Kerhoava Alfakansa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48
Kerhoava Alfakansa
Niin, tämähän ei kai varsinaisesti tänne kuulu, vaan tuonne yleisen löpinän puolelle mutta erityisen luettuna palstana ajattelin tiedustella fiiliksiä täältä.
Mitenkäs tiukkapipoista kansaa Alfailijat yleensä on? Olen miettinyt, että arvaisiko (ja mitä hyötyä on) liittyä kerhotoimintaan lähinnä siten, että kävisi joskus vaikka jollain kokoontumisajolla tms... Mutta minua on arveluttanut se, miten hieman ruppanassa kunnossa (kukkii, nykii ja ei muutenkaan ole mikään hirmuinen ruusu...) oleva Alfani saa siellä vastaanottoa..? Kuten on huomattu, kyselen täälläkin mielelläni ja joskus varmasti muiden mielestä hyvin itsestäänselviä asioitakin mutta sitä en siedä, että tullaan neuvomaan, opastamaan, käskemään ja kehottamaan tyyliin "tiedän kaikesta kaiken ja vähän enemmänkin...". Olen joskus ollut erään nimeltämainitsemattoman Amerikkalaisen autokokoontumisen mukana ja siellä ilmeni tätä.
Toinen ryhmä on autollaan elvistelijät. Kiesi on mielellään seuraavan vuoden mallia kaikilla herkuilla, kiiltää enemmän kuin papin *no jätetään sanomatta* ja sen vieressä hinkataan kuin euroopan omistajat ja muiden autot ei ole mitään.
Ai niin, olihan minulla asiaakin... Voikohan jossain olla väljää vai onko kenties auraukset poskellaan vai mistä mättää kun tuntuu, että autoni on äärimmäisen uraherkkä? Muuttuu levottomaksi heti kun on vähänkin uraa tai skrubua tien pinnassa. Ilmanpaineet ovat tasaiset ja ohjeistusten mukaiset mutta silti tämä ilmiö. Miten profiilin yms. vaikutus tuohon asiaan?
Näin tälläkertaa
Mitenkäs tiukkapipoista kansaa Alfailijat yleensä on? Olen miettinyt, että arvaisiko (ja mitä hyötyä on) liittyä kerhotoimintaan lähinnä siten, että kävisi joskus vaikka jollain kokoontumisajolla tms... Mutta minua on arveluttanut se, miten hieman ruppanassa kunnossa (kukkii, nykii ja ei muutenkaan ole mikään hirmuinen ruusu...) oleva Alfani saa siellä vastaanottoa..? Kuten on huomattu, kyselen täälläkin mielelläni ja joskus varmasti muiden mielestä hyvin itsestäänselviä asioitakin mutta sitä en siedä, että tullaan neuvomaan, opastamaan, käskemään ja kehottamaan tyyliin "tiedän kaikesta kaiken ja vähän enemmänkin...". Olen joskus ollut erään nimeltämainitsemattoman Amerikkalaisen autokokoontumisen mukana ja siellä ilmeni tätä.
Toinen ryhmä on autollaan elvistelijät. Kiesi on mielellään seuraavan vuoden mallia kaikilla herkuilla, kiiltää enemmän kuin papin *no jätetään sanomatta* ja sen vieressä hinkataan kuin euroopan omistajat ja muiden autot ei ole mitään.
Ai niin, olihan minulla asiaakin... Voikohan jossain olla väljää vai onko kenties auraukset poskellaan vai mistä mättää kun tuntuu, että autoni on äärimmäisen uraherkkä? Muuttuu levottomaksi heti kun on vähänkin uraa tai skrubua tien pinnassa. Ilmanpaineet ovat tasaiset ja ohjeistusten mukaiset mutta silti tämä ilmiö. Miten profiilin yms. vaikutus tuohon asiaan?
Näin tälläkertaa
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ihan ensiksi tulee mieleen että onko rengas/vannekoko alkuperäinen?
Onko auto joskus kolaroitu? Ne ohjauskulmat, jotka itsekin mainitsit, voi olla väärin. Renkaiden kuluminen voi vaikuttaa uraherkkyyteen.
Minulla oli Giulietta '83 joka oli aika uraherkkä 80 km/h jälkeen. Siinä oli kyllä alkuperäinen rengas/vannekoko, joten siitä se ei johtunut, voi olla että koska renkaat oli jo aika kuluneet, se olisi vaikuttanut asiaan. Tai sitten ohjauskulmat oli väärät.
Alustan puslien kuluneisuus vaikuttaa myös ohjattavuuteen.
Niin, merkkikerhot on alunperin syntyneet ihan oikeasta tarpeesta saada kaikki saman merkin harrastajat yhteen. Jossain vaiheessa kerhot kuitenkin saattavat pyöriä "sisäpiirin" ympärillä, johtuen tietysti siitä, että suurin osa jäsenistä odottaa ns. valmista eli ei olla tarpeeksi aktiivisia osallistumaan toimintaan. Usein näillä aktiivisilla kerhon jäsenillä on viimeisen päälle entisöidyt tai muuten hienot ajoneuvot. Tämä pätee mielestäni myös jossain määrin Alfakerhoihinkin. Mutta kyllä niissä kokoontumisissa näkee ihan käyttökuntoisiakin Alfoja ja joskus hieman enemmänkin kilometrejä nielleitä Alfoja.
Mutta jos kerhohomma kiinnostaa niin kyllä siitä saa varmasti hyötyä Alfan tasoon katsomatta. Tämä foorumi on tietysti siitä kiva että ei maksa mitään osallistui tai ei ja taitaapa homma olla menossa ihan kokoontumisten tasollekin ainakin paikallisesti
Onko auto joskus kolaroitu? Ne ohjauskulmat, jotka itsekin mainitsit, voi olla väärin. Renkaiden kuluminen voi vaikuttaa uraherkkyyteen.
Minulla oli Giulietta '83 joka oli aika uraherkkä 80 km/h jälkeen. Siinä oli kyllä alkuperäinen rengas/vannekoko, joten siitä se ei johtunut, voi olla että koska renkaat oli jo aika kuluneet, se olisi vaikuttanut asiaan. Tai sitten ohjauskulmat oli väärät.
Alustan puslien kuluneisuus vaikuttaa myös ohjattavuuteen.
Niin, merkkikerhot on alunperin syntyneet ihan oikeasta tarpeesta saada kaikki saman merkin harrastajat yhteen. Jossain vaiheessa kerhot kuitenkin saattavat pyöriä "sisäpiirin" ympärillä, johtuen tietysti siitä, että suurin osa jäsenistä odottaa ns. valmista eli ei olla tarpeeksi aktiivisia osallistumaan toimintaan. Usein näillä aktiivisilla kerhon jäsenillä on viimeisen päälle entisöidyt tai muuten hienot ajoneuvot. Tämä pätee mielestäni myös jossain määrin Alfakerhoihinkin. Mutta kyllä niissä kokoontumisissa näkee ihan käyttökuntoisiakin Alfoja ja joskus hieman enemmänkin kilometrejä nielleitä Alfoja.
Mutta jos kerhohomma kiinnostaa niin kyllä siitä saa varmasti hyötyä Alfan tasoon katsomatta. Tämä foorumi on tietysti siitä kiva että ei maksa mitään osallistui tai ei ja taitaapa homma olla menossa ihan kokoontumisten tasollekin ainakin paikallisesti
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Juu, vaikka tämä foorumi ei olekaan mikään varsinainen merkkikerho, niin miittejähän täälläkin järjestellään tämän tästä. Itse olin Jyväskyläläisten miitissä ja kyllä siellä oli mielestäni oikein mukava tunnelma, eikä kuvailemasi kaltaista ylenkatsomista tahi muuta ollut havaittavissa. Eri ikäisiä alfoja ihasteltiin ja kokemuksia vaihdettiin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei ne muidenkaan Alfat aina ihan kaupasta ajetun näköisiä ole, broidin projektiturbo näytti tältä kun käytiin viime kesänä polttamassa siitä kannenpahvi Ahvenistolla
Jos joku ylenkatsoo vaatimattomampaa kalustoa, se ei kerro kyseisen henkilön olevan alfaharrastaja. Se kertoo hänen olevan typerys.
Jos joku ylenkatsoo vaatimattomampaa kalustoa, se ei kerro kyseisen henkilön olevan alfaharrastaja. Se kertoo hänen olevan typerys.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Alfistipiireissä en näihin ylenkatsojiin ole törmännyt. Kerhojen tapaamisisssa tulet taatusti paremmin huomatuksi ryppyisellä Giulialla kuin kaupasta ajetulla GT:llä.
Kerhoon - tai jopa molempiin - kannattaa tietenkin liittyä jo ihan kannatuksen vuoksi. Siihen on kyllä varaa, jos kerran Alfan on hankkinut. Valmiita kuppikuntiahan niissä tietysti on, mutta porukkaan pääsee kyllä sisälle, jos saa suunsa auki. Mukaan vain!
Kerhoon - tai jopa molempiin - kannattaa tietenkin liittyä jo ihan kannatuksen vuoksi. Siihen on kyllä varaa, jos kerran Alfan on hankkinut. Valmiita kuppikuntiahan niissä tietysti on, mutta porukkaan pääsee kyllä sisälle, jos saa suunsa auki. Mukaan vain!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Boot
- Viestit: 63
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 10:50
- Car(s): Giulietta -78, -84,
75 -86 1.6 & 2.0 TS
164 -92 2.0 TS
166 -00 3.0 V6 24v Sportronic - Paikkakunta: Bålsta
20 vuoden kokemuksella uskallan väittää, että Alfan omistajat ovat niitä vähiten elvisteleviä/tiukkapipoisia autoilijoita. Oma tuntuma on, että Alfa on sen verran harvalukuinen auto täällä pohjolassa, että väkisinkin profiloituu "hieman persoonallisemmat" hemmot omistajiksi. Millä muulla merkillä otetaan auton omistaminen harrastuksena näin suurella prosentilla? Ja kun "ollaan melkein samaa perhettä" -meininki otetaan mukaan, ei voi kuin ihailla Alfistien filosofiaa . Luen itseni samaan perheeseen Alfa ostetaan sydämmellä!
* Alustassa suurin yksittäinen uraherkkyyteen vaikuttava vika on ohjauskulmat*
* Alustassa suurin yksittäinen uraherkkyyteen vaikuttava vika on ohjauskulmat*
Kaikki tietää Alfan, harva sen vaan tuntee!
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Itse kävin viime vuonna kaverin siivellä bemarin ratapäivillä, siellä jonkun hieno m3 syttyi jarruista tuleen, jengiä oli paikalla varmaan 40hlö mutta kukaan ei liikahtanutkaan kun omistaja huuteli sammuttimen perään.
Että kyllä molemmat alfa kerhot on, jotenkin niinkuin "yhtä perhettä" ja lisää mahtuu. Ja jos se oma alfa ei niin kiillä niin kokoontumisissa jos jossain saa hyvää neuvoa laitteen ohentamiseen
Että kyllä molemmat alfa kerhot on, jotenkin niinkuin "yhtä perhettä" ja lisää mahtuu. Ja jos se oma alfa ei niin kiillä niin kokoontumisissa jos jossain saa hyvää neuvoa laitteen ohentamiseen
156 V6 SW -02, 155Q4 vm-93,