Boxer33 kirjoitti:Osa vioista viittaa mahdollisesti auton pitkäaikaiseen seisomiseen. Nykyautot on tehty ajettaviksi ja paikat rapistuu jos vähänkin pidempään seisoo.
Elektoroniikan liittimet on vaikea autossa tehdä luotettaviksi. Suuret kosteus- ja lämpoerot + pöly.
Samoin inhimillinen kosketus ( esim puheroiskeet ) liitospintoihin. ( toimii jonkinaikaa, mutta vanhetessaan alkaa "pätkiin".
( Samoin kuin esim digitaalirannekellon yms paristoliitospinnat )
Virrat ovat nano- - milliamppereja, jolloin pienikin ylimenovastus muuttaa lukemaarvoa ( jännite ) dramaattisesti.
mm Citroeneissa on paljon liitos- ja kaapelointiongelmia( C5 ) ( turvatyynyjen vikavaroitukset, antureiden lukuvirheet. Yleensä auttaa kuan aukaisee liitoksen ja työntää takas, kunnes taas ajan päästä vika uusiutuu)
Kun aikaa kuluu muutama vuosi, tästä saattaa tulla ylipääsemätön ongelma. ( ainoa keino sulataa koko auto )
Liitoksia on satoja, millä ihmeellä löytää kulloinkin ongelmaa aiheuttavan liitoksen. ( Väyläohjaus ja yhteissähkönsyöttö )
Kuka maksaa etsimiseen käytetyn ajan ?
Tämäntyyppisiä vikoja ei löydetä diaknostiikkatietokoneella, tästä seuraa, että korjaamohenkilökunnan ammattitaito loppuu just silloin.
Ja sitten vain ihmetellään! Kaverini ei enää uskaltanut satella ajaa C5:lla vaan vaihtoi sen pois! Citroenilla oli kilometrejä 15000!