Bianchi (ja muita fillareita).
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^ samat sanat Bianchista
Onhan pyöriä kiva olla muutama, mutta nyt oma arsenaali alkaa olla ok, 2 maastoon ja ja 2 maantielle.
Jotenkin olen havainnut, että wanhat MTB-aihiot sekä myös 90-luvun teräsrunkoiset maantiekilpurien aihiot ovat markkinoilla vähentyneet....
Onhan pyöriä kiva olla muutama, mutta nyt oma arsenaali alkaa olla ok, 2 maastoon ja ja 2 maantielle.
Jotenkin olen havainnut, että wanhat MTB-aihiot sekä myös 90-luvun teräsrunkoiset maantiekilpurien aihiot ovat markkinoilla vähentyneet....
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Oijoi, komeita fillareita taas.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Multa löytyis 57cm Tunturi Proffan runko (Sarjanumero TP0001 ) ja saman kokoinen harjoituskilpuri Tunturi Urban, josta väännetty kiva sunnuntai fixi. Ovat molemmat lähinnä tiellä varastossa eli jos jollain mielenkiintoa löytyy niin pm.Jiitee kirjoitti:^ samat sanat Bianchista
Onhan pyöriä kiva olla muutama, mutta nyt oma arsenaali alkaa olla ok, 2 maastoon ja ja 2 maantielle.
Jotenkin olen havainnut, että wanhat MTB-aihiot sekä myös 90-luvun teräsrunkoiset maantiekilpurien aihiot ovat markkinoilla vähentyneet....
Käyttöpyöränä tämä on palvellut jo pari vuotta ja jättänyt muut lelut tarpeettomiksi. Mahtava laite!
Omassani vaihteet tosin Sram Redit ja jarrut päivitetään tulevana viikonloppuna. Myös putkiosat on vaihdettu hiilarisiin ym pikku parannuksia.
Kiekot vielä vaihtoon ja sitten ei alkuperäisistä osista olekaan jäljellä muita kuin runko sekä haarukka.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^ älä nyt hullua innosta.... juuri parin vime vuoden aikana myin pois 5 retrokilpuria ja nyt lkm on sopiva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Hieno DeRosa ja ainakin yhtä hieno Olmo!
-Tazio
-Tazio
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Fiilistelyä ja pätkä alamäkeä.
https://youtu.be/_XY6tFgql6s
https://youtu.be/_XY6tFgql6s
- Liitteet
-
- 17991009_10155289630707417_1026028538365790141_n.jpg
- (377.89 KiB) Tiedosto ladattu 8162 kertaa
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mulla on huomiseen asti varattuna Bianchi, mutta vähän menee nyt arpomiseksi, että pitäisikö kuitenkaan ostaa. Pienen koeajolenkin kävin heittämässä ja mietin, että kuinka perse tottuu pyöräilyyn kun viiden minuutin jälkeen jo tuntui hieman epämukavalta. Satula samantien vaihtoon pehmeämpään? Viimeksi omistin pyörän noin 15 vuotta sitten, joten hetki on vierähtänyt.
http://www.fillarikellari.fi/bianchi-ca ... -c-sport-3
http://www.fillarikellari.fi/bianchi-ca ... -c-sport-3
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^Camaleonte tri tuli hommattua pari kesää sitten ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Hanurikin tottui penkkiin yllättävän äkkiä. Ainut huono puoli on se, että innostuksen myötä tekisi mieli vaihtaa maantiepyörään (ja sitähän kaikki sanoivatkin, että osta se maantiepyörä kerralla niin pääsee halvemmalla)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^
Muuten sama, mutta oli Camaleonte II ja nyt maantiepyörä...
Muuten sama, mutta oli Camaleonte II ja nyt maantiepyörä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Maantiepyörää vaan kehiin. Tottumattomalla perse kipeytyy alkuun. Satulan pehmeys ei varsinaisesti ole mikään hyvä asia. Oikean levyinen satula ja malli tietty on tärkeä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Lähinnä mietin, että pitäisikö pyörän olla asteen maastokelpoisempaan suuntaan omiin tarpeisiin, mutta kai se riittänee jos tuohon vaihtaa erilaista rengasta alle jos siltä tuntuu?Pääasiallinen tarkoitus on siirtä ruho paikasta A paikkaan B kalastusta varten ja käyttö 50/50 maantie/hiekkatie. Mahdollisesti jopa joskus voisi napata pyörän mukaan lapinreissuillekin. Eli itse ainakin jättäisin maantiepyörän pois laskuista?
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Edellisiä komppaillen maantiepyörän kannalla. Toki vain asvaltille ja kuntoiluun, muuten arkiajoonkin sopisi cyclo paremmin. Omakohtaista kokemusta on 15v pyörättömästä ajasta - kuukausi treeniä ja satula saa olla vaikka kiveä. Oletus on että pyöräilyhousut maistuu.
Bianchin jotain 105-osin varustettua alu-runkoista harkitson kalkkiviivoille, mutta valitsin ylivuotisen Crescent Gigan. Kuiturunko ja väitetty mukavuusetu veti puoleensa. Olen ollut tyytyväinen, vaikka onhan Crescent vähän sellainen menneen hohteen merkki. Ei kuitenkaan Bianchin satavuotisella glorialla. No, sama korporaatiohan omistaa molemmat merkit. Hyvällä onnella ostin oranssiksi maalatun Bianchin...
Bianchin jotain 105-osin varustettua alu-runkoista harkitson kalkkiviivoille, mutta valitsin ylivuotisen Crescent Gigan. Kuiturunko ja väitetty mukavuusetu veti puoleensa. Olen ollut tyytyväinen, vaikka onhan Crescent vähän sellainen menneen hohteen merkki. Ei kuitenkaan Bianchin satavuotisella glorialla. No, sama korporaatiohan omistaa molemmat merkit. Hyvällä onnella ostin oranssiksi maalatun Bianchin...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Jos liekki on lyhyt niin ratkaistaan pulma sillä, että ostat minun camaleonten, jonka kanssa on hyvä hakea tuntumaa siihen mitä tarvitsee ja minä hommaan sen maantiepyörän
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Vedin nyt toistaiseksi pyörän hankinnan jäihin ja taidan ostaa auton. Ei kellään olisi myynnissä edullista 159 dieselfarkkua?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Kelien lämmetessä alkaa vaihtoajatukset taas jyllätä.
Lyhyyttä on ~173-174/76,5cm
Esim. Bianchin koko-opas sanoo pituuden mukaan kooksi 55cm, mutta jalan sisäpituuden mukaan 51cm.
Kokeilemaanhan noita eri kokoja täytyy lähteä, mutta kumpaa kautta pitäisi lähtökohtaisesti lähteä hakemaan oikeaa kokoa?
http://westerhamcyclery.co.uk/assets/im ... eGuide.JPG
Torit yms. on noita 55cm kokoisia fillareita täynnä, mutta vähän epäilyttää tuon kokoinen kun päätä pidempi kaveri ajaa 58cm kokoisella.
Ei kukaan tarvitsisi pari vuotta vanhaa Camaleonte Tri:tä?
Ja ei kenelläkään olisi ylimääräistä sopivaa maantiesellaista joka saattaisi osua koon puolesta?
Ei haittaa jos on Bianchi ja väriltään celeste, mutta muutkin tulevat kysymykseen.
Lyhyyttä on ~173-174/76,5cm
Esim. Bianchin koko-opas sanoo pituuden mukaan kooksi 55cm, mutta jalan sisäpituuden mukaan 51cm.
Kokeilemaanhan noita eri kokoja täytyy lähteä, mutta kumpaa kautta pitäisi lähtökohtaisesti lähteä hakemaan oikeaa kokoa?
http://westerhamcyclery.co.uk/assets/im ... eGuide.JPG
Torit yms. on noita 55cm kokoisia fillareita täynnä, mutta vähän epäilyttää tuon kokoinen kun päätä pidempi kaveri ajaa 58cm kokoisella.
Ei kukaan tarvitsisi pari vuotta vanhaa Camaleonte Tri:tä?
Ja ei kenelläkään olisi ylimääräistä sopivaa maantiesellaista joka saattaisi osua koon puolesta?
Ei haittaa jos on Bianchi ja väriltään celeste, mutta muutkin tulevat kysymykseen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^ 53 ? Suht samankokoisena 53 on ollut mulle just passeli koko.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^^
Ei tosin italialainen, mutta:
Mie voisin tämmöisestä luopua, kun ei tällä paljoa ole tullut ajettua ja täpärin hommaaminen himottaisi.
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... ight-9911/
Cannondale system six, kokoa 54 muistaakseni. Täysi campagnolo record osasarja, hollowgram-kammet, rungon etuosa, etuhaarukka on hiilikuitua ja takahaarukka alumiinia.
Renkaat ja rattaat+ketju tuoreita. (Vanteet eivät ole nuo älyttömän kalliit hiilariset, mitkä tässä on uutena olleet.)
Pyörässä lukkopolkimet ja mukaan saisi 42 koon kengät niihin.
Ei tosin italialainen, mutta:
Mie voisin tämmöisestä luopua, kun ei tällä paljoa ole tullut ajettua ja täpärin hommaaminen himottaisi.
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... ight-9911/
Cannondale system six, kokoa 54 muistaakseni. Täysi campagnolo record osasarja, hollowgram-kammet, rungon etuosa, etuhaarukka on hiilikuitua ja takahaarukka alumiinia.
Renkaat ja rattaat+ketju tuoreita. (Vanteet eivät ole nuo älyttömän kalliit hiilariset, mitkä tässä on uutena olleet.)
Pyörässä lukkopolkimet ja mukaan saisi 42 koon kengät niihin.
Suoraan vaan suoraa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Miten muuten onkos cyclocrossit jotain trendipelleileilyä, joka menee ohi muutamassa vuodessa vai onko sellaisesta oikeasti vaihtoehdoksi jos pääsääntöisesti ajelee maantiellä, mutta toisinaan olisi kiva ajaa metsäpolkuja? Meillä menee tosi kivat metsälenkit ihan tästä talon takaa ja mietinnässä on ollut joku vanha maasturi niiden kartoittamiseen. Eli pärjääkö yhdellä jos ostaa cx:n? Vai täytyykö sitten taas parin vuoden päästä ostaa kuitenkin se maantiepyörä ja maasturi erikseen?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Riippuu minkä laista polkua ja miten paljon ajat. Jos innostut enemmän ajamaan polkua ja varsinkin röykkyisempiä polkuja, menee jonkun ajan päästä "jäykällä" fillarilla hermo siihen kun ei renkaat pysy yhtään kiinni maaston pinnassa ja joka esteet (pienehköt kivet yms) joutuu kiertämään. + Se rynkytys.
Voisi cx olla hyvä jos ajo maastossa ei ole läheskään pääasia ja lähinnä ulkoilureittejä, kohtuu tasaisia polkuja, hiekkateitä ja vähän heikompi pintaista asfalttia. + Niihin taitaa saada mahtumaan kohtuu hyvät nastarenkaat.
Pari settiä vanteita vaan jotta voi vaihdella maasto&hiekkatie- ja maantierenkaiden välillä näppärästi.
Itsehän sanoisin että parhaan hauskuuskertoimen ja kohtuu budjettiratkaisun saa kahdella pyörällä. Käytettynä kohtuu hyvät maantiepyörä/cx ja 120-140mm joustoilla oleva "täysjousto" maastopyörä
Tai sitten käytettynä keulajousitettu maastopyörä. omani painaa 2.1" maastorenkailla sen noin 10.5kg. Tuohon kun vaihtaisi vielä kevyemmät kiekot ja maantierenkaat, niin alkaa varmaan olemaan vain sen 10kg. Nykyään varmaan löytyisi käytettynä kohtuu järkevään hintaan kevyempiäkin. Tietenkin onhan noissa rungon geometrioissa eroa maantievehkeisiin yms. Bonuksena sitten mahtuisi kunnon talvirenkaat alle. Tuossakin saa keulan lukittua ettei jousta ylämäkeen polkiessa, ei sekään niin vie tehoa.
Laitetaan nyt kuva "koristeeksi" vaikka taisi täällä olla maastopyöräkeskustelu erikseen.
Edit. Cylocrossit taitaa olla ainakin yli 10v vanha juttu. En tiedä ovatko enää miten suosittuja. Miusta joitain vuosia sitten alko hybridit viemään niitten suosiota.
Muissa kun maantiepyörissä the juttu tällä hetkellä on 27,5" ja 29" pyöräkoolla olevat vehkeet, toi 27,5" taitaa olla uusin ja viedä 26 tuumaisten aseman.
Voisi cx olla hyvä jos ajo maastossa ei ole läheskään pääasia ja lähinnä ulkoilureittejä, kohtuu tasaisia polkuja, hiekkateitä ja vähän heikompi pintaista asfalttia. + Niihin taitaa saada mahtumaan kohtuu hyvät nastarenkaat.
Pari settiä vanteita vaan jotta voi vaihdella maasto&hiekkatie- ja maantierenkaiden välillä näppärästi.
Itsehän sanoisin että parhaan hauskuuskertoimen ja kohtuu budjettiratkaisun saa kahdella pyörällä. Käytettynä kohtuu hyvät maantiepyörä/cx ja 120-140mm joustoilla oleva "täysjousto" maastopyörä
Tai sitten käytettynä keulajousitettu maastopyörä. omani painaa 2.1" maastorenkailla sen noin 10.5kg. Tuohon kun vaihtaisi vielä kevyemmät kiekot ja maantierenkaat, niin alkaa varmaan olemaan vain sen 10kg. Nykyään varmaan löytyisi käytettynä kohtuu järkevään hintaan kevyempiäkin. Tietenkin onhan noissa rungon geometrioissa eroa maantievehkeisiin yms. Bonuksena sitten mahtuisi kunnon talvirenkaat alle. Tuossakin saa keulan lukittua ettei jousta ylämäkeen polkiessa, ei sekään niin vie tehoa.
Laitetaan nyt kuva "koristeeksi" vaikka taisi täällä olla maastopyöräkeskustelu erikseen.
Edit. Cylocrossit taitaa olla ainakin yli 10v vanha juttu. En tiedä ovatko enää miten suosittuja. Miusta joitain vuosia sitten alko hybridit viemään niitten suosiota.
Muissa kun maantiepyörissä the juttu tällä hetkellä on 27,5" ja 29" pyöräkoolla olevat vehkeet, toi 27,5" taitaa olla uusin ja viedä 26 tuumaisten aseman.
Suoraan vaan suoraa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Eikös se mene niin, että pitää olla kaikki kolme?Albertolli kirjoitti: Vai täytyykö sitten taas parin vuoden päästä ostaa kuitenkin se maantiepyörä ja maasturi erikseen?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Kyllä minun mielestä cycclo on tullut jäädäkseen eikä se ole ohimenevä ilmiö. Eihän se toki maantiepyörä ole mutta hoitaa niitäkin tehtäviä kyllä. Ympätivuotisena lenkkipyöränä täydellinen. Omat ajot on mennyt maasturin, cycclon ja maantiefillatin kesken seuraavasti: 30/60/10. Itse ajan läpi vuoden ja laajemmissa käytössä, haastavimmissa keleissä cycclolla on kiva ajella. Käytössä siis OnOne Pompetamine sinkula levyjarruilla.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Minä vahingossa hiilikuitua. Huomenna kotiutus.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^Oikein!
Itselle tuli kevään eka lenkki kuitukiiturilla. On se niin nättiä.
Itselle tuli kevään eka lenkki kuitukiiturilla. On se niin nättiä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tuommoinen tuli http://www.velo-oxygen.fi/polkupyorat/m ... ct-16.html
Käytiin pikavisiitillä anoppilassa ja jo noin lyhkäisellä ~25km matkalla voi todeta, että kyllä ajaminen voi olla kivaa
Loppumatkan pitkä ja perusteellinen ylämäkikään ei tuntunut oikein missään, vaikka viikko sitten oli jalat hapoilla samassa paikassa.
Nyt olisi Kromi Kulkuri ja Camaleonte joutilaana jos joku tarttee?
Käytiin pikavisiitillä anoppilassa ja jo noin lyhkäisellä ~25km matkalla voi todeta, että kyllä ajaminen voi olla kivaa
Loppumatkan pitkä ja perusteellinen ylämäkikään ei tuntunut oikein missään, vaikka viikko sitten oli jalat hapoilla samassa paikassa.
Nyt olisi Kromi Kulkuri ja Camaleonte joutilaana jos joku tarttee?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Pirkka 2017 mankeloitu. Olihan raskaat kilometrit kun äidyin itseäni kovavauhtisemman seurassa hulluttelemaan puolivälin toiselle puolelle. Kuolemahan siitä tulee ja todella pitkät 55 kilometriä.. Onneksi juomalla, rusinoilla ja kofeiinipitoisella geelillä noustiin elävien kirjoihin. Ei koskaan enää ja taas ensi vuonna...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
^Sama täällä.
Neljäs kerta ja onneksi osasin välttää nuo liian kovat letkat. Sykkeitä seuraten mentiin ja liian kovaan hulutteluun ei tullut lähdettyä. Loppu 6km tosin tuli väännettyä melkein maksimisykkeellä kun sisuunnuin yhdestä porukasta
Olemattomalla treenillä taisi mennä ihan ennätyksen pintaan. Keli tosin oli aivan täydellinen ja ennätys tuli myrskytuulessa.
Eiköhän sitä ensi vuonna myös mennä. Rupeaa tulemaan tavaksi.
Neljäs kerta ja onneksi osasin välttää nuo liian kovat letkat. Sykkeitä seuraten mentiin ja liian kovaan hulutteluun ei tullut lähdettyä. Loppu 6km tosin tuli väännettyä melkein maksimisykkeellä kun sisuunnuin yhdestä porukasta
Olemattomalla treenillä taisi mennä ihan ennätyksen pintaan. Keli tosin oli aivan täydellinen ja ennätys tuli myrskytuulessa.
Eiköhän sitä ensi vuonna myös mennä. Rupeaa tulemaan tavaksi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mitähän ensi vuonna sitten tapahtuu.. Tänään ampiainen lensi kypärään ja pisti viheliään kirvelevän patin päähän. Ajettuani kyyn päälle omin valmis pysähtymään energiatankkaukselle.. Eikä ollut edes kuvitelmaa..
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Ekaa kertaa Pirkassa ja kiva tapahtuma. Rento fiilis kun ei ole ajanoton tuomaa painetta.
Tuli ajettua lyhyt lenkki ja ainoa ongelma oli että satakunta metriä ennen maalia ajoin vähän harhaan kun ei ollut vielä opastajia paikalla. Ihan tyytyväinen 3:24 aikaan. Noilla pohjilla ensi viikoloppuna kiertämään isompaa järveä
Tuli ajettua lyhyt lenkki ja ainoa ongelma oli että satakunta metriä ennen maalia ajoin vähän harhaan kun ei ollut vielä opastajia paikalla. Ihan tyytyväinen 3:24 aikaan. Noilla pohjilla ensi viikoloppuna kiertämään isompaa järveä
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Nyt kun talvi on jo nurkan takana niin vähän on tullut pohdittua fillarien säilytystä. Yksi vaihtoehto olisi laittaa autokatoksen seinään tai kattoon kiinnitykset. Onko näkemystä onko etuvanteesta tai stongasta seinälle ripustaminen käypäinen varastointitapa? Vai onko rungosta seinänsuuntaisesti roikkumaan parempi? Kolme pitäisi saada mahtumaan. Neljä jos rouva ehtii hommata maastopyörän...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Meidän taloyhtiössä on näitä: http://www.stark-suomi.fi/fi/fillari-koukku-fk-1
Älä ainakaan tuollaisia hommaa. Säilytykseen ehkä juuri ja juuri OK, mutta päivittäiskäyttöön huonot ergonomisesti.
Älä ainakaan tuollaisia hommaa. Säilytykseen ehkä juuri ja juuri OK, mutta päivittäiskäyttöön huonot ergonomisesti.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Tosiaan vain talvehtimista varten suunnittelen. Ajokaudella ovat terassilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Joskus tein Ikean stolmen tolpasta ja parista vanhasta droppitangosta tällasen.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Kiitos.
Idea ei tosin ollut ihan oma, mutta hyvät ideat kanattaa varastaa. Toteutusta vähän parantelin. Mutta on ihan toimiva systeemi ja kohtuu edullinenkin. Täytyis tehdä pari lisää noita ja talli myös
Idea ei tosin ollut ihan oma, mutta hyvät ideat kanattaa varastaa. Toteutusta vähän parantelin. Mutta on ihan toimiva systeemi ja kohtuu edullinenkin. Täytyis tehdä pari lisää noita ja talli myös
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Komea on kyllä. Ei taida soveltua hiekkalattiaiseen katokseen. Taidan käydä ihmettelemässä miltä ne tankoon tulevat telineet vaikuttavat.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Bianchi (ja muita fillareita).
Pari omaa pyörää roikkuu varaston katossa koukussa takakiekosta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mulla olis Pasilassa samanlainen Stolmen viritelmä joutilaana. Joku aluslevy siihen hiekalle, niin toimii mainiosti.Albertolli kirjoitti:Komea on kyllä. Ei taida soveltua hiekkalattiaiseen katokseen. Taidan käydä ihmettelemässä miltä ne tankoon tulevat telineet vaikuttavat.
Pistä PM jos kiinnostaa.
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mulla on koukkuja. Varmaan biltemasta. Niistä fillarit roikkuu vanteesta tai satulasta. Joskus stongastakin.
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Suosittelen itsekin tota Hepan postaaman kuvan mukaista ratkaisua. Mä virittelin vastaavan viitisen vuotta sitten ja toimi kyllä ihan ok.
Siirsin tosin fillarit pari vuotta sitten takaisin kellariin, koska kämpässä kissa diggasi kiipeillä pyörien päällä ja napata kiinni mm. penkistä ja tankonauhasta.
Siirsin tosin fillarit pari vuotta sitten takaisin kellariin, koska kämpässä kissa diggasi kiipeillä pyörien päällä ja napata kiinni mm. penkistä ja tankonauhasta.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Kiinassa innostuttiin bike sharing-palveluista. Siellä tuota volyymia riittääkin:
https://www.theatlantic.com/amp/photo/556268/
https://www.theatlantic.com/amp/photo/556268/
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
On muuten mielenkiintoista miten ankarasti Bernerin sähköpyörätuki on lytätty.. Kokeilin Haibiken sähköläskiä GoExpossa ja onpa menijä! 70Nm ja 250W antaa supermiehen reidet, keventää läskin maantiepyöräksi ja auttaa ylämäkeen paremmat vauhdit kuin spändexmiehillä konsanaan. Kuin mopoa olisi fillarin jälkeen pentuna ekaa kertaa koittanut. Jos minulla olisi 5-15km työmatka pyöräteiden kera, ei olisi enää mitään syytä ajella autolla. Akullisella menee talvellakin täydellä avustuksella koko matka, kellariin lataukseen ja seuraavana päivänä uudelleen menoksi. Ne kovat pakkaset bussilla töihin, eihän niitä ole varmaan edes 20 päivää vuodessa kuitenkaan. Loput päivistä ajaminen olisi vaatetuskysymys.
Mutta noiden sähköpyörien hinta (messuilla 4000-5000 euroa tyypillisesti) on kova ja pyörä jää siksi monelta ostamatta. Ruotsin malli, jossa tuki on max 1000 euron luokkaa auttaisi jo monen siirtymään työmatkapyöräilijäksi. Mikä siinä olisi niin väärin...?
Mutta noiden sähköpyörien hinta (messuilla 4000-5000 euroa tyypillisesti) on kova ja pyörä jää siksi monelta ostamatta. Ruotsin malli, jossa tuki on max 1000 euron luokkaa auttaisi jo monen siirtymään työmatkapyöräilijäksi. Mikä siinä olisi niin väärin...?
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Eikö tässä olla juurisyyn äärellä? Sinänsä erinomainen tuote ei tarjoa rahalle riittävää vastinetta. Tuotteen hinta ei muutu sillä, että "joku muu maksaa".Kivijärvi kirjoitti: Mutta noiden sähköpyörien hinta (messuilla 4000-5000 euroa tyypillisesti) on kova ja pyörä jää siksi monelta ostamatta.
VMP
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Mä voisin kannattaa tota prosenttiperusteista sähköpyörätukea noille sähkö- eli läskipyörille ihan jo siitä syystä, että se varmaan innostaisi tasaeuroista tukea enemmän ihmisiä hankkimaan niitä ja luomaan painetta pyöräileyverkon parantamisella entisestään ainakin täällä pää-Hesassa. Suht hiettömän työmatkapyöräilynhän tuosta saa, eli liikkuminen lähestyy julkisessa istumista ja autoilua sillä bonarilla, että vähän syke nousee.
Prosenttiperusteinen tuki luo kuitenkin suht vaikeasti arvioitavan meno-olettaman budjettiin - ja tarjoaa toki myös myyjille mahdollisuuden hintakikkailuun.
Prosenttiperusteinen tuki luo kuitenkin suht vaikeasti arvioitavan meno-olettaman budjettiin - ja tarjoaa toki myös myyjille mahdollisuuden hintakikkailuun.
Mä taisin kanssa kokeilla tota samaa tuplaläskiä. Kieltämättä melkoinen peli. Duunimatkalla pari kertaa ohi on sujahtanut tyyppi tuplaläskillä ja aika helvetistihän tossa saa itse sotkea manuaalipelillä, jotta pääsee ohi. Olikohan mulla tasaisella vauhti 45 kilsaa tunnissa, ennen kuin BMX:ni ohitti ton tyypin ja sen jälkeen alkoi itselläni pieni välikuolema.Kivijärvi kirjoitti:Haibiken sähköläskiä GoExpossa
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Jos voitan lotosta, päädyn tähän:
http://www.piaggio.com/wi-bike/en_EN/#home
Etenkin hopeanharmaa punakiekkoinen sportti on malliesimerkki italialaisten osaamisesta designin saralla. Upea. Harmi kun ei ollut esillä GoExpossa.
Sähköpyörällä ei kovin kauaa tartte ajaa, että 4000-5000 euroa on autoilukuluissa säästetty. Pelkät bensat voi helposti olla 200 euroa kulmapyörityksessäkin kuussa, vakuutukset tonnin vuodessa, huollot 500 vuodessa, satunnaiset viat 500 vuodessa... Niin, pyörä olisi vuodessa tienattu, jos tonnin saisi tukea. Ilman arvonalennuksen huomioimista. Se huomioiden puolikin vuotta saattaisi riittää... Loput kotiin päin.
Harmi kun kotihifiä ei voi perustella yhtä vaivattomasti...
http://www.piaggio.com/wi-bike/en_EN/#home
Etenkin hopeanharmaa punakiekkoinen sportti on malliesimerkki italialaisten osaamisesta designin saralla. Upea. Harmi kun ei ollut esillä GoExpossa.
Sähköpyörällä ei kovin kauaa tartte ajaa, että 4000-5000 euroa on autoilukuluissa säästetty. Pelkät bensat voi helposti olla 200 euroa kulmapyörityksessäkin kuussa, vakuutukset tonnin vuodessa, huollot 500 vuodessa, satunnaiset viat 500 vuodessa... Niin, pyörä olisi vuodessa tienattu, jos tonnin saisi tukea. Ilman arvonalennuksen huomioimista. Se huomioiden puolikin vuotta saattaisi riittää... Loput kotiin päin.
Harmi kun kotihifiä ei voi perustella yhtä vaivattomasti...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Sähköpyörä on kyllä loistava keksintö, joka madaltaa kynnystä polkemiseen.
Kevättä odotellessa studiokuvaa Vinerista, jotka otettiin tuossa syksyllä kun oli toisessa käytössä kotistudio pystyssä:
Kevättä odotellessa studiokuvaa Vinerista, jotka otettiin tuossa syksyllä kun oli toisessa käytössä kotistudio pystyssä:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Pyöristä(kään) en mitään tajua mutta nyt pitäisi viisi vuotta sitten manan majoille menneelle Tunturille löytää seuraaja. Käyttötarkoitus olisi jotakuinkin "ajellaan pentujen kanssa jätskille" joten hiilikuidun määrän voinee pitää maltillisena. Jostain syystä haluaisin tuollaisen Electra Loftin. Haluaisiko joku valistaa miksi en haluaisi?
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Emmääkään, mutta hienolta näyttää ja sehän on aina tärkeintä ja sehän riittää.
Että miksi et tosiaan haluaisi?
Että miksi et tosiaan haluaisi?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Bianchi (ja muita fillareita).
Viner lyö luun kurkkuun jo ennen lähtöä. Kerrassaan aseistariisuva..! Oma Crescent näyttää ihan pappamankelilta tuon rinnalla.
Pirkkakin on taas tulossa parin kuukauden päästä. Harjoituskausikin on alkanut - läskillä... Ei taida kelvit olla maantiepyörälle soveliaat moneen viikkoon.
Pirkkakin on taas tulossa parin kuukauden päästä. Harjoituskausikin on alkanut - läskillä... Ei taida kelvit olla maantiepyörälle soveliaat moneen viikkoon.