Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18 Joulu 2015, 22:47
- Car(s): 156 2.5 V6 -03, 156 JTD 1.9 -04, 166 2.5 V6 -04, 156 TS 1.8 -06, ex 156 2.0 JTS -03
- Paikkakunta: Akaa
Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Mortonki,
Pitäis laitella talvea vasten jonkin sortin moottorinlämmitin emännän diisseli-Alfaan. Olen pähkäillyt öljypohjaan asennettavan säteilylämmittimen ja vesiletkuun asennettavan lämmittimen välillä. Defalla tarjolla vain säteilylämmitinmalli, Calixilta saisi letkulämmittimen. Millaisia kokemuksia palstalaisilla näistä? Jostain muistan lukeneeni, että säteilylämmittimestä ei juuri kovilla pakkasilla apua olisi...
Pitäis laitella talvea vasten jonkin sortin moottorinlämmitin emännän diisseli-Alfaan. Olen pähkäillyt öljypohjaan asennettavan säteilylämmittimen ja vesiletkuun asennettavan lämmittimen välillä. Defalla tarjolla vain säteilylämmitinmalli, Calixilta saisi letkulämmittimen. Millaisia kokemuksia palstalaisilla näistä? Jostain muistan lukeneeni, että säteilylämmittimestä ei juuri kovilla pakkasilla apua olisi...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Calix-letkulämmitin ollut omassani Saksasta tuonnin jälkeen nyt 10 vuotta, toimii.
Myös jakohihnalla oleva vesipumppu luultavasti tykkää tuosta enemmän kuin säteilylämmittimestä.
Vaihdat hyvät öljyt sisään sitten kerran vuodessa tai max 15 tkm:n välein niin JTD rokkaa...
Toki letkulämmitin kiertopumpulla tai webasto olisi vielä parempi ratkaisu.
Myös jakohihnalla oleva vesipumppu luultavasti tykkää tuosta enemmän kuin säteilylämmittimestä.
Vaihdat hyvät öljyt sisään sitten kerran vuodessa tai max 15 tkm:n välein niin JTD rokkaa...

Toki letkulämmitin kiertopumpulla tai webasto olisi vielä parempi ratkaisu.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Omaan 10V 2.4:een löytyi Defalta "letkulämmitin" Tuo asennettiin alavesiletkuun aivan vesipumpun putkeen kiinni ja vastus meni putken sisälle. Sopisikohan sama lämmitin vajaa mukiseenkin?
Bussoissani olen vaihtanut säteilylämmittimet letkulämppäriehin, mutta enhän mä ole niitä vielä päässyt talviolosuhteissa testaamaan
Bussoissani olen vaihtanut säteilylämmittimet letkulämppäriehin, mutta enhän mä ole niitä vielä päässyt talviolosuhteissa testaamaan

"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... an#p549368
Nuo silitysraudat ei tosiaan jäähdytysnestettä lämmitä -> lämppäristä ei saa heti käynnistyksen jälkeen hönkää -> sisätilanlämmittimellä lämmitetty kabiini kerkiää jäähtymään ennen kuin kone lämpenee tai voi tulla jopa ongelmaa ikkunoiden huurtumisen kanssa. Letkulämmitin vähentää näitä vaivoja.
Omat testit tehty pienillä bensakoneilla – liki 2l dieselkattila lie vielä haastavampi näille max. 300 W lätkille
Käytännössä ainoa vaihtoehto taitaa olla Calixin 500 W letkulämppäri + Calixin kiertopumppu. BTW Calix väittää lämmittimen tehon nousevan jopa 700 wattiin pumpun kanssa, johtuen lämpötilan mukaan säätyvästä vastuselementistä.
Prkl, kun omassa autossa on nyt tuon TT-thermon vuoksi Defan johtosarjat.
Edit: tietysti jos autolle löytyy jo suosituslistalta letkulämppäri, niin sitten sellaisen laitto on no-brainer. Tehoa yleensä enempi ja eikä noita lämpöanturiongelmiakaan pitäisi tulla = pärjää pumputtakin.
Nuo silitysraudat ei tosiaan jäähdytysnestettä lämmitä -> lämppäristä ei saa heti käynnistyksen jälkeen hönkää -> sisätilanlämmittimellä lämmitetty kabiini kerkiää jäähtymään ennen kuin kone lämpenee tai voi tulla jopa ongelmaa ikkunoiden huurtumisen kanssa. Letkulämmitin vähentää näitä vaivoja.
Omat testit tehty pienillä bensakoneilla – liki 2l dieselkattila lie vielä haastavampi näille max. 300 W lätkille
- - ”ennen oli kaikki paremmin” = 600 W letkulämppäri Stilon 1,6 l bensapadassa, tunnin lämmityksellä nollakelissä/pikkupakkasella jo selvä vaikutus käynnistyvyyteen & kulutukseen
- 300 W silitysrauta 1,4 l T-Jet Bravossa, 1-2 h lämmityksellä ei havaittavaa vaikutusta kulutukseen eikä moottorin lämpenemisnopeuteen, ehkä pieni ero startin pyörimisnopeudessa -20 keleillä (2 tunnin esilämmityksellä), kokeilujen perusteella tämä vaatisi 3+ h lämmitysajan, mutku ei jaksaisi aamulla herätä tolpan kelloa kääntelemään
- 500 W letkulämppäri (Calix) MA Giulieassa, ”viritys”, koska sekä Defan että Calixin katalogien mukaan tähän käy vain 250/300 W silitysrauta (Defa/Calix); pientä käynnistysvaivaa lyhyillä (20-40 min) lämmitysajoilla, 1-2 h esilämmitys OK ja moisesta pientä etua kulutukseen + lämppäristä sai ujosti hönkää heti kättelyssä
- 1000 W pumppukiertoinen letkulämmitin TT-thermo Viagran MA padassa; ihana vehje sen 2 viikkoa, minkä toimi, nollakeleillä moottorin lämpömittari nousussa heti startissa & kabiiniin sai löylyä välittömästi, vehje vaan kusi saappaaseensa eli alkoi laukomaan vikavirtasuojaa -> en päässyt testaamaan toimintaa kunnon pakkasilla
Käytännössä ainoa vaihtoehto taitaa olla Calixin 500 W letkulämppäri + Calixin kiertopumppu. BTW Calix väittää lämmittimen tehon nousevan jopa 700 wattiin pumpun kanssa, johtuen lämpötilan mukaan säätyvästä vastuselementistä.
Prkl, kun omassa autossa on nyt tuon TT-thermon vuoksi Defan johtosarjat.

Edit: tietysti jos autolle löytyy jo suosituslistalta letkulämppäri, niin sitten sellaisen laitto on no-brainer. Tehoa yleensä enempi ja eikä noita lämpöanturiongelmiakaan pitäisi tulla = pärjää pumputtakin.
Viimeksi muokannut insinörtti, 15 Marras 2018, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Eikös näihin saa Defa->Calix (ja toisin päin) sovittimia? Ja ihan semitosissani pistin tuon että laittaa molemmat. Itse laittaisin, mutta kun on (puoli)lämmin talli, ja nykypirssissä en ole tainnut kuin kerran laittaa piuhaan auton kiinni kun mökille päädyin.
Tuolla tupla-asennuksella saa sekä öljyt, että vedet lämpenemään. Jos vesipuolella on vielä kiertopumppu, niin avot.
Tuolla tupla-asennuksella saa sekä öljyt, että vedet lämpenemään. Jos vesipuolella on vielä kiertopumppu, niin avot.
932 937 955
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Omat kokemukset silitysraudasta 170hp Multiairin kanssa on taas sellaiset, että jos pakkasta on enempi kuin -10c, niin ero on huomattava 2h lämmityksellä.
Kulutuskin tippuu sen 5l/100km ekoilta kilsoilta tuon kanssa. Öljytilavuus 3 litraa, niin se saa jo vähän lämpöä sinne jaettuakin. Tehosta en tiä, kai se joku 500W nurkilla oleva on?
Kulutuskin tippuu sen 5l/100km ekoilta kilsoilta tuon kanssa. Öljytilavuus 3 litraa, niin se saa jo vähän lämpöä sinne jaettuakin. Tehosta en tiä, kai se joku 500W nurkilla oleva on?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Myös sisäpöhnöttimen sammuttaminen tai hiljentäminen moottorin vielä lämmetessä helpottaa tilannetta, mutta onhan se automaagi-ilmastoinnin kanssa vähän penseetä, jos siihen paneeliin tarttee koskea.insinörtti kirjoitti:Nuo silitysraudat ei tosiaan jäähdytysnestettä lämmitä -> lämppäristä ei saa heti käynnistyksen jälkeen hönkää -> sisätilanlämmittimellä lämmitetty kabiini kerkiää jäähtymään ennen kuin kone lämpenee tai voi tulla jopa ongelmaa ikkunoiden huurtumisen kanssa. Letkulämmitin vähentää näitä vaivoja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Muutamalle foorumille noista kirjoitellut. Tilasin aikanaan Aliexpressistä Simate-merkkisen lämppärin, jota ilmeisesti TT-Thermo käyttää pohjana. Siihen modasin Defan panssarikaapelin ja avatessani tiivistin kaikki pinnat silikonilla. Kustannukset ehkä inasen verran pienemmät ja tuntuu toimivan edelleen. Tosin, en ole nyt vuoteen käyttänyt piuhan päässä.insinörtti kirjoitti: ..letkulämppäri pumppukierrolla valitaan muualta kuin TT-thermon valikoimista. Tiivisteiden pettämisestä johtuva itsetuho-ominaisuus tulee aina kaupan päälle eikä vastuun kanto asiassa näytä valmistajaa kiinnostavan; kaikki ongelmat kuitataan toteamalla niiden johtuvan virheellisestä asennuksesta. Oma keissi on yhä auki.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Mitä lie sitten vakuutusyhtiö sanoisi, jos kiinakaupan modattu lämmitin lämmittää puoli parkkipaikallista autoja reippaasti yli syttymispisteen? Itse en ole uskaltanut lähteä kokeilemaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18 Joulu 2015, 22:47
- Car(s): 156 2.5 V6 -03, 156 JTD 1.9 -04, 166 2.5 V6 -04, 156 TS 1.8 -06, ex 156 2.0 JTS -03
- Paikkakunta: Akaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Jep, kiitos kannanotoista. Calixin letkulämppäriin tulee varmaankin päädyttyä. Onko Jiiteellä mitään anturiongelmia tai MCF-valon vilkuttelua ollut Calixin lämppärin kanssa?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Samalla tavalla tuo kaupasta ostettu TT-Thermo sen tekee. Eli eiköhän vikavirtasuoja lopeta veden ja sähkön yhteispelin, ellei sitten joku ole nuukana korvannut sulakkeen rautanaulalla. Siinä vaiheessa vakuutusyhtiö kiinnostuu asioista vähän eri tavalla. Eli, pitää tietää, mitä tekee.mutt kirjoitti:Mitä lie sitten vakuutusyhtiö sanoisi, jos kiinakaupan modattu lämmitin lämmittää puoli parkkipaikallista autoja reippaasti yli syttymispisteen? Itse en ole uskaltanut lähteä kokeilemaan.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Tähän saattaa passata joskus siteeraamani sanonta, modattuna:
"On sähköasentajia, ja niitä jotka ei ole sähköasentajia. Ja sitten niitä jotka luulee olevansa sähköasentajia"
Alkuperäisessä versiossa puhutaan pelimiehistä...
"On sähköasentajia, ja niitä jotka ei ole sähköasentajia. Ja sitten niitä jotka luulee olevansa sähköasentajia"
Alkuperäisessä versiossa puhutaan pelimiehistä...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Nope. Hyvin pelannut koko ajan, toki toinen elementti jo menossa, ei nämäkään ikuisia ole. 1. kesti vuodet -08- 14..Tossavainen kirjoitti:Jep, kiitos kannanotoista. Calixin letkulämppäriin tulee varmaankin päädyttyä. Onko Jiiteellä mitään anturiongelmia tai MCF-valon vilkuttelua ollut Calixin lämppärin kanssa?

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Vaikka tietäisikin (en sitä tässä tapauksessa epäile), voi huonolla tuurilla palo syttyä muustakin syystä, kuin kiinalämmittimen modauksesta. Kaverilla iski iloisesti valokaarta ihan virallisesta kaapeliliitoksesta, mutta kerkesi paikalle ennen isompien harmien (tai sulakkeen laukeamisen) tapahtumista. Oli kuin olisi hitsattu moottoritilan sisällä. Vaikka palo syttyisi muualtakin, voiko vakuutusyhtiö käydä hankalaksi vain siksi, että käytössä oli oma viritys, riippumatta tämän virityksen suorasta liittymisestä tulipaloon?JT Newman kirjoitti:Samalla tavalla tuo kaupasta ostettu TT-Thermo sen tekee. Eli eiköhän vikavirtasuoja lopeta veden ja sähkön yhteispelin, ellei sitten joku ole nuukana korvannut sulakkeen rautanaulalla. Siinä vaiheessa vakuutusyhtiö kiinnostuu asioista vähän eri tavalla. Eli, pitää tietää, mitä tekee.
Oikeastihan tuo panssarikaapelilla modattu kiinalämmitin on reilusti parempi, kuin tehtaalta lähtiessään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
^
Vakuutusyhtiön mielestä palamaton pyöräkin on syttynyt itsestään for funs, vaikka kukaan ei missään testissä sitä saanut palamaan. Se on siis tasan siitä kiinni, haluaako ne korvata vai ei.
Nehän voi ryhtyä hankalaksi jo siitä, että käytät "vanhaa" lämppärin johtoa.
Vakuutusyhtiön mielestä palamaton pyöräkin on syttynyt itsestään for funs, vaikka kukaan ei missään testissä sitä saanut palamaan. Se on siis tasan siitä kiinni, haluaako ne korvata vai ei.
Nehän voi ryhtyä hankalaksi jo siitä, että käytät "vanhaa" lämppärin johtoa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Niin.
Kannattaahan ne kuitit säilyttää valmiista ostolämmittimestä, jos se päättää kärähtää ja polttaa autotallillisen autoja. Tuossa tapauksessa perse on varmaan parhaiten turvattu.
Samalla tavalla ne Defa-yhteensopivat TT-Thermot on rakennettu kuin mitä itse tuon tein. "Keittiötöpseli" on korvattu Defan panssarikaapelilla. Kiinnitystavoissa voi toki olla eroja.
TT-Thermot ovat sipanneet, koska niissä on tiivistys pettänyt. Oman kuorrutin silikonilla, joten tuon pitäisi olla turvattu.
Summa summarum: Jos arveluttaa, osta Calix/Defa/whatever valtamerkki. Sama asia tuo on kuin autonsa huoltaminen itse vs. huoltamot/korjaamot.
Tuossa on "omatekele", eli vastaava kuin TT-Thermon 1000W versio kumikaapelilla:

Lopputuote:

Kannattaahan ne kuitit säilyttää valmiista ostolämmittimestä, jos se päättää kärähtää ja polttaa autotallillisen autoja. Tuossa tapauksessa perse on varmaan parhaiten turvattu.
Samalla tavalla ne Defa-yhteensopivat TT-Thermot on rakennettu kuin mitä itse tuon tein. "Keittiötöpseli" on korvattu Defan panssarikaapelilla. Kiinnitystavoissa voi toki olla eroja.
TT-Thermot ovat sipanneet, koska niissä on tiivistys pettänyt. Oman kuorrutin silikonilla, joten tuon pitäisi olla turvattu.
Summa summarum: Jos arveluttaa, osta Calix/Defa/whatever valtamerkki. Sama asia tuo on kuin autonsa huoltaminen itse vs. huoltamot/korjaamot.
Tuossa on "omatekele", eli vastaava kuin TT-Thermon 1000W versio kumikaapelilla:

Lopputuote:

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Silikonin käyttäminen raudan, tai sinkityn raudan kanssa, kuten nuo kuvassa näkyvät ruuvit taitaa olla, on vaan viimeinen virhe. Jos esim. autopeltiin liimaat jotain silikonilla niin se on muutamassa vuodessa läpireikä.
Kantapään kautta kokeiltu. Jos ruuvit ovat ruostumattomia tai haponkestäviä niin sitten voi toimiakin, kunhan sisällä ei ole vielä mustaa rautaa silikonin lähellä.
Erilaisia tiivisteliimoja on monenlaisia mutta silikonipistoolin kanssa en itse juuri keittiön ja kylppärin ulkopuolella heilu.
Kantapään kautta kokeiltu. Jos ruuvit ovat ruostumattomia tai haponkestäviä niin sitten voi toimiakin, kunhan sisällä ei ole vielä mustaa rautaa silikonin lähellä.
Erilaisia tiivisteliimoja on monenlaisia mutta silikonipistoolin kanssa en itse juuri keittiön ja kylppärin ulkopuolella heilu.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Ajatusvirhe meikäläiseltä. Tuo on siis tiivistemassaa, EI silikonia. Pitäisihän tuokin nyt itsekin tajutaJiiTeeÄssä kirjoitti:Silikonin käyttäminen raudan, tai sinkityn raudan kanssa, kuten nuo kuvassa näkyvät ruuvit taitaa olla, on vaan viimeinen virhe. Jos esim. autopeltiin liimaat jotain silikonilla niin se on muutamassa vuodessa läpireikä.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
On niitä etikkahapottomiakin silikoneja.
TT-Thermossa taisi pettää pumpun akselin tiivistys? Voihan ne vuotaa muualtakin.
Mutta tiedäpä nyt sitten. Puuilokin myy täyttä päätä kalustejohdolla olevaa lämmitintä lohkolämmittimeksi:
https://www.puuilo.fi/Moottorinlaemmiti ... gLwQ_D_BwE
Onko se sitten niin, että asiakkaan on vain ymmärrettävä, että suomalaisesta kaupasta ostetun laitteen ei tarvitse olla käyttötarkoitukseensa hyväksytty? Vai onko niin, että tuolla kalustejohdolla tuo on ok ja vahingot korvataan, mutta jos panssarijohdon menet vaihtamaan, niin se on oma viritys?
Onpahan noitakin näköjään saanut myös asiallisella kaapeloinnilla:
http://www.koneosakeskus.fi/product/744 ... johtosarja
TT-Thermossa taisi pettää pumpun akselin tiivistys? Voihan ne vuotaa muualtakin.
Mutta tiedäpä nyt sitten. Puuilokin myy täyttä päätä kalustejohdolla olevaa lämmitintä lohkolämmittimeksi:
https://www.puuilo.fi/Moottorinlaemmiti ... gLwQ_D_BwE
Onko se sitten niin, että asiakkaan on vain ymmärrettävä, että suomalaisesta kaupasta ostetun laitteen ei tarvitse olla käyttötarkoitukseensa hyväksytty? Vai onko niin, että tuolla kalustejohdolla tuo on ok ja vahingot korvataan, mutta jos panssarijohdon menet vaihtamaan, niin se on oma viritys?
Onpahan noitakin näköjään saanut myös asiallisella kaapeloinnilla:
http://www.koneosakeskus.fi/product/744 ... johtosarja
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
^ Tuohon hintaan ei kyllä paljoa kannata enää itse lähteä askartelemaan... halpa onmutt kirjoitti:On niitä etikkahapottomiakin silikoneja.
TT-Thermossa taisi pettää pumpun akselin tiivistys? Voihan ne vuotaa muualtakin.
Mutta tiedäpä nyt sitten. Puuilokin myy täyttä päätä kalustejohdolla olevaa lämmitintä lohkolämmittimeksi:
https://www.puuilo.fi/Moottorinlaemmiti ... gLwQ_D_BwE
Onko se sitten niin, että asiakkaan on vain ymmärrettävä, että suomalaisesta kaupasta ostetun laitteen ei tarvitse olla käyttötarkoitukseensa hyväksytty? Vai onko niin, että tuolla kalustejohdolla tuo on ok ja vahingot korvataan, mutta jos panssarijohdon menet vaihtamaan, niin se on oma viritys?
Onpahan noitakin näköjään saanut myös asiallisella kaapeloinnilla:
http://www.koneosakeskus.fi/product/744 ... johtosarja

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Juu, nimenomaan tuo oikealla piuhalla oleva. Suorastaan halpa, jos saisi vielä. Olisi jäänyt omat viritelmätkin tekemättä.Jiitee kirjoitti:
^ Tuohon hintaan ei kyllä paljoa kannata enää itse lähteä askartelemaan... halpa on
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Sillä erolla, että toinen on laillista ja toinen laitonta.JT Newman kirjoitti:Sama asia tuo on kuin autonsa huoltaminen itse vs. huoltamot/korjaamot.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Muista soittaa Poliisin vihjepuhelimeen, jos autoni palaa.Tuomas K kirjoitti:Sillä erolla, että toinen on laillista ja toinen laitonta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
En minä tässä yritä moralisoida että hyihyi, ei saisi tehdä kun on laitonta. Kunhan nyt muistutan, että laiton ei ole "sama asia" kuin laillinen, varsinkin kun asiaan liittyy potentiaalisia vastuita.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Tai sanotaanko näin, että mielummin "ranetan" tuon panssarikaapelin mahdollisimman tukevasti lämmittimeen, kuin jätän kumikaapelin paikalleen. Jälkimmäisestä huutoa tulisi enemmän.
Virallinen valmis osto-osa on tietysti the thing.
Virallinen valmis osto-osa on tietysti the thing.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
Eipä minullakaan tuosta ollut ajatus naputtaa "ei noin saa tehdä"-hengessä. Vain varoittaa mahdollisista vastuista, vaikka vahinko ei edes aiheutuisi suoranaisesti itse lämmittimestä, vaan vaikkapa jostain panssarikaapeleiden liitoksesta, kuten kaverilla kävi. Tuli autolleen joka näytti ja kuulosti siltä, kuin joku hitsaisi moottoritilassa. Oli lohkolämmitinkaapelin liitos jotenkin oikosissa, ja valokaari rätisi iloisesti savun keralla. Ehkä se olisi syttynyt, ehkä ei, jos olisi jäänyt huomaamatta.
Itse näkisin tuon Puuilon laitteen myymisen suurempana rikkomuksena, kuin sen johdon vaihtamisen kunnolliseen. Vakuutusyhtiöillä kuitenkin on tapana siirtää vastuu pois itseltään, jos vain suinkin mahdollista.
Itse näkisin tuon Puuilon laitteen myymisen suurempana rikkomuksena, kuin sen johdon vaihtamisen kunnolliseen. Vakuutusyhtiöillä kuitenkin on tapana siirtää vastuu pois itseltään, jos vain suinkin mahdollista.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Säteilylämmitin vai letkulämmitin 156 1.9 JTD:hen?
^Onneksi joku vähän seuraa mitä kaikkea paskaa ihmisille myydäänkään:
http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=6531
http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=6531