Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Ratkaistu)
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Ratkaistu)
Ongelmia ollut nyt parisen kuukautta ja mitta alkaa olla täynnä.
Vaihdoin öljyt + kaikki suodattimet talvella. Ei välttämättä liity tuohon öljynvaihtoon, mutta toisaalta ongelmat alkoivat muistaakseni hiljalleen sen jälkeen (Öljyt oli Valvolinea ja suodattimet muistaakseni WIX merkkisiä)
Oireet huomasin, kun auto alkoi nykiä kevyesti 90km/h kohalla kutosvaihteella ajaessa sekä sammumaan peruuttaessa. Auto käy tyhjäkäynnillä erittäin tasaisesti ja muuten tehot ok, eli kiihtyy erinomaisesti jne. Myöhemmin auto alkoi nykiä myös 4 vaihteella kaumpungissa ajaessa ja kierrosten ollessa juuri tuossa 1700rpm-2000rpm kohalla.
Tässä tuoretta videota ongelmasta kaupungissa: https://youtu.be/t1DRJI1Yzp4
Olen käynyt nyt kolmella eri pajalla ja kiinnostus ongelman ratkaisemiseksi on ollut aina melko olematon (Ei vikakoodeja = no can do..)
Pari kuukautta sitten auto jätti tielle eikä enää käynnistynyt. Vika löytyi polttoainepumpun kärähtäneestä releestä joka vaihdettiin uuteen ja myöhemmin vaihdettiin myös tankissa oleva meteliä pitänyt polttoainepumppu uuteen. -> Auto toimii, mutta nykiminen ennallaan.
Jäähdytin nestettä hävisi jossain vaiheessa hieman, mutta laitoin lisää pari kertaa eikä ole hävinnyt sen jälkeen. Öljyä näyttäisi olevan tikun mukaan yllärinä yli maksimin. Eräs korjaaja mainitsi jostainhieman öljyssä olevasta "intercoolerin" putkesta joskus. Jotkut ovat epäilleet myös auton ohjelmistoa, mutta enemmistö pitää sen viallisuutta epätodennäköisenä.
Auto oli ajanpuutteenvuoksi hieman vähemmällä käytöllä jonkin aikaa. Ongelma on vain syventynyt ajaminen 5-6 vaihteella ei onnistunut ollenkaan kun veto loppuu samantien ja kaasupoljin ei reagoi ollenkaan (myös noin 1700-2000 rpm). Tästä syystä olen ajanut 4 vaihteella nyt 90km/h ajettavat pätkät, mutta ongelmia esiintynyt myös 4 ajaessa. Kun on jonkin aikaa tullut ajettua 90km/h -> autosta häviää tehot/kaasupoljin lakkaa toimimasta-> nopeus putoaa noin 70km/h -> kaasupoljin toimii taas ja voi taas kiihdyttää 90km/h -> tämän prosessin aikana turbon paineet menee aika ylös ja putoaa nopeasti nolliin -> taustapeilistä näkyy reilusti vaaleaa savua.
Nyt viikonloppuna tullut vähän itse tutkailtua konepellin alle:
1) Irrotin MAF anturin pistokkeen = ei mitään vaikutusta
2) Puhdistin MAF anturin sekä MAP anturin tähän tarkoitetulla CRC:llä
3) Tsekkasin myös EGR:n tilanteen foorumilaisten suosituksesta -> Selvisi, että EGR on edellisten omistajien toimesta tulpattu 100%, eikä tämä sytyä vikavaloa
Tämän operaation jälkeen auto käynnistyi huomattavasti paremmin ja kaupungissa ajaessa tuntui, että kaikki ongelmat olivat tipotiessään ja autolla pystyi ajamaan jopa 6 vaihteella 50km/h ilman minkäänlaista nykimistä (aikasemmin kaupungissa max 3 vaihe). Päästessäni maantielle auto kulki pitkään paremmin ja 5-6 vaihteen käyttö onnistui 90km/h taas ilman ongelmia, mutta jonkin matkaa ajettua auto alkoi taas nykiminen ja savutus joka poistuu välittömästi vaihtaessa vihdetta pienemmälle. Tämä tallentui myös videolle kaverin ajaessa: https://youtu.be/eGJjKi_YhE4
Auton EGR siis 100% tulpattu ja DPF tyhjätty.
Tässä myös videota hihnan luota, kuullostaako normaalilta?
1: https://www.youtube.com/watch?v=5Rb7hHPF7pw
2: https://www.youtube.com/watch?v=FOQ7y_i4HCw (tässä ikäänkuin joku ulvoisi)
Vaihdoin öljyt + kaikki suodattimet talvella. Ei välttämättä liity tuohon öljynvaihtoon, mutta toisaalta ongelmat alkoivat muistaakseni hiljalleen sen jälkeen (Öljyt oli Valvolinea ja suodattimet muistaakseni WIX merkkisiä)
Oireet huomasin, kun auto alkoi nykiä kevyesti 90km/h kohalla kutosvaihteella ajaessa sekä sammumaan peruuttaessa. Auto käy tyhjäkäynnillä erittäin tasaisesti ja muuten tehot ok, eli kiihtyy erinomaisesti jne. Myöhemmin auto alkoi nykiä myös 4 vaihteella kaumpungissa ajaessa ja kierrosten ollessa juuri tuossa 1700rpm-2000rpm kohalla.
Tässä tuoretta videota ongelmasta kaupungissa: https://youtu.be/t1DRJI1Yzp4
Olen käynyt nyt kolmella eri pajalla ja kiinnostus ongelman ratkaisemiseksi on ollut aina melko olematon (Ei vikakoodeja = no can do..)
Pari kuukautta sitten auto jätti tielle eikä enää käynnistynyt. Vika löytyi polttoainepumpun kärähtäneestä releestä joka vaihdettiin uuteen ja myöhemmin vaihdettiin myös tankissa oleva meteliä pitänyt polttoainepumppu uuteen. -> Auto toimii, mutta nykiminen ennallaan.
Jäähdytin nestettä hävisi jossain vaiheessa hieman, mutta laitoin lisää pari kertaa eikä ole hävinnyt sen jälkeen. Öljyä näyttäisi olevan tikun mukaan yllärinä yli maksimin. Eräs korjaaja mainitsi jostainhieman öljyssä olevasta "intercoolerin" putkesta joskus. Jotkut ovat epäilleet myös auton ohjelmistoa, mutta enemmistö pitää sen viallisuutta epätodennäköisenä.
Auto oli ajanpuutteenvuoksi hieman vähemmällä käytöllä jonkin aikaa. Ongelma on vain syventynyt ajaminen 5-6 vaihteella ei onnistunut ollenkaan kun veto loppuu samantien ja kaasupoljin ei reagoi ollenkaan (myös noin 1700-2000 rpm). Tästä syystä olen ajanut 4 vaihteella nyt 90km/h ajettavat pätkät, mutta ongelmia esiintynyt myös 4 ajaessa. Kun on jonkin aikaa tullut ajettua 90km/h -> autosta häviää tehot/kaasupoljin lakkaa toimimasta-> nopeus putoaa noin 70km/h -> kaasupoljin toimii taas ja voi taas kiihdyttää 90km/h -> tämän prosessin aikana turbon paineet menee aika ylös ja putoaa nopeasti nolliin -> taustapeilistä näkyy reilusti vaaleaa savua.
Nyt viikonloppuna tullut vähän itse tutkailtua konepellin alle:
1) Irrotin MAF anturin pistokkeen = ei mitään vaikutusta
2) Puhdistin MAF anturin sekä MAP anturin tähän tarkoitetulla CRC:llä
3) Tsekkasin myös EGR:n tilanteen foorumilaisten suosituksesta -> Selvisi, että EGR on edellisten omistajien toimesta tulpattu 100%, eikä tämä sytyä vikavaloa
Tämän operaation jälkeen auto käynnistyi huomattavasti paremmin ja kaupungissa ajaessa tuntui, että kaikki ongelmat olivat tipotiessään ja autolla pystyi ajamaan jopa 6 vaihteella 50km/h ilman minkäänlaista nykimistä (aikasemmin kaupungissa max 3 vaihe). Päästessäni maantielle auto kulki pitkään paremmin ja 5-6 vaihteen käyttö onnistui 90km/h taas ilman ongelmia, mutta jonkin matkaa ajettua auto alkoi taas nykiminen ja savutus joka poistuu välittömästi vaihtaessa vihdetta pienemmälle. Tämä tallentui myös videolle kaverin ajaessa: https://youtu.be/eGJjKi_YhE4
Auton EGR siis 100% tulpattu ja DPF tyhjätty.
Tässä myös videota hihnan luota, kuullostaako normaalilta?
1: https://www.youtube.com/watch?v=5Rb7hHPF7pw
2: https://www.youtube.com/watch?v=FOQ7y_i4HCw (tässä ikäänkuin joku ulvoisi)
Viimeksi muokannut FInestC, 29 Loka 2018, 21:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Jotenkin jää sellainen kuva, että turbo rikki. Tuo valkoinen savu on mitä ilmeisemmin palamatonta öljyä, jota turbo valuttaa pakoputkeen. Lähtee sitten jossain ajotilanteessa liikkeelle ja tupsauttaa savut. Toki tuo nestehukka voisi myös aiheuttaa valkoista savua, jos sitä pääsee ajoittain enemmänkin pakoputkistoon.
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Tsekkasin vielä öljyt niin näyttäisi olevan yli maksimin aika reilusti. Voiko sitä tulla jostain lisää, eli onkohan kone entinen?matti_vuorio kirjoitti:Jotenkin jää sellainen kuva, että turbo rikki. Tuo valkoinen savu on mitä ilmeisemmin palamatonta öljyä, jota turbo valuttaa pakoputkeen. Lähtee sitten jossain ajotilanteessa liikkeelle ja tupsauttaa savut. Toki tuo nestehukka voisi myös aiheuttaa valkoista savua, jos sitä pääsee ajoittain enemmänkin pakoputkistoon.
"Insufficient oil pressure" ainut vikakoodi mitä auto on näitten ongelmien aikana näyttänyt joskus sammuessaan.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Nokipoltoista kertyy dieseliä öljyn sekaan, mutta se ei lie tässä ongelmana.
Ohjelma ei myöskään taida olla alkuperäinen?
Videon perusteella hakisin minäkin vikaa turbon suunnalta. Näyttää kovin tutulta muutaman vuoden takaa.
Ohjelma ei myöskään taida olla alkuperäinen?
Videon perusteella hakisin minäkin vikaa turbon suunnalta. Näyttää kovin tutulta muutaman vuoden takaa.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Voisiko kuitenkin olla ongelmana ECU:n softa? Tuliko esim MAF:n irroituksesta vikakoodia? Pitäisi tulla.
Mitäpä jos softa yrittää polttaa nokea olemattomasta hiukkasloukusta ja siitä seuraa savutusta ja öljyn lisääntymistä.
Mitäpä jos softa yrittää polttaa nokea olemattomasta hiukkasloukusta ja siitä seuraa savutusta ja öljyn lisääntymistä.
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Tuota olen itsekin miettiny koska ongelma ilmenee jo hetken maantiellä ajaessa. Tää softapuoli on tässä edellisten omistajien puolesta laitettu erikoiseksi. DPF valo paloi jokin aikaa sitten pysyvästi, mutta hävisi ilmeisesti ECU resetin jälkeen pajalla. Sanottiin myös että pakotettu regeneration on estetty jotenkin. Eikös tuo MAF:n vikakoodi tule vasta muutaman käynnistyksen jälkeen?arv kirjoitti:Voisiko kuitenkin olla ongelmana ECU:n softa? Tuliko esim MAF:n irroituksesta vikakoodia? Pitäisi tulla.
Mitäpä jos softa yrittää polttaa nokea olemattomasta hiukkasloukusta ja siitä seuraa savutusta ja öljyn lisääntymistä.
Öljyä nyt tosiaan ainakin cm yli maksimin, mutta ehkä täytyy pumpata vähän ulos ja katsoa vaikutusta?
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Kun auto rupes sammumaan jyrkänteille pysähtyessä "Insuffisient Oil Pressure" -> Pumppasin ylimääräisen öljyn pois koneesta (noin 0,5 litraa) ja tikku on edelleen vähintään maksimissa -> Päivän ajettua tauluun ilmestyi taas aikasemmin (ilmeisesti pajalla ECU:n resetin johdosta) kadonnut "Anti Pollution FIlter Clogged" ilmoitus. DPF siis vaan porattu (ei poistettu ECU:sta).
Olisikohan tuo tyhjätty/porattu DPF täyttynyt jotenkin?
Olisikohan tuo tyhjätty/porattu DPF täyttynyt jotenkin?
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Tuo jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu nyt aika todennäköiseltä, kun taulussa lukee ”Anti Pollution Filter”. Aika todennäköistä, että ongelma tuossa poratussa hiukkasloukussa (Selittäisi myös savutuksen nykimisen aikana). Ongelma on pahimmillaan, kun olet ajanut maantiellä 10-15 min. Turbo näyttää pomppivan täsmälleen samalla tavalla kuin normaalisti regeneroinnin aikana (youtube videoista päätellen).arv kirjoitti:Voisiko kuitenkin olla ongelmana ECU:n softa? Tuliko esim MAF:n irroituksesta vikakoodia? Pitäisi tulla.
Mitäpä jos softa yrittää polttaa nokea olemattomasta hiukkasloukusta ja siitä seuraa savutusta ja öljyn lisääntymistä.
Mitäköhän tapahtuisi, jos vaihtaisi BM Catalystin uuden hiukkasloukun? Vaikuttaako johonkin paineisiin yms? (Maksaa nykyään ainiastaan 250€)
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
MultiEcuScanilla voisi katsoa noita hiukkassuodattimen arvoja. Tuo paine-eroanturihan sitä nokipolttoa ohjaa. Paljonko on lukema ja muuttuuko arvo ollenkaan ajossa. Anturihan voi olla rikki ja ketuilleen koodattu softa ei sytytä vikavaloa vaan yrittää suorittaa nokipolttoa?
Öljyt vaihtaisin ainakin pikapuoliin jos sinne noin paljon polttoainetta sekaan menee.
Öljyt vaihtaisin ainakin pikapuoliin jos sinne noin paljon polttoainetta sekaan menee.
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM nykiminen ja savutus?
Nyt eräänä päivänä ajoin auton parkkiin ja seuraavana päivänä lakkasi käynnistymästä kokonaan. Ainoa lisävalo taulussa on ”Anti Pollution Filter Clogged”. Auto ikäänkuin käynnistyy ja saattaa pysyä muutaman sekunnin käynnissä, jos polkee kunnolla. Käynnistäessä tulee pakoputkesta aika paljon valkoista/harmaata savua..
Aika jännä, että kulki aijemmin normaalisti ja vasta seuraavana päivänä kuoli?
Onko tuo androidille tarkoitettu AlfaOBD yhtä pätevä sovellus kuin tuo ECUscan (ei oo itellä windows-konetta), että pystyis esim noita vastapaineita kattomaan?
Aika jännä, että kulki aijemmin normaalisti ja vasta seuraavana päivänä kuoli?
Onko tuo androidille tarkoitettu AlfaOBD yhtä pätevä sovellus kuin tuo ECUscan (ei oo itellä windows-konetta), että pystyis esim noita vastapaineita kattomaan?
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Enään ei edes käynnisty)
Multiecuscanilla saatuja tietoja:
Softat/versiot Fuel pressure regulatorin testaus tuottaa virheilmoituksen "FAILED TO EXECUTE" (muut testit ok) Tällaiset arvot ennen käynnistysyrityksiä, eli DPF siis porattu, muttei poistettu softasta. Miksiköhän näyttää DPF-suodattimen vaihdosta 550km (koitettu nollata pajalla jotenkin?):
Softat/versiot Fuel pressure regulatorin testaus tuottaa virheilmoituksen "FAILED TO EXECUTE" (muut testit ok) Tällaiset arvot ennen käynnistysyrityksiä, eli DPF siis porattu, muttei poistettu softasta. Miksiköhän näyttää DPF-suodattimen vaihdosta 550km (koitettu nollata pajalla jotenkin?):
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Enään ei edes käynnisty)
No tuon itsediagnostiikan mukaan suodatin on tukossa. Itse ottaisin sen ensimmäisenä irti ja tarkistaisin tämän "porauksen" lopputuloksen. Onkohan jäysteet tukkineet koko pöntön?
Omassani on tuo polttoaineen paineensäädin aikoinaan väsähtänyt. Auto kävi pari sekuntia tyhjäkäyntiä kilkattaen ja sammutti itsensä, kun paineet olivat tapissa. Kierroksilla taisi pysyä käynnissä.
Omassani on tuo polttoaineen paineensäädin aikoinaan väsähtänyt. Auto kävi pari sekuntia tyhjäkäyntiä kilkattaen ja sammutti itsensä, kun paineet olivat tapissa. Kierroksilla taisi pysyä käynnissä.
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Enään ei edes käynnisty)
UPDATE!hjpp kirjoitti:No tuon itsediagnostiikan mukaan suodatin on tukossa. Itse ottaisin sen ensimmäisenä irti ja tarkistaisin tämän "porauksen" lopputuloksen. Onkohan jäysteet tukkineet koko pöntön?
Omassani on tuo polttoaineen paineensäädin aikoinaan väsähtänyt. Auto kävi pari sekuntia tyhjäkäyntiä kilkattaen ja sammutti itsensä, kun paineet olivat tapissa. Kierroksilla taisi pysyä käynnissä.
Akku oli hetken irti/latauksessa (oli jatkuvasta käynnistelystä jo melko tyhjillään) ja auto käynnistyy nyt niinkuin ennen tuota välikuolemaa.. Sammuu kylläkin heti kun lakkaan painamasta kaasua ja tauluun tulee insufficient oil pressure teksti, mutta lämpötilan noustessa 90-asteeseen auto pysyy käynnissä myös tyhjäkäynnillä.
Onko tämä paineensäädin siis osa tuota korkeapainepumppua?
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Enään ei edes käynnisty)
Dodii,
Auto kävi Pilot Motorsissa Tallinnassa diagnosoitavana (oli muuten erinomaista palvelua):
- DPF on tyhjätty mutta ei poistettu ohjelmallisesti -> jatkuva polttoyritys
- Imusarja vuotaa ilmaa aika pahasti?
- MAF anturi kuulema jostain ihan toisesta (eri merkkisestä) autosta peräisin
Pitäiskö tuo imusarja laittaa vaihtoon, onko kova homma?
Oliskohan fiksumpaa laittaa vaan uus DPF ohjelmallisen poiston sijaan https://aeromotors.ee/kataloog/alfa-rom ... 449;s10418
Kiitoksia muuten vastauksista/avusta
Auto kävi Pilot Motorsissa Tallinnassa diagnosoitavana (oli muuten erinomaista palvelua):
- DPF on tyhjätty mutta ei poistettu ohjelmallisesti -> jatkuva polttoyritys
- Imusarja vuotaa ilmaa aika pahasti?
- MAF anturi kuulema jostain ihan toisesta (eri merkkisestä) autosta peräisin
Pitäiskö tuo imusarja laittaa vaihtoon, onko kova homma?
Oliskohan fiksumpaa laittaa vaan uus DPF ohjelmallisen poiston sijaan https://aeromotors.ee/kataloog/alfa-rom ... 449;s10418
Kiitoksia muuten vastauksista/avusta
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
Imurajassa kun ei ole muita liikkuvia osia kuin läpät (16V:ssä) niin tulee mieleen että vuotaako läppien akselien luota? Läppien huolto tai poisto voi olla edessä. Vai vuotaako tiivisteistä?
Tuo on kyllä surkea homma jos dpf on tyhjätty mutta ei ole tajuttu softata pois. Eikö ole vienyt kumman paljon löpöä?
Tuo on kyllä surkea homma jos dpf on tyhjätty mutta ei ole tajuttu softata pois. Eikö ole vienyt kumman paljon löpöä?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
En ole ihan varma mistä vuotaa, mutta sanoivat että jotain siellä ihan rikki jossain neljännessä jossain, ja että vuodon jopa kuulee siitä selvästi. Tuleeko nuo läpät siis uuden imussrjan mukana? Virosta saisi suhtkoht edukkaasti uuden imusarjan, jos joutuu purkamaan kuitenkin https://aeromotors.ee/kataloog/search/700373120JiiTeeÄssä kirjoitti:Imurajassa kun ei ole muita liikkuvia osia kuin läpät (16V:ssä) niin tulee mieleen että vuotaako läppien akselien luota? Läppien huolto tai poisto voi olla edessä. Vai vuotaako tiivisteistä?
Tuo on kyllä surkea homma jos dpf on tyhjätty mutta ei ole tajuttu softata pois. Eikö ole vienyt kumman paljon löpöä?
Löpöä kuluu melko vähän, joten regenerointi ei todennäköisesti onnistu (saattaa aiheuttaa kuitenkin nykimistä yms).
DPF luvattiin poistaa ohjelmallisesti 120€:lla (kuulema saisi myös vanhan softan mukaan).
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
Kuvassa näyttäisi juuri erottuvan mustat läpät, eiköhän ne mukana tule kun ei ne varsinaisesti huollettavia osia ole.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
Ainakin 2.4 koneen imusarjassa tulee mukana läpät ja ohjaustanko.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
Tallinnassa TRK:sta sain tarjouksen imusarjan vaihosta 230€ työ + Pierburgin imusarja 190€ + tiivisteet = about ~440€
Tarjosivat vähän halvemmalla jotain Engitech:in imusarjaa, onkohan jollain kokemuksia laadullisia eroista noissa? Onko järkevä hinta imusarjan vaihdosta ylipäätänsä?
Kiitoksia vastauksista!
Tarjosivat vähän halvemmalla jotain Engitech:in imusarjaa, onkohan jollain kokemuksia laadullisia eroista noissa? Onko järkevä hinta imusarjan vaihdosta ylipäätänsä?
Kiitoksia vastauksista!
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
Unohtu pieni update!
Hommasin autoon myös ”uuden” MAF-sensorin vääränmallisen tilalle (Oli näköjään edelliset omistajat laittaneet 147 sensorin tähän). ”Uusi” sensori löytyi Saab 9-3 purkuautosta, kun siinä sattui olemaan tismalleen minun 159:siin käyvä sensori koodien perusteella.
-> Putsasin sensorin pudistusaineella ja asensin kiinni, auto käy ehkä vähän tasaisemmin, mikään ei muuttunut huonommaksi.
Hommasin autoon myös ”uuden” MAF-sensorin vääränmallisen tilalle (Oli näköjään edelliset omistajat laittaneet 147 sensorin tähän). ”Uusi” sensori löytyi Saab 9-3 purkuautosta, kun siinä sattui olemaan tismalleen minun 159:siin käyvä sensori koodien perusteella.
-> Putsasin sensorin pudistusaineella ja asensin kiinni, auto käy ehkä vähän tasaisemmin, mikään ei muuttunut huonommaksi.
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
Tänään auto lähti DPF koodaukseen, toivotaan parasta!
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Nykii (Käy taas)
Toimii!!
Oli kuulema softa ihan päin helvettiä (mm. kaikki vikakoodit estetty jne.) Uusi alkuperäinen softa ECU:uun josta sitten EGR ja DPF pois -> Toimii!!
Vuoden kesti, että tuli nykimiselle loppu (kopkopkop)..
Oli kuulema softa ihan päin helvettiä (mm. kaikki vikakoodit estetty jne.) Uusi alkuperäinen softa ECU:uun josta sitten EGR ja DPF pois -> Toimii!!
Vuoden kesti, että tuli nykimiselle loppu (kopkopkop)..