
Järkiautoilija
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
oidipus kirjoitti:FInestC kirjoitti:Noniin, nyt jätti tielle..FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:
1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää?
Olisko jollain ideoita?![]()
Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?
Tuskin on polttoainepumpun vika , yleensä lakkaa toimimasta kerralla . Pumpun toiminnan voi testata ottamalla irti suuttimille menevän kumiletkun irti tankista tulevasta metalliputkesta ( liitos on paisuntasäiliön ja jarrunestesäiliön välissä ) . Irtoaa vetämällä . Sitten metrin pituinen kumiletku tankista tulevaan putkeen ja startatessa tulee polttoainetta kovalla paineella .
Tuli vaan ekaks mieleen, kun eräs tuttu mainitsi joskus polttoainepumpun pitävän jotain ääntä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
EGR pitäisi olla edellisen omistajan toimesta kokonaan estetty/pimeenä.Isola kirjoitti:Heitetäänpä villi arvaus: EGR-venttiili jumissa? Mielestäni sen ei pitäisi haitata tyhjäkäyntiä, mutta FiatForumilla tuli vastaan tapaus, jossa 1.3 Multijet ei lopulta suostunut edes käynnistymään EGR-jumin takia.
Putsausohjetta: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko polttoainesuodatin vaihdettu lähiaikoina?
Voisi olla sen verran tukossa ettei jaksa käydä kunnolla.
Voisi olla sen verran tukossa ettei jaksa käydä kunnolla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vaihdatin juuri hiljattain moottoriöljyt + kaikki suodattimet.Maunu kirjoitti:Onko polttoainesuodatin vaihdettu lähiaikoina?
Voisi olla sen verran tukossa ettei jaksa käydä kunnolla.
Käynnistyy siis ihan normaalisti, mutta hyytyy samantien. Ennen siis hyytyi vain satunnaisesti peruuttaessa, ja tätä lopullista pysähdystä edelsi samanlainen nykiminen kuten aikasemmin mainitsin, mutta vielä aikaisempaa voimakkaampana, kunnes sitten sammui tien varteen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mites 159 2.4 egr tulpataan, laittamalla tulppa egrän alapuolella olevaan putkeen joka on 2 pultilla kiinni?
Laitoin tuohon väliin pelti levyn ja nyt sitten egr sytytti vikavalon, onko vikavalo normaali ilmiö?
Laitoin tuohon väliin pelti levyn ja nyt sitten egr sytytti vikavalon, onko vikavalo normaali ilmiö?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
On. Jos haluaa vikavalosta eroon pitää joko softata egr pois tai vaan kuristaa sitä reikälevyllä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Meikeläisen ainoa "alfa lavalla" tilanne aiheutui juurikin hajonneesta siirtopumpusta 159:ssä.oidipus kirjoitti:FInestC kirjoitti:Noniin, nyt jätti tielle..FInestC kirjoitti:Muutamia murheita:
1) Ruvennut auto nykimään omituisesti välillä. Nykäys tuntuu myös vaihdekepissä ja vaikuttaisi olevan enemmän kiinni kierroksista kuin itse vaihteesta. Nykimisen esiintyessä kaasupoljin muuttu aika herkäksi, elikkä pienikin kaasupolkimen liike voi nykästä.
2) Kylmänä(pakkasessa) käynnistäessä ei tahdo alkuun vaihteet mennä oikeen sisään (auttaisko esim. öljyjen vaihto)?
3) Auto saattaa sammua joskus peruuttaessa (ei johdu liian matalista kierroksista).
4) Vasemmalta kuuluu huonommilla teillä sellasta jatkuvaa nitinää?
Olisko jollain ideoita?![]()
Käynnistyy ja sammuu samantien, polttoainepumppu?
Tuskin on polttoainepumpun vika , yleensä lakkaa toimimasta kerralla . Pumpun toiminnan voi testata ottamalla irti suuttimille menevän kumiletkun irti tankista tulevasta metalliputkesta ( liitos on paisuntasäiliön ja jarrunestesäiliön välissä ) . Irtoaa vetämällä . Sitten metrin pituinen kumiletku tankista tulevaan putkeen ja startatessa tulee polttoainetta kovalla paineella .
Pumppuhan ei itsessään täysin kuollut kerralla vaan alkoi hyytymään/jumittamaan niin, että poltti pa-pumpun releen. Releen palaminen sitten katkaisi matkanteon lopullisesti.
PA-pumpun rele löytyy konepellin alla olevasta sulake/releboxista. Kannattaa ainakin tarkistaa näkyykö siellä sulakeboxissa mitään kärähtäneen näköistä relettä ja sulaketta.
Vanha pumppu pyöri vielä ihan ok kun sille antoi suoraan akusta virtaa, mutta veti melkein 40 ampeeria virtaa. Vaihdettu varaosapumppu pumppaili löpöä alle 15 ampeerin virralla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ok!
Autossa haisi ainakin hieman kärähtäneelle juuri ennen kun sammu lopullisesti. Täytyy tuo tuosta laittaa korjaamolle menemään tutkittavaksi. Kannattaakos tuota polttoainepumppua käytettynä hommata (uudet näyttäis olevan aika suolasia hinnaltaan ebayn perusteella)?
Autossa haisi ainakin hieman kärähtäneelle juuri ennen kun sammu lopullisesti. Täytyy tuo tuosta laittaa korjaamolle menemään tutkittavaksi. Kannattaakos tuota polttoainepumppua käytettynä hommata (uudet näyttäis olevan aika suolasia hinnaltaan ebayn perusteella)?
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei minulla ainakaan mitään pahaa sanottavaa käytetystä pa-pumpusta ole.
Päinvastoin, foorumilta löytyi hyvä osa edullisesti ja nopeasti.
Voihan noita vikapaikkoja olla toki muitakin, mutta yleensä vianhaku kannattaa aloittaa osista joissa lukee "made in germany" kuten tuossa Siemensin pumpussa

Päinvastoin, foorumilta löytyi hyvä osa edullisesti ja nopeasti.
Voihan noita vikapaikkoja olla toki muitakin, mutta yleensä vianhaku kannattaa aloittaa osista joissa lukee "made in germany" kuten tuossa Siemensin pumpussa


- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ajatuksia millä oikean puolen vetonivelen sais vedettyä irti? kanittaa tukilaakerista. kokeiltu liukuvasaraa, lekaa ja tavallista kukko ulosvedintä minkä sain aika hyvälle vedolle viteltyä. Ei inahdakkaan.
http://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_159_ ... oval.shtml
http://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_159_ ... oval.shtml