159 2.2JTS harkinnassa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11 Joulu 2018, 18:10
- Car(s): Fiat Barchetta, Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
159 2.2JTS harkinnassa
Hei,
olen uusi tällä forumilla ja en omista aiempaa kokemusta Alfa Romeoista (muista italialaisista autoista kylläkin) Alfan 159 2.2JTS kuitenkin kiinnostaisi hankkia työmatkoja varten. Millaisia tyyppivikoja kyseisessä autossa on havaittu ja mitä kannattaa ottaa huomioon ennen auton ostoa?
olen uusi tällä forumilla ja en omista aiempaa kokemusta Alfa Romeoista (muista italialaisista autoista kylläkin) Alfan 159 2.2JTS kuitenkin kiinnostaisi hankkia työmatkoja varten. Millaisia tyyppivikoja kyseisessä autossa on havaittu ja mitä kannattaa ottaa huomioon ennen auton ostoa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 2.2JTS harkinnassa
Tyyppiviat:
1) Jakopää - GM:ltä ostettu venyvän ketjun implementaatio on huono asia
2) Vaihdelaatikko - GM:ltä ostettu M32 -manuaalilaatikko voi olla shimmattu ns. pävi-mallilla ja leipoa ennen aikojansa (varoittelee kyllä usein etukäteen)
3) Rekkarikilven valot - liittimet on takapuskurin takana suolasuihkussa
4) Etupyörän laakerit - näitä menee usein vaihtoon 100-200tkm välein, vaihtuu koko napa
5) Katkeilevat jouset - 159 tykkää aina joskus tehdä vähän jousisalaattia. Toisaalta, kuoleentuu ne muissakin ja tuleepahan vaihdeltua
6) Aiheuttaa riippuvuutta - näihin jää helposti vähän koukkuun, ei tosin rajoitu 159:iin mallina
1) Jakopää - GM:ltä ostettu venyvän ketjun implementaatio on huono asia
2) Vaihdelaatikko - GM:ltä ostettu M32 -manuaalilaatikko voi olla shimmattu ns. pävi-mallilla ja leipoa ennen aikojansa (varoittelee kyllä usein etukäteen)
3) Rekkarikilven valot - liittimet on takapuskurin takana suolasuihkussa
4) Etupyörän laakerit - näitä menee usein vaihtoon 100-200tkm välein, vaihtuu koko napa
5) Katkeilevat jouset - 159 tykkää aina joskus tehdä vähän jousisalaattia. Toisaalta, kuoleentuu ne muissakin ja tuleepahan vaihdeltua
6) Aiheuttaa riippuvuutta - näihin jää helposti vähän koukkuun, ei tosin rajoitu 159:iin mallina
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: 159 2.2JTS harkinnassa
Polforean listaan lisäisin vielä ovien rakenteen ja kehnon tiivistyksen, josta johtuen jalkatilat voi kastua. Tuon korjaus on kuitenkin helpohko enkä usko että tarvii tehdä monesti jos tekee kerran kunnolla. Penkinlämppärit myös on hieman keskivertoa heikompi konstruktio, mutta pimenee niitä muissakin.
Itse myös ostin joskus reilu kuukausi sitten tuollaisen 2.2 JTS:n väliaikais-/kakkosautoksi, ensimmäisen Italiaanoni, ja olen kyllä ihan tykännyt. Hintaa alle puolet vastaavasta 3-sarjalaisesta / C-sarjalaisesta (molempia on aikoinaan ollut itselläkin), eikä minusta ominaisuuksiltaan juuri niille häviä.
Itse myös ostin joskus reilu kuukausi sitten tuollaisen 2.2 JTS:n väliaikais-/kakkosautoksi, ensimmäisen Italiaanoni, ja olen kyllä ihan tykännyt. Hintaa alle puolet vastaavasta 3-sarjalaisesta / C-sarjalaisesta (molempia on aikoinaan ollut itselläkin), eikä minusta ominaisuuksiltaan juuri niille häviä.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 159 2.2JTS harkinnassa
Kunhan leimaan ton oman farkkuni lähiaikoina, niin voisin ehkäpä vaikka myydä pois
Auto täyttää juuri 11 vuotta ja ajettu 123tkm. Väri on musta ja sisällä vaaleat (beige) nahat.
Tarjouksia otetaan vastaan.
EDIT: Juuri katsastettu!
Auto täyttää juuri 11 vuotta ja ajettu 123tkm. Väri on musta ja sisällä vaaleat (beige) nahat.
Tarjouksia otetaan vastaan.
EDIT: Juuri katsastettu!
Viimeksi muokannut Jakke, 12 Joulu 2018, 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: 159 2.2JTS harkinnassa
Moottorin voiteluaine valinta on tärkeä, minua kiinnostaa Tribodyn 5 W-40, Ketju ja kuluminen, jos voitelu on hyvä niin ketjunvaihtoa ei tule. Vaihteistoöljyn vaihto n. 60000 km.n välein, ei tule vaihdelaatikon vaihtoa, niin suurella todennäköisyydellä, RVS vaihdelaatikkoon.Etuapurunko jos on kunnossa niin esim Dinitrol käsittely, jollain muulla aineella voi ruostua. Minulla on ollut käytössä K&N pestävä moottorin ilmansuodin suosittelen . Säädettävät puslat edessä pitivät ääntä. Kun on uusittu 3 tukivartta edessä , niin auton ajettavuus on tosi hyvä, pojalla oli vähänaikaa autoni käytössä , niin hän alkoi katsella mistä saisi itselleen 159:n bensiini koneella.
Minun autolla on ajettu 185000 km , ketjunvaihto 50000 km:ssa, eli ketjulla on ajettu 135000 km. Öljyn olen vaihtanut 15000 km: välein
lisäksi on RVS laitettu n. 150000 km:ssa
Minun autolla on ajettu 185000 km , ketjunvaihto 50000 km:ssa, eli ketjulla on ajettu 135000 km. Öljyn olen vaihtanut 15000 km: välein
lisäksi on RVS laitettu n. 150000 km:ssa
Re: 159 2.2JTS harkinnassa
Hyvä myös kolistella läpi väljän hammastangon mahdollisuus sekä kivisuihkuin saaneet takakaaret, jos ei ole kuraläppiä käytetty.
^ Eikös useampi syy M32 vikaan ole ihan tehtaan shimmauksissa mihin ei välttämättä säännöllinen öljyjen vaihto auta vai olenko ymmärtänyt taas jotain väärin. M32:n Laakerit menee jos on mennäkseen.
^ Eikös useampi syy M32 vikaan ole ihan tehtaan shimmauksissa mihin ei välttämättä säännöllinen öljyjen vaihto auta vai olenko ymmärtänyt taas jotain väärin. M32:n Laakerit menee jos on mennäkseen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.2JTS harkinnassa
^
M32:sta on oikeastaan kahta mallia.
Ne, mitkä on shimmattu oikein ja ne, jotka on shimmattu väärin. Ne, mitkä on shimmattu väärin on jo hajonneet (tai sitten vasta tulevat hajoamaan).
Ne, mitkä on shimmattu oikein, hyötyy öljyjen vaihdosta. Ne, mitkä shimmattu väärin, niin aivan se ja sama, mitä sille tekee - se joko hajoaa tai hajoaa.
M32:sta on oikeastaan kahta mallia.
Ne, mitkä on shimmattu oikein ja ne, jotka on shimmattu väärin. Ne, mitkä on shimmattu väärin on jo hajonneet (tai sitten vasta tulevat hajoamaan).
Ne, mitkä on shimmattu oikein, hyötyy öljyjen vaihdosta. Ne, mitkä shimmattu väärin, niin aivan se ja sama, mitä sille tekee - se joko hajoaa tai hajoaa.