Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Vittorio: Eikös sulla irronnu moottori heti kättelyssä ja muuta "pientä"...?
Omastani katkesi kertaalleen jousi edestä kun mäkpersonin kääntölaakeri oli jumissa. Ensimmäisistä oireista jousen katkeamiseen laskettiin aika päivissä. Sitten jäi tielle EGR:n jumittamisen vuoksi. Pelit seis kun systeemin tsekkaus käynnistyksen yhteydessä ei mennyt läpi. Mutta muutapa ei sitten ollutkaan paitsi satunnaisia limp moodeja kun turbo/solenoidi/tms. jumitteli. Vika oli ensioire jostain myöhemmästä, mutta auto vaihtui ennen kuin tämä selvisi. Satatonnia noilla "vioilla" mentiin. Pari kertaa tien päälle on periaatteessa heikko rekordi, mutta ei se siltä tuntunut kun auton omisti. Jarruremppa oli kalliin sorttinen, mutta toisaalta sama summa meni kun 500L:ään tehtiin sama. Ja Lancialla mentiin 40tkm pidemmälle samoin jarruin.
Ja vaikka ikää oli vaihtohetkellä kuudetta vuotta ja 140+ tkm, ei sen ihmeempää jäänyt mieleen. 500L on ollut vielä parempi, korjatuilla mäkpersonin laakerilla ja takaiskarilla on menty 100tkm. Edes ajovalopolttimot ei pala Lancian tapaan. Siinä se vaihto-operaatio oli ihan naurettava. Asentajatkaan eivät saaneet polttimoita oikein paikoilleen. Kalliiksi tuli uusia joka syksy 4xH7 satasen asennuspalkkiolla... ja aina varmuuden ensin aina nopeasti ja sitten toisen kerran oikein. Mutta Fiat 500L:ää uskallan suositella perhekäyttöön kaikille, jos vain persoonallisuuden ja useimmiten pellin alta löytyvän 1.4-vaparin väännöttömyyden vain sietää. Niissä on ihan mukavasti varusteita edulliseen myyntihintaansa nähden, tilat ovat reilut ja toimivat (vrt. Renu Scenic II on pienempi kaikilta osin).
Omastani katkesi kertaalleen jousi edestä kun mäkpersonin kääntölaakeri oli jumissa. Ensimmäisistä oireista jousen katkeamiseen laskettiin aika päivissä. Sitten jäi tielle EGR:n jumittamisen vuoksi. Pelit seis kun systeemin tsekkaus käynnistyksen yhteydessä ei mennyt läpi. Mutta muutapa ei sitten ollutkaan paitsi satunnaisia limp moodeja kun turbo/solenoidi/tms. jumitteli. Vika oli ensioire jostain myöhemmästä, mutta auto vaihtui ennen kuin tämä selvisi. Satatonnia noilla "vioilla" mentiin. Pari kertaa tien päälle on periaatteessa heikko rekordi, mutta ei se siltä tuntunut kun auton omisti. Jarruremppa oli kalliin sorttinen, mutta toisaalta sama summa meni kun 500L:ään tehtiin sama. Ja Lancialla mentiin 40tkm pidemmälle samoin jarruin.
Ja vaikka ikää oli vaihtohetkellä kuudetta vuotta ja 140+ tkm, ei sen ihmeempää jäänyt mieleen. 500L on ollut vielä parempi, korjatuilla mäkpersonin laakerilla ja takaiskarilla on menty 100tkm. Edes ajovalopolttimot ei pala Lancian tapaan. Siinä se vaihto-operaatio oli ihan naurettava. Asentajatkaan eivät saaneet polttimoita oikein paikoilleen. Kalliiksi tuli uusia joka syksy 4xH7 satasen asennuspalkkiolla... ja aina varmuuden ensin aina nopeasti ja sitten toisen kerran oikein. Mutta Fiat 500L:ää uskallan suositella perhekäyttöön kaikille, jos vain persoonallisuuden ja useimmiten pellin alta löytyvän 1.4-vaparin väännöttömyyden vain sietää. Niissä on ihan mukavasti varusteita edulliseen myyntihintaansa nähden, tilat ovat reilut ja toimivat (vrt. Renu Scenic II on pienempi kaikilta osin).
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Joo, ei mitään isompaa...Kivijärvi kirjoitti:Vittorio: Eikös sulla irronnu moottori heti kättelyssä ja muuta "pientä"...?
Tien varteen jäätiin kai kolme kertaa, mutta silti jäi ihan hyvät muistot.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Autonvaihtoketju
Täällä on nuova-Deltasta vasta vajaa vuosi kokemuksia (160tkm-200tkm), aika pienellä murheella vielä mennyt. Ei ole EGR:ää avattu, ja loukkukin tuntuu olevan kunnossa. Vikoina takapyöränlaakerit (tai no pihi ei olisi vielä vaihtanut sitä toista kun ei jollottanut pahasti), toinen raidetangonpää ja sitten näitä nyky-Fiatin vikoja, eli pari jousta poikki (kiitos GM-yhteistyön) ja Tojotan jäähdytin vuosi kun auto tuli meille (eli Denso..). Toista oli aikaan kun komponentit oli vielä itaialaisia, silloin ne kestikin kunnolla. Vanha omistaja vaihtoi levyt ja palat ennen kauppaa, muuten meni hänkin ihan määräaikaishuolloilla. Muuten ihan perushuollolla, moottoriöljyt kympin välein ja huollot muutenkin ennen kuin liian myöhään. Laatikkoöjy oli luonnollisesti enempi kuin tervaa, ei kai sitä ollut vaihdettu ennen kuin meille tuli. Se pitäiskin taas vaihtaa. Kerran luulin jo hinuria tarvittavan mutta se idioottimainen öljynvaihtoherja vaan pelästytti (vilkuttaa öljynpainevaloa...)
Koriltaanhan nuo ei ole herkkiä ruostumaan, ja muutenkin ihan perustekniikkaa. Ainakin omien kokemuksien mukaan ihan jees käyttöpommi, uskaltaisi suositella muullekin kuin vihamiehelle. Ja tosiaan takatilat enempi kuin riittävät - ja penkkikin siellä vielä mukavan korkealla että aikuinenkin istuu siellä mielellään.
Koriltaanhan nuo ei ole herkkiä ruostumaan, ja muutenkin ihan perustekniikkaa. Ainakin omien kokemuksien mukaan ihan jees käyttöpommi, uskaltaisi suositella muullekin kuin vihamiehelle. Ja tosiaan takatilat enempi kuin riittävät - ja penkkikin siellä vielä mukavan korkealla että aikuinenkin istuu siellä mielellään.
Re: Autonvaihtoketju
Onko 1.2 TCE Relluista mitään pahaa sanottavaa? Katselin et nyt rupeaa saamaan 20 kiloeuron pintaan Bose-varusteista Meganea jo vähän ajettuna.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Autonvaihtoketju
Hyvin palvellut Giulietta vaihtui uuteen Polo GTI:hin.
Re: Autonvaihtoketju
Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autonvaihtoketju
Wau!Muftak kirjoitti:Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Saab 9-3, 2007-2008, dieselinä saattais kiinnostaa. Kun nyt en vain osaa guuglettaa, niin kysyn viisaammilta: Onko tuossa vaihteistona tämä kestävä karskien miesten F40? Jostain sellaisen epämääräisen vihjeen sain. Mitähän tuollaisesta Saabista muuten pitäisi ajatella?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Joo, on - jostain syystä Saabin kaukonäköisyys riitti jättämään M32:t väliin.
Kun tuollaisen ostat, niin jos ei ole hiljattain vaihdettu, niin enstemmäisenä mennee vaihtoon McPhersonien ylälaakerit (ehkä myös etujouset...) ja takaa ns. bumerangitukivarret. Lisäksi kannattaa tarkistaa ABS-antureiden johdotus (olikohan nyt oikealla takana se, joka kuluu poikki yleisimmin). Lisäksi takakontin lukkomoduulille kannattaa laittaa sulake, se muuten jumiessaan polttaa auton takapään sähkökeskuksen. Farkun aerodynamiikka on epäonnistunut ja jos luukkua käyttää harvoin, on se talvella helposti jääloskamoskan peitossa. Lisäksi takalasinlämppärin sulattama lumi jäätyy farkussa peittämään takakontin avausnapin.
Muuten nuo on pääosin yllättävänkin hyviä autoja, pahimmat yllärit taitaa odottaa virtalukkomoduulissa ja rattilukossa (kun pysäköit ja sammutat auton, anna ratin olla sillai ettei se kampea rattilukkoa vasten - pätee myös muihin sähkörattilukkoautoihin) sekä ajonvakautuspurkissa.
Kun tuollaisen ostat, niin jos ei ole hiljattain vaihdettu, niin enstemmäisenä mennee vaihtoon McPhersonien ylälaakerit (ehkä myös etujouset...) ja takaa ns. bumerangitukivarret. Lisäksi kannattaa tarkistaa ABS-antureiden johdotus (olikohan nyt oikealla takana se, joka kuluu poikki yleisimmin). Lisäksi takakontin lukkomoduulille kannattaa laittaa sulake, se muuten jumiessaan polttaa auton takapään sähkökeskuksen. Farkun aerodynamiikka on epäonnistunut ja jos luukkua käyttää harvoin, on se talvella helposti jääloskamoskan peitossa. Lisäksi takalasinlämppärin sulattama lumi jäätyy farkussa peittämään takakontin avausnapin.
Muuten nuo on pääosin yllättävänkin hyviä autoja, pahimmat yllärit taitaa odottaa virtalukkomoduulissa ja rattilukossa (kun pysäköit ja sammutat auton, anna ratin olla sillai ettei se kampea rattilukkoa vasten - pätee myös muihin sähkörattilukkoautoihin) sekä ajonvakautuspurkissa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Otikko aritasta sen punasen riisselin vai mustan bensaversion ?Muftak kirjoitti:Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.
- Kari
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
18 vuotiaat 156 ja Saab 9-5 farkut lähti ja tilalle tuli relluja:


- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
^ Hyvältä näyttää! Twingo III:een ei muita hienoja värejä saakaan - itse ajelen keltaisella. Kävin eilen vaihdattamassa moottoriöljyt ja yleensä kartalla olevat asentajat olivat hoomoilasena auton ääressä - Mikä toi o? Suodatin ja öljyt löytyvät kyllä ns. joka paikasta. Jollei talvirengasta ole hankittuna jo, suosittelen kierrosta nastoja alle. Hieman kevyensorttinen on keula niilläkin kun oikein liukasta on. Muuten kelvot kyydit talvellakin, paitsi takavedon hauskuus puuttuu ahkerasta ESP:stä johtuen. Loppusyksystä muista varata autolle renkaanvaihto, se kun ei itsenäisesti oikein onnistu. Helmoissa ei ole nostovahvikkeita ja koko pohja on katettu muovilla koreaksi. Autonosturi ainut mielekäs optio tohon hommaan. Muuten ranskalaisuudet autossa varsin vähässä. Ai niin, joko takaluukun avausnappi on löytynyt..?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
^Kiitoksia. Twingo on käytetty, 13 tkm ajettu, joten talvirenkaat (kitkat) tulivat mukana. Tarjolla oli valkoisia ja punaisia. En ole juuri tutkinut mitään huoltokohteita ja tavoitteena olisikin puuttua noihin käyttöautoihin mahdollisimman vähän. Renkaita olisin kyllä alkanut itse vaihtamaan, mutta pitänee harkita sitten vielä. Takakontin avaus löytyi jo myyjän opastuksella ja konttia on käytetty menestyksellisesti kahden koiran kuskaamiseen jo monta kertaa. Aika vähällä bensalla tuo tuntuu pääkaupunkiseudun työmatkaliikenteessä menevän, ainakin ajotietokoneen mukaan. Kevythän se on (940 kg), minkä kyllä huomaa vaimennuksissa ovia sulkiessa yms.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Hienot Rellut. Tuo punainen on hyvää sävyä - tässä meidän lähellä asustelee tuollainen Mégane.
@Muftakin Giuliasta kuvamateriaalia?
@Muftakin Giuliasta kuvamateriaalia?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autonvaihtoketju
Mito QV varattu ja tuskallisen pitkän ajan päästä katsomaan paikan päälle, ellei nyt mitään täysin yllättävää tule vastaan niin vetokoukullinen 156 vaihtuu vetokoukulliseen Mitoon. 

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Nyt venetraileria sovittelemaan... Onnea MiTosta - parhautta!
Re: Autonvaihtoketju
Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua 

Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
Kauhia maasturi kuume
Lexus RX pitäisi saada , range roveriin ei riitä lompakko kuukausitasolla 


- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Siirrät koukun suoraan Breraan?dnapekko kirjoitti:Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^^Miten olis (Grand) Vitara? 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Parhaat onnittelut ja tervetuloa "kerhoon"molsky kirjoitti:Mito QV varattu...

Henkilökohtaisesti ajattelen, että on olemassa eräitä autoja joihin ei vetokoukkuja laitella, Brera, 4C, MiTo jne ... paljon muitakin ja muissa merkeissä ...molsky kirjoitti: ...vetokoukulliseen Mitoon.

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Autonvaihtoketju
Olishan se makee näkyVittorio Jano kirjoitti:Siirrät koukun suoraan Breraan?dnapekko kirjoitti:Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua

Ei vaiskaan, ei ole 156:ssakaan koukkua, onneksi ei kellään ollut myydä, kun sitä kyselin
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Autonvaihtoketju
Auton valmistajan on helppo ratkaista asia. Pakoputken ulostulo vain keskelle. Esim. GT Porschet tai ST Fordit.JiiPee kirjoitti: Henkilökohtaisesti ajattelen, että on olemassa eräitä autoja joihin ei vetokoukkuja laitella, Brera, 4C, MiTo jne ... paljon muitakin ja muissa merkeissä ...![]()

- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
Kuumeeseen voi auttaa jos käyt ajaan RX:llä. Civicin jälkeen on tunnotonta ja ilotonta menoa. Toki hiljaista ja mukavaakin.willez kirjoitti:Kauhia maasturi kuumeLexus RX pitäisi saada , range roveriin ei riitä lompakko kuukausitasolla
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Eipä tullut Alfaa tälläkään kertaa. Nyt kakkosautoksi valikoitui Saab 9-3 2.0t Aero -03..
On viinasoftaa ja ~240 heposta. Ja tekemistä vähän muulla paitsi korissa. Kori on siistissä kunnossa.

- Liitteet
-
- IMG_0888.jpeg
- (203.94 KiB) Tiedosto ladattu 4556 kertaa
-
- IMG_0889.jpeg
- (204.42 KiB) Tiedosto ladattu 4556 kertaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
^Minulla oli 9-5 samalla koneella, automaatilla ja samalla softalla. Veto ei tuntunut loppuvan ollenkaan.
Pakkasella käynnistyinen on sitten heikompaa sillä viinalla. Kovimmilla pakkasilla tuli laitettua bensaa.. Ja kyllähän sitä viinaa kuluukin enemmän.
Hienoja pelejä ja siistin oloinen 9-3!
Pakkasella käynnistyinen on sitten heikompaa sillä viinalla. Kovimmilla pakkasilla tuli laitettua bensaa.. Ja kyllähän sitä viinaa kuluukin enemmän.
Hienoja pelejä ja siistin oloinen 9-3!
Senza cuore saremmo solo macchine
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^^Se on muuten 2.0T eikä t. Näistä kuuluu olla tarkkana, koska Saab-maailmassa T tarkoittaa täyspaineturboa ja t lastenturboa - tässä tapauksessa tehtaalta erona muistaakseni 210 vs 185hv.
^Ei muuten ollut, 9-5:sta ei koskaan saanut tuolla moottorilla. Femmassasi oli B205(E/L/R), Manden 9-3:ssa B207R, yhteistä noilla on kutakuinkin merkin verran.
^Ei muuten ollut, 9-5:sta ei koskaan saanut tuolla moottorilla. Femmassasi oli B205(E/L/R), Manden 9-3:ssa B207R, yhteistä noilla on kutakuinkin merkin verran.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Tämä on 6-vaihteinen manuaali. Ja tuosta saabin kierrosten hitaasta laskeutumisesta en tykkää yhtään. Saabistit foorumilla väittävät päästöhallintaominaisuudeksi jonka saa ohjelmoitua pois... Typerä systeemi sanon minä! Imuvuodoksi tai bypass-ongelmaksi minä tuota oletin..hagger16 kirjoitti:^Minulla oli 9-5 samalla koneella, automaatilla ja samalla softalla. Veto ei tuntunut loppuvan ollenkaan.
Pakkasella käynnistyinen on sitten heikompaa sillä viinalla. Kovimmilla pakkasilla tuli laitettua bensaa.. Ja kyllähän sitä viinaa kuluukin enemmän.
Hienoja pelejä ja siistin oloinen 9-3!


- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
Totta.Polforea kirjoitti:^^Se on muuten 2.0T eikä t.

Re: Autonvaihtoketju
^ Tervetuloa kerhoon!
Täytyy itsekkin tarkistaa mitä on TulluT kirjoitettua.. 175heppaa tuossa mun on ollut vakiona. Sittenhän on merkinnältään 1.8t (150hp) joka on oikeasti se mopoin turbollinen 2litrainen.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Joo, tuo menee kaikilta ei-saabisteilta ja uusilta saabisteilta eka ohi, eli ei sinänsä kannata panikoida aiheesta. Ellen väärin muista, niin pikku-t merkintänä lanseerattiin ysitonniseen vuonna 1992.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
Civicci lähti kiertoon ja luxusta tilalle
8kk ja 10tkm tuli painettua "rice racerilla". Ei vaan jaksa kepittää arki-ajossa, ja onhan tossa toi tonniärrä pihalla jos haluu mennä revittelee
Omat kriteerit SUV:in hankinnassa olivat melko tiukat.
Musta väri, musta sisusta, alle 200tkm, alle 15k€, käyttökulut edulliset. Tämmöinen Lexus RX400h president varustelulla sitten löytyi viimeinkin.

On tommonen 2000kg möykky "pikkusen" erilainen kuin type r
Ensmäinen SUV mulla ja ensmäinen automaatti myös, puhumattakaan hybridistä. PS: Kuluttaa vähemmän kuin honda ja autovero on pienempi 


Musta väri, musta sisusta, alle 200tkm, alle 15k€, käyttökulut edulliset. Tämmöinen Lexus RX400h president varustelulla sitten löytyi viimeinkin.

On tommonen 2000kg möykky "pikkusen" erilainen kuin type r


- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä 


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
No onhan tuo arkikäytössä satakertaa helpompi ja mukavempi. Ihan siitä jo miten autoon "astutaan" sisään. Ärrässä pujottaudutaan piukkaan kuppipenkkiin asfaltin tuntumaan, tässä noustaan isolle nahkasohvalle ylös. Kyllä tossa liikenneympyröissä on hytti käsiä täynnä kun ei muista, että tä ei ole mikro-auto niinkuin type rJiitee kirjoitti:^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä


Re: Autonvaihtoketju
^ hieno on! Paljonko kulutus sitten on? Vähintäänkin parempi väri kuin siinä Grand Vitarassa..
Re: Autonvaihtoketju
Ihan mielenkiinnosta, paljonko moisesta joutui autoveroa pulittamaan? Noita on vapailla länsimarkkinoilla välillä melko houkuttelevaan hintaan tarjolla, verolotto vaan hirvittää.
VMP
Re: Autonvaihtoketju
Jaa-has, sit palsta täyttyy seuraavaksi korotetun Avensiksen kuvista. Oon ihmetellyt että eikö muille merkeille ole ollenkaan omia palstoja joihin voi postitella myös autojen kuvia ja kehua niitä kilpaa?
Ei kai nyt sentään? Eikös siitä saa nykyään pian jo banaania jos tänne postaa FCA-konsernin tuotteiden kuvia?

.Vittorio Jano kirjoitti:@Muftakin Giuliasta kuvamateriaalia?
Ei kai nyt sentään? Eikös siitä saa nykyään pian jo banaania jos tänne postaa FCA-konsernin tuotteiden kuvia?

- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
^Nooh, sehän vaan kertoo, että täällä pidetään autoista ylipäätään.

Oho, en tiennyt, että niissä oli noinkin suuret erot. Oliko kumpi kestävämpi/parempi? Juu, itselläni oli tosiaan se pikku-t, joka oli vakiona melko aneeminen (miksi se oli tehty sellaiseksi), mutta pelkällä softalla luonne muuttui täysin.Polforea kirjoitti:^Ei muuten ollut, 9-5:sta ei koskaan saanut tuolla moottorilla. Femmassasi oli B205(E/L/R), Manden 9-3:ssa B207R, yhteistä noilla on kutakuinkin merkin verran.
Senza cuore saremmo solo macchine
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^^joo, taitaa banaani heilahtaa. Se on se metoo juttu täälläkin.
Onkohan willez tullu yht'äkkiä vanhaksi?
"Paitsi muovisesta sisustuksesta, tulee RX:n vanhahtavuus myös möhkälemäisestä muotoilusta. Mutta se on ollut uutena kallis, yli 100 000 euron auto. Se tarjoaa yhä hiljaista kyytiä. Ajettavuudeltaan se on parhaimmillaan erityisesti maantiellä ja ohitustilanteissa. 211 hevosvoimaa takaa tällaiseen autoon riittävän ripeyden ja väännön. Rakettihan iso ekomaasturi ei tietenkään ole. Vaan tuskinpa sellaista etsivä tätä autoa edes miettii. RX 400h on jyhkeä maantielaiva mukavuudenhaluiselle seniorille"

Onkohan willez tullu yht'äkkiä vanhaksi?
"Paitsi muovisesta sisustuksesta, tulee RX:n vanhahtavuus myös möhkälemäisestä muotoilusta. Mutta se on ollut uutena kallis, yli 100 000 euron auto. Se tarjoaa yhä hiljaista kyytiä. Ajettavuudeltaan se on parhaimmillaan erityisesti maantiellä ja ohitustilanteissa. 211 hevosvoimaa takaa tällaiseen autoon riittävän ripeyden ja väännön. Rakettihan iso ekomaasturi ei tietenkään ole. Vaan tuskinpa sellaista etsivä tätä autoa edes miettii. RX 400h on jyhkeä maantielaiva mukavuudenhaluiselle seniorille"

"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
B207:ssa jännityspaikkoja on lähinnä jakoketjun laahain, ohjaustehostimen pumpun (nokan päässä) stefa, jonkun turbomallin (olikohan alkupään Garrett) bypassin kalvo ja loppupään imuventtiilit. Kokonaisuutena huomattavasti vähemmän jännittävä paketti kuin B2x5, joissa jännitysmomentin ratkeaminen on paitsi reilusti yleisempää, myös yleensä hintavampaa (eihän sekään huono ole, kunhan MAF on kunnossa ja öljypohja ja etenkin -sihti puhtaita).hagger16 kirjoitti:Oho, en tiennyt, että niissä oli noinkin suuret erot. Oliko kumpi kestävämpi/parempi? Juu, itselläni oli tosiaan se pikku-t, joka oli vakiona melko aneeminen (miksi se oli tehty sellaiseksi), mutta pelkällä softalla luonne muuttui täysin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Autonvaihtoketju
On kyllä hieno ja tyylikäs maasturi, vaikka eihän tuolla nyt maastossa ajeta. Varmaan tasaista ja hiljaista kyytiäwillez kirjoitti:No onhan tuo arkikäytössä satakertaa helpompi ja mukavempi. Ihan siitä jo miten autoon "astutaan" sisään. Ärrässä pujottaudutaan piukkaan kuppipenkkiin asfaltin tuntumaan, tässä noustaan isolle nahkasohvalle ylös. Kyllä tossa liikenneympyröissä on hytti käsiä täynnä kun ei muista, että tä ei ole mikro-auto niinkuin type rJiitee kirjoitti:^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiäKylläkyllä, harmaat avenssikset ykskasilla ei ol koskaan kiinnostanut

Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.mattijus kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, paljonko moisesta joutui autoveroa pulittamaan? Noita on vapailla länsimarkkinoilla välillä melko houkuttelevaan hintaan tarjolla, verolotto vaan hirvittää.
Trafin tietojen mukaan jarruton 750kg ja jarrullinen 2000kg. Kyllähän tuolla siis vähän muutakin vetää kuin pelkkiä terveisiä.mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Sahaat itseäsi hiukan silmään kun Lexushan on luxus-toyota ....mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.

Olikohan jopa niin että Toyotan huippumalli Camry ( jota ei ole tuotu Suomeen verosyistä vuosiin ) ja Lexukset tehdään jopa samoilla tehtailla Japanissa... Aito Made in Japan on tosin harvinaistuva käsite kun puhutaan esim. elektroniikasta tai autoista.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Autonvaihtoketju
Ne Camryt, mitä olen "päässyt" tällä vuosituhannella ajamaan, on olleet Ameriikan ihmemaassa kasattuja.
VMP
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
https://www.news.com.au/technology/inno ... 15e1c30ca6mattijus kirjoitti:Ne Camryt, mitä olen "päässyt" tällä vuosituhannella ajamaan, on olleet Ameriikan ihmemaassa kasattuja.
Korjaan : Suomeen ei liene tuotu ikinä Centuryä, joka on Se huippumalli Toyotalla....ollut jo muistaakseni
60-luvulta lähtien.


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
En sahaa, tarkoitin ”tuollaisessa” kitumaasturia yleensä, en justiinsa Lexusta. Ei ikinä.Jiitee kirjoitti:Sahaat itseäsi hiukan silmään kun Lexushan on luxus-toyota ....mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Mutta tuollainen Century voisi kyllä kelvata!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
Ensmäiset 200km (sisältää turhaa voimavarojen kokeilua liikennevaloistaquppe kirjoitti:^ hieno on! Paljonko kulutus sitten on? Vähintäänkin parempi väri kuin siinä Grand Vitarassa..


Re: Autonvaihtoketju
TeroPee kirjoitti: Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.
Aita ja aidanseiväswillez kirjoitti: Autovero on 300€/v.

300 eurolla olisin jo Tallinnanlautassa, 3k vähän turhan hapokas minun lompakolle.
Ainakin työväenluokan hybridissä B -asento tarkoittaa moottorijarrutuksen maksimoimista, eikä Suomessa liene juuri syitä moisen asennon käyttämiseen. D:llä saa kerättyä enemmän sähköä, kun polttomoottoria ei käytetä jarrutuksissa.
VMP