Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin Flavian alatukivarteen uuden pallonivelen ja pyöräytin sorvissa uuden puslan väljäksi kuluneen tilalle. Vielä pitäisi keksiä, miten tekee siihen sisäpinnalle rasvaurat. Dremelikopiolla kötöstelemällä varmaankin...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Freemonttiin pyyhkijänsulat ja lisäsin nestettä pissapoikaan. Katsotaan kuinka kauan perusmallin rungolliset Boschit pyyhkii.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mellailen nosturintapaista matalanostinta. Muutama reikälevy pitäs kans saada seinään ja sit koukutussuunnittelua. Tuskin romut roikkuu seinällä tällä viikolla, mut toivossa on hyvä elää.
Aattelin 159:iin laittaa shitikan äldeeässät - ohjaustehostimeen, eka kulkinenoston yhteydessä...
Aattelin 159:iin laittaa shitikan äldeeässät - ohjaustehostimeen, eka kulkinenoston yhteydessä...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen sain hankittua ja tuotua kotipihaan asti Metos(petos) astianpesukoneen.
Tarkoitus olisi tuosta mäkkärin vanhasta pesukoneesta rakennella osien / vanteiden pesukone.
Hinta oli edullinen, mutta samaan rahaan sai useamman kilon jäätä pumppujen ympärillä/sisällä, joten saa nähdä mitä osia saa tästä hyödynnettyä. Ainakin vuoden on kuulemma seissyt kone pihalla.
Päivitellään tilannetta, jos jossain vaiheessa kone suostuu jotain pesemään.
Tarkoitus olisi tuosta mäkkärin vanhasta pesukoneesta rakennella osien / vanteiden pesukone.
Hinta oli edullinen, mutta samaan rahaan sai useamman kilon jäätä pumppujen ympärillä/sisällä, joten saa nähdä mitä osia saa tästä hyödynnettyä. Ainakin vuoden on kuulemma seissyt kone pihalla.
Päivitellään tilannetta, jos jossain vaiheessa kone suostuu jotain pesemään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei pitäisi itse jäätyminen tuoda ongelmaa. Uudet koneet koepestään tehtaalla ja vedet jätetään putkiin. Umpijäässä kaikki pesukoneet on kun kiitolinja ne tuohon lastauslaiturille jättää, kylmäkuljetus nääs.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Neljäs ja viimeinen 156 penkki sai uudet lämmitysvastukset projekti taunus sai uuden alavesiletkun ja käytön lämpimäksi.
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Irroittelin 147:sta vuotavan pakoputken etuosan. Edellinen omistaja oli hiljattain uusinut pätkän mutta harmittavasti Luigilla näyttää iskeneen espressotauko juuri ennen kuin sauma olisi tullut valmiiksi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159 sai uuden jakohihna+kiristin+rullat+vesipumppu+apulaitehihna.
Giulia Super -69
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niputin Rangen käsijarrun uusilla osilla. Taas.
Kun tietäisi mistä kaikkialta öljy tuonne tulee. Vaihdekeppi on yksi vaihtoehto, mutta pitäisi purkaa lattia auki. Ja koko hytin uudelleenmatottanut entinen omistaja oli tehnyt keksinnön. "Miksi käyttää ruuveja, kun on pop-niitit".
Nyt niillä on kiinni kaikki kynnyslistoista rekisterikilpiin.
Kun tietäisi mistä kaikkialta öljy tuonne tulee. Vaihdekeppi on yksi vaihtoehto, mutta pitäisi purkaa lattia auki. Ja koko hytin uudelleenmatottanut entinen omistaja oli tehnyt keksinnön. "Miksi käyttää ruuveja, kun on pop-niitit".
Nyt niillä on kiinni kaikki kynnyslistoista rekisterikilpiin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tarkastelin vaurioita....Kaverin vaimo ei ole välttämättä maailman paras peruuttaja... ....Noh. Saanpa osaan keulasta uudet maalit vakuutusyhtiön piikkiin....Ja loput vois(ehkä) kärsiä itse niin loppujen lopuksi tämä taisi olla ihan hyvä juttu
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sain osakuorman passivoinnista. Pitihän sitä vähän askarrella.
Flekti sai taas uuden elämän. Laturi oli hiljan uusittu, mutta tein sillekin tsekkauksen ja pikku fixin siinä samalla
Flekti sai taas uuden elämän. Laturi oli hiljan uusittu, mutta tein sillekin tsekkauksen ja pikku fixin siinä samalla
- Liitteet
-
- WP_20180217_13_42_06_Pro.jpg
- (200.68 KiB) Tiedosto ladattu 7201 kertaa
-
- WP_20180217_15_25_43_Pro.jpg
- (123.56 KiB) Tiedosto ladattu 7201 kertaa
-
- WP_20180217_20_46_15_Pro.jpg
- (108.1 KiB) Tiedosto ladattu 7201 kertaa
Viimeksi muokannut Pele, 18 Helmi 2018, 08:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuormassa oli myös Pielavedeltä erään Integrale harrastajan kilpurin osia.
Hyvin onnistui kaikki!
Hyvin onnistui kaikki!
- Liitteet
-
- WP_20180216_15_05_28_Pro.jpg
- (165.6 KiB) Tiedosto ladattu 7196 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lancian startin huolto.
- Liitteet
-
- P2110011.JPG
- (136.61 KiB) Tiedosto ladattu 7081 kertaa
-
- WP_20180218_20_02_48_Pro.jpg
- (134.8 KiB) Tiedosto ladattu 7081 kertaa
-
- WP_20180218_21_32_15_Pro.jpg
- (147.61 KiB) Tiedosto ladattu 7081 kertaa
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vanteidenpesukone projekti eteni tänään.
1. Sain kytkettyä veden ja sähköt koneeseen.
2. Laitoin koneen päälle ja odotin jotain tapahtuvan.
3. Näytössä luki fill, mutta mitään ei tapahtunut.
4. Ei tullut siis vettä, joten solenoidi vaihtoon. (varaosa löytyi sopivasti vanhasta öljypolttimesta)
5. Vettä alkoi tulla koneeseen, mutta kun säiliö oli täynnä veden tulo jatkui.
6. Painekatkaisijan tutkintaa ja lopuksi sain sen totaalisesti rikki.
7. Säiliö oli täynnä, joten ohitin hyppylangalla paineanturin.
8. Kone oli tyytyväinen ja alkoi lämmittää vettä 80 asteiseksi.
9. Laitoin koneen ohjelman 1. pyörimään. Kesto ehkä 2 minuuttia.
10. Kaikki tuntui toimivan normaalisti eikä vuotojakaan näkynyt.
11. Käynnistin pesuohjelman uudestaan. Nyt pumppu alkoi pitämään jotain ylimääräistä ääntä, mutta kaikki toimi.
12. Päätin lopettaa tältä päivältä. Katsotaan jossain vaiheessa onko pumpun pesään eksynyt jotain ylimääräistä vai onko sieltä jäätynyt jotain rikki.
No ainakin vielä tuntuu siltä ettei 50e sijoitus ole mennyt aivan hukkaan tämän koneen kanssa.
1. Sain kytkettyä veden ja sähköt koneeseen.
2. Laitoin koneen päälle ja odotin jotain tapahtuvan.
3. Näytössä luki fill, mutta mitään ei tapahtunut.
4. Ei tullut siis vettä, joten solenoidi vaihtoon. (varaosa löytyi sopivasti vanhasta öljypolttimesta)
5. Vettä alkoi tulla koneeseen, mutta kun säiliö oli täynnä veden tulo jatkui.
6. Painekatkaisijan tutkintaa ja lopuksi sain sen totaalisesti rikki.
7. Säiliö oli täynnä, joten ohitin hyppylangalla paineanturin.
8. Kone oli tyytyväinen ja alkoi lämmittää vettä 80 asteiseksi.
9. Laitoin koneen ohjelman 1. pyörimään. Kesto ehkä 2 minuuttia.
10. Kaikki tuntui toimivan normaalisti eikä vuotojakaan näkynyt.
11. Käynnistin pesuohjelman uudestaan. Nyt pumppu alkoi pitämään jotain ylimääräistä ääntä, mutta kaikki toimi.
12. Päätin lopettaa tältä päivältä. Katsotaan jossain vaiheessa onko pumpun pesään eksynyt jotain ylimääräistä vai onko sieltä jäätynyt jotain rikki.
No ainakin vielä tuntuu siltä ettei 50e sijoitus ole mennyt aivan hukkaan tämän koneen kanssa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuumailma-mattamusta-kuumailma ei pettänyt tälläkään kertaa.
Virranjakajan huolto (stefa, anturi, öljytiiviste, kansi, pyörijä) + fixaus.
Virranjakajan huolto (stefa, anturi, öljytiiviste, kansi, pyörijä) + fixaus.
- Liitteet
-
- WP_20180222_21_37_40_Pro.jpg
- (119.42 KiB) Tiedosto ladattu 6845 kertaa
-
- WP_20180221_20_57_49_Pro.jpg
- (89.21 KiB) Tiedosto ladattu 6845 kertaa
-
- WP_20180221_20_56_51_Pro.jpg
- (91.1 KiB) Tiedosto ladattu 6845 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ En nyt tarkalleen osaa eritellä. Komponentteja kun purkaa, pesee ja fixaa saman aikaisesti useampia, niin ei voi oikein sanoa kauanko menee aikaa yhden osan kanssa.
Startti ja moni muu osa oli purettunakin n. viikon kun osat oli passivoinnissa.
Mutta, menihän siinä joku tunti. Ihan hyvin toimivahan se oli, mutta nyt kun moottorin ympäriltä on purettu niin paljon että startin irroitukseen meni pari minuuttia, niin en jättänyt varmistamatta.
Normaalisti on aika hankalassa välissä koneen takana. Ala- ja yläpuolelta ei pääse käsiksi juuri mitenkään...
Startti ja moni muu osa oli purettunakin n. viikon kun osat oli passivoinnissa.
Mutta, menihän siinä joku tunti. Ihan hyvin toimivahan se oli, mutta nyt kun moottorin ympäriltä on purettu niin paljon että startin irroitukseen meni pari minuuttia, niin en jättänyt varmistamatta.
Normaalisti on aika hankalassa välissä koneen takana. Ala- ja yläpuolelta ei pääse käsiksi juuri mitenkään...
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin pari potenssivaivaista 156:n kuskinpuoleista häikäisysuojaa. Nyt pysyy taas lipat pois näkökentästä, kun ei niitä tarvitse. Viillon päälle laitoin Clasulta ostamaani väritöntä ilmastointiteippiä. Ei ihan sävyyn sopivaa, muttei nyt ihan kauheasti silmääkään tuossa paikassa haittaa.
- Liitteet
-
- 156-häikäisysuojan korjaus.jpg
- 156 häikäisysuojan korjausprosessi.
- (116.76 KiB) Tiedosto ladattu 6797 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Jälleen kerran täytyy sanoa; Upeaa työnjälkeä. Kertakaikkiaan. Tarvinnee tuoda Thesiksen konetila joskus "entisöintiin"...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^
Itse käytin Wurthin pikaliimaa. Sillä sai sen todella näkymättömiin
Itse käytin Wurthin pikaliimaa. Sillä sai sen todella näkymättömiin
Mitä teit tänään tallissa?
MiTo sai eilen kiinaledit lyhyisiin ja pitkiin. Näppäränä poikana sain heti ensimmäistä lamppua yrittäessäni tiputettua polttimon asennusrinkulan umpion sisään, seurauksena tietysti puskuri ja umpio irti. Toki, pitkiin ei olisi noita mun laittamia polttimoita saanutkaan umpiota irroittamatta, joten olisi ne pitänyt irrottaa joka tapauksessa. Valo-operaation lisäksi neitokainen sai pesun ja Collinitet niskaansa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos paljon palautteesta.pitkämies kirjoitti:^^ Jälleen kerran täytyy sanoa; Upeaa työnjälkeä. Kertakaikkiaan. Tarvinnee tuoda Thesiksen konetila joskus "entisöintiin"...
Thesis olisikin uusi aluevaltaus. Tähän asti fixaus- skaala on ollutkin aika suppea.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen vaihdoin vetoakselit 159:iin (2.4 JTDm). Pari viikkoa sitten ilmeni laukkaamistaipumus, eli kova nypyttäminen vedätettäessä. Meni jo sitten niin pahaksi että loiva ylämäki sai nypytyksen aikaan.
Vetoakselin sisäpäät eivät vissiin tykänneet kesällä tapahtuneesta matalampien jousien vaihdosta ja päättivät antautua? Autolla ajettu 260 tkm.
Uudet vetoakselit Autodocilta, 1,5 litraa vaihteistoöljyä ja taas mennään.
Vetoakselin sisäpäät eivät vissiin tykänneet kesällä tapahtuneesta matalampien jousien vaihdosta ja päättivät antautua? Autolla ajettu 260 tkm.
Uudet vetoakselit Autodocilta, 1,5 litraa vaihteistoöljyä ja taas mennään.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maalauspäivä. Muutama pikkuosa jäi vielä tuonnemmaksi.
- Liitteet
-
- WP_20180225_19_41_05_Pro.jpg
- (168.94 KiB) Tiedosto ladattu 6491 kertaa
-
- WP_20180225_19_31_45_Pro.jpg
- (143.3 KiB) Tiedosto ladattu 6491 kertaa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Temadur 20:stä? Sillä kai kelpaa maalata yksikerroksisenakin?
Ei tallissa mitään tänään. Eilen reiän poraaminen lattiaan, että sai taljan kiinni Flaminian sisään vinssaamista varten. Ei oikein kunto riitä työntää 1560kg lumessa kynnyksen yli.
Ei tallissa mitään tänään. Eilen reiän poraaminen lattiaan, että sai taljan kiinni Flaminian sisään vinssaamista varten. Ei oikein kunto riitä työntää 1560kg lumessa kynnyksen yli.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, semmoistapa hyvinkin. Hyväksi havaittu,ja ammattimiestenkin kehumaa. Korroosiosuoja ok. Helppoa vetää ja nopeaa kuivumaan vähän viileämmässäkin.mutt kirjoitti:^Temadur 20:stä? Sillä kai kelpaa maalata yksikerroksisenakin?
Pinnan kiiltokin aika sama kuin alkuperäis maalauksissa.
Kolme kerrosta yleensä vedän. Tartunta + 2 märkää.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jokunen ilta tullut nyt endurokotkaa laiteltua parempaan kuosiin. Löysiä pinnoja joutui suostuttelemaan ihan kaasupillin kanssa liikkeelle, molemmistä päistä pyöränlaakerit uusiksi, takajarrulevy ja -palat, takaratas meni uusiksi, luonnollisesti piikkirenkaat alle, kytkimeen nesteen lisäystä ja ilmausta, mittaristoon uusi patteri ja kontaktien putsailua että hallintanapit heräsi henkiin, ajovalo näytteli kohti taivasta joten sen suuntausta ja kiinnitysten kiristelyä/varmistelua. Pikkuhiljaa tuo alkaa olla siinä kuosissa, että voi enempi keskittyä ajamiseen. Tosin kun tuo lämpenee reilummin niin tihkuu vähän öljyä eturattaan akselilta, tuolle pitänee vielä tehdä jotain mutta ei akuuttia. Onhan tuossa muutaman vuoden vähäinen käyttö jättänyt jälkensä, mutta ei nyt vielä ainakaan mitään varsinaisia yllätyksiä ole tullut vastaan eikä osiin ole vielä mennyt kun muutama satanen ja nuo huomioitiin kauppahinnassa. Sikäli ollut ihan mukavakin tuota ropata kun vielä mahtuu sisälle pikkutalliin johon saan lämpöjäkin.
Lämpenisi vaan kelit vähän eikä haittaisi jos vaikka pikkuhiljaa lumetkin alkaisi vähentyä.
Alfan pyöränlaakeri meluaa, mutta ei kiinnosta -25 C:ssä alkaa tuota vaihtamaan. Ei se niin pahasti vielä ääntele eikä mihinkään kauemmas ole nyt tarvetta lähteä joten melutkoon toistaiseksi kunnes kelit vähän hellittää.
Lämpenisi vaan kelit vähän eikä haittaisi jos vaikka pikkuhiljaa lumetkin alkaisi vähentyä.
Alfan pyöränlaakeri meluaa, mutta ei kiinnosta -25 C:ssä alkaa tuota vaihtamaan. Ei se niin pahasti vielä ääntele eikä mihinkään kauemmas ole nyt tarvetta lähteä joten melutkoon toistaiseksi kunnes kelit vähän hellittää.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihan fiksun oloista.Pele kirjoitti:Juu, semmoistapa hyvinkin. Hyväksi havaittu,ja ammattimiestenkin kehumaa. Korroosiosuoja ok. Helppoa vetää ja nopeaa kuivumaan vähän viileämmässäkin.mutt kirjoitti:^Temadur 20:stä? Sillä kai kelpaa maalata yksikerroksisenakin?
Pinnan kiiltokin aika sama kuin alkuperäis maalauksissa.
Kolme kerrosta yleensä vedän. Tartunta + 2 märkää.
Kuvasta vähän vaikea sanoa kiiltoastetta, onko mitä vaihtoehtoja, tuo on kai puolikiiltävä? (erään aineen kanssa oli pikkaisen vaikeea konsepti puoli kiiltävä ja puoli himmeä, lopputulos oli, että kaksi tehdasta työntää ulos samaa ainetta ja toinen nimellä puoli himmeä ja toinen nimellä puoli kiiltävä... sama asia siis.)
Miten tuon saatavuus on, ei ilmeisesti rautakauppa tavaraa?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Puolihimmeä, sanoo Valmistajan tuotekuvaus:
https://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/ ... 5424.shtml
Nuo on aina hankalia tulkittavia mikä on puolihimmeä, ja mikä puolikiiltävä.
Ainakin meilläpäin Pro Väri myy tuota.
Mulle tullut paikallisen hiekkapuhaltamo/maalaamon kautta: http://foxjet.fi/
https://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/ ... 5424.shtml
Nuo on aina hankalia tulkittavia mikä on puolihimmeä, ja mikä puolikiiltävä.
Ainakin meilläpäin Pro Väri myy tuota.
Mulle tullut paikallisen hiekkapuhaltamo/maalaamon kautta: http://foxjet.fi/
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Huomasin myös, että yksi paikka mistä ostan, myy sitä.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nostin Thesiksen ylös. Tämä ihan siksi että kurkkasin alle kun mitään vuotoja/vikoja/muuta kummaa(?) ei ole tullut vähään aikaan vastaan. Varsinkin kun on pidellyt hieman kireähköä pakkasta viimme viikot. Ja pitäähän sitä nosturilla käydä säännöllisesti ettei Hän suutu kun ei huolehdita... ....Siinä samalla mietin että valkoinen Bi-Turbo kaivannee kevääksi myös hieman huolenpitoa ja nostelin peittoa yhden 2,8 litraisen woimanlähteen päältä....Jos hiukan alkaisi miettiä varovasti erään mustan 430:sen palauttamista liikenteeseen...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin levyt/palat taakse, sitten käsijarrua herkistellessä katkaisin käsijarruvaijerin takaa ja putkeen tiivisteiden vaihtoa sumpliessa tajusin että etuputki oli mennyt saumasta poikki.. leimaa odotellessa
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vanteiden(astian)pesukoneen korjailu jatkui eilen.
Sain pumpun irrotettua ja tarkastettua. Pumppu oli ehjä, ainoastaan tiivisteessä oli vähän vuotoa, joten tiivisteliimaa väliin ja takaisin paikoilleen.
Ääni, jonka luulin tulevan pumpusta tulikin moottorin kontaktorista. No hyllyssä ei ollut 4kw:n kontaktoria, mutta käytetty 25kw:n oli, joten se löysi paikkansa koneen uumenista.
Nyt kone on hiljaisempi ja kuulostaa toimivalta.
Samalla vähän annoin vasaraa muotonsa menettäneelle vesisäiliölle, jotta sihtikansi pysyy paikoillaan.
Nyt koneessa ei ole muuta vikaa kuin paineanturi, joka pysäyttää vedenoton kun säiliö on täynnä. Tätä osaa ei taida löytyä omista nurkista, joten ehkä täytyy sijoittaa koneeseen muutama kymppi vielä lisää.
Myös ruostumatonta 4-6mm pyörötankoa pitäisi jostain löytää pari metriä, jotta saisi hitsattua muutaman lisätuen pesualustaan vanteita varten.
Motonet ja Puuilo myyvät kyllä kierretankoa, mutta tasainen pinta olisi mukavampi. Ei tarvitsisi laittaa tangon päälle mitään muovisuojaa.
Mitähän pesuainetta tuossa kannattaisi käyttää? Ihan perus astianpesukoneelle tarkoitettua jauhetta ajattelin kokeilla, mutta kestääkö aluvanteet sitä. Vaahtoamatonta sen kuitenkin täytyy olla.
Sain pumpun irrotettua ja tarkastettua. Pumppu oli ehjä, ainoastaan tiivisteessä oli vähän vuotoa, joten tiivisteliimaa väliin ja takaisin paikoilleen.
Ääni, jonka luulin tulevan pumpusta tulikin moottorin kontaktorista. No hyllyssä ei ollut 4kw:n kontaktoria, mutta käytetty 25kw:n oli, joten se löysi paikkansa koneen uumenista.
Nyt kone on hiljaisempi ja kuulostaa toimivalta.
Samalla vähän annoin vasaraa muotonsa menettäneelle vesisäiliölle, jotta sihtikansi pysyy paikoillaan.
Nyt koneessa ei ole muuta vikaa kuin paineanturi, joka pysäyttää vedenoton kun säiliö on täynnä. Tätä osaa ei taida löytyä omista nurkista, joten ehkä täytyy sijoittaa koneeseen muutama kymppi vielä lisää.
Myös ruostumatonta 4-6mm pyörötankoa pitäisi jostain löytää pari metriä, jotta saisi hitsattua muutaman lisätuen pesualustaan vanteita varten.
Motonet ja Puuilo myyvät kyllä kierretankoa, mutta tasainen pinta olisi mukavampi. Ei tarvitsisi laittaa tangon päälle mitään muovisuojaa.
Mitähän pesuainetta tuossa kannattaisi käyttää? Ihan perus astianpesukoneelle tarkoitettua jauhetta ajattelin kokeilla, mutta kestääkö aluvanteet sitä. Vaahtoamatonta sen kuitenkin täytyy olla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos liikehdit Tampereella, niin Rauta-Soinilta saa. Minullakin pyörii nurkissa muutama metri 4 mm tankoa ylimääräisenä.
Järkiautoilija
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Riisuin vaimon lagunasta osia ennen paalausta.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
DPF regenerointi vanhempaan 159:siin, kun taisi olla pakoputki jäässä nurkka-ajon seurauksena.
Sitten vielä regeneroinnin jälkeen ihmettelyä, mistä sitä savua oikein edelleen tulee, vaikka auto on ollut sammutettunakin 10 minuuttia.
Vesiletkulla pohjan kastelu varmuuden vuoksi. Seuraillaan tilannetta syttyykö palamaan vai ei.
Sitten vielä regeneroinnin jälkeen ihmettelyä, mistä sitä savua oikein edelleen tulee, vaikka auto on ollut sammutettunakin 10 minuuttia.
Vesiletkulla pohjan kastelu varmuuden vuoksi. Seuraillaan tilannetta syttyykö palamaan vai ei.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tein työkalua painosorvausta varten. Sitten katkesi remmi sorvista ja homma oli sillä taputeltu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vianselvitystä. Kuten toisessa ketjussa tuli mainittua, eilisen jääratailun jälkeen ei veekasi halunnut enää herätä. Ajamalla kärrylle ilman ongelmia, kotona pihatiellä startti sanoo naks, jännite dippaa pari volttia ja jäähdytysnesteen pinta on laskenut selvästi, öljyt on tasossaan ja näyttää tikussa normaalilta. Pari kertaa tuo on päässyt lämpeemään vähän reilummin, joten enstemmäisenähän pohdin että jompikumpi kansipahvi on ottanut ittiinsä ja ylämäessä parkissa ollessa jäähdytysneste on pässyt valumaan takapään sylinteriin ja tekemään hydrolukon. Tähän asti päästiin siis eilen illalla, kun työnnettiin auto talliin ja jätettiin miettimään syntyjä syviä.
No, minä tänään selvittämään vikaa tarkemmin, ensimmäisenä mielessä että kumpi kansipahvi nyt sitten on entinen, joten tulpat irti, bensapumpun sulake irti, akkukaapeli kiinni, avain virtalukkoon ja... *naks*. Kirosin mielessäni ajatellen, että alakerta on nyt jollain tapaa jumissa. Noooo, kokeillaan nyt varmuuden vuoksi pyöräyttää konetta käsin. Kunkkupultin kantahan on näkymättömissä eikä koosta hajua, mutta eiköhän se joku iso ole. Vilkaisu seinälle, isoin paikalla oleva hylsy on 24mm - "Missä hitossa mun isommat hylsyt on? Pitäs siivota talli, alkaa olla paikat liian sekasin... Eikä varmaan oo ihan noin pieni, mutta kokeillaan silti varuiksi", tuo 24mm kouraan, käsikopelolla sijoilleen ja... *lumps* istuu kantaan kiltisti ja nätisti. Siinähän se, mutta potero on sen verran syvä, ettei tuo hylsy yllä sieltä ulos vaan tarttee lyhyen jatkon. "Missäs mun lyhyet jatkot on... Pitäs prkl siivota talli, alkaa olla paikat sekasin eikä työkaluja löydy... Tuossa olis tuollanen nivelasia, se ei kyllä vie tarpeeks voimaa läpi... Mutta jos sillä pyörähtää, niin ei ainakaan ole kone jumissa". Nivelasia hylsyn jatkoksi, vääntiö kiinni, sijoilleen ja laturin hihnaa tapittaen vääntiöstä kääntöä ja... hihna, eli myös koko kone muljahtaa eteenpäin suht. kevyesti. Vielä varuiksi kääntö avaimesta ja *naks*.
Taidan tilata uuden startin ja jättää toistaiseksi kansipahvit vaihtamatta. Jäähdytysnestekato tarvii vielä selvittää, mutta sitä voi helpottaa kun saa auton tulille.
No, minä tänään selvittämään vikaa tarkemmin, ensimmäisenä mielessä että kumpi kansipahvi nyt sitten on entinen, joten tulpat irti, bensapumpun sulake irti, akkukaapeli kiinni, avain virtalukkoon ja... *naks*. Kirosin mielessäni ajatellen, että alakerta on nyt jollain tapaa jumissa. Noooo, kokeillaan nyt varmuuden vuoksi pyöräyttää konetta käsin. Kunkkupultin kantahan on näkymättömissä eikä koosta hajua, mutta eiköhän se joku iso ole. Vilkaisu seinälle, isoin paikalla oleva hylsy on 24mm - "Missä hitossa mun isommat hylsyt on? Pitäs siivota talli, alkaa olla paikat liian sekasin... Eikä varmaan oo ihan noin pieni, mutta kokeillaan silti varuiksi", tuo 24mm kouraan, käsikopelolla sijoilleen ja... *lumps* istuu kantaan kiltisti ja nätisti. Siinähän se, mutta potero on sen verran syvä, ettei tuo hylsy yllä sieltä ulos vaan tarttee lyhyen jatkon. "Missäs mun lyhyet jatkot on... Pitäs prkl siivota talli, alkaa olla paikat sekasin eikä työkaluja löydy... Tuossa olis tuollanen nivelasia, se ei kyllä vie tarpeeks voimaa läpi... Mutta jos sillä pyörähtää, niin ei ainakaan ole kone jumissa". Nivelasia hylsyn jatkoksi, vääntiö kiinni, sijoilleen ja laturin hihnaa tapittaen vääntiöstä kääntöä ja... hihna, eli myös koko kone muljahtaa eteenpäin suht. kevyesti. Vielä varuiksi kääntö avaimesta ja *naks*.
Taidan tilata uuden startin ja jättää toistaiseksi kansipahvit vaihtamatta. Jäähdytysnestekato tarvii vielä selvittää, mutta sitä voi helpottaa kun saa auton tulille.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin. Purin myös kuskin ovipahvin kun pientä niskurointia ollut lukossa/kahvassa. Kun kiskaisee sisäkahvasta niin se tuntuu hangoittelevan vastaan ainakin pakkasella. Tästä johtuen ovi kyllä aukeaa, mutta kun yrität sulkea sen niin kuuluu "plomp" ja ovi ponnahtaa takaisin auki. Lukko siis "kuvittelee" olevansa yhä kiinni(??) Aina ei viitsisi käydä lukolla kääntämässä kiinni/auki avaimella, ja sitten normaalisti ovi kiinni. Ovipahvin purku sujuu F1-Tiimin nopeudella eli vie noin 3 min....En sieltä löytänyt muuta vikaa kuin että vaijerin holkki oli poistunut kiinnikkeestään kahvan juuresta ja vaijeri näytti hieman vääntyneeltä....Hmmm...No uitin kuoren sisään voiteluainetta ja työnsi holkin kiinni sekä korjasin yhden murtuneen ovipahvin kiinnikkeen käsinojan alta. Kiva ajella kotiin puhtaalla autolla ja hyvin outoa kun viideltä paistaa vielä aurinko! ..Ehkä se kesä sieltä tulee.....Ihme ja kumma myös kahva pelasi normaalisti autosta noustessa....Pakkastakin oli kumminkin 10 astetta.....Eiköhän se taas aamulla jumita kun lupaavat -18`C........
PS: Naapurit näyttävät muuttavan. Minun tuurillani seuraavalla asukilla on kolme vaahtosammuttimen kokoista pikkupoikaa sekä kuusi koiraa jotka huutavat taukoamatta päivät läpeensä kun pitäisi nukkua........
PS: Naapurit näyttävät muuttavan. Minun tuurillani seuraavalla asukilla on kolme vaahtosammuttimen kokoista pikkupoikaa sekä kuusi koiraa jotka huutavat taukoamatta päivät läpeensä kun pitäisi nukkua........
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin Gasolinalle kesärenkaat vanteille.
Ihan helpolla ei sekään mennyt kun kaksi rengasta pisti vähän vastaan vanteelle nousussa.
Paljon asennusrasvaa, 5bar painetta ja vasaraa niin lopulta rengas antautui ja meni paikoilleen kimeällä pamauksella.
Ihan helpolla ei sekään mennyt kun kaksi rengasta pisti vähän vastaan vanteelle nousussa.
Paljon asennusrasvaa, 5bar painetta ja vasaraa niin lopulta rengas antautui ja meni paikoilleen kimeällä pamauksella.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Mitä teit tänään tallissa?
Päällipesu liukkarilla ja paineella. Imurointi ja sisätilat pyyhintä.
Kummasti on miellyttävämpää ajaa siistillä autolla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kummasti on miellyttävämpää ajaa siistillä autolla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- giils
- Viestit: 202
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli ryömittyä taas lumikasaan auton alle suihkimaan lubricantia oikean takakäsijarrun linkkuun, kun ei tuo meinaa palauttaa loppuun asti. Toinen kerta jo tänä talvena kun sinne on suihkittu mönjää väliin ja herkistelty. Täytyy kai keväämmällä purkaa satula ja lähteä etsimään syyllistä sieltä.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Jumittavan vaijerin lisäksi ehdotus myös kuoleentuneelle käsijarrulinkun jouselle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se olla se jousi, vaijeri jää linkkua löysemmälle kun jarrun vapauttaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näpertelin taas vanteiden pesukonetta kuntoon.
Nyt toimii automaattinen pesuaineen syöttö ja toivottavasti myös vedensyötön katkaisu. Eli uusi painekytkin asentui paikoilleen.
Tein kierretangosta (muoviputki päälle) muutaman lisätuen, jotta vanteen voi pestä ilman pesukoria.
Ohjauspiirilevyltä tinasin yhden auenneen tinauksen kunnolla kiinni. Ei hajuakaan mihin tuo vaikuttaa, mutta sen verran oli lämpöä huono kontakti tuottanut, että jotain isompaa siellä perässä on.
Pannuhuoneeseen raivasin vähän tilaa koneelle ja kävin ostamassa sopivia putkitarvikkeita viemäröintiä ja veden syöttöä varten.
Nyt suunnitelmissa on hitsata muovista koneeseen kaulus, jonka avulla voisi pestä myös renkaita. Koneen täytyisi olla noin 5 cm leveämpi joka suuntaan, että siihen mahtuisi 18" rengas sisään.
Nyt toimii automaattinen pesuaineen syöttö ja toivottavasti myös vedensyötön katkaisu. Eli uusi painekytkin asentui paikoilleen.
Tein kierretangosta (muoviputki päälle) muutaman lisätuen, jotta vanteen voi pestä ilman pesukoria.
Ohjauspiirilevyltä tinasin yhden auenneen tinauksen kunnolla kiinni. Ei hajuakaan mihin tuo vaikuttaa, mutta sen verran oli lämpöä huono kontakti tuottanut, että jotain isompaa siellä perässä on.
Pannuhuoneeseen raivasin vähän tilaa koneelle ja kävin ostamassa sopivia putkitarvikkeita viemäröintiä ja veden syöttöä varten.
Nyt suunnitelmissa on hitsata muovista koneeseen kaulus, jonka avulla voisi pestä myös renkaita. Koneen täytyisi olla noin 5 cm leveämpi joka suuntaan, että siihen mahtuisi 18" rengas sisään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Mitä teit tänään tallissa?
Giulietan Moottoriin tuli vaihdettua tuoreet öljyt ja suodatin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Koppa la´Kaken Kappa.
Pesu, 1kpl kierteen korjaus, puhallus, maalaus ja tekstien/rimojen kiiloitus.
Pesu, 1kpl kierteen korjaus, puhallus, maalaus ja tekstien/rimojen kiiloitus.
- Liitteet
-
- WP_20180316_13_46_11_Pro.jpg
- (143.38 KiB) Tiedosto ladattu 4776 kertaa
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Hyvin, hyvin kaunista jälkeä jälleen kerran. Kuin tehtaalta konsanaan, ei jaksa kuin ihailla kätten jälkiä. Huimaa .
Btw. hymiövalikoimasta puuttuu selkeästi muun muassa peukutushymiö, höh.
Btw. hymiövalikoimasta puuttuu selkeästi muun muassa peukutushymiö, höh.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila