105000 km huolto tehty reilu kk sitten ja ensimmäistä kertaa menin Auto Filaroon. Vaunulasta kysyin aikaisemmin kun siellä muutenkin ollut mutta siellähän loppui lokakuun lopussa jo huolto ja olisi vielä lokakuussa onnistunut mutta eipä minua enää kiinnostanut käydä siellä. 320€ tuli tuolle huollolle hintaa ja siihen sisältyi 60€ huohottimen pesusta pesukoneessa ja 30€ laina-autosta (156) mikä oli kyllä miellyttävä kokemus. Jotain pyöristyksiä tuulilasin pesunesteen lisäyksestä mistä ei ollut mitään puhetta (pyyhkimen sulat olisivat voineet kyllä vaihtaa mutta ei ollut puhetta niistäkään). Laatikon öljyjä eivät vaihtaneet kun niistä tuli puhetta vasta huollon jälkeen. Ei kuulu huolto-ohjelmaan niin ei ollut puhetta siitä aikaisemminkaan ja ehkä tehdään seuraavassa huollossa. Ihan positiivinen kokemus käydä siellä, olisi pitänyt kait mennä jo ajat sitten sinne...
lerppu kirjoitti:^öö - hä? Olisko käkkäriä pitänyt jotenkin varoa? Oon käyttäny GT:ssä, MiTossa, 166:ssa, Giuliettassa ja nyt MiTossa käkkäriä joka kerta pysäköidessä kesät talvet ilmeisen uhkarohkeasti.
Samaa ihmettelin, kokemuksia vain MiTosta ja Giuliettasta. Joskus kun auto on seissyt viikonlopun parkissa ja peruutan paikasta pois saattaa kuulua takaa naps. Joskus talvella, joskus kesällä. Käkkäriä en käytä kuin jänisräikkää vaan napista painamalla silleen näppituntumalla sopivasti kireälle.
lerppu kirjoitti:Toivottavasti pian jäädään pysyvämmin pakkaselle niin karmittomuus helpottaa (bimmerin penteleestäkin puuttuu oven karmit).
Tiiviste jäätyy ikkunan alapuolelta ja lasi ei nytkähdä alas sen vertaa enää kuten normaalisti ja pelottaa että ovea avatessa se lasi hajoaa päin naamaa ja sulkiessa ovea pelottaa että se hajoaa päin naamaa ja syliin? Jos sama ongelma mikä mulla oli E81:ssä ja MiTossa niin sinne ikkunan ja tiivisteen väliin pankkikortti tai muu vastaava ohut muovilirpake jolla saa varovasti ja helposti irroitettua tiivisteen lasista. Siihen tiivisteeseen ylös lasin kohdalle ja alas muovilirpakkeen avustuksella alas lasin kohdalle silikonituubista hieman silikonia. Siis se tiivisteisiin tarkoitettu silikonituubi, ei tiivistetuubista silikonia.
matti_vuorio kirjoitti:Ei tuo paskaläjä kestä pakkasta ollenkaan. Mitä tuolla nyt oli aamulla pakkasta, 7-8 astetta.
Sama lämpötila ja ongelma. Ja myöhemmin pienemmillä pakkasilla tuli vain kasa virheilmoituksia tauluun mutta onneksi uusintastarteilla noista selvinnyt toistaiseksi. Vaunulan huoltomies aikaisemmin sanoikin että nämä keräävät jostain syystä sitä majoneesia turhankin paljon eikä siihen aina riitä viimasuojatkaan. Uudempien autojen eristeet on lähinnä kosmeettisia, käytännön apua ei niistäkään siis ole. Jos sitä huohotinta pystyisi turbon jäähdytysvedellä lämmittämään niin saattaisikin olla (edes teoriassa) paremmin toimiva mistä aikaisemmin olikin jo jotain juttua? Jos siitä pöntöstä saisin jotain mittoja niin voisin ehkä tehdä alumiinista sille jonkun haudutuspesän? Omaa en viitsi alkaa purkamaan kun aikaa sen tekemiseen kerralla ei ole niin paljoa kun vaatii ja mun tuurilla siitä hajoaa jonain vääränä päivänä jotain tärkeää..