Vahvasti offtopic, mutta työn puolesta uskoakseni juuri samaisessa penkityksessä mukana olleena ja tuon auton / omistajan tietäen, ko. penkitys kyllä hyvinkin tarkka. Automallista ja tilanteesta riippuen penkitys tehdään joskus noinkin päin, koska se on paitsi ajankäytöllisesti tehokkaampaa, myös hyvin vertailukelpoista.TeroPee kirjoitti:Celticin käyriä ja lupauksia on monessa paikassa kyseenalaistettu ja varsinkin vapareiden osalta lupaukset on hyvin epärealistisia. Yksi vaparipossu oli Suomessa penkitetty ennen ja jälkeen ohjelman. Jotenkin oudosti oli vaan aikaleimat lapuissa silleen jännästi että tehokkaampi oli penkitetty ensin...
Mutta jos varaa dynon pk-seudulta aamuksi, käy hakemassa softan ja ajaa softauksesta suoraan samaan dynoon niin vertailtavuus on hyvä. Muutosta oman auton kohdalta tietenkin haetaan ja vertailua siihen, onko muutos yhtä suuri kuin briteissä. Absoluuttiset lukemat voi heitellä paljonkin juuri dynojen erilaisuudesta johtuen.
Softa tehdään, testataan ja rukataan, logataan arvot myös käytännön ajossa ajan kanssa, ja lopulta dynossa tiputetaan napinpainalluksella tehtaan alkuperäisohjelmisto purkkiin vertailuvedon ajamiseksi joka käy näinpäin paljon fiksummin. Olosuhteet on samat, auto samalla kiinnityksellä penkissä, jne. mahdollisimman vähän muuttujia.
Tuo on totta, että eroa pitää verrata. Pelkästään pk-seudun alueella jos tekee "dynokierroksen", saa äkkiä autostaan paperia pahimmillaan 20-50hp vaihtelulla. Ei sillä että yksi penkki silti olisi toista huonompi, siinä kohti kun sitten muutosta tarkastellaan.