222:een käyttöönottohuoltoa. Pari pahvilootallista osaa odottamassa. Auto hallilta toiselle hallille. Hyvin lähti tulille. Kierrokset jäivät taas makaamaan päälle kuten viime kesän loppumetreillä....Auto nosturille ja hanskat käteen. Ilmansuodatin plus sen remmit vaihtoon. Öljyt ja suodatin check. Se puuttuva polttoainesuodatin ennen pumppua piti laittaa jo viime kesänä...Joojoo laitoin nyt

...Reaktiotangon etummaiset puslat vaihtuivat nätisti! Tarvittiin vaan kolme miestä, purkillinen hoohooässää ja pirun isoja vääntörautoja...Etupyöränlaakeri oikealla edessä tuntuu väljätä...Juu on se. Käynti koneella. Hah. Kartiolaakerihan voi kiristää! näin toimitaan. Saa nähdä kuinka kauan kestää mutta nyt timmi!.....Jarrupalat otin joka nurkkaan. Turhaa. Olivat niin hyvät että jätin tulevaisuuteen. Apulaiteremmit vaihdoin...Poljinkumit ja konepellin-sekä takaluukun kaasupumput vaihtuivat kahvikupin kanssa....Laatikosta löytyi myös alapallo oikealle. Vaihtoon. Nopsa homma kunnes joutuu käyttämään prässiä saadakseen vanhan pallon ulos kodistaan tukivarresta. Check......Paitsi että ei. Jotenkin uusi kumi jäi kai prässissä johonkin jotenkin... se perkele repesi kun sitä suostutteli maaliinsa

Fuck.....No. tilataan sitten perkele pari uutta! Raidetangonpää vasen-etu-ulompi, väljä. Ok. Vaihtoon. Laatikosta löytyy. Paitsi että ei löydy kun tilatuista ulommasta ja sisemmästä löytyykin kaksi sisempää!! EI-VOI-OLLA totta!? on. Niele kiukkusi. Olet kuoppasi kaivanut. Koneelle. FuturSoftin ankara penkominen ja varaosanumeroitten hirmuinen vertailu tuottaa naurunremakan ja helpotuksen! Maserati BiTurbo 222 SE:n ulompi raidetangonpää on täsmälleen sama kuin Fiat Mirafiorissa! Ja näitähän saa varaosaMaailmasta tilaamalla.....(saisi myös varmasti maailmalta mutta nyt ei jaksa odottaa viikkoa...)...Helpotus. Sitten konehuoneeseen....Kaasuläppäkotelo pöydälle ja putsaukseen. Syy kierrosten päällä makaamiseen löytyy neljässä ja puolessa sekunnissa. Kurkkujen läpät on aivan karmeessa talmassa....Öljyä ei juurikaan tullut ulos eli kone huohottaa hyvin vähän mutta kaiken maailman paskaa löytyy sitäkin enemmän! OneShottia pullollinen kriittisiin paikkoihin ja uudet, oikenlaiset, tiivisteet tarvittaviin paikkoihin(eikä liimapaskaa mitä joku VITUN seppämestari on laittanut joskusmuinoin! Oli meinaan sitten ihan riittävästi liimattu kaikkea mahdollista!)...Vivustot putsailin erityishuolella ja voitelin varovasti. Kasaan. Uusi kaasuläpän potentiometri sujahti paikalleen. Musta eli parannettu versio punaisesta. Weber PF10.....Asennus melkein ulkomuistista( "Isolalta" varmistelin...) yleismittarilla 150-170 millivoltin väliin. On muuten sitten hiukan aikaavievää kun tuhannesosamillin napautus pötköön saa arvot vituilleen, mutta All Good things come to those who wait! Käynnistys. Kierrokset ryntää pariin tonniin.....Tipahtaa hetken päästä tonniin....Ja hetken päästä normaaliin tyhjäkäyntiin...Ed Kiina sanois ; "Succes!".......Leimaa vailla

Luulen vaan....Eiköhän se jostain pomppaa kuitenkin mutta Leville aion tällä taas tänä kesänäkin....
PS: Kotiin lähdön aika....Käynnistän Thesiksen. Putki alkaa vuotaa välittömästi. Kuulostaa Delta S4:lta.......Just . Onneksi jousto-osia saa vielä tarvikkeenakin....Uusien etuputkien hommaaminen on kohtuullisen mahdotonta. Miedosti pörisevällä Lancialla kohti kotia ja netin ääreen ...QP tarvii uusia jakopään palikoita...."Missäs mun luottokorttini on..."
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....