Ajelin moottoritiellä n. 100 vauhtia, kun ruutuun pamahti viesti: "Insufficient engine oil pressure, stop engine". N. 1km ajoin tuolla varoitusviestillä ennenkuin sain moottorin sammutettua. Auto hinattiin lähimpään Alfa-korjaamoon, jossa vaihdettiin alkuun anturi, mutta vika ei ollu siinä. Nyt on mitattu öljynpaineet ja niitä ei ole. Öljyn taso on edelleen normaali.
Onkohan siis öljypumppu mennyt vai jotain muuta? Ehtiikö tuossa 1km ajossa tulla jo kuinka suuria vaurioita eli menisikö pelkän öljypumpun vaihto liian arpapeliksi, jos siellä on jo ehtinyt hajota muutakin vai onko ainoa järkevä (mutta kallis) keino saada auto enää ajoon vaihtamalla moottori kokonaan?
159 2006 2.4, alhainen öljynpainevaroitus
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: 159 2006 2.4, alhainen öljynpainevaroitus
Nuo on vähän hankalia vikoja, että ilman purkamista ei voi sanoa miten kävi. Alakerta auki ja katsoo paljonko öljypohjassa on metallihilettä. Jos sitä on, niin sitä on todennäköisesti kaikkialla muuallakin moottorissa hiomassa laakeripintoja. Mitä tulee tuohon 1km ajamiseen ilman öljynpaineita, niin ei se välttämättä riko paikkoja, mutta kampiakselin ja kiertokankien laakerointi pitäisi tarkistaa ehtikö tulla naarmuja.
Re: 159 2006 2.4, alhainen öljynpainevaroitus
Kiitoksia vinkeistä, täytyy korjaamoon olla huomenna yhteydessä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2006 2.4, alhainen öljynpainevaroitus
Yksi 159 2006 2.4JTDm teki tismalleen samat niin, että olin itse kyydissä.
Ilmeisesti öljypumppu siis päätti kuolla lennosta.
Kyseinen yksilö (SVI-633) on muuten sit sellainen, että kannattaa vältellä, jos tarjolle tulee. Koneesta oli pariinkin kertaan jakohihna katkaistu ja rempattu vähän siihen suuntaan tai sit ei...
Ilmeisesti öljypumppu siis päätti kuolla lennosta.
Kyseinen yksilö (SVI-633) on muuten sit sellainen, että kannattaa vältellä, jos tarjolle tulee. Koneesta oli pariinkin kertaan jakohihna katkaistu ja rempattu vähän siihen suuntaan tai sit ei...