Kun tuolla toisessa ketjussa pohdittiin, että mikä jumittaa 147:n vaihteensiirtäjää niin eilen olikin luvassa yllätys. Alfan tyyppivika (I know, shocked) on se siirtäjäakselin kinnaaminen johtuen liasta ja muusta epämääräisestä. Noh eilen otettiin Pajalla™ pelti auki ja vehkeet esille, niin vastassa olikin aikamoinen yllätys.
Joku valopää oli ilmeisesti yrittänyt korjata ongelmaa aiemmin poraamalla kahdesti korvakkeesta JA puslista läpi aina akseliin asti ja yrittänyt ruiskuttaa rasvaa sinne väliin. Lopputuloksena tietenkin huonompi kuin lähtötilanne, kun pora tekee jäljet sinne jokaiseen kolmeen osaan jotka sitten painaa kitkapintaan. Mitä me opimme tästä? Jos et osaa, niin ei aina kannata kuunnella ensimmäistä joka väittää osaavansa.
On korjaamoja ja tekijöitä
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: On korjaamoja ja tekijöitä
No niin, nyt vain poraa reiän kunnolliseksi, sitten kierteet ja rasvanippa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: On korjaamoja ja tekijöitä
Vähän veikkaan, että aiempi asentaja on ollut enemmän traktorimiehiä, mutta nipat on jääneet pellon reunaan.mutt kirjoitti:No niin, nyt vain poraa reiän kunnolliseksi, sitten kierteet ja rasvanippa.
On korjaamoja ja tekijöitä
Kyllähän tuohon melkein nippa kannattaisi laittaa, ei tartteisi aukoa enää tuon vian takia.
Oma GT tartteis saman operaation.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oma GT tartteis saman operaation.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: On korjaamoja ja tekijöitä
Noi holkit tais maksaa muutaman euron jopa Suomesta ostettuna. Eikä siihen rasva auta kun on kuluneet. En usko että tarttee uusia noita kaikkia hiluja kuitenkaan.
Re: On korjaamoja ja tekijöitä
Juu, tämä saatiin uuden veroiseksi putsaamalla ja hiomalla akseli ja korvake porausjälkien takia ja vaihtamalla ehjä pusla. Tippa vaseliinia ja takaisin kiinni.