
156 putkistoasiaa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
156 putkistoasiaa
Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin
. Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.

Abarth 500 Esseesse
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 putkistoasiaa
Olikohan se CSC se putkistom.sa kirjoitti:Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin. Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.


- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 putkistoasiaa
Täällä kyllä heti kuitataan jos vain tilaisuus tulee(en ehtiny itsealfa 156 v6 kirjoitti:Olikohan se CSC se putkistom.sa kirjoitti:Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin. Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.
oli ihan pakko....

Mutta vakavasti puhuen kiinnostaisi nuo putket itseänikin. 80 huolto lähestyy ja ajattelin et jos siinä samalla

Eli kertokaa putkien omistajat mielipiteitä ja kokemuksia. Onko hintaerot nimistä johtuvia vai onko todellisia eroja? Mites kestävyys ja asennusten laatu(Muukoselle meinasin)?
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 02:07
- Paikkakunta: Helsinki
Kesäkuun lopusta saakka on omassa V6:ssani ollut Novitecin putki. Suurin ero äänissä tulee tyhjäkäynnillä. Kun ekan kerran laitoin koneen käyntiin, niin meinasi käydä vaatimatonta miestä hävettämään... Mitä sitä nyt pitää vielä näin aikuisiällä käydä leikkimään? Nykyisin avaan ikkunan aina kun tulen tunneliin tai porttikongiin, että saa paremmat säväykset äänistä. Maantieajossa ei suurempaa eroa huomaa.
Tehopuolella pajan kaveri sanoi, että jopa 15 heppaa voisi tulla pelkällä putkella lisää, mutta siihen en usko. Mahdollisesti muutama oikea pykälä ja loput sitten saundien tuomana henkisenä lisänä. Ainoa miinus on putken pään rumuus.
Tehopuolella pajan kaveri sanoi, että jopa 15 heppaa voisi tulla pelkällä putkella lisää, mutta siihen en usko. Mahdollisesti muutama oikea pykälä ja loput sitten saundien tuomana henkisenä lisänä. Ainoa miinus on putken pään rumuus.
Hinta
Paljon tollasesta Novitec putkestä kärsii? ja mistä asti putki on Novitec, etuputkesta taaksepäin? katin jälk?
Kattellu esim supersprint putkia, ompahan hirveet hinnat pelkkä takapönttö maksaa hulppeat 690€
Kattellu esim supersprint putkia, ompahan hirveet hinnat pelkkä takapönttö maksaa hulppeat 690€

Makaroonia jo vuodesta -98
Tuohon hintaan ne viimeksi AutoMilanossa sen olisi meikäläiselle alle laittanut. Ja putkin on nimenomaan katista taakkepäin. Kuten "pinokkio70" sanoi on ulostulo myös mielestäni rumaRolle kirjoitti:Muistanko oikein jos sanon että katista taakse päin rst ja 600 euron paikkeilla.
Ei enää Alfaa... eipä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 putkistoasiaa
Oli joo, sen siitä saa ku keskellä yötä työaikana täällä roikkuu. Mjina pjuhuu vaha hjoono soomi keeles.alfa 156 v6 kirjoitti:Olikohan se CSC se putkistom.sa kirjoitti:Onko millaisia kokemuksia 156:n putkistoista? Novitec ja CRC:ltä löytyy ainakin valmiita. Tarkoitus olis et sais hieman katu-uskottavuutta pakoääniin. Mut sisälläkin pitäisi pystyä keskustelemaan vielä normaaliäänellä jopa moottoritiellä, et ei pahoja resonansseja kiitos... Tulee paljon halvemmaksi, jos sais näin etukäteen tietoa mihin rahansa laittaa.
oli ihan pakko....

Abarth 500 Esseesse
En minäkään välttämättä mistään kromivehkeistä tykkää. Eihän ne pysy kromisina kuin yhden kesän. Tosin juuri noita putken päitä vaan näkyy aivan liikaa alitehoisissa tojotissa ja civikeissä. DTM-henki on vähän kadonnut niiden myötäV6 kirjoitti:on samanlainen, minusta tuo on suht ok, en tykkää mistään kromihimmeleistä.Rolle kirjoitti:Jos on samanlainen kuin tv:llä ja V6:lla niin ihan hyvältä näyttää.Maho kirjoitti: Tuplaputket väännettynä ylöspäin.
Ei enää Alfaa... eipä
Tosin onhan se niinkin, että mielipiteitä on tasan yhtä monta kuin on putken päitäkin joten ehkä tämä on taas turhin keskustelu auton värin jälkeenRolle kirjoitti:Ei nuo ole lähelläkään niitä putkia mitä kivikeistä löytyy, minun mielestä ihan tyylikkäät taipuu niin vähän ylöspäin.

Ei enää Alfaa... eipä
CSC katista taakse.
Yks liitin vuotaa. Vaihdoin kunnon teollisuusliittimen ja paukuttelin hienosäätölekalla putkia lähemmäx toisiaan.
Vieläkin vuotaa juuri sen viimeisen liittimen kohdilta ja putki on hieman mustana kyseisestä kohdasta. Siis melko mahdotonta saada ne liittimet ikitiiviiksi pelkillä putkiklemmareilla?
Putket asennettu Muukkosella. Hintaa romuille 500 + työ 70.
Sitten ku laittelen peltisatsin ja racekatin, niin tuo liittimen vuotokin tulee korjata.
Muukkonen kaupitteli peltisatsia alle 700 hintaan. Racekattia 300 hintaan. Satsi asennettuna 1000 egsuu.
Lopullinen hyöty seuraavalla setillä 2.0 TS koneeseen: CDA boksi, chippi, peltisatsi, racekatti, avara loppuputkisto = 175-180 hepoa ja reilut 200 Nm??? V6:lle sais varmaankin kyseisellä setillä 192 hv -> 223-230 hv
Chippi = 10hv (360€)
Peltisatsi = 5 hv (700€)
Racekatti = 1-3 hv (300€)
Loppuputki = 2-6 hv (500€)
CDA = 1-3 (mainostavat 5hv, mutta jos ollaan realistisia) (350€)
Yks liitin vuotaa. Vaihdoin kunnon teollisuusliittimen ja paukuttelin hienosäätölekalla putkia lähemmäx toisiaan.
Vieläkin vuotaa juuri sen viimeisen liittimen kohdilta ja putki on hieman mustana kyseisestä kohdasta. Siis melko mahdotonta saada ne liittimet ikitiiviiksi pelkillä putkiklemmareilla?
Putket asennettu Muukkosella. Hintaa romuille 500 + työ 70.
Sitten ku laittelen peltisatsin ja racekatin, niin tuo liittimen vuotokin tulee korjata.
Muukkonen kaupitteli peltisatsia alle 700 hintaan. Racekattia 300 hintaan. Satsi asennettuna 1000 egsuu.
Lopullinen hyöty seuraavalla setillä 2.0 TS koneeseen: CDA boksi, chippi, peltisatsi, racekatti, avara loppuputkisto = 175-180 hepoa ja reilut 200 Nm??? V6:lle sais varmaankin kyseisellä setillä 192 hv -> 223-230 hv
Chippi = 10hv (360€)
Peltisatsi = 5 hv (700€)
Racekatti = 1-3 hv (300€)
Loppuputki = 2-6 hv (500€)
CDA = 1-3 (mainostavat 5hv, mutta jos ollaan realistisia) (350€)
Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.
Onko se nyt niin ruma? :

Onko se nyt niin ruma? :

-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
no ei tuo mun mielestä mikään ruma oo...itte tykkään ovaalista ja kun tulee keskeltätv kirjoitti:Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.
Onko se nyt niin ruma? :






No eipä se ainakaan tuossa näytä rumalta. Muistelin, että se tulee pidemmälle/korkeemmalle. Syön kaikki sanani!!!tv kirjoitti:Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.
Onko se nyt niin ruma? :
Ei enää Alfaa... eipä
Novitec
Yksi tykkää yhdenlaisesta putkesta toinen toisenlaisesta....Hioin omasta Novitecin DTM-putkesta kromiset päät ja maalasin ne auton väriin paremmin sopiviksi eli mustiksi ... Omaan silmään näyttää ja kuulostaa hyvältä... Kuvia albumissa.
T: ari
T: ari
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Alan kirjallisuudesta löytyy myös toinen aerodynamiikkaan liittyvä selitys: Auton kulkiessa eteenpäin auton taakse muodostuu alipaine, joka aiheuttaa ilmanvastusta. Kilpamoottorin pakokaasua tulee jo sen verran, että auttaa osittain kumoamaan tuota alipainetta kun on suunnattu yläviistoon. Tätä efektiä ei sitten kyllä saane aikaiseksi 2 tai 2,5 litraisissakaantv kirjoitti:Jos joku ei tiennyt niin tuo DTM-look juttu tuli siitä kun DTM:ssä aikoinaan tehtiin melumittaus tietyltä korkeudelta auton takaa, kääntämällä putken päitä ylöspäin saatiin ääniä vähän vaimennettua mittauspisteessä.

Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Siis eikö csc:n takapöntössä ole kardaaniylitystä?jarski kirjoitti: en kyllä tekis kyllä uudestaan oli vähän turhan ahdas kardaaniylitys ja sitte joutu yhestäkohtaan litistämään ja venyttämään putkea leveyssuunnassa![]()
Mulla on Supersprintin takapönttö ja siinä kyl on se ylitys samanlailla, kuin alkuperäisessä, kylläkin twinsparkissa.
Ei tarttenu vetää ku suora 2.5" putki eteen.. tai tuli siihen keskelle pieni mutka..
ei ollu ku puoliväliin ja sekään ei oikeen stemmannu vaan joutu kuumentamaanAbarth kirjoitti:Siis eikö csc:n takapöntössä ole kardaaniylitystä?jarski kirjoitti: en kyllä tekis kyllä uudestaan oli vähän turhan ahdas kardaaniylitys ja sitte joutu yhestäkohtaan litistämään ja venyttämään putkea leveyssuunnassa![]()
Mulla on Supersprintin takapönttö ja siinä kyl on se ylitys samanlailla, kuin alkuperäisessä, kylläkin twinsparkissa.
Ei tarttenu vetää ku suora 2.5" putki eteen.. tai tuli siihen keskelle pieni mutka..


- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Mulla oli ongelmana se, että Supersprintin pöntön "llitoslevitys" (siis se mihin se 2.5" putki menee sisään ja panta päälle) ei ollut sopiva Simonsin putkiaihion kanssa. Eli Simonsin putki ei mennyt Supersprintin sisään, koska Simons oli aavistuksen liian suurella halkaisijalla (n.1-2mm.)
Olipas sekava selitys...
Olipas sekava selitys...

Abarth kirjoitti:Mulla oli ongelmana se, että Supersprintin pöntön "llitoslevitys" (siis se mihin se 2.5" putki menee sisään ja panta päälle) ei ollut sopiva Simonsin putkiaihion kanssa. Eli Simonsin putki ei mennyt Supersprintin sisään, koska Simons oli aavistuksen liian suurella halkaisijalla (n.1-2mm.)
Olipas sekava selitys...
hmm... tais mullaki olla simonssin kans onkelmii ei muista ku siitä on niin pitkä aika 5-6v ainaki

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori