Sähkölasin toiminta.
Valvoja: Moderators
Sähkölasin toiminta.
Tänään oli jännä työmatka, kun aamulla laskin kuskinpuoleisen etulasin niin se meni automaattisesti alas saakka eikä sieltä enää noussutkaan ylös. Ei muuta kun luu pokalla moottoritien ensimmäiselle levähdyspaikalle ja virrat pois/päälle ja runkuttamaan katkaisinta. Lasi nousi takaisen ylös, mutta kun kokeilin että lähtikö vika itsestään niin sama ongelma uusiutui. Onkohan kyseessä katkaisin, kypsä akku vai jokin muu? Sähkömoottori tuntuu ihan terhakkaalta, eikä lasikaan jumita kun saa sähkömoottorin toimimaan. Yritin haulla löytää vastausta, mutta vastaavaa vikaa ei löytynyt.
Kulunut kytkin
Homma on nyt tältä osin korjattu. Carloksen diagnoosi osoittautui oikeaksi. Kynsikotelon pohjalta poistetaan suojamuovi ja kaksi kuusikulmaruuvia auki. Alta paljastuvat liittimet josta kuskinpuoleinen oli ilmeisesti kuparikosketuspinnoiltaan vähän kulunut. Vaihdoin kytkimet kuskin puolelta vielä ristiin vaikka käyttö on hieman epäloogista, mutta nyt äksyilevälle kytkimelle on varalla hanttarinpuolen vastaava. Nopeaa ja kätevää.
Lasien aivoboksi
155:ssa ainakin aivopoksi löytyy aivan siitä sulake/rele laatikon yläpuolelta. On noin tupakkiaskin kokoinen musta laatikko.Epezi kirjoitti:en asiasta mitään tiedä, mutta vaikuttaisi kytkimeltä. Onkos noissa laseissa jotain omaa aivoboksia, joka hoitaa tuon automatiikan?
Löytyy, kun kädellä roplaa sulakerasian yläpuolelta. Siihen menee monipiikkinen johtosarja. Minulla samantyyppistä vikaa, lasi tulee alas pätkä kerrallaan ja samoin ylös. Kytkimen putsailu ei auttanut. Liekö vika lasinnostajan moottorissa vai missä? Pitää tutkia kesälomalla.
Coupe
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Lasien aivoboksi
Moottorin toinen hiili kanittaa tai sitten kulunut, ehkä?Coupe kirjoitti:155:ssa ainakin aivopoksi löytyy aivan siitä sulake/rele laatikon yläpuolelta. On noin tupakkiaskin kokoinen musta laatikko.Epezi kirjoitti:en asiasta mitään tiedä, mutta vaikuttaisi kytkimeltä. Onkos noissa laseissa jotain omaa aivoboksia, joka hoitaa tuon automatiikan?
Löytyy, kun kädellä roplaa sulakerasian yläpuolelta. Siihen menee monipiikkinen johtosarja. Minulla samantyyppistä vikaa, lasi tulee alas pätkä kerrallaan ja samoin ylös. Kytkimen putsailu ei auttanut. Liekö vika lasinnostajan moottorissa vai missä? Pitää tutkia kesälomalla.
Coupe
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Hieman sivuaa aihetta, mutta itselläni oli pitkään (n.½vuotta) ongelma takasivulasin kanssa. Kytkimet eivät toimineet eikä lasinnostimenmoottorista kuulunut ääniä. Tulipa näistä rutkutettua Carlokselle ja Rollellekin.
Sain itsestäni nyt viime perjantaina sen verran irti että tuli purettua ovipahvit pois ja kappas liitinhän se olikin irti. Liitin paikalleen ja moottori rupesi pyörimään, mutta lasi ei liikkunut kuin 5-10cm ylös/alas. Hieman käsipeliä avuksi ja "naps" vaijeri poikki.
Delta-Autolta ainoa varaosa on täydellinen paketti. sis. moottori, liukukisko, vaijerit ja klipsi lasiin. Mukavaan 320€ hintaan.. varaosahaku.fi:n kautta olisi saanut 120€ koko paketin, mutta kun moottori on kunnossa niin moista ei raaskinut ostaa.
Kävin paikallisessa pienkone huollossa ostamassa uuden vaijerin ja lukot + tuubin vaseliinia 9,30€. (josta vaseliini maksoi 4,50€)
Tiedoksi vaan että kun kasaatte moottori+vaijeri hässäkkää niin hommaan tarvitsee 4 kättä. Vaijeri pitää kiristää todella kireälle, että se jaksaa nostaa lasin ylös. No eniwei homma tuli tehtyä parissa tunnissa ja pääasia että ei tullut kalliiksi.
Näin jälkikäteen harmittaa kun en tajunnut otta vaiheista kuvia.
Sain itsestäni nyt viime perjantaina sen verran irti että tuli purettua ovipahvit pois ja kappas liitinhän se olikin irti. Liitin paikalleen ja moottori rupesi pyörimään, mutta lasi ei liikkunut kuin 5-10cm ylös/alas. Hieman käsipeliä avuksi ja "naps" vaijeri poikki.
Delta-Autolta ainoa varaosa on täydellinen paketti. sis. moottori, liukukisko, vaijerit ja klipsi lasiin. Mukavaan 320€ hintaan.. varaosahaku.fi:n kautta olisi saanut 120€ koko paketin, mutta kun moottori on kunnossa niin moista ei raaskinut ostaa.
Kävin paikallisessa pienkone huollossa ostamassa uuden vaijerin ja lukot + tuubin vaseliinia 9,30€. (josta vaseliini maksoi 4,50€)
Tiedoksi vaan että kun kasaatte moottori+vaijeri hässäkkää niin hommaan tarvitsee 4 kättä. Vaijeri pitää kiristää todella kireälle, että se jaksaa nostaa lasin ylös. No eniwei homma tuli tehtyä parissa tunnissa ja pääasia että ei tullut kalliiksi.
Näin jälkikäteen harmittaa kun en tajunnut otta vaiheista kuvia.