Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Luovutushuolto ei ole tarkka kenelläkään (no, en tiedä jostain Köenigseggistä tai vastaavista hyperautovehkeistä). Myyjä puhuu siis paskaa.
Tuosta huollosta kun "ei saa rahaa" ja "98% asiakkaista kelpuuttaa kaiken", niin se mennään metrin päästä silmämääräisesti pikaisesti vilkasten. Lohkiksen asennuksesta maksetaan puoli tuntia asentajalle, vaikka reaaliaika on puoltoista-pari tuntia ihan poikkeuksia lukuun ottamatta ja muuta pientä. Ei voi odottaa ihan huippuja.... Voi toki olla myös harjoittelija tehnyt, kun nyt just on harjottelujaksot amiksissa päällä niin noita harkkareita piisaa
Ainiin, aika harvassa autossa on uutena kulmat edes melkein vihreellä.
Monella merkillä et edes saa mm. muutoskatsastuksessa vaadittavaa täysvihreetä lappua 12km ajetulla autolla.
Luovutushuolto ei ole tarkka kenelläkään (no, en tiedä jostain Köenigseggistä tai vastaavista hyperautovehkeistä). Myyjä puhuu siis paskaa.
Tuosta huollosta kun "ei saa rahaa" ja "98% asiakkaista kelpuuttaa kaiken", niin se mennään metrin päästä silmämääräisesti pikaisesti vilkasten. Lohkiksen asennuksesta maksetaan puoli tuntia asentajalle, vaikka reaaliaika on puoltoista-pari tuntia ihan poikkeuksia lukuun ottamatta ja muuta pientä. Ei voi odottaa ihan huippuja.... Voi toki olla myös harjoittelija tehnyt, kun nyt just on harjottelujaksot amiksissa päällä niin noita harkkareita piisaa
Ainiin, aika harvassa autossa on uutena kulmat edes melkein vihreellä.
Monella merkillä et edes saa mm. muutoskatsastuksessa vaadittavaa täysvihreetä lappua 12km ajetulla autolla.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Saas nähdä, päätyykö jonkun VW:n, Toyotan tai GM:n liiveihin tämä firma, vai pistetäänkö vain palasiksi ja patentit myyntiin, jos ei ala kassavirta kääntymään. FCA:lla tuskin on rahoja...Tazio kirjoitti:http://www.autonews.com/article/2018032 ... F180329661
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
En tiedä GM:n kassavaroista, mutta jollain kiinalaislafkalla voisi olla hynääkin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Vois kuvitella, että Geely olis moinen... Nehän yrittää (ja ostaakin) about kaikkea :o
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Voisin kuvitella myös mm. Mahindralla olevan kiinnostusta. Mutta aika näyttää, kenellä on eniten.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Sitikka käynnisty. Oli jako hampaan pielessä.
Seo herkkä laji, vähä niinku pärekaton kulottaminen...
Seo herkkä laji, vähä niinku pärekaton kulottaminen...
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei se ole helppoa Kanadassakaan.
https://tekniikanmaailma.fi/video-mies- ... 4238cf-700
https://tekniikanmaailma.fi/video-mies- ... 4238cf-700
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Seikkailuja autosähköjen ihmemaassa...
Viagran oikeanpuoleinen päiväajovalo kaputt. Käyttöohjekirja auki random sivulta ja heti tuli uutta tietoa; autossani on kolme ylösnostettavaa takapyörää Tähän asti olen erheellisesti kuvitellut, että ne ovat niskatukia.
Noh, hakemiston kautta osioon polttomot. Päiväajovalo/etuvalo (parkki) polttimo, 21 W. Taka/jarruvalo samoin. Just joo tuumasin ja päätin kaivaa polttimen käsiin. Uskottava se on, kun omin silmin näkee. Kaipa se on tämän päivän tekniikalla halvempi tehdä yksi PWM tms säädetty polttimen ohjaus "analogilähtö", kuin 2x "digitaalilähtö" erillisine johtoineen lampulle (se perinteinen 21/5 W) asti.
No ei enää tarvi ihmetellä, miksi "parkit" ei sävyltään ihan täsmää xenonvaloihin...
Viagran oikeanpuoleinen päiväajovalo kaputt. Käyttöohjekirja auki random sivulta ja heti tuli uutta tietoa; autossani on kolme ylösnostettavaa takapyörää Tähän asti olen erheellisesti kuvitellut, että ne ovat niskatukia.
Noh, hakemiston kautta osioon polttomot. Päiväajovalo/etuvalo (parkki) polttimo, 21 W. Taka/jarruvalo samoin. Just joo tuumasin ja päätin kaivaa polttimen käsiin. Uskottava se on, kun omin silmin näkee. Kaipa se on tämän päivän tekniikalla halvempi tehdä yksi PWM tms säädetty polttimen ohjaus "analogilähtö", kuin 2x "digitaalilähtö" erillisine johtoineen lampulle (se perinteinen 21/5 W) asti.
No ei enää tarvi ihmetellä, miksi "parkit" ei sävyltään ihan täsmää xenonvaloihin...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei nyt varsinainen murhe (ainakaan vielä), mutta onko kellään kokemuksia tai käytännön mielipiteitä Citikan DS5:sesta?
Kyseessä 2014 malli, nelikko, automaatti, kaksi litraisella diesel/hybridi koneella. Niillä näteillä jakkaroilla, lasikatolla ym herkuilla. Ajettu vasta 45 tkm.
Kyseessä 2014 malli, nelikko, automaatti, kaksi litraisella diesel/hybridi koneella. Niillä näteillä jakkaroilla, lasikatolla ym herkuilla. Ajettu vasta 45 tkm.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajamisesta ei kokemusta, mutta kylmätyypeillä ja henk.koht. aisteilla sisältä ahtaampi kuin päälle näyttää. Miinuksena myös rautajouset, mutta siihen ei voi vaikuttaa. Sitikkaa nyt vaan kuuluisi mehujousitus
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^ ja ^^
Olen istunut kahdesti tuollaisen kuskinpukilla vakaana aikeenani lähteä ihan liikenteeseen.
Olikohan se niin, että 1. kerralla tuli ruutuun ’gearbox failure’ teksti ja Pariisi by night valaistus ja toisella kertaa ’engine failure’ teksti ja sama juhlavalaistus.
Kolmannella kerralla kieltäydyin mahdollisuudesta.
Ihan ok oloinen muuten
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Olen istunut kahdesti tuollaisen kuskinpukilla vakaana aikeenani lähteä ihan liikenteeseen.
Olikohan se niin, että 1. kerralla tuli ruutuun ’gearbox failure’ teksti ja Pariisi by night valaistus ja toisella kertaa ’engine failure’ teksti ja sama juhlavalaistus.
Kolmannella kerralla kieltäydyin mahdollisuudesta.
Ihan ok oloinen muuten
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Lancian kuskin ikkuna lopetti liikkumisen talven aikana. Nappia painaessa ei kuulu minkään releen tai kytkimen naksahdusta eli ei yritäkään. Nyt viikonloppuna vakaana aikeena tutkailla hieman.
Osaako kukaan sanoa, onko noissa molemmat ikkunat saman vai eri sulakkeen takana (voisko muka olla jotain niin yksinkertaista)? Kun ei tuon laitteen sulakekarttaa ole eikä ohjekirjaakaan hanskiksessa (ei tietenkään, miksi olisi; auto ostettaessahan sen manuaali kuuluu laittaa kirjahyllyyn tai sitten yksinkertaisesti heittää menemään välittömästi) niin hieman hankaloittaa ihan perussulakkeenkin vaihtoa kun joutuu käymään kaikki läpi.
Toisena vaihtoehtonahan sitten on wanha tuttu hapettunut liitin jossain...
C70:ssä oli joskus aikanaan sama toisinpäin mutta rikki mennyt osa oli kuskinpuolen avauskytkin; näin siltikin vaikka siinä kuskin ikkuna toimi ja vänkärin ei. Ei kai Luigi olisi yhtä monimutkaisia epäloogisuuksia omaan tuotteeseensa asentanut? Eihän?
Osaako kukaan sanoa, onko noissa molemmat ikkunat saman vai eri sulakkeen takana (voisko muka olla jotain niin yksinkertaista)? Kun ei tuon laitteen sulakekarttaa ole eikä ohjekirjaakaan hanskiksessa (ei tietenkään, miksi olisi; auto ostettaessahan sen manuaali kuuluu laittaa kirjahyllyyn tai sitten yksinkertaisesti heittää menemään välittömästi) niin hieman hankaloittaa ihan perussulakkeenkin vaihtoa kun joutuu käymään kaikki läpi.
Toisena vaihtoehtonahan sitten on wanha tuttu hapettunut liitin jossain...
C70:ssä oli joskus aikanaan sama toisinpäin mutta rikki mennyt osa oli kuskinpuolen avauskytkin; näin siltikin vaikka siinä kuskin ikkuna toimi ja vänkärin ei. Ei kai Luigi olisi yhtä monimutkaisia epäloogisuuksia omaan tuotteeseensa asentanut? Eihän?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Onko siinä sama vihreä rele hanskalokeron takana kun punto/bravo/brava (7732354)?
Onko siinä sama vihreä rele hanskalokeron takana kun punto/bravo/brava (7732354)?
ePER
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Vihreää relettä en hanskiksen takaa löytänyt, mutta vihreä istukka oli yhdessä harmaassa. En tiedä onko sama mutta aika lailla Punton palikoistahan tuo on kasattu.Mk3 kirjoitti:^
Onko siinä sama vihreä rele hanskalokeron takana kun punto/bravo/brava (7732354)?
Sent from my K10000 Max using Tapatalk
E: Nappulan painaminen laskee joutokäyntiä, joten kyllä se virtaa haukkaa ja jonnekin asti sitä vie. Vänkärin ikkuna siis toimii normaalisti.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Muiden merkkien murheita.
Jatkoa edelliseen: Molemmat ikkunat on saman sulakkeen takana, joten sulakevika ei. Katkaisijan alla oleva liitin oli kunnossa, joten seuraavaksi lähtee ovipahvi irti ja katsellaan sitten sieltä moottorin päästä.
Projektiahan tehokkaasti hidasti naisen polkupyöräprojekti, josta sitten ei niin yllättäen tulikin yhteinen projekti, josta sitten sujuvasti liu'uttiin siihen että se olikin lopulta minun projekti...
Sent from my K10000 Max using Tapatalk
Projektiahan tehokkaasti hidasti naisen polkupyöräprojekti, josta sitten ei niin yllättäen tulikin yhteinen projekti, josta sitten sujuvasti liu'uttiin siihen että se olikin lopulta minun projekti...
Sent from my K10000 Max using Tapatalk
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Muiden merkkien murheita.
Niin, yleensä se lähtee siitä kun satulakin on päin persettä.-TTY- kirjoitti:Jatkoa edelliseen: Molemmat ikkunat on saman sulakkeen takana, joten sulakevika ei. Katkaisijan alla oleva liitin oli kunnossa, joten seuraavaksi lähtee ovipahvi irti ja katsellaan sitten sieltä moottorin päästä.
Projektiahan tehokkaasti hidasti naisen polkupyöräprojekti, josta sitten ei niin yllättäen tulikin yhteinen projekti, josta sitten sujuvasti liu'uttiin siihen että se olikin lopulta minun projekti...
Sent from my K10000 Max using Tapatalk
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... ee/6873628
Opelin tehtaiden pyörittäminen on liian kallista PSA:lle!!
Opelin tehtaiden pyörittäminen on liian kallista PSA:lle!!
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/psa-gro ... uutiskirje
"PSA:n pääjohtaja Carlos Tavares on ilmaissut turhautumisensa brändin tilanteeseen. Etenkin kulupuolella on edelleen turhia menoeriä."
Olikohan vikatikki PSA:lta ostaa salamamerkki!!
"PSA:n pääjohtaja Carlos Tavares on ilmaissut turhautumisensa brändin tilanteeseen. Etenkin kulupuolella on edelleen turhia menoeriä."
Olikohan vikatikki PSA:lta ostaa salamamerkki!!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
"Hikikarpaloita näkyy otsallaan, kuka käski mennä ooppelin ostamaan?"
https://www.youtube.com/watch?v=YcPFNG3GYlM
https://www.youtube.com/watch?v=YcPFNG3GYlM
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Noh, jos Saksassa Eisenauchin tehtaalla 1800 henkeä töissä ja suunnitelmissa vähentää 800, kertoo jotain... Pari vuosikymmentä tappiota tehnyt firma, niin en sitten tiä.
Toki, jos 900 henkeä PSA:n tehtaalla tekee saman mitä 1800 henkeä Opelin tehtaalla, kertoo aika karua kieltä tehokkuudesta - tai siis sen puuttumisesta.
Vähän kuulostaa siltä, että on talouslukuja sopivasti korjailtu et näyttää tosi houkuttelevalta ostokohteelta ja sit totuus onkin jotain ihan muuta...
Noh, jos Saksassa Eisenauchin tehtaalla 1800 henkeä töissä ja suunnitelmissa vähentää 800, kertoo jotain... Pari vuosikymmentä tappiota tehnyt firma, niin en sitten tiä.
Toki, jos 900 henkeä PSA:n tehtaalla tekee saman mitä 1800 henkeä Opelin tehtaalla, kertoo aika karua kieltä tehokkuudesta - tai siis sen puuttumisesta.
Vähän kuulostaa siltä, että on talouslukuja sopivasti korjailtu et näyttää tosi houkuttelevalta ostokohteelta ja sit totuus onkin jotain ihan muuta...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös saksalaiset ole sitä järjestelmällisen tehokasta kansaa, ja ranskalaiset sitten keskittyy lakkoiluun ja punaviinin lipitykseen?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Saksassa sen "turkkilaisen" tuntiliksa, ja muut henkilöstökulut, taitaa olla reilustikin ranskalaista serkkuaan kovempi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
Pelkkä tuntihinta ei taida tuota selittää. Nuppien lukumäärä sitten toinen asia.
Kun GM kipuili Opelin kanssa vuosikymmenet syytettiin tehotonta jänkkiä, nyt Keski/ Euroopan kirkkain tähti Teveres on sitten saman ongelman äärellä. Good luck with that
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Pelkkä tuntihinta ei taida tuota selittää. Nuppien lukumäärä sitten toinen asia.
Kun GM kipuili Opelin kanssa vuosikymmenet syytettiin tehotonta jänkkiä, nyt Keski/ Euroopan kirkkain tähti Teveres on sitten saman ongelman äärellä. Good luck with that
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Sekin.
Kumpi sitten on helpompaa, potkia väkeä pihalle vai saada neuvoteltua palkkoja alaspäin . Ihan helppo rasti ei taida olla kumpikaan vaihtoehto.
Kumpi sitten on helpompaa, potkia väkeä pihalle vai saada neuvoteltua palkkoja alaspäin . Ihan helppo rasti ei taida olla kumpikaan vaihtoehto.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sellaistakin selitystä Opelin tilanteelle olen kuullut, että GM ei maksanut rojalteja käyttämästään Opelin kehittämästä tekniikasta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
En muuta osaa todeta kuin että muijan oooppeli menee niin pirkeleesti
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Muiden merkkien murheita.
Stilo on piipitellyt pitkin talvea milloin airbag vikaa, milloin polttimo jostain pimeänä,joka silti palaa kun menee tsekkaamaan.
Nyt uutuutena ASR, ABS, Alternator failure, engine fault.
Mikään esim. moottorin vikavalo ei silti syttynyt.
Eilen ei sitten meinannut käynnistyä kaupan pihasta.
Tänään heitti kesken ajon helikopteri valon ja engine fault. Kulki silti normaalisti.
Seisoi päivän, ja nyt taas vika poissa..
Taitaa olla lopun merkkejä..
Nyt uutuutena ASR, ABS, Alternator failure, engine fault.
Mikään esim. moottorin vikavalo ei silti syttynyt.
Eilen ei sitten meinannut käynnistyä kaupan pihasta.
Tänään heitti kesken ajon helikopteri valon ja engine fault. Kulki silti normaalisti.
Seisoi päivän, ja nyt taas vika poissa..
Taitaa olla lopun merkkejä..
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Samaa ongelmaa kun thema, chroma, kappa eli maapuolen puristusliitos katkoo ja kori "kelluu" ?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Hmm, mitäs Opelin kehittämää GM käytti muualla niin, että Opelille syntyi oikeasti vahinkoa. Eli tekivät työtä emolle eivätkä itse saaneet mitään? Löytyykö tälle joku lähde? Jokunen Buick on re-badgettu Opel ja Senator oli lyhyen aikaa myös Catera. En ole ihan varma riittääkö tuo. Olen aika varma, että noin lähtökohtaisesti Opel on ollut ensisijainen käyttökohde omalle työlleen. En siis kiistä, etteikö tuolla Russelheimissa väsättyjä olisi myös yritetty levittää, mutta tuolloin kyse lienee kuitenkin yrityksestä löytää Opelin tekniikalle ja tuotteille uusia markkinoita.Tuomas K kirjoitti:Sellaistakin selitystä Opelin tilanteelle olen kuullut, että GM ei maksanut rojalteja käyttämästään Opelin kehittämästä tekniikasta.
Mielestäni tämä on vähän sama kuin Saab, kaikki syyttävät GM:ää Saabin tuhosta, koska jänkit. Ilman GM:ää Saab olisi ollut kalanruokaa reilu vuosikymmen ennen lopullista iskua.
Ja ei, GM ei ole paras esimerkki siitä, miten globaali jätti voisi hommansa hoitaa, mutta ei välttämättä ole vastuussa _ihan_ kaikesta
-Tazio
Re: Muiden merkkien murheita.
Akulla on toki jo ikää, mutta toisaalta pyörittelee ihan reippaasti, ja talven pakkasillakin käynnistyi ok, vaikka ei ollut aina edes lämmityksessä. Joten sikäli se ei mielestäni sopisi kuvaan.mutt kirjoitti:Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.
Täytyy tarkastaa. Yhden maattopisteen löysin konehuoneesta helposti, ja se näytti olevan kunnossa.A Bart kirjoitti:Samaa ongelmaa kun thema, chroma, kappa eli maapuolen puristusliitos katkoo ja kori "kelluu" ?
Konehuoneessa olevan sulakerasian uittelin rost offilla paineilman saattelemana.
Se näissä aiheuttaa myös murheita.(monen muun boxin, kaasuläpän, polkimen jne jne lisäksi)
Taannoin mittaristo heitti pimeäksi aina välillä kesken ajon. Silloin korjaantui tuolla samalla rost off- käsittelyllä.
Re: Muiden merkkien murheita.
mutt kirjoitti:Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.
Oma käyttöautoni Stilo 1,2 vm 2003 on ollut pari viime vuotta huonojen akkujen käytännön testipenkkinä. Mitään ongelmaa henkitoreissaan oleva akku ei sinänsä aiheuta, vaan jännitteen hiipuminen/virran tuoton loppuminen aivan samoin kuin uudellakin akulla vaikkapa hihnan katketessa. Ts. vasta sitten kun startti ei enää jaksa pyörittää alkaa sytyttää abs-, ohjustehostin- ja turmatyynyvikavaloja, jotka sammuvat heti kun romun saa käyntiin vaikkapa kaapelilla ja lataus alkaa.
Hyvä auto! Tyypillinen Fiat: sietää huolimatonta huoltoa ja rääkkäystä piikeillä jääradalla. Takana nyt viidessä vuodessa 100 tkm ja mittarissa 350 tkm.
Jouni Kiuru
040-5913864
Lahti
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ole lähdettä kun en enää muista mikä se lähde oli, eli ihan rehellisenä huhupuheena kannattaa suhtautuaTazio kirjoitti:Hmm, mitäs Opelin kehittämää GM käytti muualla niin, että Opelille syntyi oikeasti vahinkoa. Eli tekivät työtä emolle eivätkä itse saaneet mitään? Löytyykö tälle joku lähde? Jokunen Buick on re-badgettu Opel ja Senator oli lyhyen aikaa myös Catera. En ole ihan varma riittääkö tuo. Olen aika varma, että noin lähtökohtaisesti Opel on ollut ensisijainen käyttökohde omalle työlleen. En siis kiistä, etteikö tuolla Russelheimissa väsättyjä olisi myös yritetty levittää, mutta tuolloin kyse lienee kuitenkin yrityksestä löytää Opelin tekniikalle ja tuotteille uusia markkinoita.
Kyllähän GM käytti Opelin moottoreita ja pohjalevyjä melko laajasti.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Totta. Esim. Saab 93/95 ja nuova Croma + jokunen Buick lähimenneisyydestä. Joka tapauksessa näissäkin sama teknologia oli lähtökohtaisesti Opel, suunniteltu käytettäväksi niissä ja skaala edut lähinnä ylimääräistä hyötyä luulen ma.Tuomas K kirjoitti:Ei ole lähdettä kun en enää muista mikä se lähde oli, eli ihan rehellisenä huhupuheena kannattaa suhtautuaTazio kirjoitti:Hmm, mitäs Opelin kehittämää GM käytti muualla niin, että Opelille syntyi oikeasti vahinkoa. Eli tekivät työtä emolle eivätkä itse saaneet mitään? Löytyykö tälle joku lähde? Jokunen Buick on re-badgettu Opel ja Senator oli lyhyen aikaa myös Catera. En ole ihan varma riittääkö tuo. Olen aika varma, että noin lähtökohtaisesti Opel on ollut ensisijainen käyttökohde omalle työlleen. En siis kiistä, etteikö tuolla Russelheimissa väsättyjä olisi myös yritetty levittää, mutta tuolloin kyse lienee kuitenkin yrityksestä löytää Opelin tekniikalle ja tuotteille uusia markkinoita.
Kyllähän GM käytti Opelin moottoreita ja pohjalevyjä melko laajasti.
GM on rampa jättiläinen, ei kahta sanaa siihen, mutta Opel-soppa on keitetty kotikutoisesti Germaniassa. GM'n rampuutta muuten kuvaa hyvin heidän yrityksensä pelastaa Eurooppa markkina-osuutena. Brandasivat Daewoon Chevyksi, koska <insert grazy ass explanation here>
Ja sitten jokunen vuosi myöhemmin totesivat, että ehkä kuitenkin Opel. Jaa, ei sittenkään, myydään ranskalaisille....
-Tazio
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Eihän kyse ole siitä, että Opelin tekniikan käyttämisestä olisi Opelilla haittaa, vaan siitä, että Opelin talousvaikeudet eivät ole todellisia jos konserni tekee rahaa Opelin tekniikalla mutta ei maksa siitä Opelille.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Olenkohan lukenut saman huhulähteen kuin Tuomas ja siitä vapaalla käännöksellä suomensin itselleni, että Opelin alle on upotettu koko GM:n kehityskuluja, jolloin sekä näyttää rumalta tuloksessa että peittää myös muuta kulurakennetta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, jos joku junnu MBA nyt lähtisi tekemään pahvia Opelin tuhosta en ole ihan varma löytyykö syy aidon Opel tekniikan käytöstä muutamassa Saabissa, Cromassa ja parissa Buickissa. Hyviä lähtöjä voisivat olla vaikka seuraavat:
- toisen hunnikapinan aikainen 'kansallistaminen'
- pääkilpailijan liikkeet vuosina '72 - '75
- erään tietyn sourcing tsaarin liian suureksi kasvaneen painoarvon vaikutukset (samaa voisi sivujuonteena tutkia siellä pääkilpailijalla)
- ammattiliiton suhtautuminen ulkomaiseen omistajaan
- Germanian hallituksen suhtautuminen ulkopuolisessa omistuksessa olevaan firmaan vs. ihan itse omistettuihin
- globbaalit yritysstrategiat ja kvartaalitalous (nämä eivät voi olla selittäviä tekijöitä, koskevat kaikkia)
Noista voisi onnistua jo jotain faktapohjaista selitystä virkkaamaakin, luulen ma
-Tazio
- toisen hunnikapinan aikainen 'kansallistaminen'
- pääkilpailijan liikkeet vuosina '72 - '75
- erään tietyn sourcing tsaarin liian suureksi kasvaneen painoarvon vaikutukset (samaa voisi sivujuonteena tutkia siellä pääkilpailijalla)
- ammattiliiton suhtautuminen ulkomaiseen omistajaan
- Germanian hallituksen suhtautuminen ulkopuolisessa omistuksessa olevaan firmaan vs. ihan itse omistettuihin
- globbaalit yritysstrategiat ja kvartaalitalous (nämä eivät voi olla selittäviä tekijöitä, koskevat kaikkia)
Noista voisi onnistua jo jotain faktapohjaista selitystä virkkaamaakin, luulen ma
-Tazio
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo voisi selittää sitä, miten niinkin paljon myyvä firma onnistuisi olemaan tappiollinen vuosikymmeniä, vaikka samanaikaisesti jopa Lancian kaltainen rampautettu ankka on onnistunut tekemään plussatulosta.Alfissimo kirjoitti:Olenkohan lukenut saman huhulähteen kuin Tuomas ja siitä vapaalla käännöksellä suomensin itselleni, että Opelin alle on upotettu koko GM:n kehityskuluja, jolloin sekä näyttää rumalta tuloksessa että peittää myös muuta kulurakennetta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Niinhän se aina näyttää, mutta siitähän lahoaa se puristusliitos ei se rengas apiko.Pele kirjoitti:Akulla on toki jo ikää, mutta toisaalta pyörittelee ihan reippaasti, ja talven pakkasillakin käynnistyi ok, vaikka ei ollut aina edes lämmityksessä. Joten sikäli se ei mielestäni sopisi kuvaan.mutt kirjoitti:Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.
Täytyy tarkastaa. Yhden maattopisteen löysin konehuoneesta helposti, ja se näytti olevan kunnossa.A Bart kirjoitti:Samaa ongelmaa kun thema, chroma, kappa eli maapuolen puristusliitos katkoo ja kori "kelluu" ?
Konehuoneessa olevan sulakerasian uittelin rost offilla paineilman saattelemana.
Se näissä aiheuttaa myös murheita.(monen muun boxin, kaasuläpän, polkimen jne jne lisäksi)
Taannoin mittaristo heitti pimeäksi aina välillä kesken ajon. Silloin korjaantui tuolla samalla rost off- käsittelyllä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Edelleen väärä lähtökohta. Ongelma tuossa on se, että todellisuudessa Opelin tekniikka myy paremmin, kuin mistä he saavat myyntituloja, koska myyntitulot kerää GM.Tazio kirjoitti:Joo, jos joku junnu MBA nyt lähtisi tekemään pahvia Opelin tuhosta en ole ihan varma löytyykö syy aidon Opel tekniikan käytöstä muutamassa Saabissa, Cromassa ja par
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
Ehkä hyvä, että et ole junnu MBA
Jos Opel-tehtaan pyörittäminen Germaniassa maksaa tuplat PSA:n muiden tehtaiden pyörittämisestä ei ongelman ydintä löydä sieltä balance sheetin yläpäästä kuin poliitikko vai periaatteen mies
Se juurisyy muuten voi hyvinkin löytyä tuosta esittämistäni lähtökohdista, ihan oikeasti
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Ehkä hyvä, että et ole junnu MBA
Jos Opel-tehtaan pyörittäminen Germaniassa maksaa tuplat PSA:n muiden tehtaiden pyörittämisestä ei ongelman ydintä löydä sieltä balance sheetin yläpäästä kuin poliitikko vai periaatteen mies
Se juurisyy muuten voi hyvinkin löytyä tuosta esittämistäni lähtökohdista, ihan oikeasti
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/9 ... rkers-earn
Ei nuo palkat nyt ole ainakaan syy Opelin vaikeuksiin VS PSI , korkeimmat palkat Ranskassa n. 34 eur /tunti-- veikkaan " Trumpimaista" konsernin kehityskulujen dumppausta Opelille... ei savua ilman tulta
Ei nuo palkat nyt ole ainakaan syy Opelin vaikeuksiin VS PSI , korkeimmat palkat Ranskassa n. 34 eur /tunti-- veikkaan " Trumpimaista" konsernin kehityskulujen dumppausta Opelille... ei savua ilman tulta
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
Luenko tuota nyt väärin kun minusta keskiliksa Saksassa kovempi kuin Ranskassa??
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Luenko tuota nyt väärin kun minusta keskiliksa Saksassa kovempi kuin Ranskassa??
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
jop. "The Germans have a reputation for being Europe’s most costly employees. However, Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) data shows auto workers earn less than those in France. In Germany, think 31.40 Euros per hour, or around £55,000 a year"Tazio kirjoitti:^
Luenko tuota nyt väärin kun minusta keskiliksa Saksassa kovempi kuin Ranskassa??
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
Korjaan itseäni, luen.
GDP per head
Mutta edelleen, jos vika olisi jänkeissä olisi homma nyt selvä, koska fransmanni. Mutta kun ei näytä olevan..
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Korjaan itseäni, luen.
GDP per head
Mutta edelleen, jos vika olisi jänkeissä olisi homma nyt selvä, koska fransmanni. Mutta kun ei näytä olevan..
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Se on toki oma juttunsa. Mutta sinä yrität vääntää sanomaani jotenkin sellaiseksi, että Opel kärsisi jotenkin vahinkoa siitä että tekniikkaa käytettäisiin jossain, mikä ei luonnollisesti ole totta.Tazio kirjoitti:^
Ehkä hyvä, että et ole junnu MBA
Jos Opel-tehtaan pyörittäminen Germaniassa maksaa tuplat PSA:n muiden tehtaiden pyörittämisestä ei ongelman ydintä löydä sieltä balance sheetin yläpäästä kuin poliitikko vai periaatteen mies
Sanotaan vielä kerran. Opelin taloudellinen tilanne olisi varmasti parempi, jos saisivat rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä. Yrityksen tulos kun edellyttää niitä tuloja, toki kohtuullisten menojen ohella. Tämä ei taida vaatia kummoista periaatteen miestä tai poliitikkoa että voi noin todeta.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
Mistään nyt ei kai ole vielä löytynyt lähdettä jonka mukaan Opel ei _olisi_ saanut ’rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä’.
Ja edelleen, vaikka noin olisikin joskus ollut ei kai se oikein selitä miksi Opel nyt osana PSA:ta edelleen tuosta väitetystä GM’n vääryydestä kärsisi? kärsisi? Uusi omistaja kun näyttää valittavan ostamiensa assettien tuottavuuden olevan heikko verrattaessa omiinsa. Ei sitä, että jotenkin olisi jäänyt tulo/IPR-lisenssivuotoja jotka tekevät Opelista oletettua huonomman.
Sivumennen sanoen kaikki konserni-yhtiöissä talouslukujen kanssa peuhanneet/tulosvastuussa olleet tietävät, että tytär/omistus/divari/jne. tasolta konsernin tuloutus/vyörytys/konsernilaina/jne on _aina_ kohtuuton, epäreilu ja tappaa kilpailukyvyn. Ja samaan aikaan konsernin päässä talouslukujen kanssa peuhaavat/tulosvastuussa olevat näkevät asian ihan toisin
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Mistään nyt ei kai ole vielä löytynyt lähdettä jonka mukaan Opel ei _olisi_ saanut ’rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä’.
Ja edelleen, vaikka noin olisikin joskus ollut ei kai se oikein selitä miksi Opel nyt osana PSA:ta edelleen tuosta väitetystä GM’n vääryydestä kärsisi? kärsisi? Uusi omistaja kun näyttää valittavan ostamiensa assettien tuottavuuden olevan heikko verrattaessa omiinsa. Ei sitä, että jotenkin olisi jäänyt tulo/IPR-lisenssivuotoja jotka tekevät Opelista oletettua huonomman.
Sivumennen sanoen kaikki konserni-yhtiöissä talouslukujen kanssa peuhanneet/tulosvastuussa olleet tietävät, että tytär/omistus/divari/jne. tasolta konsernin tuloutus/vyörytys/konsernilaina/jne on _aina_ kohtuuton, epäreilu ja tappaa kilpailukyvyn. Ja samaan aikaan konsernin päässä talouslukujen kanssa peuhaavat/tulosvastuussa olevat näkevät asian ihan toisin
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä asiahan jo käsiteltiin ja kehoitin suhtautumaan asiaan huhuna.Tazio kirjoitti:^
Mistään nyt ei kai ole vielä löytynyt lähdettä jonka mukaan Opel ei _olisi_ saanut ’rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä’.
En nyt keksi mitään syytä miksi firma ei kärsisi saamattomista lisenssituloista aivan samalla tavalla ihan omistajasta riippumatta.Tazio kirjoitti:Ja edelleen, vaikka noin olisikin joskus ollut ei kai se oikein selitä miksi Opel nyt osana PSA:ta edelleen tuosta väitetystä GM’n vääryydestä kärsisi?