159 2.4:n yksilöllisempiä ongelmakohtia: vauhtipyörä, pyörreläppäventtiilit/imusarja paskoontuvat ja tulppaaminen hankalampaa kun 1.9:ssä, pakosarjan pultit katkeilee, verot ja osa huolloista maksaa vähän enemmän
159:n 1.9:n M32 vaihteisto lahoaa, kuulostaa huonommalta ku 2.4 (eikä kuljekaan niin kivasti)
-molemmista hajoaa hammastanko, DPF menee tukkoon, egrin kanssa joutuu välillä askartelemaan (ja MAP-anturia putsailemaan), "pohjapanssarin" kiinnikkeet paskoontuvat, ja kaikenlaiset kierojen germaanien tekemät anturit oireilevat.
156:n kanssa ei tarvi murehtia DPF:stä ja hiukkaspoltoista, EGRin voi tulpata ilman softamuutoksia vanhemmissa malleissa. Mätänevät vielä nopeammin ku 159, joten auton joutuu rakentamaan uudestaan ovista alaspäin, 159:n kanssa pärjää vielä hetken ja sen jälkeen riittää kun vaihtaa apurungon, vähän helmoja ja maalaa lokarin kaaret ja farkussa kontin

. Peräkärryn kanssa 159:n peilellä tekee jotain, 156:n kanssa vähän vähemmän.
Karstoittumisesta (159):
Nurkka-ajossa talvella DPF voi tukkiutua ja EGR & imusarja karstoittuu. Polttoja ei ehdi tehdä ja pakokaasun takaisinkierrättelyllä lämmitellään mottia ja pelastetaan maailmaa päästöiltä. Karstaa ja saastelaitteiden pilaantumista voi ehkäistä reippaammalla kierrosten ja kaasun käytöllä kun kone on lämmin ja antaa hiukkaspolttojen pöhistä loppuun. Multiecuscanilla saa poltot pakotettua käyntiin eikä alfan DPF:t ole onneksi 50tkm välein vaihdettavia "kulutusosia".
159 2.4 toimii hyvin vetoautona, puhtia riittää kiskomaan isompaakin kuormaa, 1.9:n kanssa ei ole vetopuolta tullut testattua. 159 tuhdimpana autona mukavampi kuormaa raahatessa.