Laittamani linkin takaa läytyy myös helmikuun tilastot listaava Excel-työkirja, jossa päiväys 1.3.2018.V6 kirjoitti:tarkotit varmaan Tammikuu?
Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?
Valvoja: Moderators
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
niinpäs onkin, open office keljuilu niin en nähnyt tota top30 kohtaa
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kysyin tarjouksia niin kahdesta ei ole koskaan tullut mitään vastausta...!!!
On siinä myyjät. Ja aika selkeä kuvio ja pyyntö oli siinä vaiheessa.
On siinä myyjät. Ja aika selkeä kuvio ja pyyntö oli siinä vaiheessa.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Itse potentiaalisena uuden Alfan hankkijana näkisin seuraavat asiat joita pitäisi hienosäätää myyntiorganisaation taholta:
1) Alfan maine luotettavuuden osalta on heikko. Ja ennen kuin ketään alkaa tarinoimaan siitä että on ajanut Alfalla 500tkm ilman ongelmia ja öljyn vaihtoja samalla kun naapureiden MB-BMW-Toyotat ovat kaikki paukkuneet 10tkm kohdalla niin toistan että ostavan yleisön keskuudessa Alfan MAINE vikaantuvana vekottimena on kiistämätön fakta. Myynnissä "Perception is Reality."
Tätä vikaantumisen ja sitä myöden jyrkästi laskevan jälleenmyyntiarvon pelkoa voisi lieventää suuresti tarjoamalla seuraavia optiota:
a) Piiiiiitkää ja kattavaa takuuta. Esimerkkeinä: Hyundai aikanaan valtasi USA:n markkinaa kattavimmalla takuulla koska korealaisten laatua pelättiin. Myöhemmin Jaguar nosti myyntiään USA:ssa samalla tavoin. Koska englantilainen laatu.
b) Jonkinlainen low-risk, reasonable cost leasing tai sitten "Auto vuodeksi ilman riskiä" tms. ratkaisu.
Molemmat esittämäni optiot ovat puhtaasti ekonomisia eivätkä edellytä että Luigi alkaisi suunnittelemaan ja rakentamaan vähävikaisempia vekottimia. Jos maahantuojan taloudelliset resurssit eivät riitä edes nykyisessä ZIRP ympäristössä niin tällöin kannattaisi huutaa apua pääkonttorin suunnalta.
Ja kolmantena c) optiona huolto-organisaation ulottaminen pitkin noin 330 000 km2 Suomen niemeä.
1) Alfan maine luotettavuuden osalta on heikko. Ja ennen kuin ketään alkaa tarinoimaan siitä että on ajanut Alfalla 500tkm ilman ongelmia ja öljyn vaihtoja samalla kun naapureiden MB-BMW-Toyotat ovat kaikki paukkuneet 10tkm kohdalla niin toistan että ostavan yleisön keskuudessa Alfan MAINE vikaantuvana vekottimena on kiistämätön fakta. Myynnissä "Perception is Reality."
Tätä vikaantumisen ja sitä myöden jyrkästi laskevan jälleenmyyntiarvon pelkoa voisi lieventää suuresti tarjoamalla seuraavia optiota:
a) Piiiiiitkää ja kattavaa takuuta. Esimerkkeinä: Hyundai aikanaan valtasi USA:n markkinaa kattavimmalla takuulla koska korealaisten laatua pelättiin. Myöhemmin Jaguar nosti myyntiään USA:ssa samalla tavoin. Koska englantilainen laatu.

b) Jonkinlainen low-risk, reasonable cost leasing tai sitten "Auto vuodeksi ilman riskiä" tms. ratkaisu.
Molemmat esittämäni optiot ovat puhtaasti ekonomisia eivätkä edellytä että Luigi alkaisi suunnittelemaan ja rakentamaan vähävikaisempia vekottimia. Jos maahantuojan taloudelliset resurssit eivät riitä edes nykyisessä ZIRP ympäristössä niin tällöin kannattaisi huutaa apua pääkonttorin suunnalta.
Ja kolmantena c) optiona huolto-organisaation ulottaminen pitkin noin 330 000 km2 Suomen niemeä.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Asiaa, joka kohta.FinPat kirjoitti:Itse potentiaalisena uuden Alfan hankkijana näkisin seuraavat asiat joita pitäisi hienosäätää myyntiorganisaation taholta:
1) Alfan maine luotettavuuden osalta on heikko. Ja ennen kuin ketään alkaa tarinoimaan siitä että on ajanut Alfalla 500tkm ilman ongelmia ja öljyn vaihtoja samalla kun naapureiden MB-BMW-Toyotat ovat kaikki paukkuneet 10tkm kohdalla niin toistan että ostavan yleisön keskuudessa Alfan MAINE vikaantuvana vekottimena on kiistämätön fakta. Myynnissä "Perception is Reality."
Tätä vikaantumisen ja sitä myöden jyrkästi laskevan jälleenmyyntiarvon pelkoa voisi lieventää suuresti tarjoamalla seuraavia optiota:
a) Piiiiiitkää ja kattavaa takuuta. Esimerkkeinä: Hyundai aikanaan valtasi USA:n markkinaa kattavimmalla takuulla koska korealaisten laatua pelättiin. Myöhemmin Jaguar nosti myyntiään USA:ssa samalla tavoin. Koska englantilainen laatu.
b) Jonkinlainen low-risk, reasonable cost leasing tai sitten "Auto vuodeksi ilman riskiä" tms. ratkaisu.
Molemmat esittämäni optiot ovat puhtaasti ekonomisia eivätkä edellytä että Luigi alkaisi suunnittelemaan ja rakentamaan vähävikaisempia vekottimia. Jos maahantuojan taloudelliset resurssit eivät riitä edes nykyisessä ZIRP ympäristössä niin tällöin kannattaisi huutaa apua pääkonttorin suunnalta.
Ja kolmantena c) optiona huolto-organisaation ulottaminen pitkin noin 330 000 km2 Suomen niemeä.
Muutamia yksittäisiä automyyjiä lukuunottamatta, saa myös sellaisen vaikutelman markkinoilla, ettei Alfan myynti oikein kiinnosta.
Autohan toimii ihan siinä missä muutkin merkit.
Kun vertaa Alfa merkkihuoltoa esim BMW huollon asiakaspalveluun, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. imho. Molemmista on tämän päivän kokemusta.
Ja onhan tuo Giulian hinnoittelukin aika pepusta...
- Kari
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Hyviä pointteja edellä Finpat. a) kohta vaikka aluksi 5 vuotta ja 150 tkm takuu, jos ei isännän talousrahkeet riitä kiamaisiin lukemiin
Lisäksi laatuimagoa nostaisi huolto-organisaation osaamisen kehittäminen ja myös tästä ostavalle yleisölle kertominen, vaikka paukut ja toimminnan volyymi ei ihan riitä toyotamaisesti omaan oppilaitokseen.
Näillä kahdella asialla korjaten minä ostaisin heti uuden/uudehkon Giulian.

Lisäksi laatuimagoa nostaisi huolto-organisaation osaamisen kehittäminen ja myös tästä ostavalle yleisölle kertominen, vaikka paukut ja toimminnan volyymi ei ihan riitä toyotamaisesti omaan oppilaitokseen.
Näillä kahdella asialla korjaten minä ostaisin heti uuden/uudehkon Giulian.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ei kai Kialla tässä ole mitään ongelmia, vaikka Delta-Auto on sen huoltanutkin alusta asti? Kysehän on vain mielikuvista.Jiitee kirjoitti:Lisäksi laatuimagoa nostaisi huolto-organisaation osaamisen kehittäminen
Heikolta kyllä näyttää tilastot. Jaguariakin myyty enemmän, kuin Fiatia...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Millaisia kokemuksia foorumilaisilla muuten on autojen huolto-organisaatioista ja miten rankkaisitte ne? Omaa listaani alla:Jiitee kirjoitti: Lisäksi laatuimagoa nostaisi huolto-organisaation osaamisen kehittäminen ja myös tästä ostavalle yleisölle kertominen, vaikka paukut ja toimminnan volyymi ei ihan riitä toyotamaisesti omaan oppilaitokseen.
Porsche - USA:
Erittäin hyvää ja tasaista laatua kaikissa eri 5-6 liikkeessä joissa olen asioinut. Autot ovat olleet uutena tai takuun alla ostettuja. Kallis.
Jaguar - USA:
Erittäin hyvää ja tasaista laatua kaikissa eri 3 liikkeessä joissa olen asioinut. Autot ovat olleet uutena tai takuun alla ostettuja. Kallis.
Dodge/Chrysler - USA:
Tyydyttävän ja välttävän välillä heiluva laatu, 5 eri liikettä. Uutena hankittuja autoja. Ei niin halpa kuin laatuvaikutelma antaisi ymmärtää.
Alfa / Delta - Suomi:
Pitää varmistaa että saa oikean mekaanikon. Muuten meni Lada-huolloksi.
BMW - Suomi:
Tasaista hyvää laatua, 3 eri liikettä. Uusia autoja. Suomessa kaikki on #€%&%!!!!!! kallista.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
VW / Laakkonen
Kallis, eivät tajua autoista mitään.
Kallis, eivät tajua autoista mitään.
932 937 955
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Maakunnan Auto Seinäjoki osaava huolto, pelisilmää omaava työnjohto ( ilmainen vara-auto, joustava asiakkaan huomioiva takuuehtojen tulkinta rajatapauksissa ja recalleissa ), hyvä hinta- laatusuhde huollossa ( pienet huollot 100 - 150 EUR haarukassa, isot n. 100 EUR kalliimpia )
Tammer Auto Tampere myynti parempi kuin Sjoella
Molemmat Toyotan organisaatiossa.
Tammer Auto Tampere myynti parempi kuin Sjoella
Molemmat Toyotan organisaatiossa.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Espoon Arita aloittaa KIAn myynnin. Kauankohan kestää että Alfa, Fiat ja Jeep myynti päättyy?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Siellä ei kyllä ole tarpeettoman paljon tilaa nykyiselläänkään - en ole tosin käynyt Jaguarin lähdön jälkeen... Samassa rakennuksessa kun vielä viimevuonna majailivat. Mutta massamerkille tuo rakennus on pienehkö. Jaa-a. Tietty jos Alfa Romeo & Jeep edustus on lähinnä kulttuurityötä, niin ymmärtäähän tuon että liikevaihtoakin voisi tehdä!
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^Just tuli viesti että muuttavat kuun lopussa 

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Olenkin ihmetellyt millä tuo Arita oikein elää? Kia varmaan auttaa asiaa.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
V. 2009 Euroopan läpiajo matkalla jouduin Fiat konsernin liikkeeseen Tanskassa ja ihmettelin Kian edustusta liikkeessä, mutta kai silloinkin Kia yksin veti huomattavan määrän liikkeen kaupoista.
Anyways jos palataan takaisin tänne Skandinavian ja Itä-Euroopan välimaastoon niin olikohan se ennen vai jälkeen FCA:sta luopumisen kun Autokeskus Airport adoptoi Skodan. Mun mielestä kyseinen liike laittoi Skodat ja Nissanit esille hyvin näyttävästi kun taas Alfat oli tarkasti etsittävä jos niitä haluisi nähdä.
Espoon SCC:sta, vastaako ne s.postiin kokemuksenne perusteella?
Anyways jos palataan takaisin tänne Skandinavian ja Itä-Euroopan välimaastoon niin olikohan se ennen vai jälkeen FCA:sta luopumisen kun Autokeskus Airport adoptoi Skodan. Mun mielestä kyseinen liike laittoi Skodat ja Nissanit esille hyvin näyttävästi kun taas Alfat oli tarkasti etsittävä jos niitä haluisi nähdä.
Espoon SCC:sta, vastaako ne s.postiin kokemuksenne perusteella?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^
SCC ei vastaa. Ei sitten pirulauta millään, jos käytettyä Alfaa haluaa, ainakaan... Kuullut, ettei kyllä muutenkaan.
Paikan päällä käydessäni oli kyllä FCA-edustus ihan hyvällä tolalla näkyvyyden kannalta.
SCC ei vastaa. Ei sitten pirulauta millään, jos käytettyä Alfaa haluaa, ainakaan... Kuullut, ettei kyllä muutenkaan.
Paikan päällä käydessäni oli kyllä FCA-edustus ihan hyvällä tolalla näkyvyyden kannalta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
_rico kirjoitti:^Just tuli viesti että muuttavat kuun lopussa
- Liitteet
-
- Capture.JPG
- (55.08 KiB) Tiedosto ladattu 5387 kertaa
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Paljon näitä Alfoja (Giulua, Stelvio) on myyty esim. tämän vuoden tammi ja helmikuussa?
Melkein joka päivä on mainos HS:ssa tai KL:ssä eli tuohon mainostamiseen palaa aivan varmasti myös paljon rahaa...
Melkein joka päivä on mainos HS:ssa tai KL:ssä eli tuohon mainostamiseen palaa aivan varmasti myös paljon rahaa...
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Trafin tilaston mukaan Tammikuu:
ALFA ROMEO ALFA GIULIETTA 0 kpl
ALFA ROMEO GIULIA 0 kpl
ALFA ROMEO STELVIO 2 kpl
Ja helmikuu:
ALFA ROMEO ALFA GIULIETTA 2 kpl
ALFA ROMEO GIULIA 5 kpl
ALFA ROMEO STELVIO 1 kpl
Eli tänä vuonna on myyty 10 kpl uusia Alfoja. Viime vuonna vastaava ajanjakso 19 kpl.
Lähde: https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tila ... vuosi_2018
ALFA ROMEO ALFA GIULIETTA 0 kpl
ALFA ROMEO GIULIA 0 kpl
ALFA ROMEO STELVIO 2 kpl
Ja helmikuu:
ALFA ROMEO ALFA GIULIETTA 2 kpl
ALFA ROMEO GIULIA 5 kpl
ALFA ROMEO STELVIO 1 kpl
Eli tänä vuonna on myyty 10 kpl uusia Alfoja. Viime vuonna vastaava ajanjakso 19 kpl.
Lähde: https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tila ... vuosi_2018
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kiitos tilastoista.
Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.
Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.
Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
No, Giulian ja Stelvion kohdalla tuote ei ole ihan kunnossa. Rutisen edelleen siitä istuimesta. Jos auto maksaa 50-65.000 e niin kyllä pitäisi olla penkki kunnossa.Waverunner kirjoitti:Kiitos tilastoista.
Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.
Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
Giuliettan kohdalla tuote ja hinta on kunnossa. Giuliettaa pitäisi markkinoida nuorille pareille/aikuisille voimakkaammin.
Esim 27 vuotias tyttäreni kävi ajamassa voordit kiat ja opelit ja ainoa joka sytytti , oli Giulietta, jonka osti. Muut olivat " ihan ok, mutta hohhhoijaa" autoja
Myöskään myynti- / huolto-organisaatio ei ole ihan uskottavassa kunnossa nykyisin eikä tulevaisuutta ajatellen. Esim Turun suunnalla ei Giuliettaa uskalla viedä muualle kuin AutoFilaroon. Autokeskuksessa on merkkihuolto, mutta huh heijaa, oman 159 huoltokokemuksista oppineena, never ever again. Vaunulan huollosta ei kokemusta, mutta miksi ottaa riskiä, kun on toimivan huollon löytänyt.
- Kari
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mikäs "Veloce" -penkeissä mättää? Omasta mielestä parhaasta päästä jakkaroita missä istunut (no, etureunan korkeussäätö puuttuu eli siitä pieni miinus. Säädöt saa silti ainakin omalle ruholle erinomaiseksi) ja nuo jakkarat mahtuu esittämääsi hintahaarukkaan. Vakiorahit ei itseänikään säväyttänyt kyllä yhtään...vapsu kirjoitti:No, Giulian ja Stelvion kohdalla tuote ei ole ihan kunnossa. Rutisen edelleen siitä istuimesta. Jos auto maksaa 50-65.000 e niin kyllä pitäisi olla penkki kunnossa.Waverunner kirjoitti:Kiitos tilastoista.
Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.
Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
Giuliettan kohdalla tuote ja hinta on kunnossa. Giuliettaa pitäisi markkinoida nuorille pareille/aikuisille voimakkaammin.
Esim 27 vuotias tyttäreni kävi ajamassa voordit kiat ja opelit ja ainoa joka sytytti , oli Giulietta, jonka osti. Muut olivat " ihan ok, mutta hohhhoijaa" autoja
Myöskään myynti- / huolto-organisaatio ei ole ihan uskottavassa kunnossa nykyisin eikä tulevaisuutta ajatellen. Esim Turun suunnalla ei Giuliettaa uskalla viedä muualle kuin AutoFilaroon. Autokeskuksessa on merkkihuolto, mutta huh heijaa, oman 159 huoltokokemuksista oppineena, never ever again. Vaunulan huollosta ei kokemusta, mutta miksi ottaa riskiä, kun on toimivan huollon löytänyt.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
alfa 156 v6 kirjoitti:Mikäs "Veloce" -penkeissä mättää? Omasta mielestä parhaasta päästä jakkaroita missä istunut (no, etureunan korkeussäätö puuttuu eli siitä pieni miinus. Säädöt saa silti ainakin omalle ruholle erinomaiseksi) ja nuo jakkarat mahtuu esittämääsi hintahaarukkaan. Vakiorahit ei itseänikään säväyttänyt kyllä yhtään...vapsu kirjoitti:No, Giulian ja Stelvion kohdalla tuote ei ole ihan kunnossa. Rutisen edelleen siitä istuimesta. Jos auto maksaa 50-65.000 e niin kyllä pitäisi olla penkki kunnossa.Waverunner kirjoitti:Kiitos tilastoista.
Noh, onhan noi myyntimäärät aivan käsittämättömän alhaisia vaikka tuote kunnossa ja mainostukseenkin on panostettu.
Mikä meitä suomalaisia vaivaa ;=D
Giuliettan kohdalla tuote ja hinta on kunnossa. Giuliettaa pitäisi markkinoida nuorille pareille/aikuisille voimakkaammin.
Esim 27 vuotias tyttäreni kävi ajamassa voordit kiat ja opelit ja ainoa joka sytytti , oli Giulietta, jonka osti. Muut olivat " ihan ok, mutta hohhhoijaa" autoja
Myöskään myynti- / huolto-organisaatio ei ole ihan uskottavassa kunnossa nykyisin eikä tulevaisuutta ajatellen. Esim Turun suunnalla ei Giuliettaa uskalla viedä muualle kuin AutoFilaroon. Autokeskuksessa on merkkihuolto, mutta huh heijaa, oman 159 huoltokokemuksista oppineena, never ever again. Vaunulan huollosta ei kokemusta, mutta miksi ottaa riskiä, kun on toimivan huollon löytänyt.
Juu, veloce penkit on ihan ok, (onko siinä kallistuksen säätö ?) mutta mielestäni ne pitäisi kuulua sekä Giuliassa että Stelviossa vakiovarustukseen, kaikissa malleissa. Nyt kun katsoo nettiauton myynnissä olevia esittelymalleja ym. muita, niin nehän on saunajakkaraversioita paria lukuunottamatta, jotka myös sitten sieltä hinnaston yläpäästä.
Eli hinta/laatu/uskottavuus ei ole kunnossa, jos istut 65.000 autoon ja ihmettelet ensimmäiseksi, että onpas pieni istuin.
Vaunulassa tätä ihmettelin ja sitten Range Rover Evoquen istuimelle, ja avot, nyt oli hyvää fiilistä.
Eli vaikka ajettavuus on ehdottomasti kärkikastia, niin ne pienet yksityiskohdat (penkit) häiritsevät.
No näitä meikäläisen valituksia...
Suurin syy Alfan myymättömyyteen on tietysti suomalainen perusturvallisuushakuinen elämä, missä ei haluta/uskalleta erottua massasta.
Vaatii hyvää itsetuntoa ajaa Alfalla.
Aikanaan työpaikan omistajakin, volvomies, kyseli miksi ihmeessä ostin Alfan ? No, katsos, toiset ajaa millä uskaltaa ja minä millä haluan.
No, kyllä siitä työpaikan vaihdoskin tuli sitten aikanaan

ei paljon ot, mutta vähän, sorry.
- Kari
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Toivottavasti ei mene nyt liian ot:ksi, mutta katsoin nyt omasta mielenkiinnosta vielä nämä (omasta mielestä) muut marginaalimerkit ja alla vähän tilastoa merkeittäin tammi-helmikuu yhteensä:
FIAT: 36 kpl
JAGUAR: 38 kpl
JEEP: 11 kpl
LAND ROVER: 67 kpl
LEXUS: 55 kpl
MASERATI: 2 kpl
MCLAREN: 1 kpl
PORSCHE: 48 kpl
TESLA: 21 kpl
Paria poikkeusta lukuunottamatta kaikilla mainituilla merkeillä on mallistossa tällä hetkellä vähintään se +4 eri mallia. Voisin kuvitella, että maahantuojankin olisi "helpompi" lähteä pitämään koeajokiertueita jne. jos mallisto olisi nykyistä kattavampi edes sen yhden mallin verran. Jos katsotaan oikeastaan mitä tahansa tuotetta, niin kuluttajien mielenkiinto ja ostohousujen jalassa pysyvyyshän taataan aina sillä, että tuodaan koko ajan tai ainakin säännöllisesti jotain uutta markkinoille. Se, onko tuote oikeasti uusi vai luodaanko vain mielikuva uudesta tuotteesta on taas eri asia, mutta näillä keinoilla ne ihmiset ja mahdolliset ostajat saadaan ainakin liikkeelle. Kun tehdas nyt saisi vain uusia malleja (hybridi yhtenä mallina/malliston jatkeena) markkinoille, niin myyntimäärissä nähtäisiin varmasti nousua jopa suomessa ja siitä saataisiin taas rahaa sen kaiken muun kehittämiseen, kuten huoltoverkoston, jälleenmyyjien lisääminen, markkinointi jne. Pakko silti todeta, että onneksi FCA:lla nyt on kuitenkin saatu sentään nämä nykyiset mallit ulos, ettei käynyt ns. Lancioita.
FIAT: 36 kpl
JAGUAR: 38 kpl
JEEP: 11 kpl
LAND ROVER: 67 kpl
LEXUS: 55 kpl
MASERATI: 2 kpl
MCLAREN: 1 kpl
PORSCHE: 48 kpl
TESLA: 21 kpl
Paria poikkeusta lukuunottamatta kaikilla mainituilla merkeillä on mallistossa tällä hetkellä vähintään se +4 eri mallia. Voisin kuvitella, että maahantuojankin olisi "helpompi" lähteä pitämään koeajokiertueita jne. jos mallisto olisi nykyistä kattavampi edes sen yhden mallin verran. Jos katsotaan oikeastaan mitä tahansa tuotetta, niin kuluttajien mielenkiinto ja ostohousujen jalassa pysyvyyshän taataan aina sillä, että tuodaan koko ajan tai ainakin säännöllisesti jotain uutta markkinoille. Se, onko tuote oikeasti uusi vai luodaanko vain mielikuva uudesta tuotteesta on taas eri asia, mutta näillä keinoilla ne ihmiset ja mahdolliset ostajat saadaan ainakin liikkeelle. Kun tehdas nyt saisi vain uusia malleja (hybridi yhtenä mallina/malliston jatkeena) markkinoille, niin myyntimäärissä nähtäisiin varmasti nousua jopa suomessa ja siitä saataisiin taas rahaa sen kaiken muun kehittämiseen, kuten huoltoverkoston, jälleenmyyjien lisääminen, markkinointi jne. Pakko silti todeta, että onneksi FCA:lla nyt on kuitenkin saatu sentään nämä nykyiset mallit ulos, ettei käynyt ns. Lancioita.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Jaguar 36, Lexus 55, Porsche 48, Alfa 10....
On kyllä surullista luettavaa.
On kyllä surullista luettavaa.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Pieniä on myyntimäärät. Itse harkitsisin vielä yhden uuden bensakoneella toimivan auton ostoa, jos FCA pyöräyttäisi MiTosta uuden, mahd. neliovisen version suht samassa kokoluokassa. Jos sieltä on nyt tulossa katumaasturia, niin täytyy katsella muualle. Pieni katumaasturi tosin ilmeisesti massojen diggailema automalli, joten ei siinä mitään. Sais ehkä FCA nostettua Alfan myyntiä tuhannella prosentilla sataan kappaleeseen.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eli jopa silloin kun Alfa yritetään sijoittaa luksusluokkaan ja toimitetaan ylemmän hintaluokan autoja niin ostajat täällä silti kääntyvät muihin merkkeihin.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
täälllä on historiallistista syistä menneet sodan jälkeen kaupaksi saksalaiset, aasialaiset ja itäblokkilaiset ja tulevat menemään edelleen. Syitä ovat tuontirajoitukset, kiinnostus ja yhteistyö (turpaan on lähtökohtaisesti tullut) saksan kanssa sekä yya. Wanha historia painaa loppuun asti 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mielenkiintoista tuo Jaguarin myynti. Koneliike taisi myydä niitä neljän vuoden aikana 1960-luvulla 45 kpl. Sellaisen kun parkkeerasi Ekbergin eteen Bulevardille, ei ollut kovin todennäköistä, että viereen olisi ilmaantunut toinen.Waverunner kirjoitti:Jaguar 36, Lexus 55, Porsche 48, Alfa 10....
On kyllä surullista luettavaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Paitsi esim japanilaisten ja korealaisten kohdalla toimimme ostamalla hyvän hinta- laatusuhteen perustella.palkus kirjoitti:täälllä on historiallistista syistä menneet sodan jälkeen kaupaksi saksalaiset, aasialaiset ja itäblokkilaiset ja tulevat menemään edelleen. Syitä ovat tuontirajoitukset, kiinnostus ja yhteistyö (turpaan on lähtökohtaisesti tullut) saksan kanssa sekä yya. Wanha historia painaa loppuun asti

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Japsit iski tuontirajoitusten päättymiseen ja sillä tiellä ollaan. On muuten yhden napsun päässä dacian läpilyönti täällä. Historia jatkaa kulkuaan.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Datsunin maahantuoja iski kansan epäluuloihin ajattamalla ensimmäistä Bluebirdiä 100 000 km pikku koeajolenkin. Saattoi saada sillä sen verran laatumainetta, että temppu muistetaan vieläkin.Jiitee kirjoitti:Paitsi esim japanilaisten ja korealaisten kohdalla toimimme ostamalla hyvän hinta- laatusuhteen perustella.
Korealaiset olivat pitkään marginaalissa, kunnes keksivät antaa 7 vuoden takuun.
Molemmilla tempauksilla vihjattiin siihen suuntaan, että luotettavuudesta ei tarvitsisi välttämättä olla niin kovin huolissaan.
Alfan suhteen pelkotilat taitavat olla pitkälti luotettavuusosastolla, ja niin Nettiauto kuin leasing-yhtiöiden kk-hinnatkin ennakoivat ilkeän suurta arvonlaskua. Nämä tekijät karkottanevat monta asiakasta, vaikka niin Giulia, Giulietta kuin Stelviokin ovat tuotteina koko lailla juuri sitä mitä pitää.
Muuten, tässäkin ketjussa toistuu aina välillä toive siitä 40 000 euron automaattinelivedosta tms. hauskasta. Joka sellaista haluaa, voi käydä hakemassa sen lähimmästä Skoda-kaupasta

Järkiautoilija
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^Tuon kaltaisella kommentoinnilla saat pitää eksklusiivisuutesi ja työntää sen turvalliseen paikkaan. Alfan koko haluttavuuden lähtökohta on se, että palkansaaja voi ylettyä kivempaan kulkineeseen eikä tarvitse auton kanssa profiloitua ylimieliseksi hienostelijaksi. Blue collar with style, tms. "Joo - tälläsen hankin. Tiedän että on vähän vastavirtaan, mutta on se nätti ja pirun kiva ajaa." Sympaattinen valinta, joka ei maksa sitä Skodaa enempää, mutta on sopivaa rimpuilua ulos keskiluokkaisesta muotista. Kutakuinkin juuri päinvastoin kuin yllä melko epäsympaattiseen tyyliin haettiin. Joo, totta - Skoda on kamala, mutta ihmisten dissaaminen on eri asia kuin tuotteen tympeänä pitäminen. Joten kyllä, jos ostamalla jonkun muun merkin 40 keur bensanelikkoautomaatin välttää eksklusiivisen kerhon leiman, niin mieluusti jatkan sillä tiellä. Voin maksaa siitä ilosta enemmänkin! Huh.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Isola kirjoitteli kyllä ihan asiaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Korealaisten myyntitaktiikka pitkällä takuulla ja hyvällä huoltoverkostolla on toimiva konsepti. Kyllä pitempi takuu esim. 5v auttaisi Alfan laatukuvan nostossa. Ja tasaisesti uusien mallien ja faceliftien tulo markkinoille.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^^Ei kirjoittanut. Viestin yleissävystä oli tulkittavissa että Alfa Romeolla ajaminen tekisin ihmisestä jotenkin paremman kuin Skodalla ajaminen. En voi millään samaistua ajatukseen. Jos tämä on harrastamisen ydin, on se jäänyt minulta huomaamatta ja kukaties täten ei niin paljon edes haittaa että ei ole Alfaa ollut kohta kahteen vuoteen. Taidanpas pitää hieman taukoa palstastakin, tämä ajatuksenvaihto on suorastaan masentavaa.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mitenkäs kun omistaa Tojotan ja Alfan? Olenko hyvä vai paha ihminen 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Olet.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kuinkas olisi skitsofreeni?Kertsu kirjoitti:Mitenkäs kun omistaa Tojotan ja Alfan? Olenko hyvä vai paha ihminen

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Valitettavasti näin ajattelevia ihmisiä on oikeasti, mutta sivusta puolustaen, ei tällainen asenne isolan tekstistä kauhean isosti pompannut esiinlerppu kirjoitti:...yleissävystä oli tulkittavissa että Alfa Romeolla ajaminen tekisin ihmisestä jotenkin paremman...

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Päänsisäiset ongelmat voisikin selittää tämänFinPat kirjoitti:Kuinkas olisi skitsofreeni?Kertsu kirjoitti:Mitenkäs kun omistaa Tojotan ja Alfan? Olenko hyvä vai paha ihminen

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^eihän skitsoilu sovi kuvaan lainkaan, vaan kaksisuuntainen mielialahäiriö. Alfaa nousukaudella ja tojotaa masennukseen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mielestäni Isola kirjoitti asiaa, enkä itse huomannut siinä mitenkään ajateltavan, että Alfalla ajaminen olisi paremman ihmisen asia. Fakta on vaan se, että jos Alfa haluaa profiloitua premiumiksi, ei siinä silloin yksinkertaisesti ole 40 kiloeuron bensanelikkoa automaatilla. Tällöin on mentävä autokategorian keskiluokkaan ja ostettava se Octavia Scout tai jokin muu selkeästi yleisilmeltään neutraalimpi ja täten huokeampi vaihtoehto. Nykyisellään Alfa on tiukassa markkinaraossa varsinkin Suomessa ja tällä hetkellä ainoa myyjäkin taitaa olla Vaunulan Salih. Mies ansaitsisi hiton ison bonarin työstään, koska siinä on oikeasti myyjä joka tietää autoista, yrittää myydä autoja ja vieläpä oikeasti näkee vaivaa myöskin autojen markkinoinnin eteen.
Toki Alfalla on se heikko ja vikaherkkä maine ja ihan syystä. En lähtisi nykyisiä MultiAireja kehumaan pakkasmoottoreiksi tai Giuliettan johtosarjoja sanomaan kestäviksi. Onko nämä kaikki estettävissä? No ehkä viimasuojalla ei tarvitse moottoripesua ja ylimääräistä öljynvaihtoa. Johtoja nyt katkeilee muistakin. Mutta entäs se muu ja kuuluisia jälkimarkkinointi? Sitä ei vaan ole. Annan tosin plussan maahantuojalle, että jaksavat mainostaa Giuliaa ja Stelviota suurissa sanomalehdissä. Yritystä ainakin on. Tässä on samalla turha verrata Datsunia ja Kiaa Alfaan. Molemmat idän helmet ovat profiloituneet pikkuautoihin tai korkeintaan keskiluokkaan (Stinger ainoa varteenotettava Kia koko mallistossa), kun taas Alfa on edelleenkin sitä premiumia.
Alfalla sentään vielä on nelivetokiertueita ja muita, pointsit siitäkin. Suomessa vaan on vähän vaikeaa perustella kenellekään ja itselleen, miksi ostaa marginaalimerkin johon jälleenmyyjätkin suhtautuvat pääosin varauksella ja huoltoverkosto on mahdottoman huonon ja vitsin välimaastossa. Edelleen mä ottaisin sen Kia Stingerin ennemmin kuin Alfan nelivetotsuulian, ihan sen takia että sen voi myydä joskus eteenpäin ilman et lahjoittaa vasenta munuaista, sillä on kattava huoltoverkosto, sillä on takuu ja after marketti toimii.
Toki Alfalla on se heikko ja vikaherkkä maine ja ihan syystä. En lähtisi nykyisiä MultiAireja kehumaan pakkasmoottoreiksi tai Giuliettan johtosarjoja sanomaan kestäviksi. Onko nämä kaikki estettävissä? No ehkä viimasuojalla ei tarvitse moottoripesua ja ylimääräistä öljynvaihtoa. Johtoja nyt katkeilee muistakin. Mutta entäs se muu ja kuuluisia jälkimarkkinointi? Sitä ei vaan ole. Annan tosin plussan maahantuojalle, että jaksavat mainostaa Giuliaa ja Stelviota suurissa sanomalehdissä. Yritystä ainakin on. Tässä on samalla turha verrata Datsunia ja Kiaa Alfaan. Molemmat idän helmet ovat profiloituneet pikkuautoihin tai korkeintaan keskiluokkaan (Stinger ainoa varteenotettava Kia koko mallistossa), kun taas Alfa on edelleenkin sitä premiumia.
Alfalla sentään vielä on nelivetokiertueita ja muita, pointsit siitäkin. Suomessa vaan on vähän vaikeaa perustella kenellekään ja itselleen, miksi ostaa marginaalimerkin johon jälleenmyyjätkin suhtautuvat pääosin varauksella ja huoltoverkosto on mahdottoman huonon ja vitsin välimaastossa. Edelleen mä ottaisin sen Kia Stingerin ennemmin kuin Alfan nelivetotsuulian, ihan sen takia että sen voi myydä joskus eteenpäin ilman et lahjoittaa vasenta munuaista, sillä on kattava huoltoverkosto, sillä on takuu ja after marketti toimii.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Viestini saa toki lukea kuten haluaa, vaikka takaperin jos siltä tuntuu, eikä samaa mieltäkään tarvitse olla. Silti tällainen tulkinta pääsi yllättämään:-D Pointti oli ja on puhtaasti siinä, että ihmeellisyyksiä halvalla ei sovi merkille varattuun lokeroon konsernin tarjonnassa. Sitä varten konsernissa on Fiat, joka on perinteisesti tarjonnut paljon autoa per rahayksikkö. Eipä Fiatillakaan kyllä ole tuollaista tarjolla tällä hetkellä, valitettavasti.lerppu kirjoitti:^^Ei kirjoittanut. Viestin yleissävystä oli tulkittavissa että Alfa Romeolla ajaminen tekisin ihmisestä jotenkin paremman kuin Skodalla ajaminen.
Järkiautoilija
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Juuu. Syvemmälle, kohti lopullista ratkaisua.insinörtti kirjoitti: tojotaa masennukseen.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Miton tapauksessa "jotain uutta" todennäköisesti pohjautuu 500X/Renegade pohjalevyyn. Näin mä näkisin asian villapaitamiehen näkökulmasta.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Meinaatko ennen messeriä ...palkus kirjoitti:Juuu. Syvemmälle, kohti lopullista ratkaisua.insinörtti kirjoitti: tojotaa masennukseen.


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kuulostaisi hyvälle, sopivan sporttinen, vielä kun olisi pistokehybridi ja hinta sellaisena 35t€ tai mielummin alle?phnts kirjoitti:Miton tapauksessa "jotain uutta" todennäköisesti pohjautuu 500X/Renegade pohjalevyyn. Näin mä näkisin asian villapaitamiehen näkökulmasta.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eikös tähtikeula osteta siinä vaiheessa, kun kusella käymisestä voisi kirjoittaa projektiketjun?Jiitee kirjoitti:Meinaatko ennen messeriä ...palkus kirjoitti:Juuu. Syvemmälle, kohti lopullista ratkaisua.insinörtti kirjoitti: tojotaa masennukseen.

Mutta ei ole mitään mieltä korealaisten ja Alfan vertailussa. Alfa ei ole mukana siinä luokassa, missä korealaiset, eikä korealaiset taas puolestaan juuri menesty siinä luokassa, missä Alfakaan ei juuri menesty. Alfaa taas jos aletaan myymään korealaisten hinnalla, pitäisi sitä myydä aivan eri määriä, kuin nyt, ja silti valmistuskustannusten tulisi olla sellaiset, että käytännössä ne olisivat vain rebadgetettuja Fiateja. Missä taas ei paljon ole mieltä, sillä Fiat on jo siinä luokassa (joskaan sillä ei ole siihen mallistoa.) Ainoa peruste tällaiseen olisi se, että Fiat painettaisiin siihen luokkaan, jossa se menestyy (pikkuautot), ja isommat sitten myytäisiin Alfan nimellä. Miettikää vaikka Bravoa tai Tipoa Alfan merkeillä. Sitten voitaisiin verrata korealaisiin.
Stinger voi varmasti olla hintaluokassaan ok auto, mutta tuskin menestyy, koska ei ole saksalainen. Tällä hetkellä markkinat vain on niin, että "premium"-luokassa marmorikuulat jaetaan teutoonien kesken, koska niin on totuttu tekemään ja siitä on tullut yleinen totuus. Lexus on yrittänyt kohta 30 vuotta siihen nähden pienellä tuloksella, vaikka tuotteissa ei ole varsinaisia vikoja ollut. Massojen silmissä premium on yhtä kuin A, B, M, tai P. Ja se A on nelikirjaiminen ja loppuu i:hin. Tämä saataisiin murrettua jollain aivan vallankumouksellisella, mutta silti helposti lähestyttävällä tuotteella, mutta sellaisen tekeminen on nykyisin vaikeampaa kuin koskaan aiemmin. Miettikää vaikka Citroën DS:ää 50-luvulla. Silloin siitä tehtiin hillitön määrä ennakkotilauksia, nyt vastaava uudenlainen tekniikka ja tapa tehdä auto olisi venäläistä rulettia viidellä panoksella. Sähkö on ehkä ainoa, jolla voisi tehdä läpimurron, mutta siinä muut puljut taitaa olla jo edellä. Sattuneesta syystä niillä sakemanneilla on myös kertynyt pelimerkkejä sellaiseen investoitavaksi...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta