Iltasanomat hehkuttaa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Iltasanomat hehkuttaa

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

kyllä kyllä kehuttiin :lol: vaan löytyi sieltä pakolliset moitteetkin :oops:

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Kyllä aiheesta saa ja pitääkin kritisoida. Ei Alfa ole mikään yliauto, vaan kyllä siitäkin vikoja löytyy ihan siinä missä muistakin merkeistä. Omassa Alfassani "vika"-listaa löytyy yllin kyllin, mutta plussapuolelta löytyy kasapäin fiilistä mitä ei pieni maalipinnan lohkeilu vie minnekään! :-D
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ilta-Sanomat kirjoitti:Nyt ovat nimittäin maailmankirjat siinä mielessä sekaisin, että nuo iloiset hevosvoimat tuottaakin bensiinin asemesta raju dieselmoottori. Se on jotain ennen kuulumatonta Alfan kohdalla.
Huu haa. Dieseleitä Alfalla on ollut vuosikymmeniä, Suomeen niitä tosin on tuotu vasta -98. Ennenkuulumatonta se ei ole miltään kantilta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

taisi ensimmäinen henkilömallin diiseli alfa olla giuliasta kehitelty nuova super ja myyntiin tuli joskus -70 luvun puolivälin kieppeillä, moottorina massey fergusonista tuttu perkinsin diesel.. :mrgreen:
Viimeksi muokannut 90, 25 Touko 2005, 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Täytyy vähän kommentoida tuota kritiikkiä :?

"Pari ensimmäistä liikkeelle lähtöä paljastavat heti tämän auton ikävimmän puolen. Kytkin tarttuu hyvin äkäisesti ja epätäsmällisesti pienellä alueella. Kun lisäksi kone alkaa vääntää kunnolla vasta 1.500 kierroksen kohdalla, liikkeelle lähtö on kerta toisensa jälkeen pientä harmittavaa taiteilua."

Höpöhöpö,tuon kanssa pääsee kyllä sinuiks tunnissa jos on ennenkin autoja ajanut :lol:

"Moottori on myös istutettu runkoon aika löysästi. Se nytkähtelee yhdessä vaihteiston kanssa ikävän tuntuisesti kytkintä käytettäessä pienillä nopeuksilla."

Liekkö ollu koeajoyksilön (tai kuskin)"vika",omassa en oo tuollasta ilmiöö havainnu.

"Hieman ajamisen riemua tosin haittaa jotenkin epämääräisesti liikkuva vaihdekeppi,"

:lol: :lol:

"hiljaiseksi ei Alfaa oikein pääse kehumaan. Rengasmelua on nimittäin ihan turhan paljon. Vajaan parin tunnin ajo moottoritiellä saa Alfalla liikkuvan kyllästymään rengasääniin perin pohjin. Autossa olivat alla Bridgestone Turanza -renkaat."

Jossain määrin pitänee paikkansa,tosin melu ei ole välttämättä rengasmelua vaan tyypillistä lähes kaikkien farkkukoristen "soimista"
Turanzoista en voi kommentoida,mutta Dunlopit ei ainakaan aiheuta huomattavaa rengasmelua.

"- Kuljettajan istuimen heikkoa reisitukea"

Riippuu reisistä :lol:
Minun italialaistyyppiselle kääpiövartalolle penkki on kuin valettu :roll:


Huonona puolena vois sanoo, että ei kannata tupakoida ikkuna avonaisena vesisateella tai pyyhkiä tuulilasia ikkuna auki :roll: :lol:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

90 kirjoitti:taisi ensimmäinen henkilömallin diiseli alfa olla giuliasta kehitelty nuova super ja myyntiin tuli joskus -70 luvun puolivälin kieppeillä, moottorina massey fergusonista tuttu perkinsin diesel.. :mrgreen:
Menee aavistuksen OT:ksi
Carsfromitaly sivuilta lisäinfoa, niin valmistus ilmeisesti alkoi 76 ja yhteensä 6572 kpl Dieselliä tuli ulos tehtaalta. Malli oli niinkuin edellä mainittiin Nuova Super ja koneena 55hp perkinssi. Voi olla aika harvinainen tuollainen Diesel Giulia?!

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Nyt eikun konetta vaihtamaan niin tulee ajo taloudelliseksi ja auton arvo kaksinkertaistuu :lol: Mahtaa olla mielenkiintoisen laiska ajella, toisaalta, sama pata kuljettaa myös F12-pakun dieselmalleja, ym. huh.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tuli tuosta kytkimestä mieleen. Lähdettiinpä siinä viime marraskuussa nykyistä Alfaani katsomaan ostomielessä. Ja tietysti sinne mentiin uudella A3:lla ja minä ajoin. Voin kertoa, että Alfan kytkin tuntui hiukan oudolta, kun auto lähdettiin koeajamaan. Noh auto katsottiin ja lähdettiin kotia (ei ollut edes rahat vielä matkassa) kiroilin siinä, etteihän se ollut ollenkaan yhtä hyvä ajaa kuin tämä (vertaapa nyt sitten 50tkm ajettua Alfaa 2tkm ajettuun Audin) noh tottakai, ne on erilaiset ajaa. Auto kuitenkin haettiin pois heti seuraavana arkipäivänä. Kotiinajo matkalla kytkin alkoa tuntua jo "omalta" ja nykyään se istuu tossun alle pirun hyvin. Emäntäkin vaikka ylistää Audeja on sanonut, että Alfamme on pirun hyvä ajaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

1300ti kirjoitti:Nyt eikun konetta vaihtamaan niin tulee ajo taloudelliseksi ja auton arvo kaksinkertaistuu :lol: Mahtaa olla mielenkiintoisen laiska ajella, toisaalta, sama pata kuljettaa myös F12-pakun dieselmalleja, ym. huh.
no kyllä mahtaa urheilulliset ominaisuudet olla 55 cavalinolla aika kaukana... :lol:

Vastaa Viestiin