Puskurissa GT 3.2 vs. A4 3.0 TDIq
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 16 Maalis 2003, 08:33
Puskurissa GT 3.2 vs. A4 3.0 TDIq
Seuraavassa Puskurissa
TV2 pe 20.5.2005 klo 20 (Huom! aika), uusinta lauantaina 12.5. klo 12.15
Leidit Tunturin sarvissa
Honkalan palvelutalon työntekijät perustivat mopojengin.
Pyöräilijän hankala arki
Ahtaat pyöräsuojat, surkeat pyörätelineet, pesupaikka kylpyammeessa…
Sportit radalla
Väkevä diesel-Audi A4 3.0 Tdi Quattro haastaa kiihkeän bensa-Alfan, GT 3.2 V6.
Varo pommia!
Älä osta homepommia asuntovaunua tai -autoa.
TV2 pe 20.5.2005 klo 20 (Huom! aika), uusinta lauantaina 12.5. klo 12.15
Leidit Tunturin sarvissa
Honkalan palvelutalon työntekijät perustivat mopojengin.
Pyöräilijän hankala arki
Ahtaat pyöräsuojat, surkeat pyörätelineet, pesupaikka kylpyammeessa…
Sportit radalla
Väkevä diesel-Audi A4 3.0 Tdi Quattro haastaa kiihkeän bensa-Alfan, GT 3.2 V6.
Varo pommia!
Älä osta homepommia asuntovaunua tai -autoa.
Mä voin jo etukäteen kertoa miten käy. Audi voittaa ja on muutenki hyvä AUTO...
Mut siis oikeesti. Eihän tollases vertailus ole mitään järkee. Nykyiset isot dieselit vääntää alhaalta ku kuorma-autot (tyyliin 400+ nm väännöt) ja ne tuskin pääsee kokeilemaan AR:ää silläalueella missä aariat pääsis oikeuksiinsa.
/esc
Mut siis oikeesti. Eihän tollases vertailus ole mitään järkee. Nykyiset isot dieselit vääntää alhaalta ku kuorma-autot (tyyliin 400+ nm väännöt) ja ne tuskin pääsee kokeilemaan AR:ää silläalueella missä aariat pääsis oikeuksiinsa.
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Milläköhän radalla ajelevat? Suomesta kuitenkaan tuskin löytyy sellaista rataa, jossa tuon ison dieselin Alfalla pieksisi. Ohjelmassa päästään sitten ihmettelemään, että eivät ne Alfa Romeot tai bensakoneet mitään sporttisia olekaan. Hohhoijaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- j.kuutti
- Viestit: 67
- Liittynyt: 09 Loka 2004, 09:54
- Car(s): GT 3.2 V6 Q2
MiTo QV - Paikkakunta: Helsinki
Kun on kyse suomalaisesta auto-ohjelmasta niin todennäköisesti ei ajeta millään radalla (tyyliin Top Gear, jossa oikeesti otetaan autoista mittaa), vaan keskitytään tutkimaan tavaratilaa ja kaatuuko penkit yms. sekä manaillaan kun 190cm äijä ei mahdu takapenkille seisomaan.Vittorio Jano kirjoitti:Milläköhän radalla ajelevat?
Toivotaan nyt kuitenkin että kerrankin olis saatu tehtyä jotain räväkämpää ajotestiä.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Eipäs tuomita ennen lähetystä!
Vaikka itsekin luulen että Audi voittaa koska se on kestävä saksalainen ja kukaan ei osaa korjata GT V6:tta, siis toimittajien mielestä. Sitäpaitsi isommat tilatkin siinä Audissa on, jonka painoarvo tuollaisessa vertailussa pitäisi olla hyvin vähäinen. Kaiken kukkuraksi GT V6 on liian erikoinen voittaakseen suomalaisen autovertailun.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Milläs tätä perustelet?Vittorio Jano kirjoitti:Milläköhän radalla ajelevat? Suomesta kuitenkaan tuskin löytyy sellaista rataa, jossa tuon ison dieselin Alfalla pieksisi.
Oli taannoin tuo GT Evossa testissä segmenttikumppaniensa kanssa ja ajoivat Bedford Autodromella kierrosaikoja, täytyypä kaivaa lehti arkistoista esille.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Mutulla ja huonolla muistilla. Ajattelin että maamme moottoriradat ovat sellaista syheröä ja lyhyitä suoria täynnä, joissa dieselin parempi alavääntö pääsee oikeuksiinsa. Hämärästi muistan jutun, jossa TDi Leon oli bensaveljeään nopeampi Ahvenistolla.tv kirjoitti:Milläs tätä perustelet?
Minullakin on tuo sama evo (ei kylläkään nyt duunissa mukana). Muistaakseni Alfa oli kierrosajoissa häntäpäässä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Juu-uh, vaikuttaa siltä että haettu sopiva diesel pöllyttämään korkeaimagoista italiansporttia.
Tehoissa ja väännöissähän on ilmoitettu seuraavia
Alfa 240 hp (6200 rpm) / 300 nm (4800 rpm)
Audi 204 hp (4500 rpm) / 450 nm (1400 rpm -->)
Kiihtyvyydessä Alfan pitäis Audi voittaa, samoin huipuissa. Saas nähä. Lisäksi Audi on 200 kg painavampi, jonka periaatteessa pitäis vaikuttaa aika paljon...
Tehoissa ja väännöissähän on ilmoitettu seuraavia
Alfa 240 hp (6200 rpm) / 300 nm (4800 rpm)
Audi 204 hp (4500 rpm) / 450 nm (1400 rpm -->)
Kiihtyvyydessä Alfan pitäis Audi voittaa, samoin huipuissa. Saas nähä. Lisäksi Audi on 200 kg painavampi, jonka periaatteessa pitäis vaikuttaa aika paljon...
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
oli tossa joskus GTA testissä tykkäsivät siitäkinKaalipata kirjoitti:Voitto! Ainakin 3-0 tuli pisteet kotiinHauskoja kommentteja äijillä, eivät oo vissiin ikinä istuneet Alfassa kun hämmästelivät ajo-ominaisuuksia ja etenkin moottoria ja sen äänimaailmaa. Kippis
edit: tossa linkit puskurin juttuihin
GT vs TDI http://tinyurl.com/boe9e
GTA: http://www.yle.fi/liikenne/arkisto/2002 ... juttu.html
Viimeksi muokannut V6, 21 Touko 2005, 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Mitäää??Kaalipata kirjoitti:Melkoisia fanaatikkoja täällä, by the way, pätkä loppui 4 minsaa sitten ja kommentteja tulee välittömästi

Vähän huolestuttavasti alkoi, kun nuorempi heppu laukoi jotain kommenttia tyyliin "tyypillistä italiaa", kun joutui kurottamaan turvavyötä. Hetken jo pelkäsin, että asennevammat tulee määräämään arvostelun tahdin, mutta ilmeisesti alfa voitti jälleen muutaman sydämen.

edit: Joo, menee nämä radat sekaisin, kun olen onnesta turvoksissa.

164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jotta jätkillä ei liikaa ala stondaamaan, niin laitetaanpa tähän vielä kierrosajat tuosta tv:n mainitsemasta evo-vertailusta. Ratana oli Bedford Britanniassa.
350Z 1.32.05
RX8 1.32.70
330Ci 1.34.40
Crossfire 1.34.55 (!!!)
TT 1.34.85
GT 1.35.20
Monaro 1.35.70
Ehkäpä nuo engelsmannit eivät vain osaa ajaa? Suoralla tiellä Alfa oli toiseksi nopein.
350Z 1.32.05
RX8 1.32.70
330Ci 1.34.40
Crossfire 1.34.55 (!!!)
TT 1.34.85
GT 1.35.20
Monaro 1.35.70
Ehkäpä nuo engelsmannit eivät vain osaa ajaa? Suoralla tiellä Alfa oli toiseksi nopein.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Mä näkisin ton hyvänä tuloksena etuvedolle.
Ja sitten...
Nissan 350Z: 280 hp
Mazda RX-8: 240 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 218 tai 334 hp (veikkaampa ensimmäistä.
)
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: Ei hajuakaan. Ei tämä CV8 (354 hp) voi olla.
Ihan mun mielestä menee kaavan mukaan.
Ja sitten...
Nissan 350Z: 280 hp
Mazda RX-8: 240 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 218 tai 334 hp (veikkaampa ensimmäistä.

Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: Ei hajuakaan. Ei tämä CV8 (354 hp) voi olla.
Ihan mun mielestä menee kaavan mukaan.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Ei niin, niillä on rattikin väärällä puolella!Ja ne britit ei osaa ajaa, just niin!


Olikos tuo Puskurin testi muuten erityisen lyhyt vai miksi en muista siitä enää juuri mitään? Olisivat tehneet siitä japanilaisittain Super Battlen, ja ajaneet kilpaa useita kierroksia ja näyttäneet miten Audia nöyryytetään oikein urakalla.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
evon hummat:sallimato kirjoitti: Nissan 350Z: 280 hp
Mazda RX-8: 240 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 218 tai 334 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: Ei hajuakaan. Ei tämä CV8 (354 hp) voi olla.
Nissan 350Z: 276 hp
Mazda RX-8: 228 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 215 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: 329 hp (kyllä, 5667-kuutioinen V8)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Onko nuo tehot mitattu testin yhteydessä vai miten? Melkoiset erot joissakin verrattuna siihen mitä on ilmoitettu. RX-8:iahan saa kahdella eri teholla, 141 ja 177 kW.evon hummat:
Nissan 350Z: 276 hp
Mazda RX-8: 228 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 215 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: 329 hp (kyllä, 5667-kuutioinen V8)
Holdenin kotisivuillakin ilmoitettiin Monarolle 260 kW.
Joka tapauksessa ei vissiin voi holden ihan ajo-ominaisuuksilla henkseleitä paukutella.

164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Tuli juuri tsekattua toi puskurin uusinta.... ja kyllä tuli hyvä mieli... Forza Alfa... ei se selvästi auta vaikka on quattro, 3.0L, Turbo + muut lelut jos autossa ei vaan ole särmää ja luonnetta... tuollaisia nuo Saksalaiset autot on ... tuleekohan uudessa Audissa mukana kireet nahkasortsit hanskalokerossa 

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
En usko, että itse ovat mitanneet. Tiedä sitten, mistä erilaiset lukemat johtuvat.sallimato kirjoitti:Onko nuo tehot mitattu testin yhteydessä vai miten? Melkoiset erot joissakin verrattuna siihen mitä on ilmoitettu. RX-8:iahan saa kahdella eri teholla, 141 ja 177 kW.
Holdenin kotisivuillakin ilmoitettiin Monarolle 260 kW.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Tuota noin, se oli kyllä Affenisto eikä Alastaro.sallimato kirjoitti:Alastaron ottivat ja kuinkas kävi.![]()
Luonnollisesti otin pätkän talteen ja lähetän kaikille tuntemilleni Audi-miehille.
Kuitenkin, hyvä Alfa Romeo!!!!! Sen kunniaksi voisi otta pari mutta kun pitää lähteä duuniin.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
mazda saa suomessa 141 ja 170kw, nuo voi tietysti olla jotain special edition malleja tms. ainakin noissa japanin vertailuissa on tosi usein joku tuunattu versio japsi autoista.sallimato kirjoitti:
Onko nuo tehot mitattu testin yhteydessä vai miten? Melkoiset erot joissakin verrattuna siihen mitä on ilmoitettu. RX-8:iahan saa kahdella eri teholla, 141 ja 177 kW.
Holdenin kotisivuillakin ilmoitettiin Monarolle 260 kW.
Entä mitä noi painaa?Vittorio Jano kirjoitti:evon hummat:sallimato kirjoitti: Nissan 350Z: 280 hp
Mazda RX-8: 240 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 218 tai 334 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: Ei hajuakaan. Ei tämä CV8 (354 hp) voi olla.
Nissan 350Z: 276 hp
Mazda RX-8: 228 hp
BMW 330 Ci: 231 hp
Chrysler Crossfire: 215 hp
Audi TT: 250 hp
AR GT: 240 hp
Holden Monaro: 329 hp (kyllä, 5667-kuutioinen V8)
TM ilmoittaa RX-8 Coupé:n tehoksi 141 kW (R01 ja R05) ja Coupé High Power:in 177 kW (R32). Nyt tosin tarkistin Mazdan kotisivuilta ja vaikuttais, että tehovaihtoehtoina tosiaan on 141 ja 170 kW. Ei vissiin turhaan kannata TM:n listoihin luottaa...V6 kirjoitti: mazda saa suomessa 141 ja 170kw, nuo voi tietysti olla jotain special edition malleja tms. ainakin noissa japanin vertailuissa on tosi usein joku tuunattu versio japsi autoista.

164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Pisteet puskurille!
Uudessa TM:ssa on myös juttua GT:stä. Itse en ole autoa ajanut, mutta vaikuttaisi melkoisen asialliselle jutulle. Mielestäni molemmissa jutuissa toimittajat ovat onnistuneet löytämään Alfasta sen olennaisen. Erityisesti TM:n lause "Oikeasta näkökulmasta katsottuna auto on kuin tuulahdus autoilun kulta-ajalta - kerta kaikkiaan aito asia" jäi mieleen.
Uudessa TM:ssa on myös juttua GT:stä. Itse en ole autoa ajanut, mutta vaikuttaisi melkoisen asialliselle jutulle. Mielestäni molemmissa jutuissa toimittajat ovat onnistuneet löytämään Alfasta sen olennaisen. Erityisesti TM:n lause "Oikeasta näkökulmasta katsottuna auto on kuin tuulahdus autoilun kulta-ajalta - kerta kaikkiaan aito asia" jäi mieleen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Osoitti varsin hyvin sen että vaikka dieselissä on paperilla voimaa niin käytännössä kapeampi tehoalue ja kierrosten vähyys aiheuttaa sen että joutuu vaihtamaan jatkuvasti. Samoin se että käytännössä 3000rpm:n jälkeen kiihtyvyys lakkaa ja on vaihdettava suurempaan, aiheuttaa sen että joutuu käyttämään jatkuvasti pitempää välitystä kuin bensa-autossa. Sinänsä dieselit on varmasti "järkeviä", mutta eivät pärjää vielä jos autoissa on samat tehot. Isompi vääntö häviää pitempiin välityksiin.
Mutta hieno pätkä Alfalle ja olivat kyllä aidosti pähkinöissään.
Mutta hieno pätkä Alfalle ja olivat kyllä aidosti pähkinöissään.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Pojat, pojat. Minulla on aikansa paras audi ja samalta ajalta hieno alfa, siis näköjään olen aika harvinainen yksilö automakuni suhteen. Autot ovat täysin erilaisia, molemmissa on omat hyvät puolet ja tykkään kauniista muotoilusta molempien kohdalla. Jos niitä on pakko verrata, en ole kyllä löytänyt polttoaineenkulutuksen lisäksi muuta parempaa alfasta. Tunnetta pitää aina olla autohommissa, joten mulle tää oli väärä vertailu niiltä osin. Molempi parempi. Alfistit nautiskelkaa "voitosta" ja jos haluatte lisää vettä myllyyn käykää audifinns-forumilla lukemassa samaa selittelyä toisinpäin.klik
Autot alkaa A:lla.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kannattaa muistaa että 164:nen (joka sinullakin on) on jo vanha auto ja uudet ovat kehittyneet paljon vuosien varrella. Olen omistanut 155 2.0 16V Super (Widebody) sekä 156 2.5 V6 24V ja molemmat olivat mahtavia ajaa, 155 jopa tarkempi. Sanalla sanoen nuo sinun vertailukohteet ei ole enään tätä päivää
. Toki minulla on vielä "tallissa" hyvin pidetty yksilö 164 V6 joka on mitä mainioin peli pitkillä matkoilla, ei ole vielä tullut autoa vastaan joka olisi yhtä hiljainen matka-ajossa. Mikään rata-auto 164:nen ei kyllä ole ainakin V6 koneella, liian paljon painoa etupäässä.
Nyt kiikarissa Saksan tuliainen 166:en muodossa "kaikilla herkuilla"
. Tunnustan olevani täysin kahjo Alfojen suhteen ja käyttöautoksi en voi enään muuta ajatellakkaan 

Nyt kiikarissa Saksan tuliainen 166:en muodossa "kaikilla herkuilla"


ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
alfa on hiukka huono vertailtava vuosimallin perusteella kun mallisto uusiutuu niin harvoin. Esim 156 on vuodelta 97 ja seuraaja ilmestyy vasta tämän vuoden lopussa.kun sitä vertaillaan vastaavaan audiin huomataan että audi jo tähän päivään mennessä varmasti uusiutunut 2 kertaa?S420VT kirjoitti:Pojat, pojat. Minulla on aikansa paras audi ja samalta ajalta hieno alfa, siis näköjään olen aika harvinainen yksilö automakuni suhteen.
Eli tuo sinun audisi on jo eri sukupolvea kuin 164.
Ja 100 S4:ää voi verrata tekniikalta 200 Turboquattroon ja se esiteltiin vuonna kilpi ja kypärä. Ei ole tarkoitus haastaa riitaa, itse vertailen autoja mielenkiinnolla ja Alfa pesee mm. aikaisemmat autoni mennen tullen. Suosittelen tilaa muillekin merkeille! Älkää tuomitko, ennen kuin olette kokeneet..plääh tylsää tunteetonta pastaa. Haukkukaa vaan muut ja rakastakaa omaanne! Oikeesti.
Autot alkaa A:lla.
Ihan asiallista keskustelua oli Audi puolella, ok porukkaa. Kyllä minä ainakin kestän kommentit jälleenmyyntiarvostaS420VT kirjoitti:Alfistit nautiskelkaa "voitosta" ja jos haluatte lisää vettä myllyyn käykää audifinns-forumilla lukemassa samaa selittelyä toisinpäin.klik

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Harmi kun en huomannut katsoa, parin edellisen katselukerran perusteella ei olisi osannut odotta moista vastaanottoa.
Vertailet korimallin huippuversiota johonkin karvalakkiin joka on esitelty vuosia aiemmin? Ehkä worst provo ever kun eletään 2005 ja Puskurin ohjelmasta kyse, ja jopa pysytty aiheessa tähän asti. Vielä puuttuisi että tuolta Audifinnseistä joku reggaantuu varta vasten, mutta taitaa porukka tuolla olla keskimääristä fiksumpaa ja nimenomaan hyväksyvät muut merkit eikä ole mitään mielenkiintoa todistella mitään.S420VT kirjoitti:Ei ole tarkoitus haastaa riitaa