156 sytytys tai bensan ruiskutus pätkii

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

156 sytytys tai bensan ruiskutus pätkii

Viesti Kirjoittaja l151726 »

No niin hajoshan se meikäläisen 156 lopulta. Kun olen tätä palstaa lukenut jo pitkään, niin olen oppinut pelkäämään auton hajoamista hetkellä millä hyvänsä ja nyt se sitten tapahtui.

Joky sytytys tai polttoaineen suihkutus pätkii. Kone kyllä käy, mutta ikään kuin jättää välistä suunnilleen joka kolmannen työtahdin ja vetokin on sitten sen mukaista. Paikaltaan on vaike päästä liikkeelle ja kiihdytys maantienopeuksissa on yhtä tuskaa. Kone kyllä toimii paremmin kunhan kierrokset saa yli kolmen tonnin, mutta ei tämä kyllä sitä normaalia laiskuutta matalilla kierroksilla ole.

Tiistaina sitten selviää mikä on vialla ja onko viasta aiheutunut jotain muita ongelmia, kuten katalysaattorin hajoaminen. Tosiasia varmaan on, että "ihanan kallista" on joka tapauksessa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

MAF ja bosch?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuo kyllä haiskahtaa erittäin vahvasti ILMI vialta.
Alfaholismia vuodesta 2001

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Voipi olla. Se olisi ainakin kaikkein edullisin vaihtoehto ja helposti korjattu

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Ei kai moottoria ole pesty lähiaikoina? Vettä menee tulpan "tunneleihin" ja silloin pätkii ja pahasti. Jännä ilmiö sekin, että kun pesin QV:n moottorin niin aluksi ei pätkinyt, mutta pari päivää myöhemmin alkoi. Oliskohan vesi jotenkin höyrystynyt moottorin lämmettyä pidemmäksi aikaa ja aiheuttanut oikosulkuja vasta silloin?? Paineilmalla sitten kuivasin kolot eikä pätkinyt enää.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Juuri noilla oireilla mulla oli kans syynä vesi tulpan rei'issä.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Ei ole pesty ainakaan kuukauteen, joten jos siellä vettä silloin oli, on se jo haihtunut mineen kertaan. Oikeet tosiaan on saman tyyliset.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Itse kun ostin 156:n, oli myyjäliike pessyt konehuoneen. Ajelin vehkeellä kaupan jälkeen pari-kolme viikkoa, kun eräänä aamuna alkoi käymään kolmella. Vian aiheuttaja oli kosteus sytytystulpissa. Siellä oli vesi maannut jossain kolossa ja jossain töyssyssä tms. päässyt kastelemaan kriittiset paikat.

Tuon vian voi tsekata itse ja on halvin korjata. 8)
Kuva

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

vettä oli itselläkin tulpankoloissa pesusta noin 2kk.
Se ei pääse haihtuun sieltä, kun ne tulpanhatut on niin tiiviit. Kannattaa todella tarkistaa.

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

No se on jo huollossa, kun nokkahihnakin vaihdetaan. Samalla on tuomion luku sille viallekin....

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

No niin... raportoinnin paikka:

Yllättäen vika oli tulpat. Ne oli kuulemma ihan paskana. Ne olisi kyllä käsittääkseni pitänyt olla vaihdettu 40 000 km sitten, mutta ilmeisesti ilikin ollut valohoitoa. No nyt on uudet tulpat, jakopää ja kiristimet sekä ilmastointi huollettu ja täytetty. Hinta 840 EUR, Malminkartanon autohuollossa. Ihan kohtuullinen, kun Delta tarjosi jakopäänhihnan vaihdolle hintaa 900EUR.

Nyt kulkee, eikä pelota ihan niin paljoa, tosi tukivarretkan voi mennä millä hetkellä hyvänsä, eikä ilmikään enää varmaan kauaa kestä. Selkeästi olette onnistuneet pelottelemaan:) :shock:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

no onneksi ilmi ja tukivarret ei mene yleensä kertalaakista vaan alkavat yleensä ensin oireilemaan...
:wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin