Kytkin kitisee kuusnepassa, pääsylinteri rikki
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kytkin kitisee kuusnepassa, pääsylinteri rikki
Näin vapun kunniaksi alkoi sitten kytkin kitisemään. Elikkä alas painaessa vikisee hyvin ärsyttävästi. Polkimen kiinnitysnivel on hyvässä rasvassa sekä palautus jousi, näin ollen paikallistin vikinän tulevan sieltä ylhäältä olevasta männästä (onko tämä nyt sitten se työsylinteri?). Kytkin toimii täysin moitteitta. Pistäkääpäs vinkkiä millä saisi tuon ikävän vikinän peitettyä. Kiitos.
Viimeksi muokannut Epezi, 23 Touko 2005, 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Sama vaiva mähösellä aiemmin.
l. hermoja riipivä "WiiiiiK" aina kytkintä pohjaan painaessa.
Itse asiassa aseöljy tuntui tepsivän parhaiten kun voiteli polkimen jousen ja saranan kunnolla. Kitinä ainakin katosi ...tosin palatakseen taas muutaman viikon päästä uudelleen kuvioihin. Muitakin rasvoja tuli kokeiltua vaivaan mutta tämä vaikutti ainoalta toimivalta tökötiltä.
Hassuksi asian tekee se, että seisottuaan tässä talviteloilla muutaman kuukauden, on kytkin ollut sen jälkeen täysin äänetön vaikka edellisen rasvauksen suoritin viime syksynä hyvissa ajoin ennen talvilepoa.
-ehkä se sitten haluaa olla hyvällä tuulella kun on taas päässyt kevätlaitumille..?
l. hermoja riipivä "WiiiiiK" aina kytkintä pohjaan painaessa.
Itse asiassa aseöljy tuntui tepsivän parhaiten kun voiteli polkimen jousen ja saranan kunnolla. Kitinä ainakin katosi ...tosin palatakseen taas muutaman viikon päästä uudelleen kuvioihin. Muitakin rasvoja tuli kokeiltua vaivaan mutta tämä vaikutti ainoalta toimivalta tökötiltä.
Hassuksi asian tekee se, että seisottuaan tässä talviteloilla muutaman kuukauden, on kytkin ollut sen jälkeen täysin äänetön vaikka edellisen rasvauksen suoritin viime syksynä hyvissa ajoin ennen talvilepoa.
-ehkä se sitten haluaa olla hyvällä tuulella kun on taas päässyt kevätlaitumille..?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nitinän lähdettä en tiedä, mutta glideslopea lainaten, aseöljy niveleen ja jouseen auttaa täälläkin.
Ei siihen jaksa enää kiinnittää huomiota, tiedä vaikka nitisisi koko ajan .
Kyllä se kohta alottaa , mullakin se on pakkasilla hiljaa.glideslope kirjoitti:Hassuksi asian tekee se, että seisottuaan tässä talviteloilla muutaman kuukauden, on kytkin ollut sen jälkeen täysin äänetön
Ei siihen jaksa enää kiinnittää huomiota, tiedä vaikka nitisisi koko ajan .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuo jousi ja nivel oli aikas hyvässä rasvassa ja vähän sinne lisäilinkin. Mutta kyllä aika hyvällä todennäköisyydellä voin kyllä sanoo että syynä on tuo mäntä siellä vähän ylempänä, mutta mitä sille voisi tehdä? Kaikki kuitenkin toimii ihan hyvin kytkin ei täristä eikä mitään, kitinä tulee oli mobiili sittän käynnissä tai ei. Joten siis mitään vakavaa tuo tuskin on. uusia vinkkejä?Alfissimo kirjoitti:Nitinän lähdettä en tiedä, mutta glideslopea lainaten, aseöljy niveleen ja jouseen auttaa täälläkin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Jos oikein pilkkua viilataan niin kysessä CRC:n spray-pullo jossa lukee kyljessä jotta aseöljy. Onko crc-pohjaista, siihen en ota kantaa.Carlos kirjoitti:Kysymys nro6. Mitä on tämä teitin ns. aseolio?
Jos se on jotain crc pitoista tuotetta niin termitys on väärä.
Mitä sitten onkaan, niin on tehokasta, kestää tekstin mukaan -52c. Viime talvena ei yksikään lukko, jossa sitä oli, jäätynyt.
Myöskin tunkeutuvuus on hyvä ja voitelee.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
Mulla kitisi kytkin 156:ssa. Pari kertaa rasvasin polkimen kaikki liikkuvat osat ja ihmettelin kun kitinä vaan jatkuu. Epäilin minäkin sylinteriä mutta sitten keksin mistä kitinä tuli. Polkimen yläosassa on pieni kytkin (siis sähköinen eli katkaisija) ja sen muovinen pää liikkui vähän poljinta painettaessa ja kuivana kitisi. Sinne vaan väliin rasvaa ja kitinä loppui En sitten tiedä onko 164:ssa vastaavaa katkaisijaa kytkinpolkimella...
Jännää muuten että kytkin tuntuu paljon kevyemmältä painaa kun siitä ei kuulu ärsyttävää kitinää.
Jännää muuten että kytkin tuntuu paljon kevyemmältä painaa kun siitä ei kuulu ärsyttävää kitinää.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Niistä aseöljyistä vielä.
JOS hyvää haluaa, eikä mitään CRC:n valmistamaa pahanhajuista luirua.
http://www.break-free.com/ niin sitten tuota.
Tuo on aseöljyä.
JOS hyvää haluaa, eikä mitään CRC:n valmistamaa pahanhajuista luirua.
http://www.break-free.com/ niin sitten tuota.
Tuo on aseöljyä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Irrotettuasi säiliöltä sylinterille menevän letkun voit virittää sen esmes rautalangalla asentoon, jossa letkun vapaa pää on ylempänä kuin säiliössä olevan nesteen pinta.
Poljinta ei tarvitse irrottaa, eiköhän riitä kun irrotat sen akselitapin jolla poljin on nivelöity pääsylinterin mäntään.
Poljinta ei tarvitse irrottaa, eiköhän riitä kun irrotat sen akselitapin jolla poljin on nivelöity pääsylinterin mäntään.
- Epäkelpokeräilijä -
Kyllä siinä yleensä käy niin että kun vaihtaa toisen sylinterin niin toinen antautuu lähes heti. Ei sen vanhan sylinterin tiivisteet tuppaa kestämään uutta painetta. Eli molemmat olis järkevää vaihtaa kerralla.
Ja mitä noihin narinoihin tulee niin eipä tuollainen spray-öljy auta nylonisiin läpivientilaakerointeihin. Yleensä narisee vaan kahtakauheammin. Kunnon paksu laakerirasva parasta tosin sitä hankala levitellä.
Ja mitä noihin narinoihin tulee niin eipä tuollainen spray-öljy auta nylonisiin läpivientilaakerointeihin. Yleensä narisee vaan kahtakauheammin. Kunnon paksu laakerirasva parasta tosin sitä hankala levitellä.
Makaroonia jo vuodesta -98