
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaimon 1.2 130hp puretekissä pitäisi ainakin olla öljykylpyinen hihna.
Vaihtoväli 200tkm.

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..Vittorio Jano kirjoitti:Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 159 1750 TBi 2011
- Paikkakunta: Espoo / Munchen
Re: Muiden merkkien murheita.
Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^ja forumisteilta omakohtaista kokemusta...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
En tiedä, mikä kone niillä on. Bensalla menee, eikä tehoja ole kauheasti. Sellainen uusimman korimallin 308 kyseessä, olisiko 2015 tai 2016 eli kyllä selvästi yli vuoden moottorista nyt puhutaan.Werneri kirjoitti:
Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Noilla main taisi vielä saada uusinta 308 vielä 125 heppaisella THP:llä puretechin lisäksi, joten voi olla thp.
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Eiköhän se ihmemoottorilla ole.
No kyllähän sitä luuli, että THP:tä heikompaa moottoria ei voi tehdä, mutta sitten tuli PureTech...
No kyllähän sitä luuli, että THP:tä heikompaa moottoria ei voi tehdä, mutta sitten tuli PureTech...

Re: Muiden merkkien murheita.
Vaikka ei taida ihan ongelmaton olla PureTechkaan...
- Liitteet
-
- imuvent.jpeg
- (5.12 KiB) Tiedosto ladattu 6855 kertaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Nykymoottoreissa valmistajat kilpailevat siitä kenen venttiileissä ja kanavissa pysyy eniten karstaa kiinni
Ja tämä siis bensakoneissa..

- Liitteet
-
- IMG-20180223-WA0000.jpg
- (129.53 KiB) Tiedosto ladattu 6832 kertaa
Giulia Super -69
Re: Muiden merkkien murheita.
Werneri kirjoitti:Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..Vittorio Jano kirjoitti:Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?
Ai niin joo THP.... Hippasen on murheita siinäkin.

Puretech on hieno kone toimiessaan ja uutena, mutta Cactukseen ei uskallettu laittaa vaan valittiin 1.6 diesel, siinä uskossa että jos nyt reiluun 100tkm menis murheitta?
Puretchejen imusarjoja maahantuoja puhaltelee muovikuulilla puhtaaksi ystävälliseen alle tuhannen euron hintaan per laaki.
Nämä siis jo pienillä kilometreillä.
Re: Muiden merkkien murheita.
Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%
-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....
Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....
EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......
#foliopipo
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
EpäileväErkki osuu naulan kantaan. Se 60% vastaantulo tarkoittaa lähinnä sitä, että laskuttaja teki hyvin pienen tilin normaaliin verrattuna.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Myös 2012-2014 BMW N20 ketjun hyppivät mutta 2015-2016 malleihin tehdyt jakopään parannukset ilmeisesti paransivat tilannetta.Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
Loppupelissä ehkä pitäisi hommata LS3 jossa nokka ja jakopää ovat hyvin voideltuja ja konetta ei muutenkaan saa rikki vaikka yrittäisi...
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 159 1750 TBi 2011
- Paikkakunta: Espoo / Munchen
Re: Muiden merkkien murheita.
Mahdollistahan se on, vaikea sanoa. Korjaus tehtiin muistaakseni Laakkosella ja ainakin kustannus oli linjassa remontin kokoon nähden mitä olin netistä lukenut sekä ulkomaisilta ja kotimaisilta foorumeilta. Muttta autohommissahan omistajaa kusetetaan joka välissä, mukaan lukien osto ja myynti.savijo-r kirjoitti:Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%
-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....
Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....
EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......
#foliopipo
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
taskurahojahan noi on siinä vaiheessa, kun aletaan Audi S6 V10 "ikuisia" sylinteripinnoitteita korjaamaan..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Vittorio Jano kirjoitti:Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?
Mutta jos menee ketjujumppaan. Eikös Puretech ole remmillä... Vai olenkos mä tavallistakin enempi pihallaJarsan kirjoitti:^^Eiköhän se ihmemoottorilla ole.
No kyllähän sitä luuli, että THP:tä heikompaa moottoria ei voi tehdä, mutta sitten tuli PureTech...

Tuo on yksi pieni syy taustalla, miksi laitoin 208:n kiertoon, vaikka ”vain” PT:n vapariversio olikin ilman pahinta karstoittumisvaivaa, niin jotenkin silti alkoi jännittämään liikaa. Turhaan, ehkä, mutta silti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Nope. Harmillisesti. _Kaikki_ Bimmerin N-sarjan neloset self-destruct rakenteella ketjun osalta - vahvistettu ketju ei auttanut. Näistä uusista B-sarjan rivikolmosista/nelosista ei toki vielä tietoa (sormet ristissä toivotaan parasta). Voihan se toki olla että se oma yksilö kestää ja kestää, itselle ei ole moista onnea edellisten autojen osalta suotu. Aihetta olen liiankin kanssa joutunut penkomaan - siksi olen siirtynyt takuun alaisiin tuotteisiin baijerilaisten osalta. Toinen tie on tietty kutoset (ja kasit varauksella). - Tai sitten kokonaan toinen merkki, vaikka chevyn pikkulohkolla tai sen johdannaisella!FinPat kirjoitti:Myös 2012-2014 BMW N20 ketjun hyppivät mutta 2015-2016 malleihin tehdyt jakopään parannukset ilmeisesti paransivat tilannetta.Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
Loppupelissä ehkä pitäisi hommata LS3 jossa nokka ja jakopää ovat hyvin voideltuja ja konetta ei muutenkaan saa rikki vaikka yrittäisi...
Re: Muiden merkkien murheita.
Katos. Oikoluin mielessäni homman jakorempaksi. PT:t ovat toki öljypitoisessa ilmastossa sijaitsevalla hihnalla varustettuja, kuten valmistaja sen ilmaisee. Ensiasennusremmit tiettyyn valmistuspäivään saakka tosin ovat hihnalla, joka ei sitten kuitenkaan kestänyt sitä öljyä.Alfissimo kirjoitti:Mutta jos menee ketjujumppaan. Eikös Puretech ole remmillä... Vai olenkos mä tavallistakin enempi pihalla

- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoaOssiv kirjoitti:Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm

Re: Muiden merkkien murheita.
Auton osat maksaa maahantuojalle 1/100 tai murto-osia siitä. Jos auton valmistaja tulee esimerkiksi osissa vastaan, tarkoittaa tätä sitä, että itseasiassa saattaa jopa tehdä voittoa, jos asiakkaalle jää vain tuntityöt maksettavaksi.savijo-r kirjoitti:Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%
-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....
Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....
EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......
#foliopipo
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Hienoa! Schmiedmannilla mulle tuon konseptin noilla itsetuhomaininnoilla esittivät. Arvelinkin että ei ne kaikki voi heti hajota. Epäonnensoturit erikseen. ”Entäs se upgrade?” ”Sulla on tässä jo se upgrade.”alfa 156 v6 kirjoitti:Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoaOssiv kirjoitti:Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä on N45 moottorilla varustettu 116i tyttärellä. Laskujen ja osaluetteloiden perusteella autoon on tehty jakoketjuun liittyvät korjaustoimenpiteet ja ecu on myös vaihdettu. Nämä toimenpiteet kilometreillä noin 134tkm. Nyt takana korjauksen jälkeen noin 20tkm ja toistaiseksi kukkuu ihan älyttömän siististi. Mun ex 320i, jossa oli N46 (muistaakseni) ei käynyt ihan noin nätisti. Nämä molemmat ovat/olleet alkuperältään muita kuin "suomiautoja".
Btw. Schmiedmanilta saa kohtuullisen hintaisia osia bemariin. Käytin sitä lähes yksinomaan, kun se sijaitsee kohtuullisen matkan päässä.
Btw. Schmiedmanilta saa kohtuullisen hintaisia osia bemariin. Käytin sitä lähes yksinomaan, kun se sijaitsee kohtuullisen matkan päässä.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Juu, muistankin että mainitsit autosta. Laadukashan se on kun akilleen kantapäät kunnossa! Itselle tosiaan käynyt oikein huonoa tuuria, mutta interneetin ihmeellisen maailman mukaan en ole ainoa. Ja tuon kakkosauton ketjun kilahduksen myötä palasin MiTo-kuskiksi, joten tässä pilvessä oli kyllä paksu hopeareunus! 

Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä kolmessa vuodessa jenkkituonti MY15 E84 keräsi reilut 80tkm ja F22 hieman yli 90tkm. Kummassakaan ei ollut yhtään huolto-ohjelman ulkopuolista keikkaa korjaamolle. Molemmissa N20 28i versiona ja "upgraded timing chain".alfa 156 v6 kirjoitti:Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoaOssiv kirjoitti:Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kai näihin bemarikehuihin pitää todeta, että N53B30A:n mittariin pyörähti maanantaina 250tkm, eikä ketju vielä edes rohise.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
^Eikös siitä kuitenkin jo kardaani poikinut vai mitä pientä huoltoa siihen tulikaan?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kardaani (etu-) poiki N52B25A:n kyljestä eli edellisestä autosta. Vaan kyllä, on tähänkin pulkkaan saanut toki tehdä sekä huoltoa että remonttia - toki alustaan upotettu nelinumeroinen summa olisi ns. normaalilla ihmisellä kolminumeroinen, eikä edes alkaisi ysillä, koska inssi ei käskenyt esim. vaihtamaan iskareita, eikä sinne olisi työnnetty pääosin orggisosia, koska Scantechiä saa halvemmalla. Mutta nimenomaan moottori on sieltä huolettomimmasta päästä - on siihenkin vaihdettu pari suutinta ja 3 puolaa minunkin aikanani, mutta sen syvemmälle ei siis ole tarvinnut mennä. N4* -sarjassa ja N2* -sarjassa olisi hyvällä todennäköisyydellä jo päästy ihailemaan vähän syvemmältäkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan toi Prince moottori pökötin nokalla oikein mukava harrastuskohde
Kattelin just ilalla kuitteja paljonko toi vuoden moottori on syönyt euroja reilun vuoden aikana ja totesin, että ton prince koneen ylläpitoon on mennyt vuodessa enemmän kuin isolohko Alfan dieselin ylläpitoon kymmenessä vuodessa
Muutama pösön huolto meni sentään autoliikkeen piikkiin (turbon vesipumppu ja öljypumpun säätösolenoidi)
Alfan kuitteissa oli kummiski mukana normaalit huollot eli 2x jakopään hilujen vaihto ja "ylimääräisenä" remonttina termostaatti.
Viimeisimpänä haasteena on jatkuvasti lisääntyvä öljyn kulutus (1l/1500km). Elättelin toiveita, että öljynkulutus vähenisi kun vaihdoin hajonneen turbon ja venttiilikopan huohottimineen, mutta eipä niillä kovin isoa muutosta saanut aikaiseksi.
Kampikammion paineet on ok eli nyt ainakin huohotus toimii. Ajossa näkyy heiluvan joku -20...-40mBar ero ulkoilmaan nähden kun tein mittauksen.
Ohivuotojen mittailukaan ei paljastanut mitään suurempaa haivattavaa vikaa...
Nyt on pari öljynkeräyspurkkia viritetty molempiin huohottimiin jotta saa tarkistettua/poissuljettua sen mahdollisen reitin öljyhävikille.

Kattelin just ilalla kuitteja paljonko toi vuoden moottori on syönyt euroja reilun vuoden aikana ja totesin, että ton prince koneen ylläpitoon on mennyt vuodessa enemmän kuin isolohko Alfan dieselin ylläpitoon kymmenessä vuodessa

Muutama pösön huolto meni sentään autoliikkeen piikkiin (turbon vesipumppu ja öljypumpun säätösolenoidi)
Alfan kuitteissa oli kummiski mukana normaalit huollot eli 2x jakopään hilujen vaihto ja "ylimääräisenä" remonttina termostaatti.
Viimeisimpänä haasteena on jatkuvasti lisääntyvä öljyn kulutus (1l/1500km). Elättelin toiveita, että öljynkulutus vähenisi kun vaihdoin hajonneen turbon ja venttiilikopan huohottimineen, mutta eipä niillä kovin isoa muutosta saanut aikaiseksi.
Kampikammion paineet on ok eli nyt ainakin huohotus toimii. Ajossa näkyy heiluvan joku -20...-40mBar ero ulkoilmaan nähden kun tein mittauksen.
Ohivuotojen mittailukaan ei paljastanut mitään suurempaa haivattavaa vikaa...
Nyt on pari öljynkeräyspurkkia viritetty molempiin huohottimiin jotta saa tarkistettua/poissuljettua sen mahdollisen reitin öljyhävikille.
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko kukaan perehtynyt Ducato Maxin (1998) ABS-jarrujen sielunelämään? Toimivat satunnaisesti, eli silloin tällöin. Aiemmin on ABS-pumpulle menevän ison riviliittimen puhdistus auttanut, muttei enää. Anturien johdot näyttävät ehjiltä, jne. Polttelee siis ABS-valoa ja nyt lisäksi sitä valoa johon vaikuttaa mm. käsijarru, jarrunestesäiliön anturi ja jarrupalojen kulumisjohdot. Jarrunestettä on säiliö täynnä, käsijarrun johto on irti, eikä jassupalojen johtoja ole ollut kiinni varmaan ainakan 10 vuoteen.
Onkohan noin vanhassa järjestelmässä mitään diagnostiikkaliitintä, en ole sellaista löytänyt, eikä ole tietoa onko tuossa edes boksia abseja ohjaamassa, vai onko elektroniikka pumppuyksikössä?
Tuli eilen huomattua että kostealla asfaltilla meni aika normijarrutuksessa lukkoon vasen takaengas, sellaista ei ole kyllä koskaan ytaåahtunut, takajarrut on vaikea saada lukkoon hiekallakin (siis silloin kun absit eivät toimi), olisikohan jokin jarrupaineen säätäjä rikki, en ole sellaista löytänyt alustasta, liekö sitten sekin rakennettu pumppuyksikölle?
Onkohan noin vanhassa järjestelmässä mitään diagnostiikkaliitintä, en ole sellaista löytänyt, eikä ole tietoa onko tuossa edes boksia abseja ohjaamassa, vai onko elektroniikka pumppuyksikössä?
Tuli eilen huomattua että kostealla asfaltilla meni aika normijarrutuksessa lukkoon vasen takaengas, sellaista ei ole kyllä koskaan ytaåahtunut, takajarrut on vaikea saada lukkoon hiekallakin (siis silloin kun absit eivät toimi), olisikohan jokin jarrupaineen säätäjä rikki, en ole sellaista löytänyt alustasta, liekö sitten sekin rakennettu pumppuyksikölle?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
760tkm tuomia "etuja". Viimevuonna puoli lattiaa ja vasen puoli. Tänä vklp oikealla sama


Re: Muiden merkkien murheita.
^ Hetken hämmennyin kun bongasin sinun autosi tiedoista (156), mutta sitten tarkistin mikä on ketjun nimi 
Mikäs autoon kyseessä?

Mikäs autoon kyseessä?
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Tuohan ei näytä vielä pahaltakaan, olen omistanut Ducaton keväästä 2011 ja joka ikinen vuosi sitä on pitänyt hitsata, ja rankasti. Viime vuonna meni 2,5m2 peltiä, tänä vuonna ainoastaan 1m2, joka on ihmen vähän. 70- ja 80-luvuilla Fiateita tehtiin neuvostoliittolaisesta teräksestä, olisivatkohan käyttäneet loppuerät noihin II-sarjalaisiin Ducatoihin, aivan käsittämättömän huonolaatuista terästä niissä on, ruostuvat vaikka niitä säilöisi tyhjiöidysä tilassa 

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Talviauton ja remppapakun virkaa volsku t4 -97..quppe kirjoitti:^ Hetken hämmennyin kun bongasin sinun autosi tiedoista (156), mutta sitten tarkistin mikä on ketjun nimi
Mikäs autoon kyseessä?
Ihan ok peli! Pitäs ajaa 800 rikki mut voi olla et pitää hommaa ksteelille kantiskortti et sais uutta peltiä tarpeeksi

- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaha leimamies oli sitä mieltä että pyöränlaakeri vaatis vaihtoa mut ei kirjoittanut siitä mittää..samoin jarruputkista ja runkopalkeista
huomautukset tuli putken pienestä reiästä ja kallistuksen vakaajasta!
Taas mennään vuosi eteenpäin
Savu-arvot 0.3 /2.5 vaikka nii paljon työntää mustaa kun laitat rajoittimeen ettei peileistä näe

huomautukset tuli putken pienestä reiästä ja kallistuksen vakaajasta!
Taas mennään vuosi eteenpäin

Savu-arvot 0.3 /2.5 vaikka nii paljon työntää mustaa kun laitat rajoittimeen ettei peileistä näe

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Taisin jo avautua toisaalla kun Rangesta on kampuran takapää tai stefa paskana. Ivecosta räjähti rengas ja lokari. Kesällä yhen auton kyljestä tultiin sisään kun vastaantulija nukahti rattiin, ei ole sekään projekti edennyt. Tänään varmistui että emännän Honda vaatii venttiiliremontin.
Jotenkin sitä kaipaisi tähän aikaan vuodesta jotain positiivista uutista.
No, talon kolme toimivaa autoa ovat kaks fiiattia ja alfa. Kaikki muunmerkkiset on telakalla.
Jotenkin sitä kaipaisi tähän aikaan vuodesta jotain positiivista uutista.
No, talon kolme toimivaa autoa ovat kaks fiiattia ja alfa. Kaikki muunmerkkiset on telakalla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
No helvata.
Sitikasta puuttuu konepeiton avausvipu.
Käteen jäi syherö vaijeria.
Kui pellin sais näppäärästi auki?
-01 c5 siis kyseessä...
Sitikasta puuttuu konepeiton avausvipu.
Käteen jäi syherö vaijeria.
Kui pellin sais näppäärästi auki?
-01 c5 siis kyseessä...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Näkyykö siitä vaijerinpäästä ~mitään, edes verhoiluja purkaen? Jos näkyy, niin lukkopihdit kiinni ja rykäisy - jos taas ei, niin miettimään että miten maskin saisi irti ja sitä kautta lähestyttyä asiaa..
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo on yksi ekan kopan femman ominaisuuksiajalittam kirjoitti:No helvata.
Sitikasta puuttuu konepeiton avausvipu.
Käteen jäi syherö vaijeria.
Kui pellin sais näppäärästi auki?
-01 c5 siis kyseessä...

Re: Muiden merkkien murheita.
sopinee tähän ketjuun
Nissanin hallituksen puheenjohtaja pidätetty Japanissa ja edessä potkut – Renaultin osake halpenee tuntuvasti
Nissan kertoi maanantaina, että se tutkii Carlos Ghosnin mahdollisia väärinkäytöksiä. Autoteollisuuden mahtimies Ghosn on Renaultin toimitusjohtaja ja Nissanin hallituksen puheenjohtaja.
https://www.hs.fi/talous/art-2000005904622.html
Nissanin hallituksen puheenjohtaja pidätetty Japanissa ja edessä potkut – Renaultin osake halpenee tuntuvasti
Nissan kertoi maanantaina, että se tutkii Carlos Ghosnin mahdollisia väärinkäytöksiä. Autoteollisuuden mahtimies Ghosn on Renaultin toimitusjohtaja ja Nissanin hallituksen puheenjohtaja.
https://www.hs.fi/talous/art-2000005904622.html
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Työmaalla kaverin Skoda alkoi pitämään epäinhimillistä sirinän ja ratinan välimaastossa olevaa ääntä kun virrat laittaa päälle. Pelti auki ja imusarjan luota se tuli. Liekö imusarjassa jotkut läpät jotka eivät aukea tai sitten ne rattaat on entiset.. kellään tietoa vaggi BKD sarjan masiinoista
eli 2.0 tdi

- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Muiden merkkien murheita.
Bemarista meni edestä vetari. Toteutus sellainen, että koko akseli vaihtuu. Alkuperäisenä ja uutena se lähemmäs touhutonnin arvoinen. Laitettiin sitten käytettyä, kun sai nopeammin mitä tarvikkeena ulkomailta. Samalla tsekattiin toiselta puolelta oliko kumisuojus ehjä ja olihan se. Tällä hajonneella puolella suojus olikin rikki ja tätä myöden tuhoutuminen lähestynyt nopeammin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Osaa ne penarin bensakutosetkin näköjään hajota. Ei mun siis ole leiponut, mutta löytyi intternetistä tarinaa. Koska mikään ei ole niin viisas kuin saksalainen insinööri, ei tätäkään efektiä ole vissiin implementoitu mihinkään vähemmän nerokkaaseen merkkiin. N5x -bensakoneet osaa nimittäin syödä apulaitehihnansa. Ei, en tarkoita että hihna vain rispaantuisi palasiksi, vaan moottori oikeasti syö sen - sisään kampuran etustefan läpi ja alakerran pureksittavaksi ja öljynkiertoon. Kannattaa siis pitää hihna, rullat ja kiristin kunnossa näissä, koska se ehkäisee tuota efektiä kaikista eniten. Toki ei olisi iso vaiva kehittää kampuran hihnapyörää ongelman ehkäiseväksi, mutta eihän nyt sellaista...
https://autoscope.co/car-repair/bmw-ser ... de-engine/
https://autoscope.co/car-repair/bmw-ser ... de-engine/
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kun luulin, ettei Saksalainen insinööri enää pysty yllättämään, niin voi sanoa että tuota en osannut odottaa.
Täytyy olla tahalleen tehty ominaisuus, muuten ei ole mahdollista.
Täytyy olla tahalleen tehty ominaisuus, muuten ei ole mahdollista.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Entäs brittiläiset insinöörit?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
No, saksalainen insinööri suunnittelee, amerikkalainen korjaa lopputuloksen...
https://www.youtube.com/watch?v=eIsW_oNLZjM
"Mikä tässä nyt voisi olla niin vaikeaa?"

https://www.youtube.com/watch?v=eIsW_oNLZjM
"Mikä tässä nyt voisi olla niin vaikeaa?"


Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Kestääkö viton atf-öljyä? Täytyisi vaihtaa sysleriin tehostimen putkiin O-renkaat. Vanhat on vihreät, eli viitannee Vitoniin?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Epätoivoinen kysymys, mutta ei kukaan ole perehtynyt Hondan Denso -tyhjäkäyntisäätimen toimintaan?
Kyseinen mötikkä on pöydällä.
7 viikkoa vääntänyt kansiremppaa tuohon ja eilen sain nippuun, mutta lämmetessään nostaa tyhjäkäynnin taivaisiin. Vikaa ei ollut ennen kansiremonttia.
Kun en tiedä on jumissa säädin vai vika ohjauksessa. Alkaa kyllästyttää repiä imusarjaa irti aina kun testaa jotain. Irtonaisena kun väänsi virrat päälle, ei säädin liikkunut puoliasennosta mihinkään.
Liittimeen tulee kolme johtoa, keltainen musta ja kolmatta en muista.
Tuon näköinen mötikkä:

Kyseinen mötikkä on pöydällä.
7 viikkoa vääntänyt kansiremppaa tuohon ja eilen sain nippuun, mutta lämmetessään nostaa tyhjäkäynnin taivaisiin. Vikaa ei ollut ennen kansiremonttia.
Kun en tiedä on jumissa säädin vai vika ohjauksessa. Alkaa kyllästyttää repiä imusarjaa irti aina kun testaa jotain. Irtonaisena kun väänsi virrat päälle, ei säädin liikkunut puoliasennosta mihinkään.
Liittimeen tulee kolme johtoa, keltainen musta ja kolmatta en muista.
Tuon näköinen mötikkä:

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Kestää. Jouduin setvimään tiivisteiden sietokykyä etsiessäni Quattroporteen imusarjan ja kannen välisiä O-renkaita. Silloin jostain löytyi hyvä taulukko tiivistemateriaalilaatujen ominaisuuksista. Nyt sitä ei tietty enää ole tallessa, mutta täällä Vitonin ATF-siedoksi annetaan "excellent". Muutenkin Viton tuntuu sietävän mitä vain. Kun 10 kpl pussista tarvitsin vain kahdeksan rengasta, rääkkäsin uteliaisuuttani yhtä rengasta kuumailmapuhaltimella, bensalla ja jäähdytinnesteellä. Hyvini kesti. Vaihteistoöljyä ja jarrunestettä voisi vielä kokeilla. Ei sillä, että nitä kovin todennäköisesti päätyisi Quattroporten imusarjaan, mutta ei näistä laitteista koskaan tiedäAbarth kirjoitti:Kestääkö viton atf-öljyä? Täytyisi vaihtaa sysleriin tehostimen putkiin O-renkaat. Vanhat on vihreät, eli viitannee Vitoniin?

Järkiautoilija
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Saattaa kuulostaa tyhmältä ja/tai aloittelijatason kysymykseltä, mutta kuinka monisataaprosenttinen varmuus on, että mikään paikka ei ole jäänyt sillai raolleen, että pieni imuvuoto pääsisi vittuilemaan ilman että tuossa murkulassa olisikaan mitään vikaa? Tulppaa säätimen letku(t) lämpimänä niin varmistat, että se kierrokset nostava lisäilma tulee nimenomaan tuon kautta eikä jostain muualta.sämpy kirjoitti:7 viikkoa vääntänyt kansiremppaa tuohon ja eilen sain nippuun, mutta lämmetessään nostaa tyhjäkäynnin taivaisiin. Vikaa ei ollut ennen kansiremonttia.
Yst. terv. nimim "Miks tää rötää? Ai, mulla on bensalinjan kiinnike imusarjan ja kannen välissä, no ei ihme... " sekä "Miks nää seokset on ihan pieles... ai, mulla on EGR vähän löysällä ja sieltä vuotaa miten sattuu, pitäisköhän sekin kirrata"
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.