JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Jou. Nyt on ilmennyt sellainen vika että kylmänä kone täristää ja tuntuu käyvän kolmella pytyllä mutta minuutin jälkeen on kaikki käytössä. On saattanut hetken aina vilkuttaa MCSF- valoa mut sitten sekin sammuu...
Mut siis olennaista että kylmänä oireilee mutta ei sitten kun lämpenee. Olisiko villejä veikkauksia tai peräti kokemuksia ?
Mut siis olennaista että kylmänä oireilee mutta ei sitten kun lämpenee. Olisiko villejä veikkauksia tai peräti kokemuksia ?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Kerro jos keksit..
ei mulla tosin ihan kolmella käy, mutta hiukan huono käynti ja vikavalo palaa 1-2 minuuttia startista n. puoli minuuttia, jos käynnistää kylmänä. Kesäisin tai esilämmitettynä ongelmaa ei esiinny.
Ei johdu puolista/tulpista tai kanavien möhnästä tai venttiileistä/nokista/ajoituksesta tai moottorin lämpötila-anturista.
Olen ajatellut jossain vaiheessa purkaa johtosarjan ja uudelleenliittää puolien maajohtojen liitoksen, siinä on kaiketi ollut vikaa joillain.
Lambdoja en ole vaihtanut, laiska lambdakin voisi tehdä tuota?? Eli varmaan ensimmäisenä olevat laajakaistat. MESsillä voisi koittaa diagnosoida jos jaksaisi. Eipä tuo haittaa menoa, kunhan katsastukseen kuittaa viat.
Vikakoodi tulee aina sytytyshäiriöstä, mutta sylinteri vaihtelee.
ei mulla tosin ihan kolmella käy, mutta hiukan huono käynti ja vikavalo palaa 1-2 minuuttia startista n. puoli minuuttia, jos käynnistää kylmänä. Kesäisin tai esilämmitettynä ongelmaa ei esiinny.
Ei johdu puolista/tulpista tai kanavien möhnästä tai venttiileistä/nokista/ajoituksesta tai moottorin lämpötila-anturista.
Olen ajatellut jossain vaiheessa purkaa johtosarjan ja uudelleenliittää puolien maajohtojen liitoksen, siinä on kaiketi ollut vikaa joillain.
Lambdoja en ole vaihtanut, laiska lambdakin voisi tehdä tuota?? Eli varmaan ensimmäisenä olevat laajakaistat. MESsillä voisi koittaa diagnosoida jos jaksaisi. Eipä tuo haittaa menoa, kunhan katsastukseen kuittaa viat.
Vikakoodi tulee aina sytytyshäiriöstä, mutta sylinteri vaihtelee.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Syytä en tiedä, mutta tuollanen se oli munkin JTS.
Tuo ongelma alkoi n.10 pakkasasteen korvilla.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Mieleen tulee väkisinkin se tosiseikka, että kyseessä on laihaseoskone... Näinköhän tuo on syy/seuraussuhteessa asian kanssa?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Varmaan vaikuttaa vikaherkkyyteen, mutta ei selitä sitä. Vikavalon syttyminen ei kuuluisi olla normaalia, kun ei ole VW.
Lambdojen uusinta on vähän turhan kallis kokeilu huvin vuoksi, vaikka voisi olla lambdavika. Liekö laajakaistan lämpenemisaika tuo 1-2 minuuttia, kun vikavalo ei ainakaan omassa syty ihan heti startin jälkeen.
Olen huomannut, että valo syttyy herkemmin jos startin jälkeen vähän kaasuttaa tai siirtää autoa, sen sijaan että kääntäisi avaimesta käyntiin ja jättäisi tyhjäkäynnille kaasuun koskematta. Ja tulee herkemmin tyhjäkäynnillä, mutta onnistuu myös ajossa jos lähtee heti startin jälkeen liikenteeseen, eli ei ole sidottu tyhjäkäyntiin.
Lambdojen uusinta on vähän turhan kallis kokeilu huvin vuoksi, vaikka voisi olla lambdavika. Liekö laajakaistan lämpenemisaika tuo 1-2 minuuttia, kun vikavalo ei ainakaan omassa syty ihan heti startin jälkeen.
Olen huomannut, että valo syttyy herkemmin jos startin jälkeen vähän kaasuttaa tai siirtää autoa, sen sijaan että kääntäisi avaimesta käyntiin ja jättäisi tyhjäkäynnille kaasuun koskematta. Ja tulee herkemmin tyhjäkäynnillä, mutta onnistuu myös ajossa jos lähtee heti startin jälkeen liikenteeseen, eli ei ole sidottu tyhjäkäyntiin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Jotenkin viitais puoliin/johtoihin/tulppin. Possin puolat ainakin hajoaa vaihtelevalla tyylillä. Lambdojen toiminta on suht helppo todeta messillä. Mulla ei ole ikinä käynyt huonosti kylmällä(paitsi kun puola selvästi paskana) mutta kaksi vuotta sitten talvella heitti siististä käynnistyksen jälkeisestä tyhjäkäynnistä huolimatta vikakoodin sytytyshäiriöstä . Puolan ja tulpankin paikanvaihdosta huolimatta antoi samaan sylinteriin uudestaan jonkunajan päästä. Asia korjaantui kahden puolan uusinnalla. Itellä kaikki käyntihäiriöt ovat liittynteet puoliin. Omakohtaisten kokemusten johdosta en usko possin puolien kestävän 100 prosenttisina kauhiasti yli 100000km. Voi tuntua jankkaamiselta, mutta niitä posseja kannattaa kytätä tarkalla silmällä. Mikäli näyttää siitä päälä pullistuneelta ja/tai pieniä halkeamia tai reiänalkuja näkyvissä, niin vaihtoon.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Kovin tuntuvat olevan yksilöllisiä nämä 
Centrocampista mielellään laittaa vikavaloa päälle jos EI pikaisesti käynnistyksen jälkeen lähde liikkeelle. Elinikäinen tapa käyttää jonkin aikaa ennen liikettä täytyy tässä kohtaa säännönmukaisesti unohtaa
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Centrocampista mielellään laittaa vikavaloa päälle jos EI pikaisesti käynnistyksen jälkeen lähde liikkeelle. Elinikäinen tapa käyttää jonkin aikaa ennen liikettä täytyy tässä kohtaa säännönmukaisesti unohtaa
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Ettei vaan nostajat takertelisi kylmänä?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
... tässäkin aikanaan herjaili eri pyttyjen sytytyshäiriöstä mutta vika olikin muistaakseni kolmospytyn suuttimessa, jonka vaihtamalla loppui MCSF... puolia tulikin vaihdettua ennen sitä useampia
Voisi kuvitella että tällä kertaa olisi sähköpuolella...

Voisi kuvitella että tällä kertaa olisi sähköpuolella...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Tuota juurikin epäilen, että väärä seos aikaansaa sytytysvian. Mutta onko vika sitten lambdassa tai suuttimessa, kun vikoja tulee kaikista sylintereistä. Toki joku pytty enemmän kuin toinen.
Kansirempassa laitoin vanhat suuttimet, kun ajattelin aloittaa diagnoosin eliminoimalla venttiili tai nostinvian.
Nyt saattoi olla käytettyjä suuttimia jemmassa, ehkä. Niiden vaihto on vain lievästi haasteellista näin pienen vaivan takia.
Kansirempassa laitoin vanhat suuttimet, kun ajattelin aloittaa diagnoosin eliminoimalla venttiili tai nostinvian.
Nyt saattoi olla käytettyjä suuttimia jemmassa, ehkä. Niiden vaihto on vain lievästi haasteellista näin pienen vaivan takia.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Kaikki puolat vaihdettu mutta nyt ei saa vikakoodeja nollattua. Vikavalo syttyy aina käynnistettäessä. Muuten kyllä toimii. Ideoita?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Niin ignition failureako se antaa, yleistä vai pyttykohtaista?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
^ en nyt tarkkaan tiedä niitä koodeja kun oli itellä hieman kiire aikataulu mut ilmeisesti jääny päälle ne vanhat koodit jossa oli nää yks puola totaalisen kaput ja toinen menossa. Ajoin 40km ilmeisesti 3 pytyllä.
Että jumittaisko vaan kun ajoin aika pätkän kolmella. Ennenkuin oppii että on vaihdettu.
Että jumittaisko vaan kun ajoin aika pätkän kolmella. Ennenkuin oppii että on vaihdettu.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Jos 40km paukuttaa kolmella pytyllä niin kyllä siinä on hyvällä todennäköisyydellä katalysaattori(t) sulaneet ja varmaan antaa vikakoodia siitä(kin).
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Joo, varmaankin siinä taululla on lukenut "possible engine failure" -> katti paskana.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Minulla meni viikko sitten yksi sylinteri mykäksi, olin menossa käymään katsomassa yhtä talotyömaata, joten ajoin perille ja sitten takaisin kotiin, vikavalo vilkkui koko ajan, kuten joku on jo kertonutkin puolan ollessa mykkä. Matkaa tuli parisenkymmentä kilometriä kolmella sylinterillä.
Kotiin päästyäni luin vikakoodit, herjasi nelospyttyä ja vaihdoin siihen uuden puolan (pitää olla varautunut), ja auto pelasi taas normaalisti. Kävin sitten Luostolla, eikä ainakaan vikavalo ole syttynyt, pitää vielä lukea, olisiko tullut uusia koodeja. Kertooko joku koodi, jos katti on kosahtanut?
Kotiin päästyäni luin vikakoodit, herjasi nelospyttyä ja vaihdoin siihen uuden puolan (pitää olla varautunut), ja auto pelasi taas normaalisti. Kävin sitten Luostolla, eikä ainakaan vikavalo ole syttynyt, pitää vielä lukea, olisiko tullut uusia koodeja. Kertooko joku koodi, jos katti on kosahtanut?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- JanneR
- Viestit: 25
- Liittynyt: 21 Marras 2014, 21:37
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS
Ducati 749 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Itellä nyt ruvennu 156 herjaamaan p0420 vikakoodia, joka tahtoo kaiketi sanoo, että katalysaattori 2 lohko alle arvojen. Näin ainakin testeri osaa kertoa.
Lambdojen liittimiä on putsaillu ja rassannu, mutta ei vaikutusta. Tuo vikakoodi tulee yleensä, kun on ajanu noin 200-300km
Pitää laittaa katti tilaukseen
Lambdojen liittimiä on putsaillu ja rassannu, mutta ei vaikutusta. Tuo vikakoodi tulee yleensä, kun on ajanu noin 200-300km
Pitää laittaa katti tilaukseen

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
^
Voi sit olla myös anturivika tai vuotava putki kans. Pirulainen ongelma, kun huutaa et ois katti hajalla kun arvot ei enää täsmää mut voi olla myös anturi kuollut tai kuolemassa.
Noita nähty "muutama" sellainen keissi, jossa ihan turhaan vaihdettu kattia kun asiakas käskenyt, vaikka sanottu sille toisesta vaihtoehdosta...
Voi sit olla myös anturivika tai vuotava putki kans. Pirulainen ongelma, kun huutaa et ois katti hajalla kun arvot ei enää täsmää mut voi olla myös anturi kuollut tai kuolemassa.
Noita nähty "muutama" sellainen keissi, jossa ihan turhaan vaihdettu kattia kun asiakas käskenyt, vaikka sanottu sille toisesta vaihtoehdosta...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: JTS käynnistyy kolmella pytyllä
Kyllä se melkiiste katti moro on, jos p0420 ja/tai p0430 koodia pukkaa. Jos laajakaistat piirtää palttiarallaa samaan tapaan ja takammaisista vaikka toinen piirtää perässä, niin ei tartte ihmetellä imo.
"puhun niin totta kuin osaan"