Leasingalfojen kunto?
Valvoja: Moderators
Leasingalfojen kunto?
Miten mahtaa olla, onko kokemuksia? Kyseessä olisi 50 tkm ajettu yksilö. Taitaa olla onnenkauppaa, miten on käsitelty. huollot on tietysti tehty.
Jep, niin olen aina luullut. Käytiin kuitenkin koeajamassa Liisin 156 sta, jolla oli mittarissa reilu 70 000km... emännän puolta enemmän ajettu Saara oli kuin uusi siihen verrattuna. Edellinen 120 000 ajettu 156 samoin.
Auto vaikutti siltä kuin sillä olisi ajettu vähintään 200 000? Ratti, vaihdekeppi puhki kuluneet, koko sisusta nuhjuinen, sisäkatto pask... En usko edes, että Alfalla voi ajaa niin huolettomasti ja koko ajan rattia vääntäen, että jälki olisi tuollaista. Oma nahkaratti nyt 40000km, eikä siinä näy mitään käytön jälkiä.
Eipä tuo sen enemmän rassaa kun ei tarvitse ostaa, mutta ihmettelemään pisti. Mittarinruuvaustako Liisarissa?
Auto vaikutti siltä kuin sillä olisi ajettu vähintään 200 000? Ratti, vaihdekeppi puhki kuluneet, koko sisusta nuhjuinen, sisäkatto pask... En usko edes, että Alfalla voi ajaa niin huolettomasti ja koko ajan rattia vääntäen, että jälki olisi tuollaista. Oma nahkaratti nyt 40000km, eikä siinä näy mitään käytön jälkiä.
Eipä tuo sen enemmän rassaa kun ei tarvitse ostaa, mutta ihmettelemään pisti. Mittarinruuvaustako Liisarissa?
Jep, kumpikin avain oli kulunut loppuun, niin kromipinta kuin kauko-ohjaimien napit (muovi kulunut kokonaan vek)
No, kysyjälle vain sanoisin, että ei se kunto ole Liisarista kiinni. Kyllä se on katsottava vain auto kerrallaan. Liisareissa on hyviä, mutta näköjään huonojakin.
Onneksi ihan tavalliset päälle näkyvät merkit kyllä juoruavat kuinka autoa on pidetty.
No, kysyjälle vain sanoisin, että ei se kunto ole Liisarista kiinni. Kyllä se on katsottava vain auto kerrallaan. Liisareissa on hyviä, mutta näköjään huonojakin.
Onneksi ihan tavalliset päälle näkyvät merkit kyllä juoruavat kuinka autoa on pidetty.
Omiin ja kollegojen kokemuksiin leasingautoilusta viitaten - 3 vuotta ajetut leasingautot ovat usein jopa paremmassa kunnossa kuin ns "omana" olleet.
Tämä siksi, että oli kyseessä sitten vapaa autoetu tai käyttöetu - työnantaja maksaa kaikki auton käytöstä aiheutuneet kustannukset (ml. huollot ja korjaukset) + vapaassa autoedussa tietenkin myös polttoaineen.
Ei siis pitäisi olla kovin korkea kynnys huoltaa autonsa määräajoin (jopa maahantuojan hinnoilla, kun ei ole omasta lompakosta pois) sekä hoitaa mahdolliset korjaukset.
Nuo viat tulevat usein korjattua ihan siksi, että leasingyhtiö vaatii auton palautusta hyvässä kunnossa. Kun työnantaja on auton haltija, on työnantajan intresseissä pitää hallinnoimansa leasingautot hyvässä kunnossa, ettei leasingyhtiö peri korjauskustannuksia korkojen kera takaisin leasingajan päätyttyä. Siksi ainakin oma työnantajani jo monia vuosia sitten poisti autoetuohjeistossa olleen omavastuun itseaiheutettujen vaurioiden osalta. Kun omavastuu ennen oli kuitenkin sellaista 1000mk luokkaa, niin porukka ei viitsinyt niitä korjautella ja autot palautuivat leasingyhtiölle huonossa kunnossa.
Tämä siksi, että oli kyseessä sitten vapaa autoetu tai käyttöetu - työnantaja maksaa kaikki auton käytöstä aiheutuneet kustannukset (ml. huollot ja korjaukset) + vapaassa autoedussa tietenkin myös polttoaineen.
Ei siis pitäisi olla kovin korkea kynnys huoltaa autonsa määräajoin (jopa maahantuojan hinnoilla, kun ei ole omasta lompakosta pois) sekä hoitaa mahdolliset korjaukset.
Nuo viat tulevat usein korjattua ihan siksi, että leasingyhtiö vaatii auton palautusta hyvässä kunnossa. Kun työnantaja on auton haltija, on työnantajan intresseissä pitää hallinnoimansa leasingautot hyvässä kunnossa, ettei leasingyhtiö peri korjauskustannuksia korkojen kera takaisin leasingajan päätyttyä. Siksi ainakin oma työnantajani jo monia vuosia sitten poisti autoetuohjeistossa olleen omavastuun itseaiheutettujen vaurioiden osalta. Kun omavastuu ennen oli kuitenkin sellaista 1000mk luokkaa, niin porukka ei viitsinyt niitä korjautella ja autot palautuivat leasingyhtiölle huonossa kunnossa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Esittelyauto on eri asia, sitä kun ajaa todella moni ja vain lyhyitä hetkiä. Mutta edelleen olen sitä mieltä että se sama jannu joka polkee surutta liisaria on myös voinut polkea tuota sun nykyistä kun se oli hänellä, olkootkin että oli rahoituksella ostettu.late04 kirjoitti:Itse en esim. ostaisi esittelyautoa, joskus kun olen niillä ajellut
Eli pointtina, en usko etät ihmisillä mitenkään napsahtaa päässä sen useammin auton ratissa liisarissa kuin muilla.
Mutta toisaalta, essonpaarin mukaan alfat ruostuu ja niissä on sähkövikoja, jokainen uskoo mihin tahtoo jos ei omat silmät riitä.
Nykyisen omistajan tiedän, firman liisingautolla haltoijoita on pahimmillaan useita. Itse luulen että useimmin omaa kohdellaan paremmin kuin leasingautoa, vaikka päässä ei napsahtaisikaan. Niin se vaan tavaran suhteen tuppaa olemaan, että omaa kohdellaan paremmin kuin yhteistä tai vuokratavaraa, mutta voihan olla että autot on poikkeus. Mutta mielenkiintoista kuulla kokemuksia käytetyistä leasingautoista, ilmeisesti on sekä hyviä että huonoja.
Ja alfat ruostuu ja niissä on sähkövikoja .
Ja alfat ruostuu ja niissä on sähkövikoja .