156 putkistoasiaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

156 putkistoasiaa

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin :lol: . Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 putkistoasiaa

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

m.sa kirjoitti:Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin :lol: . Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.
Olikohan se CSC se putkisto :wink: oli ihan pakko.... :lol:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156 putkistoasiaa

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

alfa 156 v6 kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin :lol: . Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.
Olikohan se CSC se putkisto :wink: oli ihan pakko.... :lol:
Täällä kyllä heti kuitataan jos vain tilaisuus tulee(en ehtiny itse :-D ).
Mutta vakavasti puhuen kiinnostaisi nuo putket itseänikin. 80 huolto lähestyy ja ajattelin et jos siinä samalla :twisted:

Eli kertokaa putkien omistajat mielipiteitä ja kokemuksia. Onko hintaerot nimistä johtuvia vai onko todellisia eroja? Mites kestävyys ja asennusten laatu(Muukoselle meinasin)?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Novitecilla varustetulla TS:llä ja V6:lla olen matkustanut ja aij aij sitä ääntä.. :mrgreen:

pinokkio70
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Elo 2003, 02:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pinokkio70 »

Kesäkuun lopusta saakka on omassa V6:ssani ollut Novitecin putki. Suurin ero äänissä tulee tyhjäkäynnillä. Kun ekan kerran laitoin koneen käyntiin, niin meinasi käydä vaatimatonta miestä hävettämään... Mitä sitä nyt pitää vielä näin aikuisiällä käydä leikkimään? Nykyisin avaan ikkunan aina kun tulen tunneliin tai porttikongiin, että saa paremmat säväykset äänistä. Maantieajossa ei suurempaa eroa huomaa.

Tehopuolella pajan kaveri sanoi, että jopa 15 heppaa voisi tulla pelkällä putkella lisää, mutta siihen en usko. Mahdollisesti muutama oikea pykälä ja loput sitten saundien tuomana henkisenä lisänä. Ainoa miinus on putken pään rumuus.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Hinta

Viesti Kirjoittaja puuha »

Paljon tollasesta Novitec putkestä kärsii? ja mistä asti putki on Novitec, etuputkesta taaksepäin? katin jälk?
Kattellu esim supersprint putkia, ompahan hirveet hinnat pelkkä takapönttö maksaa hulppeat 690€ :x
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Muistanko oikein jos sanon että katista taakse päin rst ja 600 euron paikkeilla.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:Muistanko oikein jos sanon että katista taakse päin rst ja 600 euron paikkeilla.
Tuohon hintaan ne viimeksi AutoMilanossa sen olisi meikäläiselle alle laittanut. Ja putkin on nimenomaan katista taakkepäin. Kuten "pinokkio70" sanoi on ulostulo myös mielestäni ruma :cry:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti:Kuten "pinokkio70" sanoi on ulostulo myös mielestäni ruma :cry:
Eikös siihen saa vaihdettua jollain konstilla mieleisen? Millainen se muuten on se ulostulo?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:
Maho kirjoitti:Kuten "pinokkio70" sanoi on ulostulo myös mielestäni ruma :cry:
Eikös siihen saa vaihdettua jollain konstilla mieleisen? Millainen se muuten on se ulostulo?
Tuplaputket väännettynä ylöspäin.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti: Tuplaputket väännettynä ylöspäin.
Jos on samanlainen kuin tv:llä ja V6:lla niin ihan hyvältä näyttää.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti:
Maho kirjoitti: Tuplaputket väännettynä ylöspäin.
Jos on samanlainen kuin tv:llä ja V6:lla niin ihan hyvältä näyttää.
on samanlainen, minusta tuo on suht ok, en tykkää mistään kromihimmeleistä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Maho kirjoitti: Tuplaputket väännettynä ylöspäin.
Siis sellanen "DTM" mallinenko? Sinnehän sataa vesi sisään :mrgreen: Jotain putkea tarjos katista eteenpäin 450 eskolla muukoselta. Mikäköhän mahtoi olla?
Ayrton Senna da Silva forever

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 putkistoasiaa

Viesti Kirjoittaja m.sa »

alfa 156 v6 kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin :lol: . Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.
Olikohan se CSC se putkisto :wink: oli ihan pakko.... :lol:
Oli joo, sen siitä saa ku keskellä yötä työaikana täällä roikkuu. Mjina pjuhuu vaha hjoono soomi keeles. :oops:
Abarth 500 Esseesse

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

V6 kirjoitti:
Rolle kirjoitti:
Maho kirjoitti: Tuplaputket väännettynä ylöspäin.
Jos on samanlainen kuin tv:llä ja V6:lla niin ihan hyvältä näyttää.
on samanlainen, minusta tuo on suht ok, en tykkää mistään kromihimmeleistä.
En minäkään välttämättä mistään kromivehkeistä tykkää. Eihän ne pysy kromisina kuin yhden kesän. Tosin juuri noita putken päitä vaan näkyy aivan liikaa alitehoisissa tojotissa ja civikeissä. DTM-henki on vähän kadonnut niiden myötä :cry:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei nuo ole lähelläkään niitä putkia mitä kivikeistä löytyy, minun mielestä ihan tyylikkäät taipuu niin vähän ylöspäin.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:Ei nuo ole lähelläkään niitä putkia mitä kivikeistä löytyy, minun mielestä ihan tyylikkäät taipuu niin vähän ylöspäin.
Tosin onhan se niinkin, että mielipiteitä on tasan yhtä monta kuin on putken päitäkin joten ehkä tämä on taas turhin keskustelu auton värin jälkeen :mrgreen: (se topicci taitaa olla jo jossain kaukana, ÄLKÄÄ vaan kaivako sitä enää esiin)
Ei enää Alfaa... eipä

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

CSC katista taakse.

Yks liitin vuotaa. Vaihdoin kunnon teollisuusliittimen ja paukuttelin hienosäätölekalla putkia lähemmäx toisiaan.

Vieläkin vuotaa juuri sen viimeisen liittimen kohdilta ja putki on hieman mustana kyseisestä kohdasta. Siis melko mahdotonta saada ne liittimet ikitiiviiksi pelkillä putkiklemmareilla?

Putket asennettu Muukkosella. Hintaa romuille 500 + työ 70.

Sitten ku laittelen peltisatsin ja racekatin, niin tuo liittimen vuotokin tulee korjata.

Muukkonen kaupitteli peltisatsia alle 700 hintaan. Racekattia 300 hintaan. Satsi asennettuna 1000 egsuu.

Lopullinen hyöty seuraavalla setillä 2.0 TS koneeseen: CDA boksi, chippi, peltisatsi, racekatti, avara loppuputkisto = 175-180 hepoa ja reilut 200 Nm??? V6:lle sais varmaankin kyseisellä setillä 192 hv -> 223-230 hv

Chippi = 10hv (360€)
Peltisatsi = 5 hv (700€)
Racekatti = 1-3 hv (300€)
Loppuputki = 2-6 hv (500€)
CDA = 1-3 (mainostavat 5hv, mutta jos ollaan realistisia) (350€)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.
Onko se nyt niin ruma? :
Kuva
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

tv kirjoitti:Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.
Onko se nyt niin ruma? :
no ei tuo mun mielestä mikään ruma oo...itte tykkään ovaalista ja kun tulee keskeltä :roll: mulla on csceen takapönttö ja evon pakosarja ja väli tehtiin kaverin kans 2,5" simonssin suorilla ja mukilla pantiin kumityynyillä runkoon kiinni eipähän heilu ja klonahtele... mut ei oo ylimääräsiä resonansseja :) :) en kyllä tekis kyllä uudestaan oli vähän turhan ahdas kardaaniylitys ja sitte joutu yhestäkohtaan litistämään ja venyttämään putkea leveyssuunnassa :roll: :roll:niin yhdellä änkkärillä eikä ääni oo paha tyhjäkäynnillä pienempi kun kutoses oli(siinä oli csc pönttö myös)...mutta ah kun pikkasen painaa niin hukkaportin "heinäsirkat" alkaa säksöttämän 8) 8)

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

tv kirjoitti:Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.
Onko se nyt niin ruma? :
Kuva
No eipä se ainakaan tuossa näytä rumalta. Muistelin, että se tulee pidemmälle/korkeemmalle. Syön kaikki sanani!!!
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

Novitec

Viesti Kirjoittaja ari »

Yksi tykkää yhdenlaisesta putkesta toinen toisenlaisesta....Hioin omasta Novitecin DTM-putkesta kromiset päät ja maalasin ne auton väriin paremmin sopiviksi eli mustiksi ... Omaan silmään näyttää ja kuulostaa hyvältä... Kuvia albumissa.
T: ari

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo Novitecin putkisto on ollut itselläkin harkinnassa jo jonkin aikaa ja kait sellainen pitää hankkia. Minun mielestäni ulostulo on hieno, sopivan hillitty tuo "yläkäyrä", eli ei samanlainen mitä kivikeissä...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jokos on putket hommattu :mrgreen:

tuli tossa leikittyä uudella digikameralla, parit videoklipit (divx 5.03)



klip1 4mb

klip2 5.8mb

tuohon kun laittaa volumea peliin saa suunnilleen käsityksen novitecin äänistä.kuvattu ikkuna auki :wink: hiukka hankala oli yhdellä kädellä ohjata ja toisella kuvata :P
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

tv kirjoitti:Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.
Alan kirjallisuudesta löytyy myös toinen aerodynamiikkaan liittyvä selitys: Auton kulkiessa eteenpäin auton taakse muodostuu alipaine, joka aiheuttaa ilmanvastusta. Kilpamoottorin pakokaasua tulee jo sen verran, että auttaa osittain kumoamaan tuota alipainetta kun on suunnattu yläviistoon. Tätä efektiä ei sitten kyllä saane aikaiseksi 2 tai 2,5 litraisissakaan ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

jarski kirjoitti: en kyllä tekis kyllä uudestaan oli vähän turhan ahdas kardaaniylitys ja sitte joutu yhestäkohtaan litistämään ja venyttämään putkea leveyssuunnassa :roll:
Siis eikö csc:n takapöntössä ole kardaaniylitystä?
Mulla on Supersprintin takapönttö ja siinä kyl on se ylitys samanlailla, kuin alkuperäisessä, kylläkin twinsparkissa.
Ei tarttenu vetää ku suora 2.5" putki eteen.. tai tuli siihen keskelle pieni mutka..

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Abarth kirjoitti:
jarski kirjoitti: en kyllä tekis kyllä uudestaan oli vähän turhan ahdas kardaaniylitys ja sitte joutu yhestäkohtaan litistämään ja venyttämään putkea leveyssuunnassa :roll:
Siis eikö csc:n takapöntössä ole kardaaniylitystä?
Mulla on Supersprintin takapönttö ja siinä kyl on se ylitys samanlailla, kuin alkuperäisessä, kylläkin twinsparkissa.
Ei tarttenu vetää ku suora 2.5" putki eteen.. tai tuli siihen keskelle pieni mutka..
ei ollu ku puoliväliin ja sekään ei oikeen stemmannu vaan joutu kuumentamaan :shock: olisko ollu si jotain tekemistä madalluksen kans :roll:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mulla oli ongelmana se, että Supersprintin pöntön "llitoslevitys" (siis se mihin se 2.5" putki menee sisään ja panta päälle) ei ollut sopiva Simonsin putkiaihion kanssa. Eli Simonsin putki ei mennyt Supersprintin sisään, koska Simons oli aavistuksen liian suurella halkaisijalla (n.1-2mm.)

Olipas sekava selitys... :silly:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Abarth kirjoitti:Mulla oli ongelmana se, että Supersprintin pöntön "llitoslevitys" (siis se mihin se 2.5" putki menee sisään ja panta päälle) ei ollut sopiva Simonsin putkiaihion kanssa. Eli Simonsin putki ei mennyt Supersprintin sisään, koska Simons oli aavistuksen liian suurella halkaisijalla (n.1-2mm.)

Olipas sekava selitys... :silly:

hmm... tais mullaki olla simonssin kans onkelmii ei muista ku siitä on niin pitkä aika 5-6v ainaki :roll:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Nyt on Novitechin putkisto.. Ihan mukavasti röhisee. 8)

V6: Unohdin sitten sanoa niille, että vaihtavat kiinnikkeet myös.. Vaikka monta kertaa siitä mainitsitkin.. :roll:

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »


Vastaa Viestiin