Sportwagon
Valvoja: Moderators
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Sportwagon
No niin, pitihän se arvata! Jatkuva Alfafoorumin lukeminen aiheuttaa pahan Alfakuumeen
Kaikista vikaraporteista yms huolimatta 156 vetää puoleensa kuin magneetti. Joka kerran kun näen 156:n liikenteessä niin tulee mieletön halu saada itselle tuo jumalaisen kaunis auto. Mutta koska tällaisen auton hankinta pitää pystyä perustelemaan edes jollakin ns. järkisyyllä (vai pitääkö ), olen päätynyt Sportwagoniin.
Neljä eri moottoria, kolme eri vaihteistoa, siinä kai ne tekniset vaihtoehdot? GTA ei ole nyt tässä valinnassa mukana.
Onko Selespeedistä kokemuksia talvikäytössä, toimiiko se pakkasella ihan ok?
Ehkä JTS olisi paras kompromissi mutta 1.8 tai 2.0 TS edullisempana lähempänä minun budjettia.
Tiettyihin remontteihin pitänee valmistautua
Joo, ja kaiken lisäksi alkoi kesäloma joten on aikaa kierrellä koeajamassa Alfoja
Tie jolta ei ole paluuta...ilman Alfaa.
Kaikista vikaraporteista yms huolimatta 156 vetää puoleensa kuin magneetti. Joka kerran kun näen 156:n liikenteessä niin tulee mieletön halu saada itselle tuo jumalaisen kaunis auto. Mutta koska tällaisen auton hankinta pitää pystyä perustelemaan edes jollakin ns. järkisyyllä (vai pitääkö ), olen päätynyt Sportwagoniin.
Neljä eri moottoria, kolme eri vaihteistoa, siinä kai ne tekniset vaihtoehdot? GTA ei ole nyt tässä valinnassa mukana.
Onko Selespeedistä kokemuksia talvikäytössä, toimiiko se pakkasella ihan ok?
Ehkä JTS olisi paras kompromissi mutta 1.8 tai 2.0 TS edullisempana lähempänä minun budjettia.
Tiettyihin remontteihin pitänee valmistautua
Joo, ja kaiken lisäksi alkoi kesäloma joten on aikaa kierrellä koeajamassa Alfoja
Tie jolta ei ole paluuta...ilman Alfaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Talvi ei ole aiheuttanut mitään ongelmia selespeedille. Alussa oli sähköhäiriö, joka korjattiin kiinnittämällä löysä liitin uudelleen. Mitä uudempi sele sen luotettavampi toiminnaltaan. Esim. vanhemmanmallisissa "aktuaattoreissa" oli fyysisesti heikompi rakenne ja sen koppa pyrki halkeamaan. Rakenne uusittiin tietääkseni 99 loppupuolella eli kopan valutekniikka muuttui ja samalla sen toimittaja. Osa vanhoista on varmaan hajonnut ja korvattu uudenmallisella aktuaattorilla. Isompi softapäivitys tuli v.2000 jossain vaiheessa, mutta lienee tähän päivään mennessä tehty jo kaikkiin vanhempiinkin jos ovat käyneet deltassa huollossa tuon päivityksen tulon jälkeen.
- Molto bene
- Viestit: 30
- Liittynyt: 09 Huhti 2005, 20:47
- Paikkakunta: Helsinki
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Jatkampa tähän kyselyä kun aihe sattui sopivasti olemaan esillä.
Kiikarissa olisi v.2001 156 1.8 Super SW jolla on ajettu 110tkm. Auto on myynnissä oululaisessa liikkeessä kohtuu rahalla.
Asioita, joita ilmeni koeajolla oli:
-jakohihna tietysti vaihtamatta (paljonko maksaa?, deltassa 312€ + työt = 600-700€?)
-ilmastointi huollon tarpeessa
-pientä narinaa alustassa, mutta ei kolahtelua (tukivarret, kätevin tapa todeta tukivarsien vaihdon tarve?)
-jarrupoljin narisee mutta tehossa ei mitään vikaa
Voisi sanoa että tuossa oli kaikki mitä palstan lukemisella osasin odottaakin:)
Olisiko vielä jotain erityistä mitä Superin ostossa kannattaisi ottaa huomioon? Kone on täysi arvoitus ja siitä olenkin kuullut eriäviä mielipiteitä. Minulle sen kulku kyllä riitti, joten ripeys passaa.
Mutta auttakaahan tuon koneen ja tekniikan kanssa. Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon? Olen jopa Alfan myyjiltä kuullut haukkuja ko. myllyn osalta. Kuulemma jakoremmit paukkuu yleisemmin kuin 2.0 Twineissä. Onko väitteessä perää?
Iso kiitos mahdollisista avuista!
Kiikarissa olisi v.2001 156 1.8 Super SW jolla on ajettu 110tkm. Auto on myynnissä oululaisessa liikkeessä kohtuu rahalla.
Asioita, joita ilmeni koeajolla oli:
-jakohihna tietysti vaihtamatta (paljonko maksaa?, deltassa 312€ + työt = 600-700€?)
-ilmastointi huollon tarpeessa
-pientä narinaa alustassa, mutta ei kolahtelua (tukivarret, kätevin tapa todeta tukivarsien vaihdon tarve?)
-jarrupoljin narisee mutta tehossa ei mitään vikaa
Voisi sanoa että tuossa oli kaikki mitä palstan lukemisella osasin odottaakin:)
Olisiko vielä jotain erityistä mitä Superin ostossa kannattaisi ottaa huomioon? Kone on täysi arvoitus ja siitä olenkin kuullut eriäviä mielipiteitä. Minulle sen kulku kyllä riitti, joten ripeys passaa.
Mutta auttakaahan tuon koneen ja tekniikan kanssa. Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon? Olen jopa Alfan myyjiltä kuullut haukkuja ko. myllyn osalta. Kuulemma jakoremmit paukkuu yleisemmin kuin 2.0 Twineissä. Onko väitteessä perää?
Iso kiitos mahdollisista avuista!
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mielestäni autoliikkeen tulee hoitaa jakohihna ja ilmastoinnin huolto kuntoon ennen kauppaa. Muuhun ei kannata suostua.
Mullakin vinkui jarrupoljin uudessa SW:ssä aikanaan, korjaantunee voitelemalla. Eikä se oikeastaan haittaa kun korvia.
En ole kuullut että 1.8.ssa olisi enemmän ongelmia kuin muissa TS moottoreissa,
Mullakin vinkui jarrupoljin uudessa SW:ssä aikanaan, korjaantunee voitelemalla. Eikä se oikeastaan haittaa kun korvia.
En ole kuullut että 1.8.ssa olisi enemmän ongelmia kuin muissa TS moottoreissa,
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ilmastoinnin ne huollattaa kyllä, mutta hintaan tulee alennusta jakohihnan vaihdon osalta koska kilometrit ei kuulemma ole vielä täynnä. Miksi niiden tulisikaan olla?
No jokatapauksessa, jakohihnan vaihtoon he väittivät kuluvan rahaa vain max 300€. Sanoin että tuo summa ei riitä vaan pitää varata rahaa ainakin tuplat lisää. Aika tiukasti he väittivät sen kuitenkin riittävän
No jokatapauksessa, jakohihnan vaihtoon he väittivät kuluvan rahaa vain max 300€. Sanoin että tuo summa ei riitä vaan pitää varata rahaa ainakin tuplat lisää. Aika tiukasti he väittivät sen kuitenkin riittävän
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Alfa Tom, onko Kouvolan deltassa yhtaan sportswagonia? Kavin koeajamassa jts selea ja se on kylla mukava peli kun vaan tottuu siihen seleeen ensin. Itse hamusin sita kytkinta aluksi ja meinasin nostaa jalkaa kaasulta vaihtaessa mista seurasi hupaisaa nytkimista Alaspain vaihdoissa tuleva valikaasu on aika cool
Ps. Laitatko autoa omassa tallissa vai missa? Olis kiva tulla morjenstamaan joku paiva...? Nimimerkilla enis viikko vapaata toista.
Ps. Laitatko autoa omassa tallissa vai missa? Olis kiva tulla morjenstamaan joku paiva...? Nimimerkilla enis viikko vapaata toista.
Ayrton Senna da Silva forever
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
En ole huomannut Kouvolan Deltassa yhtään Alfaa käytettyjen listalla viime aikoina. Viime syksynä niillä oli kolme 156:a, ilmeisesti liisareita. Varmaan tulee ensi syksynä reilummin vaihtopelejä, kun 159 tulee myyntiin. Sitten voisi katsella sitä SW:tä
Olen lomalla parhaillaan, joten tule turisemaan, mulla on talli Kouvolassa.
Laita pm:llä tarkemmin milloin sulle kävisi.
Mulla on nyt tarkoitus laittaa se 608 Mese leimalle, Spider kun on vielä tax free. Mutta turha kai odotella mitään pikaisia muutoksia noiden yli 25v. autojen verotukseen....joten kun vain sais homman käyntiin eli sisustan ja sähköjen kasauksen valmiiksi niin pääsis loppukesällä jo ajelemaan, muuten tulee kyllä jo vieroitusoireita, motukankin kun menin myymään
Olen lomalla parhaillaan, joten tule turisemaan, mulla on talli Kouvolassa.
Laita pm:llä tarkemmin milloin sulle kävisi.
Mulla on nyt tarkoitus laittaa se 608 Mese leimalle, Spider kun on vielä tax free. Mutta turha kai odotella mitään pikaisia muutoksia noiden yli 25v. autojen verotukseen....joten kun vain sais homman käyntiin eli sisustan ja sähköjen kasauksen valmiiksi niin pääsis loppukesällä jo ajelemaan, muuten tulee kyllä jo vieroitusoireita, motukankin kun menin myymään
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è