Ei siis enää meinaa kylmänä saada käyntiin millään, ihan sama onko lämppärissä vai ei.
Kaasupohjassa kun aikansa starttaa niin lähtee lopulta yhdellä pytyllä käymään, maksimissaan kahdella.. Hetken päästä tulee sitten muitakin pyttyjä mukaan ja lopulta käy kaikilla pytyillä tyhjää, välillä antaen misfireä.
Koneen kun antaa hetken käydä niin pikkuhiljaa misfiret loppuu ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Kierrättäessä melkoista rytinää, välillä tuntuu käyvän kolmella ja ampuu kaasulta nostettaessa putkeen.
Ajoon lähdettäessä nykii nyt todella paljon, ihan sama onko kaasupoljin pohjassa vai ei.
Aikansa kun ajelee ja saa koneen oikeasti kunnolla lämpöiseksi niin kaikki ongelmat poistuu, auto käy hyvin tyhjää, vetää nätisti ja nykimättä.
Alfa obdlla katsottuna anturidatat näyttää olevan ok. Koneen lämpötila anturi näyttää realistisia lukemia ja lambdat piirtää käyrää hetken kuluttua kun on käyntiin saanut.
Ilmamassamittari vaihdettu, ei vaikutusta, enkä oikein usko että molemmat antureista on paskana, kun toinen kuitenkin oli uusi ja boschilainen.
Isot tulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Pieniä en vielä vaihtanut kun motonetistä oli loppu, mutta menee vaihtoon vklpnä, joskaan en usko tämän auttavan.
Vika ei ole linjassa moottorin lämpöön suoranaisesti, sillä vaikka se kuumana jätetään parkkiin tunniksi pariksi ja sen jälkeen taas ajoon niin ei ole mitään ongelmaa vaan auto toimii kuten pitää, pientä nykimistä voi esiintyä. Mutta jos seisoo esim vaikka työpäivän verran tai yön yli niin eipä lähdetäkkään..
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Kerrassaan veemäinen vika kun kaikki anturit näyttää omaan silmään tekevän sitä mitä pitää eikä vikakoodiakaan anna muutakun syttykatkoksista ja lambdan lämmityspiiristä..
Voihan siellä olla vettä tankissa tai jossain, pitäis yrittää saada johonkin lämpöiseen hetkeksi.
Ajatuksia otetaan vastaan, pirun kylmä ajella pyörällä töihin
