156 sytytys tai bensan ruiskutus pätkii
Valvoja: Moderators
156 sytytys tai bensan ruiskutus pätkii
No niin hajoshan se meikäläisen 156 lopulta. Kun olen tätä palstaa lukenut jo pitkään, niin olen oppinut pelkäämään auton hajoamista hetkellä millä hyvänsä ja nyt se sitten tapahtui.
Joky sytytys tai polttoaineen suihkutus pätkii. Kone kyllä käy, mutta ikään kuin jättää välistä suunnilleen joka kolmannen työtahdin ja vetokin on sitten sen mukaista. Paikaltaan on vaike päästä liikkeelle ja kiihdytys maantienopeuksissa on yhtä tuskaa. Kone kyllä toimii paremmin kunhan kierrokset saa yli kolmen tonnin, mutta ei tämä kyllä sitä normaalia laiskuutta matalilla kierroksilla ole.
Tiistaina sitten selviää mikä on vialla ja onko viasta aiheutunut jotain muita ongelmia, kuten katalysaattorin hajoaminen. Tosiasia varmaan on, että "ihanan kallista" on joka tapauksessa.
Joky sytytys tai polttoaineen suihkutus pätkii. Kone kyllä käy, mutta ikään kuin jättää välistä suunnilleen joka kolmannen työtahdin ja vetokin on sitten sen mukaista. Paikaltaan on vaike päästä liikkeelle ja kiihdytys maantienopeuksissa on yhtä tuskaa. Kone kyllä toimii paremmin kunhan kierrokset saa yli kolmen tonnin, mutta ei tämä kyllä sitä normaalia laiskuutta matalilla kierroksilla ole.
Tiistaina sitten selviää mikä on vialla ja onko viasta aiheutunut jotain muita ongelmia, kuten katalysaattorin hajoaminen. Tosiasia varmaan on, että "ihanan kallista" on joka tapauksessa.
- Giri
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Ei kai moottoria ole pesty lähiaikoina? Vettä menee tulpan "tunneleihin" ja silloin pätkii ja pahasti. Jännä ilmiö sekin, että kun pesin QV:n moottorin niin aluksi ei pätkinyt, mutta pari päivää myöhemmin alkoi. Oliskohan vesi jotenkin höyrystynyt moottorin lämmettyä pidemmäksi aikaa ja aiheuttanut oikosulkuja vasta silloin?? Paineilmalla sitten kuivasin kolot eikä pätkinyt enää.
Itse kun ostin 156:n, oli myyjäliike pessyt konehuoneen. Ajelin vehkeellä kaupan jälkeen pari-kolme viikkoa, kun eräänä aamuna alkoi käymään kolmella. Vian aiheuttaja oli kosteus sytytystulpissa. Siellä oli vesi maannut jossain kolossa ja jossain töyssyssä tms. päässyt kastelemaan kriittiset paikat.
Tuon vian voi tsekata itse ja on halvin korjata.
Tuon vian voi tsekata itse ja on halvin korjata.

No niin... raportoinnin paikka:
Yllättäen vika oli tulpat. Ne oli kuulemma ihan paskana. Ne olisi kyllä käsittääkseni pitänyt olla vaihdettu 40 000 km sitten, mutta ilmeisesti ilikin ollut valohoitoa. No nyt on uudet tulpat, jakopää ja kiristimet sekä ilmastointi huollettu ja täytetty. Hinta 840 EUR, Malminkartanon autohuollossa. Ihan kohtuullinen, kun Delta tarjosi jakopäänhihnan vaihdolle hintaa 900EUR.
Nyt kulkee, eikä pelota ihan niin paljoa, tosi tukivarretkan voi mennä millä hetkellä hyvänsä, eikä ilmikään enää varmaan kauaa kestä. Selkeästi olette onnistuneet pelottelemaan:)
Yllättäen vika oli tulpat. Ne oli kuulemma ihan paskana. Ne olisi kyllä käsittääkseni pitänyt olla vaihdettu 40 000 km sitten, mutta ilmeisesti ilikin ollut valohoitoa. No nyt on uudet tulpat, jakopää ja kiristimet sekä ilmastointi huollettu ja täytetty. Hinta 840 EUR, Malminkartanon autohuollossa. Ihan kohtuullinen, kun Delta tarjosi jakopäänhihnan vaihdolle hintaa 900EUR.
Nyt kulkee, eikä pelota ihan niin paljoa, tosi tukivarretkan voi mennä millä hetkellä hyvänsä, eikä ilmikään enää varmaan kauaa kestä. Selkeästi olette onnistuneet pelottelemaan:)